Formula 1 – kausi 2008

  • 368 337
  • 2 737

trap

Jäsen
Kaikki Schumit, Kimit, Hamiltonit, Alonsot ovat mestareita ja aina ottaneet sen paikkansa ja olleet tarpeeksi itsekkäitä saadakseen huippuaseman. Ei niitä edes hirveästi kiinnosta miten tallikumppanilla menee

Alonsoa ja Schumacheria kyllä todellakin kiinnostaa/kiinnosti, kun molemmat vaativat aina sitä ykköskuljettajan asemaa tiimissä. Tämä tietysti on ihan hyväkin piirre, mutta myös heikkous varsinkin Alonsolla, jonka pasmat menevät täysin sekaisin jos tallikaveri on nopeampi.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kovalainen tyytymätön asemaansa McLarenilla

Vihdoinkin Heikki on tajunut sen minkä me muut tajusimme aikoja sitten. McLaren panostaa vain Lewikseen. Ensi kauden jälkeen jos tilanne ei ole muuttunut, niin saa minun puolesta Heikki häippästä tollasesta tallista.

Katos vaan Niceman meinaa kapinoida. Kyllähän se tallikin miehelle kenkää antaisi, jos ensi vuosi menee samaan malliin kuin tämä ellei mies itse tajuaisi lähteä. Heikillä olisi hyvinkin aineksia tuollaiseen Trulli-tyyppiseen uraan eli seuraavaksi johonkin keskikastin talliin hankkimaan pisteitä ja kehittämään tallia. Aika-ajoissa Kovy onkin ollut bensaan nähden suorastaan erinomainen välillä, mutta kisoissa todella saamaton ja aika-ajon tuoma etu hukattu. Epäonneakin toki ollut lisäksi.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Alonsoa ja Schumacheria kyllä todellakin kiinnostaa/kiinnosti, kun molemmat vaativat aina sitä ykköskuljettajan asemaa tiimissä. Tämä tietysti on ihan hyväkin piirre, mutta myös heikkous varsinkin Alonsolla, jonka pasmat menevät täysin sekaisin jos tallikaveri on nopeampi.

No siis tarkoitin, tätä että omaa asemaa pönkitetään ja vain sillä on väliä. Että ei pahemmin kiinnosta onko se Coulthardi nyt tänään kolmas vai toinen, kunhan itsellä menee hyvin.
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
Niinkuin olen aina sanonut ja senkin tiesin niin Massa ei vain riitä, tämänkin mestaruuden hän menetti hitauteensa kilpailutilanteessa.

Niin no toki on hyvä muistaa, että Massa menetti Unkarissa varman voiton moottorin laukeamiseen muutama kierros ennen maalia. Siitä kun olisi Felipelle kymmenen pistettä tullut, lähdettäisiin kauden päätöskisaan melko erilaisista asetelmista.

Ja mitä tulee tuohon Heikin tilanteeseen, niin kyllä sen nyt joten kuten vielä ymmärtää, että Hamiltonille laitetaan vähemmän bensaa aika-ajoihin, mutta miksi helvetissä Heikille pitää ladata aina se 3-4 kierrosta enemmän löpöä tankkiin!? Eikö ihan yksi kierros riittäisi. Näin Heikki ei menettäisi aika-ajossa niin paljon aikaa pelkästään selvästi muita painavamman auton takia. Vai pitääkö elwikselle varata aina muutama lisäkierros siihen väliin ihan varmuuden vuoksi..?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on alkanut virumaan mielessä sellainen ajatus, että lähtisi ensi kesänä katsomaan F1-kisaa jonnekin.
Onko kellään tietoa mieluiten suomalaisista sivustoista, joista saisi tietoa näistä matkoista ja kisalipuista ja kaikesta siihen liittyvästä ? Onko kellään kokemuksia näistä matkoista ja jos on, niin mikä olisi sellainen kisa? Paljonko maksoi reissu lippuineen ja lentoineen ? Paljonko ylipäänsä maksavat F1-liput suurinpiirtein ?
 

Rankaisija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago,KäRpät
Räikkönen ja Kovalainen eivät taistele mestaruuksista jatkossakaan

Formula ykkösten MM-sarjaa johtava Lewis Hamilton arvioi The Observer –lehden sivuilla, ettei hänen tallikaverinsa Heikki Kovalainen ja lajin hallitseva maailmanmestari Kimi Räikkönen pysty taistelemaan mestaruuksista tulevina kausina.

McLarenilla ajavan Hamiltonin näkemyksen mukaan hänen kovimmat vastustajansa ovat jatkossa BMW Sauberin Robert Kubica ja Renaultin Fernando Alonso.

- En pelkää ketään. Kubicasta tulee vakava haastaja tulevaisuudessa. Hän ja Alonso tulevat ehkä olemaan tulisimmat kilpakumppanini, englantilainen tuumi.


(lähde) http://www.urheiluviikko.net/hamilton-raikkonen-ja-kovalainen-eivat-taistele-mestaruuksista-jatkossakaan/20378/
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ja mitä tulee tuohon Heikin tilanteeseen, niin kyllä sen nyt joten kuten vielä ymmärtää, että Hamiltonille laitetaan vähemmän bensaa aika-ajoihin, mutta miksi helvetissä Heikille pitää ladata aina se 3-4 kierrosta enemmän löpöä tankkiin!? Eikö ihan yksi kierros riittäisi. Näin Heikki ei menettäisi aika-ajossa niin paljon aikaa pelkästään selvästi muita painavamman auton takia. Vai pitääkö elwikselle varata aina muutama lisäkierros siihen väliin ihan varmuuden vuoksi..?


Tätä itsekin olen miettinyt. olisi kiva saada vastausta McLarenilta aiheeseen. Mielestäni Kovalaisen suoritusta on juuri tästä syystä erittäin vaikea arvioida, koska kuten Eddie Jordankin totesi, olisi McLarenin annettava Heikillekin mahdollisuus ajaa hyvät aika-ajot. Jos on näin selvästi pukattu ykkösen taakse kakkoseksi, että ykkösen asema pitää varmistaa kakkosen paskoilla taktiikoilla niin on aika turhaa arvostella Kovalaisen suoritusta ainakaan kovinkaan voimakkaasti. Ihan hyvä kuulla edes huhuja, että heikkikin on pettynyt asemaansa.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Tässä on alkanut virumaan mielessä sellainen ajatus, että lähtisi ensi kesänä katsomaan F1-kisaa jonnekin.
Onko kellään tietoa mieluiten suomalaisista sivustoista, joista saisi tietoa näistä matkoista ja kisalipuista ja kaikesta siihen liittyvästä ? Onko kellään kokemuksia näistä matkoista ja jos on, niin mikä olisi sellainen kisa? Paljonko maksoi reissu lippuineen ja lentoineen ? Paljonko ylipäänsä maksavat F1-liput suurinpiirtein ?

Itse olin tällä kaudella Spassa katsomassa kisaa ja kokemuksena oli mahtava, vaikka Kimi ajoikin seinään.

Mä olen sen verran mukavuudenhaluinen, että otin koko reissun suomen matkatoimistosta. Kuljetukset kuului siis mukaan ja ei itse tarvinnut olla kuin oikeassa paikassa, niin pääsi perille. Hinta oli ainakin minulle kohtuu kova, mutta kyllä se kannatti. Meillä oli liput pääkatsomoon ja itse kisalippu (su) oli n. 450€, koko roskan hintaan kuului siis liput joka päivälle. Varmasti jostain saa halvemmalla saman reissun. Yhteensä reissu maksoi helposti yli 1000€.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olin tällä kaudella Spassa katsomassa kisaa ja kokemuksena oli mahtava, vaikka Kimi ajoikin seinään.

Mä olen sen verran mukavuudenhaluinen, että otin koko reissun suomen matkatoimistosta. Kuljetukset kuului siis mukaan ja ei itse tarvinnut olla kuin oikeassa paikassa, niin pääsi perille. Hinta oli ainakin minulle kohtuu kova, mutta kyllä se kannatti. Meillä oli liput pääkatsomoon ja itse kisalippu (su) oli n. 450€, koko roskan hintaan kuului siis liput joka päivälle. Varmasti jostain saa halvemmalla saman reissun. Yhteensä reissu maksoi helposti yli 1000€.
Kiitos infosta.
Itsekin mietin, että jos juuri menisi Spahan katsomaan kisaa, kun olisi kuitenkin aika lähellä. Omat laskuni myös päätyivät sinne 1000e paikkeille, kun luultavasti saan hiukan apu vanhemmilta reissuun.
Oliko majoitus helppo löytää ja kuinka kaukana radasta ?
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
F1-matkoista yleensä

Jos haluaa säästää rahaa, kannattaa matka varata heti sen jälkeen kun kisakalenteri on vahvistettu (eli kisapäivät eivät tule enää muuttumaan). Reittilennot saa aina sitä edullisemmin, mitä aiemmin ne pystyy varaamaan.

En ole itse ollut Spa:ssa, mutta kylähän on todella pieni eikä aivan vieressä ole suuria kaupunkeja. Näin ollen majoitusvaihtoehtoja on melko vähän ja hinnat sekä varausaste varmasti sen mukaiset. Itse suosittelisin asumista Brysselissä ja päivittäisiä junamatkoja, sillä Brysselin hinnoissa F1-kisa ei juurikaan näy. Kahtena viime vuonna Spa on tarjonnut ennakkoon viikonloppukisaliput ostaneille myös ilmaiset junaliput lauantaille ja sunnuntaille! Junia Brysselistä Verviersiin kulkee varsin tiheään, ainakin tänä vuonna Verviersistä oli lisäksi kisajärjestäjän ilmaiset bussikuljetukset radalle ja takaisin. Junamatka Bryssel-Verviers on noin 1,5 h / suunta.

Edullisimmasta päästä kisoja ovat juuri Spa, kenties Nurburgring, ja varauksin myös Unkari ja Monza. Näissä kahdessa hotellien hinnat ovat varsin korkeat ja nousevat nopeasti hotellien täyttyessä ja kisan lähetyessä (varsinkin Milanossa, toisaalta viikonloppuliput Monzaan ovat edullisimmillaan alle 200 euroa/kpl).
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Oliko majoitus helppo löytää ja kuinka kaukana radasta ?

Eli Brysselissä asuttiin ja sieltä oli joka aamu bussikuljetus Spahan. Matka kesti n. tunnin suunta, paitsi sunnuntaina takaisin päin n. 4 tuntia. Toki myös junalla pääsee paikan päälle ja on oikeasti aika helppoa. Ja junaa kannattaakin käyttää, jos ei halua kaikkia aamun harjoituksia katsoa vaan nukkua vähän pidempään. Tosin Verviersistä (juna-asema) joutuu tulemaan vielä bussilla tai taksilla itse kisa paikalle. Me tultiin taksilla ja se maksoi n 30€.

Ja jos Spahan olet menossa niin suosittelen lämpimästi paikkoja pääsuoran päässä, olisiko ollut katsomo G8????? Siitä näkee siis koko pääsuoran ja eau rougen. On muuten huikeat nuo radan korkeuserot, kun näkee paikan päällä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli Brysselissä asuttiin ja sieltä oli joka aamu bussikuljetus Spahan. Matka kesti n. tunnin suunta, paitsi sunnuntaina takaisin päin n. 4 tuntia. Toki myös junalla pääsee paikan päälle ja on oikeasti aika helppoa. Ja junaa kannattaakin käyttää, jos ei halua kaikkia aamun harjoituksia katsoa vaan nukkua vähän pidempään. Tosin Verviersistä (juna-asema) joutuu tulemaan vielä bussilla tai taksilla itse kisa paikalle. Me tultiin taksilla ja se maksoi n 30€.

Ja jos Spahan olet menossa niin suosittelen lämpimästi paikkoja pääsuoran päässä, olisiko ollut katsomo G8????? Siitä näkee siis koko pääsuoran ja eau rougen. On muuten huikeat nuo radan korkeuserot, kun näkee paikan päällä.
Kiitoksia sinulle ja RaitisAna:lle tiedoistanne.
Spa kyllä kuulostaa todella hyvältä vaihtoehdolta, sillä lennot suhteellisen halvat muihin ratoihin nähden sekä myös rata itsessään on kiehtova ja ensi vuonna kisa ajoittuu elokuun lopulle ainakin tämän hetken tilanteen mukaan, joten oikeastaan kaikki osuu juuri sopivasti.

Onkohan tietoa milloin lippuja voisi ennakkoon alkaa varailemaan ? Milloin varasitte omat lippunne ? Paljonko esimerkiksi tämä G8-katsomo maksoi, jos siis olit siellä ?
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Maailmanmestaruus ratkeaa!

No niin, se on kauden viimeisen kilpailuviikonlopun aika.

Ensimmäiset harjoitukset on ajeltu ja asetelmia haetaan. Ensimmäisissä harjoituksissa neljä kärkisijaa menivät neljälle parhaalle pistemiehelle ja toisissa harjoituksissa Fernando Alonso oli vikkelin. Päivän suurin huomio kiinnityi Massan ja Hamiltonin välisiin aikaeroihin ja tänään Massa otti niskalenkin. Räikkönen oli suhteellisen hyvässä tuntumassa koko päivän, mutta Kovalainen oli täysin pihalla. Jos nyt pitäisi veikata aika-ajojen kärkisijoja, niin sijoittaisin rahani Massaan, Hamiltoniin, Räikköseen ja Alonsoon.

Uskoisin Hamiltonin myös ottaneen opiksi viime kaudesta ja hän tyytyy varmistelemaan mestaruutta. Joka tapauksessa sunnuntaina kruunataan uusi maailmanmestari ja vaikka en mikään Hamiltonin suurin fani olekaan, niin kyllä hän sen jotenkin enemmän ansaitsisi kuin Massa. Toivotaan kuitenkin, että kauteen saadaan sen arvoinen päätös ja Brasilian formulatoivo pystyy antamaan ainakin hyvän vastuksen.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Aika-ajotkin on ajettu ja on aika suunnata katseet itse kisaan.

Massa pystyi ajamaan odotetusti paalulle, joka olikin erittäin tärkeää mestaruustaistelua ajatellen. Trulli kiilasi toiseksi Ferrareiden väliin ja Hamilton oli "vasta" neljäs. Sehän sija hänelle riittää, mutta kovin montaa sijoitusta hänen ei tuosta kärsi pudota.

Toivottavasti tulee värikäs kisa ja Hamiltoninkin joutuu taistella mestaruudesta viimeisessäkin kisassa, eikä vain varmistella sitä.

Aika-ajojen tulokset.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
McLarenilla taas tyrimisen makua mestaruustaiston viime hetkillä. Eikö olisi ollut viisasta laittaa molemmat autot kevyellä kuormalla kärkisijoille niin kuin Ferrari nyt teki. Kuljettajien mestaruus on edelleen ihan haarukassa, mutta pieniä kysymysmerkkejä on nyt enemmän, kun Hamilton jäi nelosruutuun. Tallimestaruuskin meni lopullisesti, kun Ferrarit meni sinne kärkeen.

No sopiihan tämä minulle ja kisaankin tulee lisää mielenkiintoa. Kestääkö Massa paineet? Rytiseekö avausmutkassa? Mitä tekee Trulli? Räikkösen ja Kovalaisen merkitys? Hamilton - toisinto viimevuodesta vai viileästi tarvittaville sijoille?
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
On kyllä inhottava tilanne Lewiksellä huomenna. Kun ei sitä nyt oikeen voi varmistellakaan mestariksi. Alonso tulee antamaan varmasti painetta.

Uskon, että huomenna nähdään huikea huipennus kaudelle. Hamiltonin puntti tutisi jo tänään, joten huomenna se tutisee vielä enemmän. Olisi se kyllä nöyryyttävää Hamiltonille, jos Massa veisi pytyn ja Elwis jäisi jälleen tylysti toiseksi mestaruustaistossa.

Sadettakin voi kisan aikana ilmetä, joten mitä tahansa voi huomenna tapahtua. Veikkaan, että lähdössä nähdään romua.
 

HemmoP

Jäsen
Herkulliset asetelmat huomiseen kisaan: Ferrarit lähtevät jonossa puhtaalta puolelta ja menevät menojaan. Lewistonesto ei taida päästä kevyen Trullin ohi vaan jää lähinnä Heikin tehtäväksi suojata takaa tulevilta Alonsolta ja Vetteliltä.

Jos mclada on raskaalla kuormalla liikenteessä, niin taktiikan valinta on lähtöä ajatellen aivan käsittämätön : lähtö tapahtuu pitkään jyrkkään ylämäkeen jolloin keveys korostuu ja hämis/heikki-pari jää takaa tulevien jalkoihin välittömästi. Nice !

Ja miten hämiksen pää kestää kun jengiä lappaa ohi kaksin puolin ?


Ferrarin juhlia (taas) odotellessa
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sopiihan tämä minulle ja kisaankin tulee lisää mielenkiintoa. Kestääkö Massa paineet? Rytiseekö avausmutkassa? Mitä tekee Trulli? Räikkösen ja Kovalaisen merkitys? Hamilton - toisinto viimevuodesta vai viileästi tarvittaville sijoille?

Oman lisämausteensa voi tuoda ukkoskuurot, joita on lupailtu huomisen kisan ajaksi. Jos tulee oikea vesisirkus, niin mielestäni Hamilton on vahvoilla mestariksi, sillä sen verran hyvin hän on sadekisoissa ajanut. Trullin kiilaminen kakkosruutuun oli yllättävää, mutta hän lienee liikkeellä todella kevyellä autolla. Mielenkiintoinen tulee olemaan alkukiihdytys ja ensimmäinen kierros, sillä Hamiltonin ei saakaan puhdasta rataa eteensä kuten normaalisti. Odotan erityisesti Kimiltä ja Alonsolta Hamiltonin hiillostamista. Saa nähdä kestääkö kasetti tällä kertaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joko Mäkillä on aivan älyttömän tarkka ja luotettava sääennuste huomiseen kisaan sateen osalta ja sen perusteella lähtivät painavilla autoilla tai sitten totaalista penailua taktiikan kanssa. Ehkä yhdellä pysähdyksellä tai pitkällä ekalla stintillä voi ihanneolosuhteissa ajaa parhaan kisa-ajan mutta tuolla taktiikalla oli täysin satavarmaa, että eturivissä ei olla ja sitä kautta turvallisen ja helpon kisan ajaminen vaarantuu huomattavasti ja samalla kusee tuo insinöörilaskelma puhtaasta kisasta. Mielummin liian kevyellä autolla eturiviin, josta saattaa tippua sijan tai kaksi varikkokäyntien jälkeen mutta sillä ainakin välttäisi vaikeat ja vaaralliset taistelut lähdössä ja ensimmäisillä kierroksilla.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Joko Mäkillä on aivan älyttömän tarkka ja luotettava sääennuste huomiseen kisaan sateen osalta ja sen perusteella lähtivät painavilla autoilla tai sitten totaalista penailua taktiikan kanssa. Ehkä yhdellä pysähdyksellä tai pitkällä ekalla stintillä voi ihanneolosuhteissa ajaa parhaan kisa-ajan mutta tuolla taktiikalla oli täysin satavarmaa, että eturivissä ei olla ja sitä kautta turvallisen ja helpon kisan ajaminen vaarantuu huomattavasti ja samalla kusee tuo insinöörilaskelma puhtaasta kisasta. Mielummin liian kevyellä autolla eturiviin, josta saattaa tippua sijan tai kaksi varikkokäyntien jälkeen mutta sillä ainakin välttäisi vaikeat ja vaaralliset taistelut lähdössä ja ensimmäisillä kierroksilla.
Mulla ainakin on sellainen mielikuva, että lähes poikkeuksetta painavalla autolla ajettu kisa ei ole tuottanut kovin hedelmällistä tulosta. En myöskään jaksa ymmärtää, mikä tuon McLarenin taktiikan idea sitten loppupeleissä on. Normaalistihan Hamilton on ajanut kisasta toiseen hyvällä menestyksellä normaalilla taktiikalla, joten miksi muuttaa sitä sitten viimeiseen kisaan? Nyt jos koskaan on huono aika kokeilla taktiikoita.

Mitäs mieltä olette tästä Bernie Ecclestonen mitaliehdotuksesta? Olisiko oikeudenmukaisinta jos eniten voittoja saalistanut kuljettaja voittaisi maailmanmestaruuden? Periaatteessahan tuossa on ideaa, koska sillon jokaisessa kisassa olisi enemmän jännitettä eikä sijoja juurikaan varmisteltaisi.

Ecclestonen ehdotus.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joko Mäkillä on aivan älyttömän tarkka ja luotettava sääennuste huomiseen kisaan sateen osalta ja sen perusteella lähtivät painavilla autoilla tai sitten totaalista penailua taktiikan kanssa. Ehkä yhdellä pysähdyksellä tai pitkällä ekalla stintillä voi ihanneolosuhteissa ajaa parhaan kisa-ajan mutta tuolla taktiikalla oli täysin satavarmaa, että eturivissä ei olla ja sitä kautta turvallisen ja helpon kisan ajaminen vaarantuu huomattavasti ja samalla kusee tuo insinöörilaskelma puhtaasta kisasta. Mielummin liian kevyellä autolla eturiviin, josta saattaa tippua sijan tai kaksi varikkokäyntien jälkeen mutta sillä ainakin välttäisi vaikeat ja vaaralliset taistelut lähdössä ja ensimmäisillä kierroksilla.

Tämä täytyy kyllä allekirjoittaa täysin, Mäcin pitää tässä tilanteessa ainoastaan minimoida riskit ja ottaa ne tarvittavat pisteet kotiin. Kevyellä autolla kärjestä kisaa olisi ollut helppo kontrolloida ja pyrkiä välttämään kaikki mahdolliset vaaratilanteet.

Nyt 4. ruudusta painavalla autolla startatesssa mukaan tulee paljon sellaisia tekijöitä, joihin ei pysty itse vaikuttamaan. Lähtö on se pahin paikka Hamiltonin mestaruushaaveiden kannalta ja 4. ruutu ei ole kovin turvallinen, vaikka Heikki onkin siinä takana suojaamassa. Kun edessä olevien mukaan täytyy jarruttaa, niin joku voi hyvinkin tulla takaa suoraan päin.

Toisaalta F1:ssä nähdään nykyään varsin harvakseltaan kolareita heti lähdössä, onkohan tällä kaudella rytissyt oikeastaan kertaakaan lähdössä? Aikaisempina vuosina romua syntyi huomattavasti useammin ja lähes aina joku jäi ensimmäisissä mutkissa radan varteen, Spassa parhaimillaan taisi yli puolet autoista kolaroida ensimmäisellä kierroksella. Ja mitä noita F3-kisoja näin, niin kyllä sielläkin sitä romua syntyy kuin ennen vanhaan.

Nykyisin lähdöt tunnutaan ottavan F1:ssä varman päälle, mutta lähdöissä on kuitenkin niin vähän tilaa, että osumia tulee silloin tällöin väistämättä ja pienoinenkin osuma voi tuhota Hamiltonin kilpailun.

Jos Hamilton lähdön selvittää kunnolla, niin kaiken järjen mukaan miehen pitäisi pystyä keräämään tarvittavat pisteet. Hamilton saa päästää vielä Alonsonkin ohi, mutta keräisi silti tarvittavat pisteet. Jotain dramaattista saa siis kuitenkin tapahtua ennen kuin Hamilton tippuu Massan kannalta riittävän kauaksi.

Mutta Mäccien ollessa painavilla autoilla liikkeellä esimerkiksi turva-auton mukaantulo väärällä hetkellä voi kääntää asetelman vielä täysin Hamiltonia vastaan. Jos muut tallit ehtivät tehdä varikkopysähdykset ennen turva-autoa ja painavalla kuormalla olevat Mäcit eivät, sen jälkeen Hamilton onkin lirissä.

Eíhän tämä kovin todennäköistä ole, mutta kun panokset ovat tätä luokkaa, niin kaikki turhat riskit kannattaisi välttää. Tuntuu täysin käsittämättömältä ratkaisulta, varsinkin kun tämä taktiikka ei ole edes kovin kilpailukykyinen. Melkeinpä uskallan väittää, että kevyellä autolla kärjessä paahtava Massa tulee ensimmäiseltä stopilta Hamiltonin eteen.

Pelkäänpä, että kauden päätös tulee olemaan kisana erittäin tylsä. Massa ajaa kotiyleisön edessä helppoon voittoon, Kimillä on vaarana jäädä Trulli-junaan ja vaikka Kimi pääsisikin heti ohi, Kimi ei pääsisi ajamaan Massaa vastaan kilpaa. Kimi tulee menemään Trullin ohi viimeistään stoppien yhteydessä ja varmistelee kakkossijan tallille.

Takana Hamilton ajaa varmistellen sijoille 3-5 ja nappaa mestaruuteen tarvittavat pisteet. Heikki sitten seuraa läpi kisan Hämiksen takana "kilpenä".

Lähtö on tietysti mielenkiintoinen ja siinä voi tapahtua jotain, mutta tuskinpa sentään. Sen jälkeen se onkin helvetin tylsää ajelua maaliin ja suurin mielenkiinto kohdistuu siihen kestääkö Hamiltonin auto maaliin asti kasassa. Sitä täytyykin seurata aina ruutulipulle asti, sillä Mersun moottori voi kyllä paukahtaa, vaikka viimeisellä kierroksella.

Toivottavasti saataisiin sitä sadetta ja näin turva-autokin mahdollisesti radalle. Saataisiin ainakin vähän tapahtumia ja mielenkiintoinen kisa aikaiseksi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Noista useimmista kuumista maista mulla on semmonen käsitys, että kovin tarkkaa ja luotettavaa ennustetta 24 tunnin päähän ei pysty edes antamaan. Toki Brasilia on iso maa ja en tiedä Rion alueesta mitään, mutta voisin kuvitella että ukkosmyrskyn muodostuminen helteiden vuoksi on kohtalaisen nopea toimenpide.

Juuri näin. Eli melkein tällä putoaa tuo järkevin perustelu taktiikasta pois. Maikkarin mukaan juuri ukkoskuuroja on luvattu. Saa olla Dennisillä ja insseillä mieletön luotto tallin säämiehiin, jos tuon perusteella ottivat taktiikan. Noh, sen näkee sitten mutta aika oudolta tuntuu etenkin kun ottaa huomioon Mäkin aseman ennen kisaa. Joltain keskikastin tiimiltä tälläistä uhkapeliä voisi odottaa mutta ei mestaruutta varmistelevalta tiimiltä ja kuljettajalta. Onhan Hamiltonilla vielä käytetty kone joten tekninen vika surkean taktiikan jälkeen vielä kruunaisi mersumaisesti tämän kauden.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Illan kisasta tulee takuulla mielenkiintoinen, mutta en mitenkään jaksa uskoa siihen että Hamilton tänä vuonna sössisi mestaruutta. Kaiken lisäksi Hamiltonin auto on kestänyt tänä vuonna käsittämättömän hyvin, ilman minkään sortin tekniikkamurrheita. Ei niin huonoa tuuria voi nyt olla että auto hajoaisi. Illalla näemme kuinka formuloissa juhlitaan kaikkien aikojen nuorinta maailmanmestaria, Hamiltonia.
 

tutzba

Jäsen
Illalla näemme kuinka formuloissa juhlitaan kaikkien aikojen nuorinta maailmanmestaria, Hamiltonia.

Emme muuten näe.

Hamilton on ajanut viime kisat ihan hyvin, mutta tänään, kun pitäisi varmistaa mestaruus, ei pää kestä. Yliyrittämisen kautta auto ajautuu radan laidalle ja sinne se myös jää. Massa nappaa mestaruuden ja juhlii Brasilian kostessa yössä.

Ei minulla mitään Hamiltonia vastaan ole, mutta jos seurustelee Nicole Scherzingerin kanssa ei F1-mestaruudella ole käyttöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös