Mainos

Formula 1 – kausi 2012

  • 325 660
  • 1 750

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotkut ehkä pitää tylsänä sitä että kuka tahansa voi voittaa ja voittajia on jo nytkin kuusi kappaletta, mutta itse tykkään siitä että kun viikonloppu alkaa niin voimasuhteet saattaa vaihtua aivan päälaelleen. Parempaa tämä on kuin jonkun RedBullin voittokulku jo harjoituksista lähtien tai vain kahden tallin kauppa.

Eikö täälä nyt ole tuota kuitenkin juuri hehkutettukin kun tasainen kausi menossa. Lähinnä tässä on hieman kritisoitu tylsää Monacon kisaa jossa ajettiin lähestulkoon letkassa läpi kisa ilman sen suurempia taisteluita. Mitä nyt Perez suorittu pari hienoa ohitusta ja muuta tilannetta, mutta ilman Perezia ei olisi tapahtumiakin ollut senkään vertaa mitä nyt.

Itse sarjan MM-tilanne ja kuusi eri voittajaa on hieno juttu, mutta Monacosta alkaa pikkuhiljaa hohto mennä vaikka itsekin sitä jostain syystä aina odottaa eniten.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Toisaalta, on tuolla vielä oksettavampi Singapore, jolla ei ole edes mitään sen suurempaa historiaakaan takanaan ja kisat yhtä tylsiä. Valenciasta en viitsi alkaa valittamaan, sillä ymmärtääkseni se on putoamassa pois tai ainakin joutuu jakamaan Barcelonan kanssa Espanjan GP:n vuorovuosin.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Kyllähän se on totta, että Monacossa ajellaan toistensa perässä, mutta ei tuota voi kyllä sivuuttaa. On se niin legendaarinen ja paras paikka olla katsomassa Formuloita. Kaiteet kuitenkin kolisevat jonkin verran, mikä tuo hieman mielenkiintoa tuohon.

Seuraavaksi Montreal missä varmasti sattuu ja tapahtuu. Hamilton voi hyvinkin olla seitsemäs eri voittaja, kun mennään Kanadaan. Red Bull näyttää nyt hyvältä ja saa nähdä onko Ferrari heräillyt ja pärjää myös Kanadassa. Tai lähinnä onko Massa noussut tasolleen. Sitten vielä lopuksi, että eikö Schumi voisi tehdä sellaisen palveluksen mersulle, että jättää ne ajohommat muille, vaikka olkoonkin niin, että ajoi kokemuksella hienosti Monacossa paalun, mutta sen lisäksi surkeaa tekemistä.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Sitten vielä lopuksi, että eikö Schumi voisi tehdä sellaisen palveluksen mersulle, että jättää ne ajohommat muille, vaikka olkoonkin niin, että ajoi kokemuksella hienosti Monacossa paalun, mutta sen lisäksi surkeaa tekemistä.

Rehtoria ei tönitä! Mersun perseilyn piikkiin ovat menneet monet Schumin epäonnistumiset kun auto ei ole kestänyt tai sitten joku on ajanut kylkeen tai puikkelehtinut edessä oikealle ja vasemmalle niin että ainoa vaihtoehto tilanteessa on ollut peräänajo. Schumi nousee ja voittaa vielä tällä kaudella. Jotenkin tuntuu että Montreal saattaisi sopia Mersulle ja Schumille oikeinkin mukavasti.

Kyllähän formulat ovat ihan eri sarjaa kuin ennen vanhaan. Autot eivät koskaan hajoa ja turva-alueet ovat asfalttia jolloin kukaan ei aja edes hiekalle ja jää sinne. Ohi mennään kun availlaan siipeä tai kun sekundarenkaat käyttäytyvät miten sattuu. Onneksi tällä kaudella on ollut vähän parempia kisoja kuin kahtena edellisvuonna, mutta kuinka kauan tätä jatkuu? Tosin, ei sekään ole kovin hienoa että rengassarjojen ero samankin kovuusasteen sisällä vaihtelee toisinaan helvetisti. Vähän keinotekoista jännitystä.

Monaco oli taas perus-Monaco. Ilonaiheita oli että Heikki pääsi ajamaan kilpaa tosissaan ja että Webber voitti.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Rehtoria ei tönitä! Mersun perseilyn piikkiin ovat menneet monet Schumin epäonnistumiset kun auto ei ole kestänyt tai sitten joku on ajanut kylkeen tai puikkelehtinut edessä oikealle ja vasemmalle niin että ainoa vaihtoehto tilanteessa on ollut peräänajo. Schumi nousee ja voittaa vielä tällä kaudella. Jotenkin tuntuu että Montreal saattaisi sopia Mersulle ja Schumille oikeinkin mukavasti.

Noh, toki näinkin, mutta kyllä tuo Schumi on itsekin osannut säheltää niitä kolareita. Kaikesta huolimatta kaksi pistettä on umpisurkea esitys Mersulla. On ollut epäonnea, mutta ei se Schumi ole enään samankaltainen ihmemies siellä ratin takana mitä ennen.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Noh, Monacossahan Schumi veti nyt hyvin, lähtokolariin ei ollut mitenkään osallinen. Grosjean keskittyi peippaamaan Alonsoa ja toisella puolella ollut Schumi jäi sijaiskärsijäksi.

Sinänsä hyvä että näin se edellisen kisan rangaistus tehosi kunnolla. Schumi kun on se äijä, jolla on ihan viimeisenä varaa tulla inisemään ajolinjan vaihtamisista yhtään mitään. "Rikosrekisteri" sillä saralla on ylivoimaisesti pisin koko F1-historiassa. Lähtöruudun pudotus oli juuri se iso riski Monacoon tultaessa, kun siellä juuri keskikastissa herkästi startissa rytisee.

Edellisen kisan hölmöily vaikutti vielä toisenkin kisaan lopputulokseen todella ankaralla tavalla. Paalu-Schumi olisi pystynyt voittamaan Monacon aika helposti, mutta kun ei niin ei.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Schumi tosiaan olisi varmaan ilman rangaistusta voittanut kisan, sen verran hyvin myös Nico pysyi Red Bullin vauhdissa, mutta turha jossitella, nyt kisa meni alkukolariin ja olikohan se myöhäisempi keskeytys myös tämän kolarin syytä vai tuliko tekninen vika taas kerran. Ensi kisa Kanadassa taitaa kerppenin rehtorilta löytyä 7 kpl voittoja joten radan pitäisi sopia ja auto on tällähetkellä yksi sarjan parhaimpia, olisiko nyt jo aika? Mutta turhan paljon näitä keskeytyksiä on ihan tekniseen vikaankin tai varikkomiehien mokiin tullut, toki peräänajojakin. Mutta jospa niitä onnistumisia tulisi kohta tai aika alkaa loppua.
 

Sambody

Jäsen
Lotuksen ohjaus vol ties kuinka mones. Olen kyllä nyt toisen käden tiedon varassa, mutta Permane oli kuulemma mennyt sanomaan haastattelussa, että he eivät pysty tarjoamaan täysin sellaista autoa Kimille mitä tämä haluaisi, koska eivät usko siihen että Räikkönen pystyisi olemaan sillä nopeampi. Kyse on siis, että Kimi haluaa enemmän feedbackia ohjauspyörään ja hivenen enemmän yliohjaavan auton, kun taas insinöörit ovat sitä mieltä ettei Kimi olisi tuollaisella autolla yhtään nopeampi. Onko tässä taas Rob Wilsonin mainitsemasta yleisestä kommunikaatio ongelmasta inssien ja kuskien välillä missä inssit tuijottavat dataa ja sanovat kuskille, että olet väärässä näin auto menee teoriassa kovempaa? Tosin kyse voi olla myös ihan rengaskulutuksesta ja Lotuksen inssit ajattelevat, että yhtään yliohjaavampi auto kuluttaa renkaita liikaa. Kuitenkin itse olen lähinnä hämmästynyt, jos noinkin meritoituneen kuskin toiveita ei toteuteta mitä tulee auton ajettavuuteen.

Lisäksi vähän kyseenalaistettava Lotuksen päätöstä ajaa Mugellossa testit ilman Kimiä. Tuo olisi ollut täydellinen paikka hakea sitä täydellistä ohjaussetuppia eikä tarvitsisi aina tuhria ensimmäisiä vapaita harjoituksia siihen, että Kimi toteaa Enstonessa säädetyn ohjauksen olevan tunnoton.
 

Timppa25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lisäksi vähän kyseenalaistettava Lotuksen päätöstä ajaa Mugellossa testit ilman Kimiä. Tuo olisi ollut täydellinen paikka hakea sitä täydellistä ohjaussetuppia eikä tarvitsisi aina tuhria ensimmäisiä vapaita harjoituksia siihen, että Kimi toteaa Enstonessa säädetyn ohjauksen olevan tunnoton.

Jep. Kun miettii talvitesteissä kokonaista menetettyä testiviikkoa, Mugello jäi Kimiltä väliin, näitä harkkojakin on ainakin pari jäänyt väliin ohjauksen takia, ohjaus ei vieläkään ole Kimin toivoma ja kaveri palasi parin vuoden tauolta, niin enemmän tai vähemmän puolueellisesti totean vain että two thumbs up.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lisäksi vähän kyseenalaistettava Lotuksen päätöstä ajaa Mugellossa testit ilman Kimiä. Tuo olisi ollut täydellinen paikka hakea sitä täydellistä ohjaussetuppia eikä tarvitsisi aina tuhria ensimmäisiä vapaita harjoituksia siihen, että Kimi toteaa Enstonessa säädetyn ohjauksen olevan tunnoton.

Tai Kimin päätös ottaa hapanta Espoon Kannunkulmassa samaan aikaan. Ei saa aliarvioida Kimin valintaa, kyllä James Hunt:kin nollasi varmaan monesti silloin kun tiimi oli sitä mieltä että nyt käydään läpi auton säätöjä. Ja molemmat miehet on mestareita.

Hyvin se Kimi vetää kuitenkin tuolla tasolla vaikka välillä henk koht toiminta on aika old school kilpa-autoilua.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=DpZnE7gj0gY&feature=related
Tämä puoli Kimillä vielä vähän ontuu, seuraavan F1-testijakson voi sitten viettää vaikka Saksassa Sauerlandin leirissä. On muuten tiukka oikea yläkoukku Huntilla. :)

Linkki- Youtube- James Hunt

_
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tässähän ei ole mitään uutta. Kimi tuskaili ohjauksen kanssa jo Ferrarilla, kun autoa kehitettiin enemmänkin aliohjaavaan kuin yliohjaavaan suuntaan. Kimi taitaa olla aika harvinaisuus formuloissa, kun pitää tuollaisesta ohjauksesta, joten kannattaisi ehkä sopeutua ympäristöönsä, kun tuskin jatkossakaan tuollaista ohjausta autoista löytyy?
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin tai sitten tiimi ihan oikeasti ottaa sen lusikan kauniiseen käteen ja tekee sellaisen auton mitä Kimi haluaa. Kyllähän se on nähty, että tulosta tulee jos auto on Kimille sopiva. Esim. vuoden -05 McLaren joka taitaa ihan Kimin itsensäkin mielestä olla paras auto mitä on ajanut. Ei tosin kestävyydeltään, mutta ajettavuudeltaan. Ylipäänsä McLarenilla en muista olleen tämän tyyppisiä ongelmia. Mutta siellähän on aina osattu rakentaa autot molemmille kuljettajille sopiviksi. Toki osansa saattoi olla myös Michelinin renkailla.

Eikun vaan Kimi ensi kaudeksi irti Lotussopparista ja paluu kotiin McLarenille Hamiltonin paikalle!
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Maikkarin sivuilta tuli bongattua uutinen, jossa Lotus-pomo on ilmaissut huolensa siitä, että auto ei meinaa toimia jos on viileähkö keli. Auton suunnittelussa pääpaino on ollut suunnitella renkaita säästävä auto, mutta viileässä kelissä, jossa renkaat eivät kulu niin paljon, vaikuttaa tämä negatiivisesti nopeuteen. Käsittääksini Mersulla on hieman päinvastainen ongelma. Ainakin Monacon hieman viileämmässä säässä Mercedes oli autoista paras, kun taas "kuumissa keleissä" on ollut ongelmia. Seuraava kisa käydään Montrealissa, jossa muistaakseni yleensä on ollut vähän koleampi ilma, joten tämä tietänee hyvää Mersulle. Forecasta katselin, että 15-20 asteen välissä on siellä lämpötila pyörinyt eikä se tuosta varmaan hirveästi nouse ensi viikolla, joten saa nähdä tuleeko Lotukselta toinen floppikisa putkeen.
 

Sambody

Jäsen
Kimin kisainssi Mark Slade on kertonut pariin otteeseen siitä mikä erottaa ohjauksen osalta Kimin suuresta osasta muista F1-kuskeista. Eli siis siinä missä moni kuski vain robottimaisesti opettelevat missä kulmassa rattia kääntävät mutkaan sisään ja tekevät sen sitten kerta toisensa jälkeen, niin Kimi taas haluaa enemmän tunnustella auton käyttäytymistä ja ajaa sillä tunteella. Tästä syystä Kimi haluaa enemmän palautetta ratin kautta ja myös yleensä hieman tarkemman ohjauksen.

Tässä vielä lontooksi, jos sattui lapsuksia referoidessa ja kääntäessä:
Kimi drives by sense. For example, when you approach to the corner, he isn't a type of driver who just grades your stealing to the point where is set. He always feels machine action and reacts to it. Kimi is different than many other drivers. A lot of times, the drivers expect how to approach the corner and just do it. But in Kimi's case, he always adapt to his surrounding situations. His adaptability is amazing.

Tässä taas melko makea video miltä näyttää F1-auto halkaistuna by Sauber F1 Team
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Maikkarin sivuilta tuli bongattua uutinen, jossa Lotus-pomo on ilmaissut huolensa siitä, että auto ei meinaa toimia jos on viileähkö keli. Auton suunnittelussa pääpaino on ollut suunnitella renkaita säästävä auto, mutta viileässä kelissä, jossa renkaat eivät kulu niin paljon, vaikuttaa tämä negatiivisesti nopeuteen. Käsittääksini Mersulla on hieman päinvastainen ongelma. Ainakin Monacon hieman viileämmässä säässä Mercedes oli autoista paras, kun taas "kuumissa keleissä" on ollut ongelmia. Seuraava kisa käydään Montrealissa, jossa muistaakseni yleensä on ollut vähän koleampi ilma, joten tämä tietänee hyvää Mersulle. Forecasta katselin, että 15-20 asteen välissä on siellä lämpötila pyörinyt eikä se tuosta varmaan hirveästi nouse ensi viikolla, joten saa nähdä tuleeko Lotukselta toinen floppikisa putkeen.

Mersun ainoaan voittoon Kiinassa eräs F1-tuttuni keksi aika loistavan selityksen. Radan pintahan oli siellä poikkeuksellisen viileä, vaikka ilma ei ollut erityisen viileä. Mutta Shanghain savusumu esti hänen spekulaationsa mukaan rataa lämpenemästä auringonpaisteen voimasta ja tilanne sopi täydellisesti Mercedekselle pitämään rengaslämmöt optimialueella. Nicohan ajoi aivan ylivoimaiseen voittoon.

Lisäksi Mercedeksen moottori on toiminut paremmin lämpimällä kelillä, joten tuollainen harvinainen, Mercedekselle ideaalisin, tilanne; lämmin ilma, viileä rata, ei toteudu oikein missään muualla. Koska jos viileää on sekä ilma että rata, niin Renaultin moottorit toimivat sitten taas paremmin ja Mercedes ei pääse dominoimaan. Jos taas kuumaa on sekä ilma että rata, niin rengaspaineet ovat ongelma.

Monacon kisassa tuota rengastilannetta ilmensi hyvin Sergio Perezin nopeat kierrokset kisan loppupuolella. Mies sai varikon läpiajorangaistuksen ja sen jälkeen pystyi ajamaan samoilla, jo kuluneillakin renkailla samantien huikean nopeita kierroksia jonkun 3-4 putkeen. Rengas pääsi jäähtymään tuon varikon läpiajon ansiosta, paineet laski optimialueelle ja vauhtia löytyi taas huikeasti muutamalle kierrokselle. Kun paineet nousi muutaman kierroksen jälkeen optimista yli, vauhti hidastui taas selvästi enemmän mitä auto keveni.

Tämän ongelman kanssa tappelee ihan jokainen talli kisasta toiseen. Eli periaatteessa se renkaan kuluminen ei ole se ongelma vaan rengaspaineiden meneminen optimialueesta yli, mikä toisi parhaan pidon. Mitä kovemmin ajat, sitä kovemmin paineet menee optimista yli. Toki rengaan liika kuluttaminen tietyn pisteen yli nostaa sitten paineita entistä korkeammalle, joka vie pitoa entisestään.

Tässä on mielestäni palattu hienolla tavalla menneisyyteen, sillä aikana ennen siivekkeiden keksimistä se kuka hallitsi rengaspaineiden kontrollin, oli yleensä mestari. Lisäksi tuo DRS simuloi entisaikojen imuohittamista parhaalla mahdollisella tavalla, enkä näe sen keinotekoisuutta mitenkään haittana. Enemmän itseäni ärsytti aerodynamiikan avulla yli kahden vuosikymmennen ajan tuhottu imuefekti, joka tappoi ohitukset lähes tyystin. Nyt on palattu takaisin vanhoihin hyviin aikoihin, uusilla moderneilla vehkeillä.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Lisäksi tuo DRS simuloi entisaikojen imuohittamista parhaalla mahdollisella tavalla, enkä näe sen keinotekoisuutta mitenkään haittana. Enemmän itseäni ärsytti aerodynamiikan avulla yli kahden vuosikymmennen ajan tuhottu imuefekti, joka tappoi ohitukset lähes tyystin.

Tässä on ehkä yksi loistavimmista huomioista mikä tuota DRS:ää koskien on viime vuosina tehty. Ehkä DRS:ää voisi hiukan hioa vielä asteen pliisumpaan suuntaan kuitenkin ettei ohitus tietyillä radoilla olisi niin helppoa. Mutta kuitenkin, aerodynaamikkojen työ oman auton peräänsä luoman tyhjiön minimoimikseksi on tavallaan nyt nollattu, mikä on hyvä asia.
 

RDivis

Jäsen
Mark Hughes jauhaa schaibaa minkä ehtii

On näköjään toimittaja butthurt Kimin tavasta toimia. Mistäs helvetistä hän tietää minkälaista feedbackia Kimi on ohjauksesta antanut. Jatkaa fiksua lausumaansa toteamalla, että mikäli ei pysty antamaan riittävästi palautetta, pitää vain tyytyä Romainille sopivaan ohjaukseen. Juu, sillä lailla tästä kaudesta varmasti tuleekin molemminpuolinen success. Eli heti, kun Kimin ja tiimin kommunikaatio ei samana viikonloppuna tuota ohjaukseen toivottua muutosta, pitääkin varoa, etteivät inssit ylirasitu eikä tule se kuuluisa paha mieli. Minulle tuli jo..

Ongelmaa ohjauksen kanssa en kiistä, mutta Hughesin lähestymiskulman kanssa minulla on ongelma.

Ja tuosta harjoituksen ajamatta jättämisestä vielä: Siitä olisiko tuo kannattanut silti ajaa, voi olla montaa mieltä. Minä uskon, että Kimi on oikeasti todennut homman menneen sen verran lahjakkaasti metsään ohjauksen säätöjen kanssa, ettei sillä ajaminen olisi välttämättä tuottanut lainkaan asiaa eteenpäin vievää palautetta.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Se on jännä juttu, että Kimin paluusta positiivisia juttuja on sanoneet tallien henkilökunta, kuskit, ex-kuskit (kuten Alain Prost) ja muut oikeasti sisäpiiriläiset, jotka ovat hieman kärryillä mitä siellä tapahtuu.

Sen sijaan osa lehdistöä, nojatuoli-managerit ja foorumikansa on laittanut negatiivista palautetta tyyliin "Kimi ei osaa asiaansa, talli on paska jne."

Jepjep.

Henkalta kyllä hyvä viesti ja minusta vain alleviivaa kuinka olemattomista marginaaleista onnistunut tulos on kiinni. Kun kuski voittaa tai on viides, ero näyttää katsojalle isolta, mutta kyseessä voi oikeasti olla just muutaman lämpöasteen ero radan pinnasta tai "yhden naksun" päässä olevasta iskarin säädöstä. Etenkin nyt kun pienenpieni ongelma eskaloituu aina vaan isommaksi kuuluisan lumipalloefektin tavoin.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viime kauden DRS-alueista taisi olla neljä, jossa nähtiin selkeitä "ohilentoja": Istanbul, Spa, Montreal ja Abu Dhabi. Viimeksimainitussa oli kaksi DRS-aluetta ihan peräkkäin ja siellä ohitukset kumosivat usein toisensa. Istanbulissa ja Spassa huomioonotettavaa oli se, että DRS-alueet olivat ainakin ylämäkeen, mikä taisi vaikuttaa myös oman osansa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
F1-sarjan siirtohuhut kiihtyy kiihtymistään. Nyt viimeisimpänä Thepeninsulagatar sivusto kertoo Mark Webberin siirtyvän Ferrarille ensi kaudeksi. Webber on laatinut ehdot Italilaistallille ja oikeastaan ainoa ehto on tasa-arvoisuus Alonson kanssa. Näissä huhuissa on pakko olla jotain perää, sillä nyt näitä nousee ihan jatkuvasti joka tuutista esiin ja nimenomaan Webberin siirrosta Ferrarille.

Ferrarin pääpomo Luca Di Montenzemolon kommentitkin saattavat antaa jotain viittaa siitä, että huhuissa on perää. Sergio Perez ei kelpaa vielä Ferrarille, koska hän on niin nuori ja Ferrari tarvitsee toiseen autoonsa kokeneen kuljettajan. Joka tapauksessa kyllä tämä nyt haiskahtaa myös siltä, että Felipe Massan tie Ferrarilla on tullut päätökseen ja edessä on todennäköisesti siirto johonkin Sauberille tai Force Indialle.

Ferrari ja Webber ei suinkaan ole ainut F1-maailman siirtohuhu tällä hetkellä. Sillä muutamien englantilaislehtien mukaan vuodesta 1998 asti McLarenin talliin kuulunut kultapoju Lewis Hamilton olisi lähtemässä tallista kauden päätteeksi. Hän ei ole ollut tyytyväinen McLarenin suorituskykyyn, radalla eikä varikolla. Kysymys kuuluu, mihin Hamilton suuntaa jos lähtee menemään?

Force India kuskia Paul Di Restaa on viety viime aikoina Schumin, Hamiltonin ja Massan paikalle. Siinä lienee jonkun herran korvaaja, jos näitä siirtoja alkaa nyt tapahtumaan.

Erittäin jännä seurata mitä siirtomarkkinoilla tapahtuu. Tämän kauden päätteeksi siellä on kuitenkin vapaita paikkoja Ferrarilla, McLarenilla, Red Bullilla, Mercedeksellä ja Lotuksellakin, ellei Kimi jatka siellä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sillä muutamien englantilaislehtien mukaan vuodesta 1998 asti McLarenin talliin kuulunut kultapoju Lewis Hamilton olisi lähtemässä tallista kauden päätteeksi. Hän ei ole ollut tyytyväinen McLarenin suorituskykyyn, radalla eikä varikolla. Kysymys kuuluu, mihin Hamilton suuntaa jos lähtee menemään?

Oliko nyt maikkarin uutisessa tästä aiheesta puhuttiin mahdollisena, että Lewis suuntaisi pois McLarenilta jo kesken kauden jos tallin suorituskyky ei parane. Tuo on kyllä jo sen tason juttua etten siihen usko. Eihän siellä olisi edes mitään varteenotettavaa paikkaa kuin korkeintaa Ferrarilla jos Felipe kengitään kesken kauden pois. Mutta Hamilton on varmasti tämän hetken kuumimpia kaloja siirtomarkkinoilla ja on mielenkiintoista nähdä mihin menee.

Eikös muuten Kimillä ollut Lotuksen kanssa kaksivuotinen soppari jossa oli jonkinnäköiset menestysoptiot, mitkä nyt näyttäisi toteutuvan, kun auton vauhti näyttää hyvältä. Eipä sillä ei siellä taitaisi oikein olla paikkoja vapaana kuin McLarenilla Hamiltonin lähdön myötä ja kenties Mercedeksellä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tuo on kyllä jo sen tason juttua etten siihen usko. Eihän siellä olisi edes mitään varteenotettavaa paikkaa kuin korkeintaa Ferrarilla jos Felipe kengitään kesken kauden pois. Mutta Hamilton on varmasti tämän hetken kuumimpia kaloja siirtomarkkinoilla ja on mielenkiintoista nähdä mihin menee.

Mihin Hamilton sitten menisi jos ei jatka McLarenilla? Red Bull on tietysti yksi vaihtoehto jos haluavat ulostaa Webberin, mutta toisaalta siellä on oma kultapoju jonka rinnalle ei varmaankaan toista samanlaista haluta(Helmut Marko ei halua). Ferrari on ehdoton "no-no", koska Alonso ja Santander eivät halua enää Hamiltonia samaan talliin. Todennäköisin vaihtoehto tässä tilanteessa lienee sitten Mercedes, mikäli Kerppenin rehtorin pakotetaan sieltä kauden päätteeksi ulos.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Lainaamasi teksti liittyi huhuun, jonka mukaan Lewis saattaisi jättää McLarenin jo kesken kauden.

Huomasin tämän asian kyllä, mutta pointit pysyvät suht samoina kummissakin tapauksissa, siksi kirjoitin siihen muotoon että mihin Hamilton suuntaisi tämän kauden jälkeen. Enkä edes pidä kovin realistisena vaihtoehtona että mies kesken kauden lähtisi mihinkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös