Nämähän olivat vain mietteitä, mutta laitetaanpa hieman kommenttia näistä:
-McLarenit tosiaankin osoittivat piristymisen merkkejä, eritoten Perez. Tosin täytyy muistaa että Ferrarin tyrimiset auttoivat heitä suht paljon. Tosin eipä ylivertainen, lähes Jumalaan ja Buddhaan autonkehittäjänä verrattavissa oleva Alonso pystynyt taistelemaan kisan lopussa Meksikaania vastaan loppuun saakka. Epäilen että Espanjassa saatamme nähdä McLarenit taas kärkitaistossa jos heidän päivityspakettinsa on onnistunut.
Totta, McLaren oli tänään odotettua kovempi, vaikkei se pystynytkään taistelemaan vielä palkintosijoista. Renkaat pysyivät suhteellisen hyvin kasassa, eikä vauhtikaan mitään huonoa ollut. Tuohon Perez-Alonso -taisteluun vaikutti tosin aika paljon Alonson takasiipi, kun ei pystynyt käyttämään DRS:ää ollenkaan. Varsinkin ohittamista tämä vaikeutti todella paljon. Espanjasta on mahdotonta sanoa vielä yhtään mitään, mutta kyllä ainakin potentiaalia löytyy.
-Voisi kysyä että olisiko Kimi mahdollisesti paremmalla lähtöruudulla pystynyt taistelemaan Vettelin kanssa, nythän Vettelin viimeisen varikkokäynnin jälkeen ero oli se noin 10 sekuntia minkä Kimi saattoi hävitä kisan alkupuolella McLarenien takana körötellessään ja säästäessään gummeja.
Hyvin mahdollista, mutta täytyy muistaa ettei Vettelinkään tarvinnut laittaa ihan kaikkea peliin ensimmäisen varikkopysähdyksen jälkeen. Tehoa varmasti olisi löytynyt vielä, jos Kimi olisi päässyt lähietäisyydelle, mutta nämä nyt on aina vähän näitä ikuisuuskysymyksiä. Kimi pystyi kuitenkin tuon taktiikkansa ansiosta varmistamaan kakkossijansa, joten täytyy tähän tulokseen olla tyytyväinen. Vettel meni menojaan, ja varmasti olisi potkua löytynyt vielä enemmänkin.
-Force Indialta vahvaa suorittamista. Olisiko Di Resta toisenlaisella taktiikalla pystynyt haastamaan Lotukset, kisan alussahan mies vaikutti erittäin nopealta, jopa nopeammalta kuin ylivertainen Jumala Alonso?
En usko, vaikka hyvän kisan Di Resta ajoikin. Renkaat kuitenkin kuluivat huomattavasti nopeammin kuin Lotuksella, enkä usko, että Di Resta olisi pystynyt ottamaan Kimiä kiinni kolmen pysähdyksen taktiikallakaan. Grosjean olisi ehkä voinut pysyä takanakin, mutta kyllä tuo Lotuksen vauhti oli kisan lopussa niin vakuuttavaa, ettei Di Restaa olisi varmaankaan pelastanut toisenlainen taktiikka. Hyvä kilpailu kuitenkin Force Indialta, ja pitää toivoa tallin jatkavan hyviä otteitaan.