Formula 1 – kausi 2010

  • 172 461
  • 996

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoiseksi menee kyllä jos huomennakin sataa, voi tulla aika yllättäviäkin tuloksia. Mestaruudesta taistelevasta viisikosta näkisin että McLaren-miehet ovat vahvimmilla jos huomenna sataa kunnolla. Button on yleensä ollut erinomainen vesisateessa ja Hamiltonkin menee yleensä kovaa. Hamiltonilla on vaan paha tapa ajaa vähän liiankin kovaa ja on sortunut monesti virheisiin sadekelillä. Red Bull -kaksikon ja Alonson näkisin aika tasaisena ja paljon riippuu siitä miten kukin saa auton toimimaan sateella.

Uskoisin että sateella myös Kubica ja Barrichello saattaa tulla hämmentämään kärkitaistelua. Jos taas kuivalla mennään niin luulisin Red Bullien menevän menojaan, ainakin eilisten harjoitusten perusteella vauhti oli parempaa kuin muilla.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mestaruudesta taistelevasta viisikosta näkisin että McLaren-miehet ovat vahvimmilla jos huomenna sataa kunnolla. Button on yleensä ollut erinomainen vesisateessa ja Hamiltonkin menee yleensä kovaa. Hamiltonilla on vaan paha tapa ajaa vähän liiankin kovaa ja on sortunut monesti virheisiin sadekelillä.

Hamiltonin mahdollisuksia heikentää viiden lähtöruudun rangaistus vaihdelaatikon vaihtamisesta. Voi käydä niin, että raivokas yrittäminen ja ohittelu kolahtaa jälleen omaan nilkkaan. Ei kahta ilman kolmatta?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hamiltonin mahdollisuksia heikentää viiden lähtöruudun rangaistus vaihdelaatikon vaihtamisesta. Voi käydä niin, että raivokas yrittäminen ja ohittelu kolahtaa jälleen omaan nilkkaan. Ei kahta ilman kolmatta?

Saattaapa hyvinkin käydä noin. Kuten sanoin niin Hamilton on märällä nopea mutta vetää liian rajoilla, ja tuo lähtöruuturangaistus vielä pahentaa mahdollisesti tilannetta kun on kiire nousta mukaan kärkitaisteluun, joten ei ole kyllä mikään ihme jos tulee kolmas peräkkäinen keskeytys ulosajoon/kolariin.
 

Sambody

Jäsen
Volkswagen konserni on harkitsemassa ilmeisesti panostamista moottoriurheiluun oikein kunnolla. MSN Auto uutisoi, että jo huhutun ralli-tallin lisäksi olisi Volkswagen tuomassa kaudelle 2013 Porchen nimellä oman tallinsa myös F1:siin. Bildiä lähteenään käyttävä MSN Auto kertoilee, että marraskuussa tehdään päätöksiä näistä projekteista. Bernie ehti kuitenkin jo näyttämään vihreää valoa VW:lle ja 'tekee kaikkensa' jotta VW saataisiin mukaan F1:siin.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Felipe-baby narisee. Voi hyvänen aika sentään, taisi tulla yllätyksenä kun edellä oleva yrittää pitää sijoituksestaan kiinni, kai sille olisi pitänyt antaa tietä. Onko tuo sälli enää kilvanajana?
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/10/1202293

L: MTV3

Rosberg tossa tilanteessa ihan selvästi pakottaa Massan nurmikolle.

Niin no joo pakottihan Rosberg tosiaan Massan nurmikolle, mutta Nicohan oli edellä ja Massalla näytti kyllä olevan aika paljon sitä vauhtiakin ottaen huomioon millainen se eka mutka Japanissa on.
Ja kyllä se Alonso taisi edellisessä kisassa "törkeämmin" estellä lähdössä Webberiä?. Ajolinja taisi vaihdella muutaman kerran vaikka saisi kai vaihtua vaan kerran ?
No nämä ovat kuitenkin kilpailutilanteita jossa mennään eikä meinata. Nyt kävi vaan näin, olisi kyllä saanut olla se toinen punainen joka olisi jäänyt radan varteen.
Hyvä kuitenkin että Vetteli voitti, mestaruus on vielä täysin auki suuntaan jos toiseen. Aika näyttää kuka kruunataan 2010 vuoden mestariksi... Toivottavasti ratkeaa vasta viimeisessä kisassa, kuten nyky pistejärjestelmällä taitaa käydä. Kaukana ovat ne ajat kun Schumacheri varmisti mestaruuden jo Heinäkuussa Ranskan GP:n yhteydessä. Tosin se ei ollut silloin Michaelin syy että oli ylivoimainen...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä Massa saa tuossa syyttää ihan itseään tuosta kolarista. Nicohan ei tuossa mitenkään varsinaisesti käännä Massan eteen tai paina Massaa nurmikolle vaan taittaa ihan normaalisti mutkaan - sitä ennen tosin tekee pienen liikkeen oikealle kun vasemmalla ei ole enää yhtään tilaa. Mutta Massa tuossa siis tulee minusta ihan liian kovaa ja aggressiivisesti tuohon ensimmäiseen mutkaan, ja hänen olisi pitänyt jarruttaa aikaisemmin.

McLaren taisi menettää mestaruusmahdollisuutensa lopullisesti tässä Japanin kisassa. Tai onhan noita kisoja vielä jäljellä mutta kyllä tuota eroa alkaa olla jo vähän liikaa kummallakin. Hamiltonilla olisi saattanut olla vielä mahdollisuudet kolmen sakkiin tänään mutta vaihdelaatikon hajoaminen lopetti taistelun, Buttonin taktiikka taas oli tänään ihan epäonnistunut. Näyttää siis siltä että mestaruus tullaan käymään Red Bull -kuskien ja Alonson välillä. Webberin käsi näyttää tällä hetkellä parhaimmalta koska piste-eroa on se 14 pistettä molempiin haastajiin ja Webberin moottoritilannekin on tuosta kolmikosta paras. Ja jos Korealaiset eivät ehdi saada tuota rataansa valmiiksi niin Webberin tilanne vaan paranee entisestään. Periaatteessa Webberillä ei ole enää mikään pakko voittaa jos vaan pystyy ajamaan tasaisesti kolmen sakkiin ja Vettel, Alonso ja McLarenit ajaa sopivasti ristiin.

Kärjen osaltahan tämä Japanin GP oli suhteellisen tylsä kisa mutta Kamui Kobayashi tarjosi katsojille nähtävää koko rahan edestä. Jo pelkästään tuossa sillan jälkeisessä neulansilmässä taisi tulla ainakin viisi ohitusta ja vielä jokunen ohitus muualla siihen lisäksi, upean kisan ajoi kotikisassaan Japnin poika. En tiedä mikä lienee Kobayashin sopimustilanne, olikohan hänellä soppari Sauberille ensi kaudeksikin, mutta tuo kaveri olisi kyllä mukavaa nähdä jonkun hyvän auton ratissa. Olisikohan tuossa esim. Renaultille harkitsemisen arvoinen korvaaja Vitali Petroville? Luulisin nimittäin että paljon pitää virrata rahaa Venäjältä Rellun tilille ennen kuin Petrovin jatkopaikka varmistuu, liian epätasaisia on olleet suoritukset tällä kaudella ja ihan liikaa on tullut näitä kisan alussa tapahtuneita kolareita/ulosajoja.

Schumikin ajoi muuten vaihteeksi ihan hyvän kisan. Oli oikeastaan koko ajan kisassa vähän nopeampi kuin Nico mutta ei niin paljon nopeampi kuitenkaan että olisi päässyt ohi. Ja varmaan ihan niitä kaikkein härskeimpiä temppuja Schumi ei viitsinyt tallikaverilleen tehdä. Mutta sitten kun Nicon auto hajosi niin Schumi nousi kuudenneksi. On ollut korkeammalla tällä kaudella vain kahdesti alkukaudella.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hamiltonin pitäisi nyt saada jokaisesta kisasta 9-10 pistettä enemmän kuin Webber, jotta pääsisi tästä ohi. Samalla kuitenkin niin, että hän saa jokaisesta kisasta 4-5 pistettä enemmän kuin Alonso JA Vettel. Eli kyllä ajamalla ajateltuna pitäisi melkein McLarenin kaksoisvoittoja olla loput, jotta hopealeirissä mestaruutta juhlittaisiin.

Webberille riittänee mestaruuden varmistamiseen yksi voitto ja kaksi palkintopallipaikkaa. Yleensäkin, jos ei kolmesti sijoitu kummankaan pahimman kilpailijansa taakse, niin hän on hyvin vahvoilla. Keskeytykset tietysti aina oma lukunsa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusi Korean rata on nyt virallisesti korkattu, kun vapaat harjoitukset on perjantain osalta ajettu. Heikki Kovalainen Lotuksella oli ensimmäinen, joka pääsi uudelle radalle ajamaan. Itse rata on tyypillinen nykyaikainen (lue tylsä) rata. Radalla on F1-sarjan pisin suora, n. 1,2 km, jossa vauhdit kohosivat n. 318 km/h kärjen osalta. Häntäpää Lotus mukaanlukien jäi alle 300 km/h huippunopeuksiin, joten erot ovat melkoiset. Liukasta näkyi olevan tuoreella asfaltilla ja useita pieniä radalta lipeämisiä ja spinnauksia nähtiin. Monen muun radan tavoin Yeongamin radalla on asfaltoituja turva-alueita, joiden vuoksi mitään näyttäviä seinäosumia ei aamulla nähty.

Kärjessä perjantain vapaissa harjoituksisaa oli tutut nimet; Webber, Alonso, Hamilton, Kubica, Button, Massa ja Vettel. Ja myös Heikki tutulla paikalla eli 19.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mahtava juttu että molemmat Red Bullit onnistuivat viimeisellä kierroksellaan nousemaan Alonson ohi ja pudottivat tämän kolmanneksi. Näytti jo aika pahalta kun Alonso paransi viimeisellä kierroksellaan kärkiaikaansa ja samaan aikaan Red Bullit jäivät niukasti omilla kierroksillaan Alonsosta, mutta onneksi molemmilla oli vielä se yksi kierros reservissä. Minulle on periaatteessa ihan sama kumpi Red Bulleista voittaa mestaruuden, kunhan mestarin nimi ei vaan ole Alonso, joten sikäli aika-ajon tulos oli ihan loistava. Toivottavasti kisa menisi samalla kaavalla, olipa tuo Red Bullien keskinäinen järjestys sitten mikä tahansa. Mutta Red Bulleilla on välillä ollut kyllä niin heikkoja startteja että Alonso saattaa nappistartilla hyvinkin ehtiä kärkeen.

McLarenien vauhti ei riittänyt RB:lle ja Ferrarille vaikka Hamilton ajoikin neljänneksi ohi Massan. Ja kun Buttonkin jäi seitsemänneksi niin alkaa näyttää entistä huonommilta McLarenin mestaruusmahdollisuudet. Käytännössä se vaatisi sen että ainakin 2/3 kärkikolmikosta keskeyttää ja Hamilton onnistuu jotenkin ajamaan voittoon.

Rosbergilta aika-ajo oli hyvä ja viides sija on melkeinpä maksimisuoritus mihin Mersun autolla tällä hetkellä kykenee, taakse jäi mm. Massa ja Button joiden autot pitäisi olla kaiken järjen mukaan Mersua nopeampia. Kubica ei nyt yltänyt ihan parin edellisen kisan vauhtiin vaan jäi sijalle kahdeksan.

Korean radasta sen verran että aika karulta ja keskeneräiseltä näyttää rata-alue mutta itse rata vaikuttaa ainakin joiltakin paikoin varsin mielenkiintoiselta. Ainakin tuo lähtösuoraa edeltävä mutkacombo näyttää jopa aika hurjalta kun siinä on muurit ihan radassa kiinni ja tuo combo tullaan kohtuullisen kovalla vauhdilla. Sitten vielä varikolle meno on juuri siinä keskellä mutkaa niin voi olla että tuossa nähdään jotain happeningia kisassa. Nythän esim. Hamilton ajoi pahasti leveäksi kun oli tulossa varikolle, tuo varikolle tulo kun tapahtuu aika kovassa vauhdissa. Eli kun on aina tullut Hermann Tilkeä kritisoitua aika paljon niin nyt näyttää että tuo rata ei ainakaan ihan kelvoton ole, mutta kisassahan se sitten nähdään mikä tilanne todellisuudessa on ja miten vaikeaa ohittaminen loppujen lopuksi on.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Loistavat asetelmat on kyllä starttiin. Webber joutui paskaiselle puolelle ja loistava lähtijä Alonso on puhtaalla 3. ruudissa. Tässä voi hyvinkin olla mahdollisuus kolahtamiseen ekassa mutkassa, kun Alonso puskee väkisin Webberistä ohi. Lisäksi uskoisin, että Webber alkaa nyt pelata varman päälle suojatakseen MM-johtoaan ja tälläinen ylisuojaaminen saattaa aiheuttaa lähinnä vaaratilanteita muille. Ideaalisinta olisi että Vettel pääsisi kärjestä karkuun ja Alonso toiseksi. Webber sitten jäisi taistelemaan jonnekin sijoille 3-5. Kolari Alonso+Webber ei myöskään olisi pahitteeksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Webber sitten jäisi taistelemaan jonnekin sijoille 3-5. Kolari Alonso+Webber ei myöskään olisi pahitteeksi.

Eipä olisi yhtään paha vaihtoehto, nimittäin jos Webber pystyisi tuosta jatkamaan vahingoittumattomalla autolla kuten yleensä...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niinhän siinä sitten kävi että juuri se kaikkein pahin vaihtoehto toteutui, eli molemmat Red Bullit pihalle ja Alonso voittajaksi. Tuo Webberin keskeytys olisi vielä menetellyt mutta että mlemmat pihalle ja Alonso pistekärkeen. Ei olisi voinut olla enää huonompi lopputulos tälle viikonlopulle...

MM-pistetilanne näyttää nyt sitten sellaiselta että mikäli Red Bullilla ollaan järkeviä niin kahdessa viimeisessä kisassa yritetään pelata pisteitä Webberille. Onhan Vettelilläkin tietenkin vielä teoreettiset mahdollisuudet mestaruuteen mutta 25 pistettä on kahteen kisaan niin iso ero kurottavaksi että jos Alonso ei keskeytä Brasiliassa niin Red Bullilta olisi typerää antaa Vettelin viedä pisteitä Webberiltä. Webberillä on kuitenkin Alonsoon ainoastaan 11 pistettä ja käytännössä jos Vettel pystyy vaan kiilaamaan itsensä Webberin ja Alonson väliin niin mestaruus kääntyisi sittenkin Red Bullille.

Periaatteessa olen kyllä tallimääräyksiä vastaan mutta ainoastaan silloin jos niitä käytetään alkukaudesta tai kauden puolessa välissä. Kun jäljellä on enää kaksi kilpailua niin olisi typerää antaa kuljettajien taistella enää keskenään kun toisella on selvästi paremmat mahdollisuudet mestaruuteen. Siinä kun käy hyvin herkästi samalla tavalla kuin McLarenille vuonna 2007, kun kuljettajat taistelevat keskenään loppuun saakka niin Ferrari-mies tulee takaa ja korjaa potin. Reilua toki mutta ei järkevää, varsinkin kun Ferrarikaan ei ole osoittanut mitään suuria reilun pelin merkkejä tällä kaudella (Saksan episodi).

Red Bullille tuo on varmaan paha paikka kun ovat julkisestikin sanoneet sen että Vettel on se johon he tulevaisuudessa panostavat, ja Vettel on viime kisoissa ollut Webberiä nopeampi. Mutta numerot on numeroita ja tällä hetkellä Webberin mestaruusmahdollisuudet ovat selvästi paremmat. Toki jos Alonso keskeyttäisi seuraavan kisan niin tilanne olisi ihan erilainen ja Vettel nousisi takaisin mestaruustaisteluun.

Eikä pidä muuten laskea Hamiltoniakaan kokonaan ulos mestaruustaistelusta, vaikka mahdollisuudet näyttikin jo menneen. Nyt Hamilton on kuitenkin Vettelin edellä ja eroa kärkeen on 21 pistettä. Vaikeaa se mestaruuden ottaminen edelleenkin on mutta ei enää ihan mahdottoman näköistä. Sikäli tämän kisan tulos oli siis MM-taistelun kannalta hyvä että neljällä kuljettajalla on vielä mahdollisuudet mestaruuteen, harmi vaan että se on juuri Reilufernando jonka mahdollisuudet näyttää nyt parhailta...

Muutenkinhan tämä Korean kisa oli aika pannukakku. Ensinnäkin odoteltiin sateen loppumista, ajettiin muutama kierros turva-auton perässä, sitten odoteltiin vähän lisää ja ajettiin jälleen kierrostolkulla turva-auton vanavedessä ennen kuin kisa päästiin aloittamaan. Lisää vaan kilpailuita näihin Aasian epävarmoihin olosuhteisiin Bernie!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten monta moottoria Vettelillä on vielä käytettävissä?

Vettelillä oli nyt käytössään moottorin numero 8, eli uusia ei ole enää käytettävissä. Vettelillä pitäisi olla jäljellä neljä ehjää moottoria joilla on ajettu kahdessa kisassa ja yksi moottori jolla on ajettu yksi kisa, mutta siitä ei ole tietoa miten noita moottoreita on käytetty harjoituksissa ym. Eli aika rajoilla mennään.

Alonso on myös ihan yhtä rajoilla, nyt Koreassa käytössä olleelle moottorille tämä oli jo neljäs kisa. Alonsolla on käytössä yksi moottori jolla on ajettu Belgian kisa ja sitten yksi moottori jolla on ajettu kaksi kisaa, muilla on sitten ajettu kolme kisaa tai enemmän.

Webberin tilanne on sikäli paras kärkikolmikosta että hänelle vaihdettiin vasta nyt Koreaan moottori numero 8 ja sattuneesta syystä siihen ei tullut paljon kilometrejä tänään. Webberillä on lisäksi ainakin kolme sellaista moottoria jolla on ajettu vain kaksi kisaa. Webberillä on tosin myös ollut tällä kaudella kaksi moottoririkkoa joten ehjiä moottoreita on vain kuusi.

McLarenilla on myös hyvä tilanne kun siellä ei ole ollut koko kaudella kuin yksi moottoririkko ja molempien kuljettajien kohdalla moottoreilla numero 1 ja 6 on ajettu vain yksi kisa, ja moottoreilla 2, 7 ja 8 on takanaan kaksi kilpailua.

Paras tilanne taitaa olla kuitenkin Rellulla jolla on molemmille kuskeilla vielä yksi uusi moottori eikä yhtään moottoririkkoa koko kaudella.

Lähde: vivaf1
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenköhän tuo redbull osaa aina töpätä jotenkin nuo kisat juuri silloin kun niitä pisteitä pitäisi ottaa ja vauhdillisesti ovat pärjänneet hyvin?

Tänäänkin olisi kaksoisvoitto ollut ihan otettavissa, mutta ei Webber tekee ajovirheet ja vettelillä menee moottori.

Kaiken huipuksi vettel ei ole kovin kummoinen palomies kovalaiseen verrattuna :)
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän se harvinaista on, että kauden selvä paalukuningas on MM-sarjan sijalla 4. Mutta Red Bullin kannalta oma moka, jos eivät saa pisteitä kapitalisoitua kotiin. On McLarenkin joskus menettänyt sarjan parhaalla autolla kuljettajien mestaruuden Ferrarille, kun on ajettu keskenään ristiin ja keskenään yhteen ja sitten vielä kärsitty moottoririkoista.

Alonso on kyllä vakuuttavan hyvin ajanut jo monta kisaa putkeen. Sählännyt vähiten kärkikuskeista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En itse jaksa uskoa(saatika sitten toivo) Alonson mestaruuteen. Mikäli Red Bull tekee sen oikean liikkeen McLarenin ohella, eli panostaa vain toiseen kuljettajaansa, en usko Lonssin mahdollisuuksiin. Hyvässä tapauksessahan kuitenkin Vettel ja Buttonkin pystyvät ottamaan pisteitä pois Oviedon ihmisapinalta, mutta Massa tuskin ottaa niitä Hamiltonilta ja Webberiltä.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos Webber voittaa molemmat jäljelläolevat kisat, ei tarvitse kenenkään ottaa pisteitä keneltäkään. Jos taas Red Bull ajaa seuraavassa kisassa kaksoisvoiton Vettel-Webber ottavat he suunnattoman riskin.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Jos Webber voittaa molemmat jäljelläolevat kisat, ei tarvitse kenenkään ottaa pisteitä keneltäkään. Jos taas Red Bull ajaa seuraavassa kisassa kaksoisvoiton Vettel-Webber ottavat he suunnattoman riskin.
Itseasiassa tuo ei riitä, jos Webber voittaa molemmat kisat Alonson sijoittuessa molemmissa kisoissa toiseksi. Alonsolle riittää mestaruuteen siis kaksi kakkossijaa, eikös se näin ole kun piste-ero on 11 pistettä ja kakkonen saa kisasta sen 20 pongoa?
 

Sambody

Jäsen
Kyllähän taas riemu repeää jos reilu-Fernando vie kolmannen tittelinsä. Rellulla voitetut mestaruudet nyt vielä oli ihan jees jo senkin takia ettei aina Mäkit ja Ferrarit vie mestaruuksia, mutta jotenkin nyt ei kiinnostaisi nähdä kulmakarvaa juhlimassa mestaruutta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En itse jaksa uskoa(saatika sitten toivo) Alonson mestaruuteen. Mikäli Red Bull tekee sen oikean liikkeen McLarenin ohella, eli panostaa vain toiseen kuljettajaansa, en usko Lonssin mahdollisuuksiin.

Alonsolla on Red Bull -kuskeihin ainakin yksi etu, eli hän on jo voittanut kaksi mestaruutta ja ollut mukana mestaruustaisteluissa ennenkin joten tilanne ei ole hänelle lainkaan uusi. Vettel ja Webber ovat sen sijaan uudessa tilanteessa ja paineet saattaa monesti tehdä tepposet vaikka auto olisi nopein.

Jos Red Bull tekee sen järkevimmän ratkaisun ja alkaa pelaamaan pisteitä Webberille niin periaatteessa Red Bullin nopeus pitäisi riittää mestaruuteen ilman virheitä. Jos taas halutaan antaa molemmille tasapuoliset mahdollisuudet niin Alonso on vahvoilla koska hänen ei tarvitse voittaa kumpaakaan kisoista vaan kolmen-neljän sakkiin ajaminenkin saattaa riittää mestaruuteen. Minä näkisin niin että mikäli Alonso ei keskeytä Brasiliassa niin Red Bullin on pakko saada Webberille niin paljon pisteitä kuin mahdollista. Jos taas Alonso keskeyttää niin sitten toki tilanne on ihan eri.


EDIT: Gerhard Bergeriä olen aina pitänyt jokseenkin järkevänä ja fiksuna kaverina mutta nyt tulee kyllä sellaista tuubaa että oksat pois: Webber yritti kolaroida kilpailijat ulos (MTV3).

Eli Bergerin mukaan Webber olisi siis tarkoituksella ohjannut autonsa takaisin radalle tuon muuriin osumisen jälkeen yrittäen saada näin Alonson tai Hamiltonin ajamaan samaan läjään. Eihän nyt kukaan voi olla niin helvetin hullu että tarkoituksella yrittää saada toisen auton ajamaan kylkeensä tuollaisessa tilanteessa koska jos joku niittaa suoraan poikittain radalla liikkuvan auton kylkeen niin oma henki siinä on ensimmäiseksi liipasimella.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
EDIT: Gerhard Bergeriä olen aina pitänyt jokseenkin järkevänä ja fiksuna kaverina mutta nyt tulee kyllä sellaista tuubaa että oksat pois: Webber yritti kolaroida kilpailijat ulos (MTV3).

Eli Bergerin mukaan Webber olisi siis tarkoituksella ohjannut autonsa takaisin radalle tuon muuriin osumisen jälkeen yrittäen saada näin Alonson tai Hamiltonin ajamaan samaan läjään. Eihän nyt kukaan voi olla niin helvetin hullu että tarkoituksella yrittää saada toisen auton ajamaan kylkeensä tuollaisessa tilanteessa koska jos joku niittaa suoraan poikittain radalla liikkuvan auton kylkeen niin oma henki siinä on ensimmäiseksi liipasimella.

Tuota teoriaa on esitetty muuallakin, minä näkisin sen suurimpana heikkoutena vaan sen että tuossa tilanteessa kuskin suurimpana huolena varmaankin on pitää se auto vielä mukana kilpailussa, aikamoinen superihminen Webber saa olla jos siinä sivussa laskelmoi noin pirun tarkasti muutkin mahdollisuudet kun tapahtuma-aikaa on noin sekunteja.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itseasiassa tuo ei riitä, jos Webber voittaa molemmat kisat Alonson sijoittuessa molemmissa kisoissa toiseksi. Alonsolle riittää mestaruuteen siis kaksi kakkossijaa, eikös se näin ole kun piste-ero on 11 pistettä ja kakkonen saa kisasta sen 20 pongoa?

Kakkonen saa 18 pistettä.

Eli Webber nyt 220 pistettä, siihen 2x25 = 270 pistettä.
Alonso: Nyt 231, siihen 2x18 (=36) = 267 pistettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös