Mainos

Formula 1 – kausi 2008

  • 372 645
  • 2 732
Jaha ja Vettel vei, räkä yhdeksäs.

Onko se vain minusta, mutta tämä laji oli kyllä jopa hauskempaa, kun Schumacher vielä dominoi ja Kimi peesasi Mäkkärillä? Tästä on tullut vaan tylsempää, satoi tai ei. Ehkäpä johtuu siitä, etteivät suomalaiset enää pärjää tai no mitä nyt Kimi viime kaudella voitti muutaman kerran.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Kerrankin kunnon ylläri kisassa. Varmaan Räikkösen kone mennyt vahingossa Vettelin autoon ;)

Räikkösen loppukausi menee Massan jeesaamiseen. Räikkönen "löysi" vauhdin kun sillä ei enää ollut mitään merkitystä.

Kovalainen "hienosti" toinen, ei tainut ohitella ketään eikä kukaan tainut mennä Kovalaisesta ohi?(paitti varikolla).
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Ferrarin, erityisesti Räikkösen Ferrarin, tasoero jos verrataan sadekeliä ja edes tuollaista semikuivaa on kyllä ihan käsittämätön. Kimi oli jälleen lopussa ihan omaa luokkaansa, mutta alussa ei päässyt yksinkertaisesti mihinkään.

Onnittelut der Sebille huikeasta ajosta. Heikiltäkin hyvä suoritus.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Onko se vain minusta, mutta tämä laji oli kyllä jopa hauskempaa, kun Schumacher vielä dominoi ja Kimi peesasi Mäkkärillä? Tästä on tullut vaan tylsempää, satoi tai ei. Ehkäpä johtuu siitä, etteivät suomalaiset enää pärjää tai no mitä nyt Kimi viime kaudella voitti muutaman kerran.
Miten niin eivät pärjää? Kovalainen tänään toinen ja sekä Kimi & Heikki MM-pisteissä molemmat ihan hyvissä asemissa. Maailman nopein kansa ollaan edelleen.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Eipä taas ollut muuta riemua kuin Vettelin voitto, hienosti ajoi nuori herra. Onhan tämä mennyt ihan helvetin tylsäksi, onneksi voi katsoa ilmaiseksi.
 

HemmoP

Jäsen
Jaahas, huikea pettymys Ferrarilta silloin kun olisi pitänyt iskeä. Kovalaiselta aika minimi suoritus.

Vettelille onnittelut, vaihtelu palkontopallilla tekee hyvää tällekkin lajille.


Tulee ihan vanhat hyvät ajat mieleen tuosta Saksan hymnistä.... Schumin aika siis...
 

Rankaisija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago,KäRpät
Pitäisköhän F1 antaa joku almanakkalusikka nopeimman ajan ajanneelle, että räkäkin saisi jtn kotiin viemistä näistä karkeloista.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Ferrari käytti taas huikeaa nerouttaan ja tiesi kisan ajettavan suurimmaksi osaksi kuivalla kelillä. Siellä se Räikkönen sitten paineli kuivan kelin säädöillä, no olihan se ihan nopea vikoilla kiekoilla.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Eh... Jos ihan rehellisesti mennään, niin tämä suloinen britti hivuttaa meidän molempia miehiä siihen malliin, ettei se edes naurata.
Tjoo, kyllähän tällä hetkellä tilanne on se, että Hamilton on sarjan nopein kuljettaja. Auto on nopea ja säädöt ovat suhteellisen hyvin kohdillaan kisasta toiseen, aivan toisin siis kuin Ferrarilla. Kovalainen ajaa Mäkillä peruskisoja, mutta voitoista hän ei taistele kuin muiden epäonnistumisten seurauksena.

Tämän päivän kisassa ei oikeastaan muuta positiivista ollut kuin se, että saatiin uusi voittaja F1-maailmaan. Vettel ajoi hienon kilpailun ja ansaitsi voittonsa.

Laajempaa ja tarkempaa analyysiä ehkä sitten joskus myöhemmin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ferrarin, erityisesti Räikkösen Ferrarin, tasoero jos verrataan sadekeliä ja edes tuollaista semikuivaa on kyllä ihan käsittämätön. Kimi oli jälleen lopussa ihan omaa luokkaansa, mutta alussa ei päässyt yksinkertaisesti mihinkään.

No onkos tämä joku yllätys, kun Kimillä oli kuivan kelin säädöt autossa?

Virhearvio (tai riski) Ferrarin tiimiltä jälleen kerran. Tunarointi alkoi jo aika-ajossa.

Tuntuu nuo hommat menevän pieleen ilman Ross Brawnia ja Jean Todtia koko ajan. Säämiehet olivat viikonloppuna hyvin perillä kotimaansa ilmastosta. Ja taishan se moottoripuolen johtajakin vaihtua ja tulokset ovat nähtävillä, konerikkoja/ongelmaa varmaan eniten kaikista talleista.

Sää nähdä jääkö tämä kausi Ferrarilta suurten muutosten kasvukipuvuodeksi ja tulevaisuudessa ovat jälleen vahvoja, vai onko edessä pysyvämpi laskusuhdanne huipulta keskikastiin.
 
Tjoo, kyllähän tällä hetkellä tilanne on se, että Hamilton on sarjan nopein kuljettaja. Auto on nopea ja säädöt ovat suhteellisen hyvin kohdillaan kisasta toiseen, aivan toisin siis kuin Ferrarilla. Kovalainen ajaa Mäkillä peruskisoja, mutta voitoista hän ei taistele kuin muiden epäonnistumisten seurauksena.

En edes enää usko, että on trimmatuista säädöistä kiinni, tiettyyn pisteeseen asti kyllä autosta. Mutta Lewis on kyllä sarjan ylivoimaisesti paras kuljettaja tällä hetkellä.

Valitettavasti Kimistä on tulossa ihan vitsi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Saksan ja Italian kansallislaulut pitkästä aikaa. On saattanut olla joskus ennenkin.

Heikiltä aika tylsä kisa. Kokoajan noin 10 sekunnin erot edellä- ja takana-ajaneisiin. Hyvää ja varmaa työtä. Kakkonen Monzassa jossa ei suomalaiset ole juhlineet. Hyvä Heikki! Näyttää olevan kuitenkin vähän pettynyt.

Kimin kisa oli aika tasapaksua alkupuolella. Sitten 1. stopin jälkeen ihan ok vauhti ja lopulta intermediatet alla alkoi tapahtumaan. Mutta liian myöhään. Kuitenkin 1,5-2sek. kovempaa viimeiset reilut 10 kierrosta kuin edellä olleet. Tavaramerkkimäisesti kisan nopein viimeisellä kierroksella ei kuitenkaan lohduta. Paremmalla taktiikalla, kuten esim. Alonso ja bemut, jotka veti pitkän ekan stintin ja oikeaan aikaan ainoalla stopilla välikelin kumit alle, olisi Kimi ajanut kolmospaikasta. Nyt ero tuli siihen n. 20 sekuntia eli sen toisen stopin verran. Samoin esim. Hamilton ja Massa olisivat olleet podiumväännössä samanlaisella taktiikalla. Taktiikkasulat siis Rellun ja Bemun hattuun.

Hamiltoninkin rynnistys loppui siihen Massan taakse. Olisiko mennyt renkaat jo heikkoon kuntoon, alkuunhan se riuhtoi tosi kovia kiekkoja pari. Mutta muuten vahvaa ajoa. Hamiltonilla oli myös aika vähän siipeä kun meni aika lennokkaasti suorilla kaikista ohi. Monilla varmaan oli sadekelin säädöt ja enemmän siipeä.

Olihan siellä ohituksia ja hienoa nähdä uusi voittaja mutta muuten jäi vähän pettynyt fiilis kisasta. Odotukset oli kunnon kasinossa. Olisivat lähteneet normilähdöllä niin olisi jotain äksöniä saatu. Nyt ei edes spinnejä ja muuta ollut sen enempää kuin kuivalla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sebastien Vettel oli aivan kuin nuori Michael Schumacher palkintopallilla.

Kyllä nähtiin muuten Ferrarilla kumpi on ykköskuski, ensin Massalle välikelin renkaat ja kaksi kierrosta myöhemmin Kimille. Tilanteen olisi voinut ihan hyvin hoitaa samalla kierroksella, koska Räikkönen oli niin paljon Massaa perässä. Ei voi mitään. Tulee kyllä hieno taistelu maailmanmestaruudesta, ei tiedä kumpi sen lopulta pokkaa Lewis vai Felipe, itse uskon että jos ajetaan kuivia kisoja, niin Massa vie sen.
 

Särki

Jäsen
Pitäisköhän F1 antaa joku almanakkalusikka nopeimman ajan ajanneelle, että räkäkin saisi jtn kotiin viemistä näistä karkeloista.

Pitäisi. Paalupaikasta ja kisan nopeimmasta kierroksesta pitäisi jakaa yksi piste kummastakin.

Edit: Tulisi pari pisteen metsästys kohdetta enemän kisaan. Nyt voittajaa palkitaan vain 2 pisteellä enemmän kuin kakkosta.

Yksi Hamiltonin vauhdin salaisuus näytti olevan jarrutuksissa. Märällä radalla Hamilton painoi mutkaan sisään paljon kovempaa kuin kukaa muu. Pari kolme kertaa näytti jopa siltä että pysyykö tuo auto käsissä kun mutkaan syöksyttiin niin paljon kovempaa kuin edellä ajava. Helponnäköistä oli McLarenin meno muutenkin märällä, luisti kuten muutkin autot, mutta luistot olivat helppoja hallita, pääsi jopa mutkista ulos auto suorassa kun taas joillakin oli suuria vaikeuksia pitää auton nokka kohti menosuuntaa.
 
Viimeksi muokattu:

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
En edes enää usko, että on trimmatuista säädöistä kiinni, tiettyyn pisteeseen asti kyllä autosta. Mutta Lewis on kyllä sarjan ylivoimaisesti paras kuljettaja tällä hetkellä.

Valitettavasti Kimistä on tulossa ihan vitsi.
No absoluuttisesti parasta kuskia on erittäin vaikea sanoa, koska auto on se kaikista olennainen elementti F1:ssä. Ross Brawn taisi viikolla sanoa, että hänen mielestään nopein kuljettaja nykyisistä on Fernando Alonso.

Jos alla on hyvä auto, jolla on helppo ajaa niin ajaminenkin näyttää erittäin helpolta ja hyvältä. Kimin auto ei ole toiminut kuin kisojen lopussa ja ajaminenkin on sen näköistä. Ei se Kimistä ole kiinni, ettei hän tällä hetkellä kykene tekemään samanlaisia ohituksia kuin McLarenin Hamilton.

Ja kannattaa myös muistaa se, että esimerkiksi Lewisin ja Kimin tilanne MM-sarjassa on aivan erilainen. Hamiltonilla on varmasti motivaatio piipussa jokaisessa kisassa, kun taas Kimi on varmasti ainakin alitajuntaisesti osittain jo luovuttanut. Mitään siis ottamatta Hamiltonilta pois. Kyllä hän tällä hetkellä kyykyttää muita erittäin ankaralla kädellä.
 
No absoluuttisesti parasta kuskia on erittäin vaikea sanoa, koska auto on se kaikista olennainen elementti F1:ssä.

Se onkin juuri kätevää... Taholta jos toiselta.

Ross Brawn taisi viikolla sanoa, että hänen mielestään nopein kuljettaja nykyisistä on Fernando Alonso.

Tästä hyvänä esimerkkinä, kun Lewis kepitti hallitsevan maailmanmestarin tulokaskaudellaan?

Jos alla on hyvä auto, jolla on helppo ajaa niin ajaminenkin näyttää erittäin helpolta ja hyvältä. Kimin auto ei ole toiminut kuin kisojen lopussa ja ajaminenkin on sen näköistä. Ei se Kimistä ole kiinni, ettei hän tällä hetkellä kykene tekemään samanlaisia ohituksia kuin McLarenin Hamilton.

Hyvä kuljettaja ajaa auton ominaisuuksien mukaan. Se että Massa pesee Kimin pahasti samalla autolla on merkki siitä, ettei Kimi kykene sopeutumaan autoonsa parhaalla mahdollisella tavalla. Mitäköhän se kertoo Kimistä, siitä en ole varma? Pelkkien tulosten objektiivinen huomioija voisi sanoa, että Massa on parempi kuljettaja.

Ja kannattaa myös muistaa se, että esimerkiksi Lewisin ja Kimin tilanne MM-sarjassa on aivan erilainen. Hamiltonilla on varmasti motivaatio piipussa jokaisessa kisassa, kun taas Kimi on varmasti ainakin alitajuntaisesti osittain jo luovuttanut.

Ai niinkuin se luovuttaminen viime kaudella? Mestarin ainesta... vain surffailla siellä radalla ilman päämäärää, kun voisi vaikka pedata vielä itselleen hiukan asemia tulevalla kaudella? Alonsollakin on paska pirssi, mutta ei se kyllä luovuttaneen tunnu.

Mitään siis ottamatta Hamiltonilta pois. Kyllä hän tällä hetkellä kyykyttää muita erittäin ankaralla kädellä.

Ei mitään pois... oletko varma?
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kimille se viulu jo käteen. 20 pisteen ero Massaan.

Vettel aloi loistavasti ja toi mieleen vanhan mestarin. Heikki oli aivan hiirulainen taas ja kyllä Heikki on ihan tusinaluokan kuljettaja, kun tallitoveri vetää, kuskeja ohi vasemmalta ja oikealta. Vettel on varmasti McLarenin kiikarissa ja silloin, kun Vettel on mahdollista saada niin lähtee Suomussalmen Kala vaihtoon suht nopeasti.

Kimiltä pari pr-kierrosta loppukisassa, mutta ei auta, jos on ekat 45 kierrosta 1-3s muita kärkimiehiä hitaampi.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Tästä hyvänä esimerkkinä, kun Lewis kepitti hallitsevan maailmanmestarin tulokaskaudellaan?
Eikä kepittänyt, päätyivät tasapisteisiin kauden lopussa. Sen sijaan Kimi kepitti heistä molemmat.
Hyvä kuljettaja ajaa auton ominaisuuksien mukaan. Se että Massa pesee Kimin pahasti samalla autolla on merkki siitä, ettei Kimi kykene sopeutumaan autoonsa parhaalla mahdollisella tavalla. Mitäköhän se kertoo Kimistä, siitä en ole varma? Pelkkien tulosten objektiivinen huomioija voisi sanoa, että Massa on parempi kuljettaja.
Tästä aiheesta on ollut tässäkin ketjussa aiemmin puhetta. Jos kuljettajat ovat aivan eri tyylisiä ajotyyleiltään, niin melko varmasti toinen heistä kärsii. Tällä hetkellä Kimi ja Ferrari eivät ole löytäneet yhteistä säveltä auton toimivuudessa.
Ai niinkuin se luovuttaminen viime kaudella? Mestarin ainesta... vain surffailla siellä radalla ilman päämäärää, kun voisi vaikka pedata vielä itselleen hiukan asemia tulevalla kaudella? Alonsollakin on paska pirssi, mutta ei se kyllä luovuttaneen tunnu.
En tiedä, onko sinulla lukuvaikeuksia vai haluatko tahallaan ymmärtää väärin sanomiseni? Joka tapauksessa pointtini oli se, että kyllä Kimi varmasti yrittää voittaa edelleen mestaruuden niin kauan kuin se on teoriassa mahdollista. Väitän kuitenkin, että lähes jokaisella kuskilla tulisi pakostakin alitajuisesti pieni luovuttamisen tunne, jollainen Kimillä varmasti tuli viime vuonnakin. Viime vuonna tosin Ferrarilla oli noususuhde loppukautta kohden, tällä hetkellä samanlaisia merkkejä ei ole ilmassa.
Ei mitään pois... oletko varma?
Joo?
 
Eikä kepittänyt, päätyivät tasapisteisiin kauden lopussa. Sen sijaan Kimi kepitti heistä molemmat.

Ihanan absoluuttisestihan se paremmuus nyt voidaan nähdä pisteitä tarkastelemalla. Kimi voitti, koska tallitoverit kinastelivat. Kun McLaren päätti pistää toisen kuskin ulos, milläköhän perusteella he sen tekivät? Tietysti Alonson halulla lähteä oli osansa sanottavana, mutta miksi halusi lähteä? Oliko siellä jokin uhka, miksi mies päästettiin, kun kerran oli ainakin yhtä hyvä?

Tästä aiheesta on ollut tässäkin ketjussa aiemmin puhetta. Jos kuljettajat ovat aivan eri tyylisiä ajotyyleiltään, niin melko varmasti toinen heistä kärsii. Tällä hetkellä Kimi ja Ferrari eivät ole löytäneet yhteistä säveltä auton toimivuudessa.

Tämä on varmasti totta. Ei se silti muuta sitä, että huippukuljettaja osaa myös mukautua autoonsa. Ei Massa ollut viime kaudella yhtä kaukana Kimistä, kuin Kimi nyt Massasta, vaikkei tämän lausuminen nyt välttämättä ole kovin hedelmällistä, kun puhutaan kuljettajien ajotyylien salatieteestä (tuossa edellä ei muuten ole sarkasmia, se on vain toteamus). Mutta Kimillehän on luvassa parempaa nyt, kun on varmasti ykköskuskin roolissa ensi kaudella, koska on jaksanut yrittää vaikeuksienkin keskellä?

En tiedä, onko sinulla lukuvaikeuksia vai haluatko tahallaan ymmärtää väärin sanomiseni? Joka tapauksessa pointtini oli se, että kyllä Kimi varmasti yrittää voittaa edelleen mestaruuden niin kauan kuin se on teoriassa mahdollista. Väitän kuitenkin, että lähes jokaisella kuskilla tulisi pakostakin alitajuisesti pieni luovuttamisen tunne, jollainen Kimillä varmasti tuli viime vuonnakin.

Tämä menee kovin kovin spekulatiiviseksi, eikö sinusta?

Viime vuonna tosin Ferrarilla oli noususuhde loppukautta kohden, tällä hetkellä samanlaisia merkkejä ei ole ilmassa.

Tämä puolestaan on kyllä ihan asiaa, jos haluaa taistella tuulimyllyjä vastaan, on taisteltava todella kovaa.
 
Parhaan draaman kisasta vei toi lentävä startti. Hohhoijaa.

Sen näkyvyyden kanssa, olisi ensimmäinen mutka mahdollisesti ollut aikamoinen fiasko (toki viihdyttävä sellainen). Kun tämän nyt aika helposti pystyi päättelemään, miksi normaali startti olisi sallittu? Ei yleisöystävällisyyden nyt tervettä järkeä ja turvallisuutta soisi syrjäyttävän?
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hieno voitto Vettelille ja Toro Rossolle. Upea homma. Tänä vuonna siis jo neljä eri tallia ja kuusi kuljettajaa päässyt korkeimmalle korokkeelle. Kausi ollut mielenkiintoinen ja tasaisempi kuin monesti. Suomalaisittain vain vaisu, kun on ollut epäonnea, kuskit tehneet virheitä ja erityisesti Ferrarin taktiikat on olleet todella syvältä. Tänäänkin yksi turha stoppi molemmille kuskeille, jolloin saumat palkintopallille meni molemmilta kuskeilta.

Kovalainen oli todella näkymätön. Ei kovin monesti osunut kuviin koko kisan aikana, vaikka ajoi toisena. Vaikuttaa vahvasti siltä, että miehestä ei ole mestariksi, vaikka varsinkin aika-ajoissa on välillä erinomainenkin. Kenties seuraava Trulli, eli ajaa pitkän ja mukiinmenevän uran ilman suurempia määriä voittoja puhumattakaan mestaruuksista. Arvostettava saavutus sekin ja tuollainen tulevaisuus näyttää ainakin näillä näytöillä aika todennäköiseltä.

Hamilton oli kuin hullu radalla ja selkeästi nopein kuski sateella. Otteet tosin olivat todella töykeitä ja syvältä. Nopeita kuskeja on hieno seurata, mutta mies menee tuolla kuin olisi jokin jumala. Rouva Fortunan hyvällä tuella sillä aika monesti oli tänäänkin läheltä piti tilanteita. Ehkä nuo törkeät otteet ymmärtäisikin, jos mies antaisi muiden vastata samalla mitalla, mutta heti ollaan itku kurkussa isäpapan säestyksellä, jos joku osoittaa samantyylistä menoa radalla.

Ferrarin ja Räkän touho on säälittävää ja ärsyttävää nykyään. Auto oli aivan sukka sateella, mutta kuivalla Kimin puikoissa nopein koko radalla selvästi. Taktiikka taas syvältä kuin mikä, sillä ilman turhaa stoppia, josta ei ollut mitään hyötyä kolmossija olisi ollut mahdollinen. Kubicahan ajeli siinä hieman Kimin edellä sadesäällä ja tuli tänään kolmanneksi vaikkei virittänyt mitään hurjaa loppuakaan, kun taas Kimi jäi yhdeksänneksi, vaikka loppu oli hurjaa kyytiä. Kiitoksia vaan taktiikkaguruille. Massalle tehtiin toki sama moka.

Kubicahan tässä voisi yllättää ja napata mestaruuden lopulta. Räikköselle toivotaan vielä edes yhtä onnistunutta kisaa alusta loppuun ja sitä kautta voittoa.

Oli taas hemmetin turhauttavaa katsoa, kun Lewis painaa suoralla jo monista ohi, kun Kimin Ferrari tuhnuttelee vain siinä perässä vaikka kuinka olisi imussa. Käsittämätöntä.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ihanan absoluuttisestihan se paremmuus nyt voidaan nähdä pisteitä tarkastelemalla. Kimi voitti, koska tallitoverit kinastelivat. Kun McLaren päätti pistää toisen kuskin ulos, milläköhän perusteella he sen tekivät? Tietysti Alonson halulla lähteä oli osansa sanottavana, mutta miksi halusi lähteä? Oliko siellä jokin uhka, miksi mies päästettiin, kun kerran oli ainakin yhtä hyvä?
Pisteet toin tuohon juuri sen takia mukaan, koska olet itse niitä koko keskustelun ajan raahannut mukanasi. Pisteet eivät kerro absoluuttisesti, kuka on paras kuljettaja. Eikös asia kuitenkin ollut tuossa McLaren-jupakassa sillä tavalla, että Alonso sieltä itse lähti? Eli ketään ei laitettu pois. Ja minun mielestäni se on ihan hyvä peruste lähteä, jos ei koe saavansa yhtä hyvää kohtelua kuin tallitoveri. Ajattele tämä homma ennemmin niin päin, että Alonso oli siitä huolimatta yhtä hyvä kuin Hamilton vaikka talli suosi Lewisia. Tätä asiaa voisi käännellä vaikka kuinka paljon.

Tämä on varmasti totta. Ei se silti muuta sitä, että huippukuljettaja osaa myös mukautua autoonsa. Ei Massa ollut viime kaudella yhtä kaukana Kimistä, kuin Kimi nyt Massasta, vaikkei tämän lausuminen nyt välttämättä ole kovin hedelmällistä, kun puhutaan kuljettajien ajotyylien salatieteestä (tuossa edellä ei muuten ole sarkasmia, se on vain toteamus). Mutta Kimillehän on luvassa parempaa nyt, kun on varmasti ykköskuskin roolissa ensi kaudella, koska on jaksanut yrittää vaikeuksienkin keskellä?
Nyt sotket taas hieman asioita keskenään. Alun perinhan me keskustelimme nopeimmasta kuljettajasta. Tässä vaiheessa keskustelu siirtyy huippukuskeihin, joka on kuitenkin hieman eri asia. En kiistä sitä, että Kimin heikkous on auton kehittäminen ja säätöjen löytäminen sopivaksi. Pisteellisestihän Massa oli viime kaudella aivan yhtä kaukana Kimistä kuin Kimi tällä hetkellä Massasta, joten tuokin on hieman vaikea asia verrata. Räikkönen oli nopeuden puolesta kuitenkin selkeästi nopeampi kuin Massa viime kaudella.

Tämä puolestaan on kyllä ihan asiaa, jos haluaa taistella tuulimyllyjä vastaan, on taisteltava todella kovaa.
Voisitko valaista hieman, mikä tämän lauseen pointti oli?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös