Olenko ainoa jota rupeaa oikeasti nyppimään tämä politikointi varsinkin tallimääräyksissä? C'moon, Kimi ohitti täysin puhtaasti toisen virheestä ja tästä on nyt noussut hirveä haloo. Sitten myös ärsyttää että jokaisesta pienestäkin virheestä tai osumasta kaksinkamppailutilanteissa itketään tiimiradioon rangaistusta ja usein sellainen myös tulee. Unholassa on ne ajat kun otettiin kunnolla miehestä mittaa, nyt pitää kysellä lupa saada ohittaa toisen virheestä, ja ohituksetkin tapahtuvat avattavilla takasiivillä ja kersseillä pitkien suorien päätteeksi. Jos osuttiin ennen yhteen niin se kuitattiin aina "kilpailutilanne", kaikki toimivat tyylillään, Senna kävi vetämässä turpaan kun joku Kovalainen taas toteaa tilanteen olleen "ihan jees mutta kolaroitiin".
Toivotaan että autourheilun kuninkuusluokkaan saadaan kunnon meininkiä heti kun pappa-Berniestä aika jättää. Mun mielestä metsään on menty ainakin DRS-takasiivessä, Kersissä, sekä v. 2005 päätöksessä siirtyä V10:stä V8:n. Pirellin nopeasti kuluvat rengasseokset ovat kaksipiippuinen juttu. Taktiiikat ja kuskin oma taito huolehtia renkaista ovat paljon 'lajihenkisempiä' taitoja/voimavaroja kuin edellämainitut, mutta toisaalta varsinkin tällä kaudella esiin ovat nousseet turvallisuuskysymykset. Myös viime kaudella nähtiin taktikointia esimerkiksi aika-ajojen Q3:ssa kun osa jätti kokonaan vetämättä saadaakseen kisaan paremmat kumit alle.
Sitä en sano etteikö esimerkiksi kaudet 2009 ja 2010 olleet kisatapahtumilta melko tylsiä, mutta mun mielestä nykyisin on aivan liikaa kaikkea muuta enemmän tai vähemmän teennäisiä juttuja sen itse kilpa-ajamisen ohella. Suurinosa kuskeistakin on muuttunut persoonattomiksi medialle hymyileviksi roboteiksi, paria poikkeusta lukuunottamatta. Ymmärrän kuitenkin että nykyaikana pitää vain minimoida riskit megaotsikoista lehdissä ja on noilla Buttoneilla, Rosbergeilla ja Hamiltonilla varmaan siviilissäkin kuitenkin joku oma persoona.