Tulosruudun saamien tietojen mukaan Heikki Kovalaisella oli auennut mahdollisuus päästä "johonkin keskikastin tiimiin". Jatko Caterhamilla on vaarassa, jos Marussia pysyy Caterhamin edellä tallien pisteissä (=sijoituksissa), jolloin Caterham jäisi ilman tuota 10 parhaalle tallille jaettavaa avustusta (kymmenes saa n. 7,5 miljoonaa). Caterhamillä ei siis oli välttämättä varaa pitää Heikkiä tallissa ja tilalle tulisi joku rahaa mukavasti tallille tuova maksukuski.
Eli "Heikin vaihtoehdot" ovat tämän pohdiskelun pohjalta joko Sauber tai Force India. Tai sitten se saatanan romukasa Caterham. Mutta kyllähän Heikin pitää päästä hinnalla millä hyvänsä nyt johonkin parempaan talliin, tuo Caterham kun ei nouse Heikin uran aikana edes keskikastiin. Vaikka sitten nälkäpalkalla Sauberille tai ihan mihin vain. Jopa Marussia kuulostaa houkuttelevammalta vaihtoehdolta kuin Caterham.
Minäkään en usko että ihan tähän päädytään, mutta mistä näitä tietää. Räikkösestä en nyt ota mitään selvää, antaa niin ympäripyöreitä lausuntoja että ei pysty päättelemään yhtään mitä meinaa ensi kaudella. Muistaakseni Räikkösellä oli optio ensi vuodesta että mikäli saavuttaa Lotuksella tietyn määrän pisteitä tai palkintosijoja niin sopimus jatkuu ensi vuodeksi, ja nämä nyt luultavasti täyttyvät kirkkaasti. Eli kaiken järjen mukaan Räikkönen kyllä jatkaa Lotuksella mikäli edes ajaa ensi kaudella formuloita. Mutta miksi antaa tällaisia lausuntoja jos jatko Lotuksella olisi jo selvä:Vähän aikaa sitten näytti kyllä suomalaisittain hyvältä, mutta nyt näyttää jopa siltä ettei välttämättä ole yhtään suomalaista ensikaudella, tosin tähän en usko, mutta pahimmillaan näin on.
- Toisaalta kyllä ja toisaalta ei. Olen nähnyt tätä maailmaa ihan riittävästi ja mitä täällä voi tapahtua. Eivät ne sopimuksetkaan sitä aina lopullisesti päätä. Katsotaan nyt. Eiköhän se selviä viimeistään ensi vuoteen mennessä, Kimi pyöritteli.
Mä veikkaan kylmästi, että Heikki jää ilman paikkaa.
Samoin, ei vaan riitä taidot vaikka miten olisi suomalainen ja toivoisi menestystä. Sen näki jo aikoinaan McLarenilla että ei ole huippukuski, ja sen jälkeenkään ei ole varmaan herättänyt luottamusta kenessäkään.
Tämä oli valitettavasti tässä, ehkä Bottaksessa olisi sitten lahjoja vaikka seuraavaksi suomalaiseksi maailmanmestariksi?
Ja se Hülkenberg on tiettävästi allekirjoittanut diilin Sauberin kanssa jo ajat sitten.
Kukas Forcelle menee?
On muuten mielenkiintoisia nuo nykytallien kytkökset ja nimenmuutokset parikymmentä vuotta taaksepäin. Vain neljä tallia on säilynyt omana itsenään. Monelle varmasti tulee yllätyksenä se, että Sauber on ollut neljänneksi pisimpään olemassa:
1993 --> 2012
Ferrari --> Ferrari
McLaren --> McLaren
Williams --> Williams
Sauber --> BMW Sauber (2006) --> Sauber (2010)
Benetton --> Renault(2002) --> Lotus(2012)
Stewart(1997) --> Jaguar(2000) --> Red Bull(2005)
Tyrrell --> BAR(1999) --> Honda(2006) --> Brawn GP(2009) --> Mercedes(2010)
Minardi --> Toro Rosso(2006)
Jordan --> Midland(2006) --> Spyker(2007) --> Force India(2008)
Mitä sitten ovat keskikastin tallit? Mun mielestä keskikastin tiimeihin kuuluvat Sauber, Williams, Force India ja Toro Rosso. Toro Rosso voitaneen poissulkea jo tältä seisomalta, kun Ricciardon kaveriksi otetaan joko joku nuori lupaava (RB:n valitsema?) kuski tai Vergne. Myös Williamsilla on täyttä, kun Maldonadon tallikaveriksi ovat ehdolla lähinnä Bottas tai Senna (toivon kädet ristissä, että se on Bottas!). Sauberin tilanne on avoin. Todennäköisesti toista autoa ajaa Esteban Gutierrez, mutta kuka ajaa toista? Kobayashi? Toinen Heikin mahdollisuus olisi Force India. Toisaalta Hulkenberg ajaa aika varmasti ykkösiä, mutta siirtyisikö Hulk mahdollisesti jopa Sauberille? Di Resta jatkanee Forcella, vaikka allekirjoittanutta ei ole vakuuttanut. "
Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä. Omissa papereissa Di Resta olisi ollut paras korvaaja Hamiltonille, mutta brittitalli ei halunnut enää kahta brittikuskia laajempien sponssirajojen (?) vuoksi. Di Resta on ajanut kaksi kautta virheettömästi ja varmasti sekä väläytellyt lupaavia otteita silloin tällöin aika heikolla Force Indian autolla. Toivoisin hänelle mahdollisuuden isommassa tallissa.
Ei mulla mitään Di Restaa vastaan ole, mutta on vaan jäänyt tällä kaudella Hulkenbergin varjoon. Ei säväytä, ajaa tasaisen varmasti sijoilla 7-13 eli juuri siellä "missä pitääkin".
Mitä olette mieltä, kumpi on parempi pitkissä vedoissa: McLaren vai Ferrari? Lähinnä mietin pelaavani huomiselle jonkinnäköisen supertriplan, joten kiva olisi kuulla jatkiksen asiantuntijoiden mielipiteet. Tällä hetkellä lapustani löytyy Vettel-Webber kaksikko, mutta kuka on sitten kolmas? Buttonista saisi ehkä parhaat kertoimet. Vai onko Red Bullin kaksoisvoitto sittenkään selviö?
Sennaa huhutaan Caterhamille eli Vallelle näyttäisi aukeavan kisakuskin jakkara Williamssilla. Samalla myös Heikki vapautuisi velvoitteista eli on vapaa siirtymään Sauberin tai Force Indian leipiin.
Sennaa huhutaan Caterhamille eli Vallelle näyttäisi aukeavan kisakuskin jakkara Williamssilla. Samalla myös Heikki vapautuisi velvoitteista eli on vapaa siirtymään Sauberin tai Force Indian leipiin.