Mainos

Formula 1 – kausi 2009

  • 328 005
  • 2 061

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mutta ehkä Kimin ja Ferrarin työtavat eivät vaan nyt kohtaa ja Kimi on joutunut ehkä vähän "olosuhteiden uhriksi".

Italialaiset eivät vaan osaa sekä ovat täysin arvostelukyvyn ulkopuolella. Ei ihme ettei italiaanojen ja Kimin ajatukset kohtaa. Tässä kyllä saapasjalkamaan asukit rulettavat meitä...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Aamulehti esittää oman spekulaationsa tuosta Räikkösen sopimuksen ulosostosta. Espanjalainen Santander-pankki ostaisi Ferrarilta Räikkösen sopimuksen ulos, jotta Alonso saisi tallipaikan. Tässä kuviossa Ferrarin kannattaa nimenomaan myydä Räikkösen eikä Massan sopimus, ja syy tälle löytyy nimenomaan palkkakuitista.

Monien silmissä Räikkönen epäonnistui kaikessa Ferrarilla siitä hetkestä lähtien, kun Schumi ilmoitti lopettavansa. Räikkönen ei olisi kakkoskuskin asemaan suostunut, ja tämä kuvio ei saksalaiselle käynyt. Eihän tuollaista voi anteeksi antaa. Räikkönen on siis ollut koko ajan Massaa huonompi, kaikessa. Räikkönen on vaan yksinkertaisesti huono, ja nyt pyydän, ettei mitään maailmanmestaruuksia tähän aleta ottaa mukaan kun ei niillä oikeasti ole mitään merkitystä.

Räikkönen on kuski, jolle vain voitto kelpaa. Hänelle on se ja sama, tuleeko neljänneksi vai kuudenneksitoista, jos voitto on ulottumattomissa. Tätä voi sitten pitää hyvänä tai huonona ominaisuutena, vähän sen mukaan miten mieheen muutenkin suhtautuu.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paikan päällä tuli oltua viikonloppuna ja hieno tapahtumahan se oli. Täksi vuodeksi oli vielä tehty uutta oheistilaa ja tapahtumaa oikein kunnolla, joten ajoitus osui todellakin nappiin. Katsomona T4 ja paikka oli ensimmäisen mutkan kohdalla, joten paljon parempaa ei voisi toivoa. Paikalta näki vielä montakin muuta mutkaa varsin hyvin ja screeni oli myös hyvin nähtävissä. Suosittelen kyllä lähtemän paikan päälle, vaikkapa Nurburgringille sitten kahden vuoden päästä. Tiedotuksen mukaan sunnuntaille oli myyty lippuja 120 000, joten tupa oli aika lailla täynnä.

Suomalaisittain aika-ajothan menikin vielä putkeen aiempiin tämän vuoden kisoihin nähden ja onneakin osui Kimille ja Heikille. Kisassa sitten ''Nurburgringin kirous'' iski taas Räikköselle ja meno loppui siihen. Oli tosiaan järkevästi säästellyt renkaita alussa ja oli tallikaverin perässä melko hyvissä asemissa. Sutil-episodi oli molemmille osapuolille ikävä, Sutil ajoi erittäin hyvää kisaa, mutta tuli sitten suoraan siihen eteen ja Kimi paremmilla vauhdeilla lähti tietysti ohittamaan, kun paikka oli hyvä, mutta Sutil ei sitten jättänytkään tarpeeksi tilaa. Osumahan siinä sitten tuli, mutta eipä tuosta voi kumpaakaan syyttää, kilvanajotilanne. Aluksi luulin jo, että Kimillä kävi vaihteeksi tuuri tällaisessa tilanteessa, kun näytti pystyvän jatkamaan osuman jälkeenkin suunnilleen samaa vauhtia, mutta kohtahan sieltä alkoi jo näkyä savua auton perästä ja piakkoin vauhti sitten hiipui. Sijat 3-5 olisi olleet Räikkösen haarukassa täysin, riippuen paljon oli bensaa laitettu toiselle stintille.

Heikki sentään ajoi Kiinan ohella parhaan kisansa vuodelle ja sinnitteli autolla minkä pystyi vetäen letkoja perässään. Palkittiin onneksi edes yhdellä pisteellä. Murheellista meno onkin ollut, näitä hyviä suorituksia pitäisi tulla loppukaudesta paljon enemmän. Kaksijakoiset fiilikset Heikin mahdollisen jatkon suhteen, Hamiltonia mies ei pysty lyömään kauden mittaisella jaksolla, mutta onhan McLaren varmasti ensi vuonna vahvempi ja onko keskikastinkaan tiimeissä ottajia Heikille? Tallipäällikkönä en välttämättä olisi tarjoamassa jatkoa Heikille suoritusten perusteella. Hamiltonin toive Heikin jatkosta ja miehen luonne kuitenkin ovat plussaa Heikille, joten saas nähdä. Mitä tekee Rosberg? Tällä hetkellä melko kovaa valuuttaa varmasti kuskimarkkinoilla.

Red Bullin ja sen kuskien menestys on ollut suurin ilonaihe tänä vuonna minulle, talli on kakkossuosikkini ja molemmat kuskit samoin. Webber sai ansaitsemansa voiton, mies on kärsinyt pahasta epäonnisuudesta koko uransa. Tämä vuosi on ollut todellakin ansaittu Webberille, päässyt vihdoinkin kunnon autoon ja saanut ajotaitojensa mukaista menestystä ja kunnioitusta. Vettel täydensi hienon ja tärkeän kaksoisvoiton ja onnistui taas nipistämään Buttonin jo mahdottomalta näyttänyttä johtoa ja eihän se Webberkään ole kaukana. Barrichello ei onnistunut alkuvuodesta tilaisuuksiaan käyttämään, nyt valahti jo neljännelle sijalle ja apupojan asema on aivan saletti. Hungaroringin surkea rata on kuitenkin tärkeä vedenjakaja, nouseeko Brawn lämpimässä kelissä kärkeen?

Ferrarin kuljettajasoppa on aivan käsittämätön asia. Italialaismedia on päättänyt kertakaikkiaan vihata Kimiä, sama mitä mies tekee, aina kaikki menee huonommin kuin Massalla puhumattakaan jumalaisesta Alonsosta. Tänäkin vuonna Kimi ja Massa ovat molemmat hoitaneet osuutensa täysin, talli se niitä pisteitä on sählännyt pois, ei kuskit. Alonso on kärkikuskeja ehdottomasti, mutta ei se sen kummempaa olisi ainakaan saanut aikaan, mitä nykyiset. Se on varmasti totta, että Kimiltä uupuu hieman puristusta, kun taistellaan vain pistesijoista, mutta hyvin se on tänä vuonna autoaan tuonut ja tapellut niistä sijoista mihin on mahdollisuudet olleet. Monacossa sai maistiaisia taas siitä, kun auto on paremmasta päästä ja sopii ajotyylille, mihin vauhtiin Räikkönen pääsee ja pystyy. Viime vuonnahan alkukauden jälkeen tällaista tilannetta ei ole ollut, kun auto ei sopinut ajotyylille, mutta nyt Monacossa talli antoi oikeat välineet menestykseen.

Tuossa ylempänä onkin pari erinomaista viestiä nimimerkeiltä king of the jungle, Niilo ja -OO-, jotka allekirjoitan täysin. Uskon myös, että Massa ja Kimi siellä ensi vuonnakin ajaa, toivottavasti kilpailukykyisellä kalustolla, huolimatta kaiken maailman mediahuhuista, mitkä tietyissä maissa, myös Suomessa pyörivät.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Räikkönen kertoo seuraavaa blogissaan:

Se on perinteisesti ollut vähän kuin kotikisa meille, koska suomalaiskannattajia on paikalla niin paljon. Saan käyttööni uuden takasiiven, joka toimi tosi hyvin Felipen autossa, ja mahdollisesti meille tulee muitakin parannuksia autoon. F60-auton pitäisi toimia aika hyvin Hungaroringin hitaissa mutkissa ja ilmankin pitäisi olla lämpimämpi kuin Saksassa viime viikonloppuna. Olisi hienoa yltää jälleen palkintopallille, Räikkönen tuumi.

Eli Kimi ilmeisesti ajoi ilman uutta takasiipeä Saksassa ja Felipellä oli uusi. Luultavasti oli myös lehdistön tiedossa Italiassa mutta silti haukuttiin pataluhaksi, vaikka ajoi samoja aikoja Felipen kanssa moottorivikaisella autolla ja ilman uutta takasiipeä. Eiköhän tule selväksi lehdistön lemmikki...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Max Mosley lupaa jäädä syrjään

Max päättää sittenkin jäädä sivuun FIA:n puheenjohtajan paikalta, kun hänen kautensa lokakuussa päättyy. Max on kaivanut itselleen jo seuraajaehdokkaan, joka on Jean Todt. Taisi siinä samassa mennä Ari Vatasen mahdollisuudet nousta Mosleyn seuraajaksi, sillä uskon Maxin mielipiteellä olevan painoarvoa melko paljon.


Nelson Piquetin tilalla uskotaan Unkarin GP:ssa ajavan sveitsiläisen Romain Grosjeanin, jos varikkohuhut pitävät paikkansa. Saapa nähdä, ovatko sekä Grosjean että Jaime Alguersuari mukana radalla jo seuraavasa kisassa. Bourdais ja Piquet joutavatkin lähteä. Nollia molemmat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Max päättää sittenkin jäädä sivuun FIA:n puheenjohtajan paikalta, kun hänen kautensa lokakuussa päättyy. Max on kaivanut itselleen jo seuraajaehdokkaan, joka on Jean Todt. Taisi siinä samassa mennä Ari Vatasen mahdollisuudet nousta Mosleyn seuraajaksi, sillä uskon Maxin mielipiteellä olevan painoarvoa melko paljon.

Sellainen mutta siinä on vaan matkassa että vielä Todt ei ole ilmoittautunut/suostunut ehdolle, vaan Vatanen on tällä hetkellä ainoa ilmoittautunut. Mutta eiköhän se Todt myös vielä kisaan ilmoittaudu, ja jos hän on Maxin suosikki niin voi olla että myös tehtävään valitaan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen mutta siinä on vaan matkassa että vielä Todt ei ole ilmoittautunut/suostunut ehdolle, vaan Vatanen on tällä hetkellä ainoa ilmoittautunut. Mutta eiköhän se Todt myös vielä kisaan ilmoittaudu, ja jos hän on Maxin suosikki niin voi olla että myös tehtävään valitaan.

Näin on. Muistaakseni jostakin luin, että Todt sanoi, ettei lähde ehdokkaaksi, mikäli Mosley päättää hakea uudelle kaudelle. Nyt kun Max ei ole ehdokkaana, niin uskon, että Todtin ilmoittaa melko pian hakevansa FIA:n johtoon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli Kimi ilmeisesti ajoi ilman uutta takasiipeä Saksassa ja Felipellä oli uusi. Luultavasti oli myös lehdistön tiedossa Italiassa mutta silti haukuttiin pataluhaksi, vaikka ajoi samoja aikoja Felipen kanssa moottorivikaisella autolla ja ilman uutta takasiipeä. Eiköhän tule selväksi lehdistön lemmikki...
Juuri tämä ottaa niin pahasti pannuun lehdistön kohdalla. Tuossa aiemmassa pitkässä veisussani otinkin kantaan siihen, jos osat olisivat olleet toisinpäin eli Kimi Massan edellä ja Massan autossa vanha takasiipi ja moottoriongelma. Kimi oltaisiin haukuttu niin pystyyn, kun ei kyennyt karistamaan tallikaverieen, jolla oli heikompi auto.

Erään italialaislehden raportti kisasta:
"Räikkönen 4,5 – Oli Massaa hitaampi huolimatta samasta polttoainekuormasta. Ferrari paljasti, että Kimi sai reiän jäähdyttäjäänsä kierroksella 14. Mutta Sutilin näkeminen herätti hänessä villipedon ratin takana. Hänen pitäisi ajaa vain tätä pianistia vastaan tai siirtyä todenteolla ralliin."


Räikkönenhän ajoi keskeytykseen asti parin sekunnin sisällä ja huomasi kyllä, että renkaita säästellen veteli ja lähestyi aina ennen varikkopysähdystä. Tähän kun lisäät sen vanhan takasiiven ja kierrosten laskemisen moottorista, niin tosi paskasti ajoikin sitten. Hävettää oikein. Olisi päässyt aivan Felipen kantaan lähdön jälkeen, jollei Hamilton olisi siinä ensimmäisessä mutkassa tullut sieltä pihalta takaisin suoraan eteen. Tällöin toiselta puolelta meni pari autoa ohi Kimistä. Kyllä se vain nopeasti muuttuu rakkaudesta vihaksi. Tuntuu suomalaisetkin kääntävän takkiaan, mitä nyt paria formulafoorumia lueskelen. Kaikki teknisiin ongelmiinkin keskeytetyt kisat lasketaan Kimin paskuudeksi.
 

trap

Jäsen
Kimin oman viihtyvyyden kannalta Ferrari on ollut selvästi parempi mitä McLaren, mutta jotenkin liialliset vapaudet eivät sovi tuollaiselle luonteelle. Jos siis ajatellaan menestystä. Räikkösellä on varmaan kaikista eniten lahjoja F1:ssä, mutta antaa paljon tasoitusta kun "ei vaan kiinnosta". Lisäksi ensimmäinen mestaruus täytti vatsan.

Italialais- ja espanjalaislehdistön kritiikki on ollut tällä kaudella ihan naurettavaa. Pistetilanteesta huolimatta Räikkönen on ollut vähän niskan päällä Massaan nähden koko kauden. Toivottavasti uudistukset ja Hungaroringin syherö siivittävät Kimin palkintopallille, olisi mielenkiintoista nähdä reaktio Italiassa.

Veikkaajan juttua (joka oli peräisin italialaisilta) on muuten jo siteerattu vähän joka puolella, vissiin Englannissakin oli jo uutisia kuinka Kimi lopettaa suomalaislehdistön mukaan tähän kauteen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Näin on. Muistaakseni jostakin luin, että Todt sanoi, ettei lähde ehdokkaaksi, mikäli Mosley päättää hakea uudelle kaudelle. Nyt kun Max ei ole ehdokkaana, niin uskon, että Todtin ilmoittaa melko pian hakevansa FIA:n johtoon.

Tietysti voi olla että Todt torpataan jo ihan sillä perusteella että hän olisi vain suoraan Natsi-Maxin käsikassara, jonka avulla Max Hitler hallitsisi FIA:a sitten ns. "haudan takaa".
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaajan juttua (joka oli peräisin italialaisilta) on muuten jo siteerattu vähän joka puolella, vissiin Englannissakin oli jo uutisia kuinka Kimi lopettaa suomalaislehdistön mukaan tähän kauteen.
Tämä uutinen taisi tulla italialaismediassa esille jo viikko sitten. Sieltä sitten tietyt formulaa seuraavat mediat ottivat sen Suomessakin esille, muttei siitä pahemmin tullut keskustelua sen enempää. Veikkaaja otti tämän saman viikon vanhan uutisen esille tällä viikolla ja siitähän nousi aika kova keskustelu ja uutisointi monessa mediatalossa. Italiassa sitten otettiin Veikkaajan ja muiden suomalaisten uutiset esille, kuinka myös täällä sanotaan Kimin lopettavan. Hyvin kiertää sama uutinen.

Samaa mieltä Kimistä, kuin Tommii.

Lahjoja on (olisi) niin maanperkeleesti, mutta tämä "ei kiinnosta"-asenne tuntuu olevan vähän muussakin, kuin pelkässä toiminnassa median tai muiden mielipiteiden kanssa. Kimin tavoite koko uran ajan oli voittaa maailmanmestaruus ja sanoi heti mestaruuden jälkeen, että kaikki sen jälkeen on vain plussaa. Hänelle on aivan sama onko mestaruuksia yksi vai kaksi. Kimillä ei vain ole niin tarpeeksi nälkää ajaa tuhat lasissa maailmamestaruuksien perässä enää, koska sellainen jo on. Itsekin harmitellut sitä, että siinä kaverissa on sitä jotain, mutta se menee osittain hukkaan. Kimistä ei ole niin paljon hyötyä hitaammissa talleissa siinä missä muustakaan peruskuljettajasta. Ei häntä kiinnosta ajella ja varmistella 4-8 sijoista vaan tavoite on vain ja ainoastaan voitto. Hyvä asenne, mutta se vain vaatii sen parhaimman auton alle ja tällöin Räikkönen on se mies, joka pystyy olemaan maailman paras kuljettaja, vaikka muutamalla muullakin tallilla olisi samankaltainen kalusto käytössään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietysti voi olla että Todt torpataan jo ihan sillä perusteella että hän olisi vain suoraan Natsi-Maxin käsikassara, jonka avulla Max Hitler hallitsisi FIA:a sitten ns. "haudan takaa".

Kyllä minäkin luulen että ainakin FOTA tekee kaikkensa ettei Todtia valittaisi, mutta jos sääntöjen mukaan mennään niin FOTA:lla ei ole siihen mitään sanomista koska valinnan tekee FIA:n jäsenet. Ja siellä on ilmeisesti näitä jotain vanhoja pieruja tai muuten vaan idiootteja jotka ovat Maxia tukeneet tähänkin asti ja todennäköisesti pyydelleet vielä jatkamaankin. Minä vähän pelkään että Maxin sana painaa liian paljon siinä hommassa ja Todt on ehdolle ryhtyessään kyllä erittäin vahva ennakkosuosikki voittajaksi.

En minä kyllä usko että Todt tulisi olemaan ihan pelkkä Maxin käsikassara, siihen hän vaikuttaa liian vahvalta persoonalta, mutta ainahan se vähän pelottaa jos Max noin vahvasti yrittää ajaa jotain ihmistä seuraajakseen. Se mies nimittäin yrittää kyllä roikkua vallan kahvassa hautaan saakka, jos ei ihan suoraan niin ainakin pyrkii vaikuttamaan taustalta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllä minäkin luulen että ainakin FOTA tekee kaikkensa ettei Todtia valittaisi, mutta jos sääntöjen mukaan mennään niin FOTA:lla ei ole siihen mitään sanomista koska valinnan tekee FIA:n jäsenet. Ja siellä on ilmeisesti näitä jotain vanhoja pieruja tai muuten vaan idiootteja jotka ovat Maxia tukeneet tähänkin asti ja todennäköisesti pyydelleet vielä jatkamaankin. Minä vähän pelkään että Maxin sana painaa liian paljon siinä hommassa ja Todt on ehdolle ryhtyessään kyllä erittäin vahva ennakkosuosikki voittajaksi.

En minä kyllä usko että Todt tulisi olemaan ihan pelkkä Maxin käsikassara, siihen hän vaikuttaa liian vahvalta persoonalta, mutta ainahan se vähän pelottaa jos Max noin vahvasti yrittää ajaa jotain ihmistä seuraajakseen. Se mies nimittäin yrittää kyllä roikkua vallan kahvassa hautaan saakka, jos ei ihan suoraan niin ainakin pyrkii vaikuttamaan taustalta.

Tuo kyllä on ongelma. Tietysti FOTA:n takana on suurten autonvalmistajien yhdistys(johon kuulluu myös F1:n ulkopuolisia autonvalmistajia), joka tuo FOTA:lle painoarvoa jolla se voi yksittäisten kansallisten autourheilujärjestöjen päättäjiin(jotka valinnan tekevät) vaikuttaa. Vatanen on toisaalta luvannut lisätä avoimmuutta FIA:n toiminnassa, joka on myös hyvin kahtiajakava tekijä, osa FIA:n arvovaltaisista varmasti pelkää asemansa ja etujensa puolesta jos näin kävisi.

Vatanen tuskin myöskään lähtee samanlaiseen törkykampanjaan jolla Mosley aikanaan savusti edeltäjänsä Jean-Marie Balestren pois, kaivamalla tämän SS-menneisyyden muumuassa tätä vastaan(kumma kun ketään ei sitten kiinnostanut lyödä Mosleytä tämän isällä).
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kaksi uutta kuskia formuloihin

En ole varma onko tätä noteerattu, mutta ennen Unkarin kisaa pitäisi vaihtua parin kuskin paikat. Toro-Rosso -tallista lähtee Sebastien Bourdais ja tilalle tulee espanjalainen Jaime Alguersuari, joka on muuten 19-vuotias.
Renaultilta lähtöpassit saa Nelson Piquet jr. ja tilalle tulee GP2 -sarjasta sveitsiläinen Romain Grosjean, 23.

Mukavaa nähdä vähän uutta verta ykkösissä, toivottavasta vaan pärjäävät. Erityisesti toivoisin Jaime Alguersuarin (huh, mikä nimi.) pärjäävän.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauden ensimmäinen kuljettajavaihdos on nyt vahvistettu. Bourdais sai lähteä, vaikka ainakin itse odotin Piquetin saavan monoa ensimmäisenä. Burdaisin seuraajaa ei vielä vahvistettu. Eiköhän Renaultilla köröttelevä Piquetkin huomaa pian olevansa työtön, ainakin pisteiden valossa potkuja voi odotella.

Toro Rosso vahvistaa Sebastien Bourdaisn potkut
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kimistä vielä. JOS kaikille nykyisille kuskeille lyötäisiin täysin samanlaiset autot, samalla taktiikalla sekä unohdettaisiin tekniset murheet. Eli kisa käytäisiin niin, että kaikki riippuisi pelkästään kuskeista. Näissä olosuhteissa Kimi veisi muita täysin miten tykkäisi. Shumin jälkeen lahjakkain kuski mitä F1 on nähnyt.

Kimi ei vaan osaa kehittää autoa, eikä sanoa mekaanikoille mitä haluaa. Siksi, jos kauden alussa on huono auto, ei Kimi saa sitä toimimaan koko kauden aikana kunnolla. Kyllähän Kimi ajaa autolla kuin autolla perkeleen kovaa, mutta kaikki tietää mitä tapahtuu jos Kimille lyö täysin virheettömän auton lapaseen, silloin mennään oikeasti lujaa.

Kimin luonne ei sovi Ferrarille. Vaikka mies näyttääkin olevan kotonaan Ferrarin motorhomessa, nii huomaa, että sydän ei ole mukana. Ja tämä, sydämen puuttuminen, tekee Kimistäkin vain ihmisen. Ei sitä Jäämiestä ole nähty Ferrarilla kuin satunnaisesti. Jos olisin Kimi niin suostuisin lähtemään Ferrarilta ja menisin Red Bulliin tai Brawniin. Ja näyttäisin sitten ensikaudella Italiaano lehistölle kuka määrää edelleen. Saavat sitten haukkua vaikka Alonsoa mahansa täydeltä, ei kiinnosta.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni jostakin luin, että Todt sanoi, ettei lähde ehdokkaaksi, mikäli Mosley päättää hakea uudelle kaudelle. Nyt kun Max ei ole ehdokkaana, niin uskon, että Todtin ilmoittaa melko pian hakevansa FIA:n johtoon.

Eipä sitä ilmoitusta tarvinnut pitkään odotella. Todt haastaa Vatasen FIA:n puheenjohtajakilpailussa. Max Mosleyn antaman tuen uskon riittävän niin pitkälle, että Todt myös valitaan tehtävään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä sitä ilmoitusta tarvinnut pitkään odotella. Todt haastaa Vatasen FIA:n puheenjohtajakilpailussa. Max Mosleyn antaman tuen uskon riittävän niin pitkälle, että Todt myös valitaan tehtävään.

Pelottavalta kuulostaa tuo Todtin vaaliteema "Aikomukseni on jatkaa Mosleyn erinomaista työtä.". No joo, onhan Mosley tehnyt myös paljon hyvää työtä FIA:n puikoissa, sitä ei käy kieltäminen. Mutta tämä viime aikojen sekoilu ja diktaattorimainen meininki on kyllä sellaista toimintaa jota en toivo kenenkään jatkavan, valittiin siihen virkaan sitten kuka tahansa. Ja kuten sanoin aiemmin, en minä usko että Mosley pystyy Todtia hyppyyttämään pillinsä mukaan, Todt on siihen liian vahva persoona.

Aika suuri todennäköisyys on kyllä että Todt valitaan tuohon tehtävään, kyllä se Mosleyn sana painaa vaan yllättävän paljon noissa piireissä. Ilmeisesti siellä jäsenistössä on jotain seniilejä vanhoja pieruja jotka eivät joko tajua mistään mitään tai ovat itsekin jotain SS-univormuista pitäviä puolihulluja. FOTA yrittää varmasti kampanjoida Todtia vastaan, ja ACEA:n kautta pääsevät jotenkin vaikuttamaan ihan konkreettisestikin asiaan, mutta en oikein tiedä riittääkö se.

Itse näkisin kyllä ihan ilman kotiinpäin vetoakin FIA:n johdossa Vatasen, joka on mielestäni noista kahdesta ehkä se puolueettomampi vaihtoehto. Ja luulisin että Vatasen myötä FIA:lla olisi mahdollisuus aloittaa "puhtaalta pöydältä" ja tuoda toimintaansa vähän uusiakin tuulia. Suht' kokeneena poliitikkona ja sydämeltään moottoriurheilumiehenä Vatanen olisi aika passeli tuohon virkaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimi kännissä kisassa, väittää espanjalainen lehti

Ihan käsittämättömiä paska juttuja tullut tuolta suunnalta jo vähän aikaan. No, onneksi Kimiä ei kiinnosta.
Tuon lukiessa tuli taas sellainen "MITÄ VITTUA OIKEESTI"-fiilis. Toivon todella Kimin jatkavan Ferrarilla, niin näkisi lehtien otsikot sitten, kun ei se Alonso päässytkään Santanderin rahoilla Ferrarille. (pieni provo).

Mtv3:lla on tapana vetää suomennokset aina päin perseitä, joten tiedä sitten tuostakaan.
Pätkä:
"Näitä ovat mieltymys juomiseen - jopa tallin työntekijät ovat nähneet hänet heikossa kunnossa jossakin kilpailussa - huono käytös ja puutteellinen viestintä yhteistyökumppaneita kohtaan, poissaolo tietyistä sopimuksen edellyttämistä tilaisuuksista sekä mahdollisesti muutkin seikat, Marca kirjoitti."
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Espanialaiset voivat tosiaankin pelata likaisin keinoin. Maan historia on jo osoittanut kuinka takakireää kansaa nämä ovat. Nyt puhutaan kuitenkin jo niin isoista asioista, että tämä paskalehti voi joutua maksamaan isojakin korvauksia väittämistään.

Tässähän kyseenalaistetaan samalla koko Ferrarin organisaatio sillä jos jokin lehti tietää Kimin känniajoista ennemmin kuin itse talli niin jopas on omituista ja oikeastaan ihan vitun suuri katastrofi itse Ferraria vastaan.

Good luck paskalehti!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pedro de la Rosa Campos Metalle?

Epsanjalaisen lehden mukaan uusi tallitulokas Campos Meta olisi palkannut ensi kauden kuljettajakseen Pedro de la Rosan. De la Rosa ei ole minua koskaan kisakuljettajana erityisesti vakuuttanut, mutta hän lienee yksi parhaita vapaalla jalalla olevia testikuskeja joten uudelle tallille varmasti ihan fiksu valinta. Ja tallille lienee myös melko tärkeää että ainakin toinen kuljettajista olisi Espanjalainen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mihin topiciin tämä kuuluisi, mutta laitetaan nyt tänne. Formula2-sarjassa tapahtui tänään todella ikävä onnettomuus, kun Henry Surtees sai renkaan päähänsä.

videota

Kuskikollegan kommentit twitter sivustolla kertovat karua kieltä:

People i have to say that the feeling now is terrible...when you know that someone die racing is very bad

Todella nuorena meni, syntynyt 18.2.1991, eli tänä vuonna vasta täyttänyt 18-vuotta. Kyllä tällaiset aina hiljaiseksi vetää.

R.I.P
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko tuosta Surteesin tapauksesta vielä tullut mitään virallista tietoa? Minä en ole ainakaan vielä nähnyt uutista missä olisi varmistettu se että hän on kuollut, ainoastaan se on uutisoitu että on vakavasti loukkaantunut ja viety sairaalaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tuosta Surteesin tapauksesta vielä tullut mitään virallista tietoa? Minä en ole ainakaan vielä nähnyt uutista missä olisi varmistettu se että hän on kuollut, ainoastaan se on uutisoitu että on vakavasti loukkaantunut ja viety sairaalaan.

Virallista ilmoitusta ei ole tullut mistään vielä, mutta kyllä meikäläinen ainakin uskoo tuohon Iaconellin tekstiin. Lisäksi GP2-kuski Alberto Valerio oli soittanut Trevor Carlinille, ja tämä oli kertonut Henryn kuolleen.

https://twitter.com/BetinhoValerio

Virallista ilmoitusta odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös