Kauden viimeisessä kisassa kyseistä "jokerikorttia" ei saa käyttää.
Jahas, mikäs järki tässä mahtaa olla, että juuri viimeisessä kisassa ei saa "jokeria" käyttää?
Täytyy muuten ihmetellä Heikille laadittua taktiikka, ihan siitäkin näkökulmasta, että Heikki auttaisi Hamiltonia mestaruustaistelussa. Nimittäin Heikki oli erittäin raskaalla kuormalla aika-ajossa liikkeellä, Heikillä oli peräti 4 kierrosta enemmän bensaa kuin Massalla.
Miksi ihmeessä Heikille oli aika-ajossa noin paljon bensaa? Kun nimenomaan auttaakseen pitäisi pystyä lähtemään kärjestä, muiden takana kilpailun kulkuun ei voi pahemmin vaikuttaa.
Aika-ajossa Heikki hävisi painavalla autolla Massalle ainoastaan 41 tuhanneosaa. Eli kaiken järjen mukaan kevyemmällä autolla Heikki olisi päässyt kolmanteen ruutuun ja olisi pystynyt lyömään kiilaa Ferrarien väliin. Tässä tapauksessa tuskin olisi nähty tallimääräystä, sillä Ferrarille on tärkeää kuitenkin voittaa myös valmistajien mestaruus.
Mielenkiintoista nähdä mitä Mäcillä tehdään Brasilian aika-ajoissa. Tärkeintähän Hamiltonille olisi selvitä lähdöstä ehjin nahoin, joten järkevin vaihtoehto olisi pyrkiä valloittamaan eturivi kevyillä autoilla, vaikka se ei olisikaan koko kisan taktiikka ajatellen kilpalukykyisin vaihtoehto.
Ensimmäiset mutkat ovat kuitenkin se suurin vaaranpaikka Hamiltonille, joten parhaiten riskit välttää valtaamalla eturivin, jolloin Heikki pystyy vielä olemaan kilpenä siinä edessä. Jos Hamilton joutuu lähtemään esimerkiksi 3. tai 4. ruudusta, niin riskit kolariin kasvavat oleelisesti. Siellä on niin monella kuskilla kalavelat maksamatta, että ei olisi mikään ihme, vaikka takaa rysähtäisi.