Formula 1 – kausi 2008

  • 369 222
  • 2 737

trap

Jäsen
Semmonen kisa sitten.

Huomioita:
- Saari on kyllä paska, etenkin alussa pahasti pihalla
- Suomalaisilla meni päin persettä - Kimi olisi pitänyt ottaa sisään sen SC:n aikana minkä jälkeen kävi pihalla, voidaan myös spekuloida tuurilla jos Kimi olisi sitä edellisellä kierroksella stopannut... Kimi olisi noussut kolmanneksi ilman tuota tilannetta ja taistelemaan uskomattomasti voitosta vaikka Barrichello oli tulppana
- Massa oli kyllä todella huono, amatöörimäinen virhe alussa ja sitten jyräsi Cullin
- Sääli Bourdais'n kannalta, että joutui keskeyttämään
- Hamilton oli kyllä hyvä
- Alonsolla supertuuri kuten aina

EDIT: Kimi olisi ollut kyllä tänä viikonloppuna hyvin lähellä voittoa ilman aika-ajojen ja kisan teknisiä vikoja. Olisi 15. ruudusta noussut taistelemaan voitosta ilman SC:tä, joten varmasti paremmista lähtöasetelmista olisi ollut vielä lähempänä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
EDIT: Kimi olisi ollut kyllä tänä viikonloppuna hyvin lähellä voittoa ilman aika-ajojen ja kisan teknisiä vikoja. Olisi 15. ruudusta noussut taistelemaan voitosta ilman SC:tä, joten varmasti paremmista lähtöasetelmista olisi ollut vielä lähempänä.

Näin itsekin yritän tässä lohduttautua. Paska juttu, että taas ollaan Ferrarilla taka-ajoasemassa. No, uutta luikeroa koukkuun ja menoksi.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Kai Nicolta ois irronnut pressissä ees joku tylsä "Kiitos"... mut ei.

Olipa tapahtumia kerrakseen. SC2 hankaloitti Kimin kisaa aika lailla, tietty mokasi sitten omalla ajovirheellään (ellei renkaat olleet sitten ihan kuluneet) loputkin tsäänssit ja lopussa Fiat alkoi piiputtaa. Piti muuten aika jyhkeää ääntä ne viimeiset kierrokset, tuli oikein omat moponviritysajat mieleen! Barrichello jos/kun diskataan niin Kimi taitaa nousta pistesijalle, mutta eipä se lohduta kun 3. sija oli normaalilla ajolla ollut varma ja 1-2 sijat haarukassa. Taktiikka oli tänään todella kohdallaan vaikka Barrichello sumputti Kimin ekat 18 kierrosta.

SC3 pilasi sit Kovalaisen mahdollisuudet ja mielestäni olisi voinut jopa voittaa, ellei sitten tuo tokavikan kierroksen lopussa tullut vika ois sit senkin estänyt. Olisi ollut makeaa. Renault oli kyl paska mut Alonso pääsi tuurilla ja luotettavuudella noinkin korkealle, ei missään tapauksessa ollut nopea.

No oli ainakin hyvää viihdettä ja kertaakaan ei haukotuttanut kisan aikana, viihdettä kerrakseen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tapahtumarikas kisa. Enemmän kisoja tälläisille katuradoille, kun turva-auto saadaan radalla helpommin autojen jäädessä radalle eikä jonnekin pellonkokoiselle turva-alueelle. Eikä ollut kaukana täysin yllättävä kärkiporukkakaan. Glockin ulosajo pari kierrosta aiemmin ja Hamilton ei olisi kerennyt käymään varikolla. No, nyt se iski Heikille ja suht varma kakkospaikka meni alta. Nicolla loistava, virheetön kisa ja podiumille. Upeaa!

Harmittaa Heikin puolesta. Huono tuuri tuon Glockin onnettomuuden kanssa. Lopussa oli vielä lohtua tulossa kun ohitti Alonson mutta jotain meni vikaan maalisuoralla (vaihdemissaus, sähkövika, mikälie) kun auto hyytyi hetkellisesti. Kuitenkin hyviä otteita läpi kisan. Ohitti siis Kimin ja Alonson ajamalla, ei huonosti. Vauhti ei riittänyt Hamiltonille mutta tässä oli myös se viime kaudelta tuttu juttu. Kevyemmällä autolla Hamilton sai paremman aika-ajon, ja pääsi ottamaan eroa kisan alussa. Mukava olisi nähdä kevyemmän auton taktiikka Heikille esim. seuraavaan kisaan. Ehkä toisessa stintissä oli jotain häikkää renkaiden tai tasapainon kanssa kun kierrosajat tipahti ja mm. Heidfeld pääsi imuun. Heikille kuitenkin kisan nopein kierros eli vauhtia on, ehkä aavistuksen tasaisempia kierrosaikoja kun saisi niin hyvin menee.

Kimin kisa meni oikeastaan siihen virheeseen ohittaessaan Heikkiä tai no, hajosihan se autokin vielä lopussa. Podiumpaikka näytti olevan tähtäimessä siinä kisan puolivälissä mutta sitten alkoi alamäki. Kaksi ulosajoa ja tekninen vika loppuun. Jonkinsortin moottorivika tai esim. pakoputkistovika äänien perusteella. Lähtö ja ensimmäinen kierros oli kuitenkin loistava. Barrichellon takana meni kuitenkin tolkuttomasti aikaa. Mutta konevika (?) pisti lopullisesti homman pakettiin ja jossittelut sikseen. Taisi auto jäädä samaan paikkaan varikon portille kuin aika-ajoissa. Nopeudesta ei oikein saanut selvää kun alkukisa meni Barrichellon takana. Sitten ohituksen jälkeen Rubinho jäikin 2 sek/kierros. Niillä välikierroksilla tyhjällä radalla Kimi ajoi nopeammin kuin kärki mutta hänellä oli siinä vaiheessa kevyempi auto ja kuluneet renkaat, joten aika fiftysixty on tuo nopeus McLareneita vastaan. Jos jotain positiivista hakee niin pääsee uudella koneella Malesiaan, kun muille tulee kaksi kisaa kuumissa olosuhteissa samalla myllyllä.

Massalta ei jäänyt paljoa selitettävää. Oma virhe ekassa mutkassa (lähti käsistä, ei mielestäni ollut kosketusta takaapäin tai sivulta) ja kisa pilalle. Myöhemmin vielä sääti DC:n kanssa. :peukku:

Mukava nähdä Alonson otteita kauden mittaan. Nyt oli reippaan sekunnin hitaampi kuin kärki mutta pystyi silti ottamaan oikeastaan kaiken mitä oli saatavilla.
 

Tumpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS-kannattajat.net

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
EDIT: Kimi olisi ollut kyllä tänä viikonloppuna hyvin lähellä voittoa ilman aika-ajojen ja kisan teknisiä vikoja. Olisi 15. ruudusta noussut taistelemaan voitosta ilman SC:tä, joten varmasti paremmista lähtöasetelmista olisi ollut vielä lähempänä.

Ilman aika-ajon vikaa olisi ajanut voitosta mutta ilman turva-autoa ei. Siinä vaiheessa ennen tuota toista turva-autoa Kimi ajoi Heikin imussa kolmantena ja eroa Hamiltoniin oli 11sek. Mäkeillä oli ekat varikkokäynnit tehtynä ja Heikki palasi juuri Kimin eteen varikolta. Tässä vaiheessa siis kärkikolmikolla (Lewis, Heikki, Kimi) oli edessä vielä yhdet stopit eli eroa niiden perusteella ei olisi tullut tai Kimi olisi jopa kärsinyt hieman kun pitäisi tankata enemmän. Lisäksi Kimi joutuisi ajamaan vielä täydellä bensalastilla kun taas mäkit vähemmällä kuormalla. Ainoa mahis voittoon olisi ollut ohitus Heikistä kun Kimillä oli kevyt auto ja sitten kisannopeinta peräjälkeen ja Hamiltonin kantaan. Sitten varikolle ja toivoa että mäkit tulee toisten stoppiensa jälkeen hänen taakse, mihin en usko koska stopin jälkeen Kimi olisi jäänyt vain mäkeille painavan bensakuorman takia. Lisäksi hän olisi saattanut jäädä ruuhkaan stoppinsa jälkeen.

Turva-autolla Kimi olisi voinut saada sen edun, että olisi käynyt varikolla ja sitten porukka kasaan turva-auton taakse. Näin Kimi olisi saanut stopin "ilmaiseksi" ja olisi taas Mäkkien kannoilla (tai muutaman sijan taaempana) mutta kuitenkin eroa olisi vain jokunen sekunti. Tällöin olisi riittäny vain kun pitää eron alle 20 sekunnissa kärkeen nähden ja mäkkien (ja muiden) toisten stoppien jälkeen Kimi olisi ollut johdossa.

Tuotakin "ilmaista" stoppia vaikeuttaa se, että olisi pitänyt mennä juuri ennen safetycaria sisään ja Kimin kohdalla tälläinen tuuri ei tule toteutumaan (kuten taasen kävi Hamiltonille Glockin ulosajon kohdalla). Nythän ne kerää letkan ensin ja sitten vasta avataan varikko.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Jos Kimi olisi stopannut siinä toisen turva-auton aikana, niin olisi toki tippunut sijoituksissa aika kauas mutta ajassa ei niinkään. Siitä eteenpäin hän olisi päässyt vetämään ilman stoppeja loppuun ja olisi siten voinut nousta. Mutta turha spekuloida sen enempää kun autokin hajosi lopulta.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Kaikesta tapahtuneesta huolimatta, olipahan viihdyttävä kisa. Kimi yritti kovasti päästä ohi muista ja lopulta se kostautui, onneksi kausi on kuitenkin vasta alussa. McLarenin osalta kaksoisvoitto meni harmittavalla tavalla ohitse ja kärsijänä tässä oli Heikki Kovalainen. Hienon kisan Heikki joka tapauksessa ajoi.

Mielenkiinnolla odotan ensi viikon kisaa..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä tainnut sitten tulla tästä kaudesta ihan sellaista Kimin ja suomalaisten näytöstä, mitä MTV3:n urpot on koko talven hehkuttaneet. Kyllä taitaa vielä Hamiltonillakin olla oma sanansa sanottavana. Ei se Ferrarin luotettavuus taida vieläkään olla ihan huipputasoa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Barrichello hylättiin ja Kimi nousi siis pisteille kahdeksanneksi ja sai sen yhden pisteen. Sekin saattaa riittää kauden lopussa...
 

Särki

Jäsen
Olipas viihdyttävä kisa, tosin näistä maikkarin jälkilähetyksistä ei paljoa käteen jää, kiitos selostajakaksikon. Ylitsepursuavaa adjektiivien käyttöä, kisan tapahtumista 85% menee totaalisen ohi/selostetaan puoli kierrosta myöhässä ja tunnelman välittäminen katsojille höystettynä teknisellä tietämyksellä on jotain mitä MTV3 ei pysty tarjoamaan. Uskomatonta amatöörien puuhastelua!
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Yes, hieno avauskisa kaiken kaikkiaan. Mutta voi "paikka mikä ei ole taivaassa" mitä soopaa tuo tunnin Kyllös-kooste on tuolla perusmaikkarilla. Noh, ensviikonloppuna sitten katsotaan jo MAXin puolelta. Kimi sai hyvästä yrityksestä tuon "sääli" pojon, mutta kyllä Ferrari-leirissä olisin huolestunut kun tekniikka/elektroniikka huolia on heti näinkin paljon. Kaikilla kuskeilla & varikkomiehillä oli selkeästi ylilatausta havaittavissa, oli kyllä sellaista kädetystä. Toki myös hienoa ajamista nähtiin.

Ensviikonloppuna sitten Malesiaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta voi "paikka mikä ei ole taivaassa" mitä soopaa tuo tunnin Kyllös-kooste on tuolla perusmaikkarilla. Noh, ensviikonloppuna sitten katsotaan jo MAXin puolelta.

No siellä on sitten Oskari Saari, että eipä se taida juuri paremmaksi muuttua... Minä en kyllä oikeasti viitsi maksaa latin latia noista lähetyksistä niin kauan kuin niiden taso on tuollaista sontaa. Sen minkä kuvanlaadussa häviää, kun netin kautta seuraa, niin sen voittaa ammattimaisissa selostajissa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kimi näytti että tämän kauden Ferrari on erittäin nopea ja ilman turva-autojen radalle tuloa Kimi olisi tänään taistellut 2-3 sijasta, tosin auton hajoaminen olisi estänyt tuon tuloksen. Ensimmäisen kisan perusteella Ferrari on ainakin Kimin käsissä siis nopea, mutta valitettavan epäluotettava - Kimillä teknisiä murheita niin aika-ajossa kuin kisassa ja Massalla kisassa - eikä kumpikaan Ferrari siis kestänyt kisapituutta maaliin saakka. Kimiltä harvinaisen paljon omia virheitä kun kaksi kertaa samassa mutkassa meni pikkasen pitkäksi.

Ilman turva-autoa Kovalainen olisi tänään ollut hyvin lähellä voittoa kun Hamilton juuttui sopivasti varikkokäyntinsä jälkeen Barrichellon taakse ja Kovalainen naputti samaan aikaan kisan nopeinpia kierroksia. Nyt Kovalainen siis joutui yhtä pientä pääsuoran virhettään lukuunottamatta virheettömällä suorituksella tyytymään vain viidenteen sijaan.

Hamilton oli tänään onnekas kisan lopussa, mutta kyllä mies voittonsa tänään ansaitsi. Valitettavasti Hamiltonin voitto tarkoitti sitä että molemmat suomalaiset saavat taas kerran ajaa Hamiltonia takaa mm-pisteissä. Varsinkin Kimin osalta nämä vitun alkukauden keskeytykset ja vaikeudet tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, loppukaudesta Kimi on sitten taas selkeästi kovin mutta aina saa jännittää riittääkö Kimin kiri mestaruuteen asti, kaksi kertaa se on jäänyt paria pistettä vajaaksi, viime kaudella se vihdoin onnistui.
 

Rankkari

Jäsen
Formulasarjan kilpa-ajosta on tulossa jälleen tylsä. Autoilla ei vain pysty ohittamaan, ellei edellämenijä tee virhettä, tai auto ole selvästi hitaampi. Autokilpailussa pitää olla ohittamisia. Siis muutakin kuin varikolla tapahtuvia, tai kun kärkikuljettaja lähtee selvästi hitaampien takaa.

Tätä samaa rataa on menty jo useampia vuosia. Ihmeelistä, ettei sääntönikkareilla ole halua tehdä autoista siipien avulla mahdollisia ohittajia. Muutoin hieno autourheilusarja, jossa on mukana suomalaisiakin kärkisijoilla, voisi olla hyvinkin mielenkiintoinen.

Mtv-3 jälkilähetyksessä oli ainakin riittävästi mainoksia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Formulasarjan kilpa-ajosta on tulossa jälleen tylsä. Autoilla ei vain pysty ohittamaan, ellei edellämenijä tee virhettä, tai auto ole selvästi hitaampi. Autokilpailussa pitää olla ohittamisia. Siis muutakin kuin varikolla tapahtuvia, tai kun kärkikuljettaja lähtee selvästi hitaampien takaa.

Mikään uudistus ei tunnu helpottavan tuota ohittamista, tänäänkin Kimi oli yli 3 sekuntia nopeampi kierrosta kohti kuin Glock (vai miten se kirjoitettiin) mutta silti ohittaminen oli erittäin vaikeaa. Toisen takana ajamista, varsinkin kurveissa, pitäisi jotenkin saada helpotettua niin ohittaminen helpottuisi huomattavasti.
 

Rankkari

Jäsen
Ja tässäpä taktiikka, millä voittaa kisan, ja koko sarjan: Aika-ajoissa kolmen parhaan joukkoon. Ensimmäisellä varikkokäynnillä kärkeen, ja kisan voittoon. Toivoa vain voi, ettei tule teknistä vikaa, turva-autoa väärään aikaan, tai muilta autoilta osumia.

Kisoissa sijoitukset yleensä kolmen parhaan joukkoon, ja välillä on hyvä voittaakin. Se riittää sarjan pistevoittoon.-Plääh.
 
Eipä tainnut sitten tulla tästä kaudesta ihan sellaista Kimin ja suomalaisten näytöstä, mitä MTV3:n urpot on koko talven hehkuttaneet. Kyllä taitaa vielä Hamiltonillakin olla oma sanansa sanottavana. Ei se Ferrarin luotettavuus taida vieläkään olla ihan huipputasoa.

Mitä ne sitten ovat hehkuttaneet? Itse olen tietoisesti vältellyt maikkaria koko talven, joten en osaa sanoa. Onko siellä puhuttu sitten kovaan ääneen, että Hamilton on ulkona mestaruuskamppailusta jo ennen ensimmäistä kisaa suomalaisten ja puolisuomalaisten jakaessa aina kolme ensimmäistä sijaa?

Jos taas viitataan tähän "kaikkien aikojen suomalaiskausi" -sloganiin, niin kyllähän se ihan kutinsa pitää. Kahdessa kärkitallissa suomalaiset kuskit jne.
 
Voisko se hemmetin PR-neekeri ajaa vaikka seinään ja lopettaa uransa. Ärsyttävä hemmoteltu nulikka.

Muuten samaa mieltä, mutta korvataan neljäs sana sanalla PR-valkoihoinen, niin saadaan totuus. Tänäänkin ärsyttävän helposti kolmas sija ilman todellista kilpailua. Tai no oikeastaan en toivo seinään ajamista, mutta lopettaminen kelpaisi.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Noniin.. Ensimmäinen kisa takana ja Kimihän näytti jälleen mitä talven aikana on jäänyt käteen.. Armoton määrä virheitä ja siihen päälle vielä Ferrarin luotettavuusongelmat niin ei hyvältä näytä. Hamilton taas oli itse varmuus ja ansaitsi voittonsa. Rosbergin kolmossija on todella hieno suoritus, Heikin viides sija taas pienoinen pettymys, toki Heikki kärsi turva-auton radalle tulosta jonkin verran.. Mutta tästä on hyvä jatkaa.

Ai niin, minkä takia Räkä ei saa rangaistusta tuosta koneen poksahtamisesta? Eikös sen moottorin pitänyt kestää 2 kilpailua?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
? Eikös sen moottorin pitänyt kestää 2 kilpailua?


Keskeyttäneen kuljettajan moottorin saa vaihtaa ilman rangaistusta. Sillä ei ole merkitystä missä vaihessa keskeytys tulee, vaikka Kimi nyt sijoituksen saikin.

Sitä paitsi tällä kaudella ensimmäinen moottorinvaihto ei tuo rangaistusta vielä.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
No siellä on sitten Oskari Saari, että eipä se taida juuri paremmaksi muuttua... Minä en kyllä oikeasti viitsi maksaa latin latia noista lähetyksistä niin kauan kuin niiden taso on tuollaista sontaa. Sen minkä kuvanlaadussa häviää, kun netin kautta seuraa, niin sen voittaa ammattimaisissa selostajissa.
Hmm...tarkoitin lähinnä tota editointia. Tilanteita ei tarvinnut odotella, mutta ei kiitos. Ja mainokset siihen vielä *pyörittää päätään*. Koko kisa suorana ilman katkoja, kiitos!

Mulle on suht sama kuka selostaa, kunhan edes jonkunlaista asiantuntemusta on. Oikeastaan Kyllösen hektisyys oli ehkä ton perusmaikkarin parasta antia.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipas viihdyttävä kisa, tosin näistä maikkarin jälkilähetyksistä ei paljoa käteen jää, kiitos selostajakaksikon. Ylitsepursuavaa adjektiivien käyttöä, kisan tapahtumista 85% menee totaalisen ohi/selostetaan puoli kierrosta myöhässä ja tunnelman välittäminen katsojille höystettynä teknisellä tietämyksellä on jotain mitä MTV3 ei pysty tarjoamaan. Uskomatonta amatöörien puuhastelua!
MTV3 osaa erittäin hyvin Plus-paketin markkinoinnin. En saanut aikaiseksi paketin hankkimista vielä avauskisaan ja tuloksena armoton päänsärky, kiitos Kyllösen&Mustakarin.

Oikeesti, voiko kukaan olla noin luokattoman paska selostaja kuin Kyllönen ja voiko kukaan olla yhtä asiantuntematon asiantuntija kuin Eki "1000 GP:tä" Mustakari.

Yritän aktiivisesti unohtaa kaksikon hölmöilyt, mutta tässä muutama (eivät suoria lainauksia):
Eki ekalla kierroksella: "Kimi on lähempänä kuin kahdeksas, Kimi on lähempänä kuin kahdeksas, Kimo on todellakin kahdeksas!"
Kyllönen, kun Alonso on ohittanut suomalaiset ja Heikki Kimin: "Mitäs täällä on tapahtunut, Alonso on mennyt suomalaisista ohi! JA MIKÄ PARASTA: nyt käydään armotonta McLaren-Ferrari -taistelua"

+ eivät tajunneet Barrichellon rikettä
+ eivät nähneet mitään
+ eivät tajunneet mitään jne

GP sinänsä erittäin viihdyttävä. Se tässä vituttaakin, kun tämä debiilikaksikko melkein onnistui pilaamaan sen.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Formulasarjan kilpa-ajosta on tulossa jälleen tylsä. Autoilla ei vain pysty ohittamaan, ellei edellämenijä tee virhettä, tai auto ole selvästi hitaampi. Autokilpailussa pitää olla ohittamisia. Siis muutakin kuin varikolla tapahtuvia, tai kun kärkikuljettaja lähtee selvästi hitaampien takaa.

Muistan hyvin parin vuoden takaa, kun Urheiluruutu uutisoi Austaralian kisan jälkeen, että uudet sääntömuutokset (renkaanvaihdot kielletty jne.) näyttivät vaikeuttavan ohituksia entisestään ja että kisat tulisivat olemaan yhtä ennalta-arvattavia, kuin aiemminkin. Lopputulos oli kuitenkin se, että kaudesta tuli mielenkiintoisempi, kuin pitkään aikaan. Silloinkin olin sitä mieltä, että poikkeuksellisen suuria keskeytysmääriä lukuunottamatta Melbournessa on aina kisat olleet kohtuullisen tylsiä, eikä niistä voi vetää minkäännäköisiä johtopäätöksiä loppukaudesta. Sadekisat ovat sitten, tietenkin, asia erikseen.

Eikä se Hamiltonin voitto nytkään niin ylivoimainen ollut. Jos esim. Kubica ei olisi ajanut aika-ajojen nopealla kierroksellaan leveäksi, olisi kisa ollut (luultavasti) ihan erilainen. Itseasiassa erot näyttävät olevan jopa pienempiä, kuin viimekaudella. Eivätkä pelkästään kahden kärkitallin välillä. Toisaalta ero BMW:stä seuraaviin näytti varsin suurelta. Sekin on mielenkiintoista, että Hamilton oli suurinpiirtein ainoa, joka ajoi virheettömän kisan. Jokatapauksessa olen varma siitä, että kaudesta tulee vaihteleva ja mielenkiintoinen, aivan kuin viimekaudestakin.

Jos taas viitataan tähän "kaikkien aikojen suomalaiskausi" -sloganiin, niin kyllähän se ihan kutinsa pitää. Kahdessa kärkitallissa suomalaiset kuskit jne.

Kyllähän se nyt ehkä pitääkin paikkansa, mutta kun sitä on toitotettu viimeiset viisi kautta ainakin.

Mulle on suht sama kuka selostaa, kunhan edes jonkunlaista asiantuntemusta on. Oikeastaan Kyllösen hektisyys oli ehkä ton perusmaikkarin parasta antia.

Maikkarin selostajilta on ihan turha odotaa keneltäkään edes välttävää asiantuntemusta. Eron huomaa heti, jos käy katsomassa kisan esim. Englannissa, jossa sivuunkirjoittanut seurasi Kanadan kisan pari vuotta sitten. Ero oli huikea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös