Makuasioita ja mielipiteitä, mutta itse vannon F1:sten vetovoiman puolesta ja uskon niin tekevän Heikinkin. Ei kestävyysluokkien GT-autoja kehitetä samalla tavalla äärirajoille, aerodynamiikalta, rengaskulutukselta, moottoria jne suhteessa siihen täydelliseen nopeaan kierrokseen minkä maailman kärki ratakuljettaja pystyy juuri ja juuri ajamaan ja ihan riittävä kestävyyskisa se F1-kisakin on sillä äärirajoille viritetyllä paketilla. Fyysiset vaatimukset tippuu näissä GT-luokissa reilusti. Ketä ajaa kestävyyskisoja? Emanuele Pirro ja Mika Salo tulee mieleen, jokseenkin eläköityneitä ajajia siellä ainakin paljon on.
Sitten vielä makuasiat kun on itse nahnyt DTM:ät ja urheiluautot stadissa, mutta sen lisäksi neljät F1-kisat, kävellyt pit lanella, vastaan tullut metrin etäisyydellä Niki Laudaa, Fernando Alonsoa, useita keskikastin kuljettajia, vaihtanut pari sanaa JJ:n kanssa jne, tunnelman niin autojen, kisojen, kuin atmosfäärin kannalta F1 vie kaikkia muita rataluokkia 6-0, jenkki-luokkiin en ota kantaa kun se koko ajatusmaailma on ihan eri, ei ne arvosta tiukkaa mutka-ajoa, oma ajatusmaailma lähtee kartingista kun se oma autokin vielä löytyy tallista.
Kaiken jorinan jälkeen pointti on että ymmärrän täysin Heikin pitävän itsensä huippukunnossa fyysisesti ja ajavan F1:siä vaikka vain kehittääkseen jotain uutta tulokastallia, en ymmärrä miksi sitä työtä eli tulokastallin tason nostamista ei arvosteta monessa "fanipiirissä" ollenkaan, Heikkihän on nähnyt McLarenin toiminnan läheltä ja kuinka siellä autoa kehitetään vauhdilla kesken kauden jne. Samalla pitää itsensä F1-perheessä mukana eli siinä kirkkaimmassa ratakuljettajien kermassa jota autourheilumedia tiiveimmin seuraa.
_