Mikäköhän lienee kuljettajan osuus siinäkin kömmähdyksessä kun Kimi sai alleen täydet sadekelin pyörät vähän liian aikaisin? Ettei vaan olisi Kimi Matias itse ryhtynyt pelaamaan upporikasta ja rutiköyhää...
Onnistuessaan olisi kyllä ollut vuoden parhaita peliliikkeitä, mutta nyky-Ferrarille tyypilliseen tapaan homma kusi pahasti.
Itsekin tätä pohtinut. Aika usein ellei aina, niin kuljettaja on mukana päättämässä näistä asioista, mutta vaikea sanoa. Ratahan oli aivan kuiva, joten en oikein usko Kimin ainakaan ratkaisseen sitä päätöstä ottaa niitä monsuunirenkaita. Luultavasti talli on vakuuttanut radion kautta, että "Me luvataan oikeesti me luvataan kohta tulee vettä ja paljon ja voitat tän kisan". Jollei sitten Kimilläkin ollut kova tunne, että kohta sitten tulee sitä vettä ja paljon.
Mielestäni tyhmä veto ottaa tuollaista riskiä, kun Kimi oli kuitenkin ihan hyvissä sijoituksissa kiinni, jos ottaa huomioon sen, että auto ei ole lähelläkään sitä vauhtia mitä odotettiin kauteen lähtiessä. Olisi kannattanut ottaa vain ne pehmeät renkaat sinne ja tulla vaihtamaan sitten, kun olisi tarvinnut. Helppohan se on jälkeen sanoa tätäkin.
Sitä ei kannata ihmetellä, että miksi piti ottaa monsuunirenkaat välikelinrenkaiden sijaan, koska yleensä sitä vettä tulee sitten paljon ja nopeasti, joten kaiken olettamuksen mukaan olisi pitänyt kuitenkin vaihtaa tehokkaammat kumit alle heti sateen alettua. Siis jos välikelinrenkaat olisi laittanut.
Liian isoa lottoa ja nyt kävi näin. Harmittaa.
Heikistä nyt ei jaksa puhua yhtään, kun kaikkihan sen näkivät. Kyllä se Heikki vielä sieltä tulee uskokaa vain. Ajoihan Massakin ulos viime kaudella kaksi ensimmäistä kisaa, mutta tietenkin silloin oli alla eri kaliiberin auto.
Ensi kisassa alkaa olemaan kovat paineet Ferrarilla ja Kimillä. Pisteitä pitää alkaa tulemaan ja paljon, koska muuten kärki karkaa taas alkukaudesta kovin kauas. Kuten niin kovin usein monena kautena...
Moni varmasti uskoo Buttonin vievän mestaruuden, mutta en olisi asiasta niinkään varma. Kautta ajettu kuitenkin vasta kahden kisan verran ja voimasuhteet tulevat muuttumaan kovasti. 14.4. on aika ratkaiseva päivä, kun käsitellään nämä muutamien tallien diffuusorit. Oma aavistus on, että eiköhän niillä saa jatkaa ja sääntöjä tarkennetaan tulevaisuutta varten. Olisi katastrofi, jos Buttonilta vietäisiin molemmat voitot vasta jälkeenpäin vaikkakin ne olisivat tulleet "kielletyllä" tavalla. Saas nähdä, kun ei tuosta FIA:stakaan osaa nykyään sanoa. Berniestä puhumattakaan.