Onnittelut Heikille uran ensimmäisestä voitosta, jota on ehdittykin jo odotella. Sen verran on ollut Heikillä epäonnea, että täysin oikealla herralla osui tänään myös tuurit kohdalleen. Toivottavasti tämä onnistuminen nostaa Heikin itseluottamusta ja mies pystyisi jatkossa taistelemaan entistä vahvemmin voitoista.
Kimin kolmas sija oli myös lähtökohtiin nähden hyvä tulos ja totuuden nimissä hyvään aikaan tuuri kääntyi myös Kimin puolelle. Nimittäin ilman Hamiltonin ja Massan ongelmia, Kimin ero Hamiltoniin olisi jo 11 pistettä ja Massaan 9 pistettä.
Nyt kaikki on MM-pisteiden osalta auki, mutta hiukan huolestunut täytyy olla Kimin menosta. Kimin ongelmat ovat ollet pitkin kautta aika-ajoissa ja lähdöissä, minkä takia kärkikamppailuihin ei ole ollut asiaa, vaikka kisavauhti voittoihin riittäisikin. Ongelma on ollut pitkään kaikkien tiedossa, mutta silti mitään parannusta asialle ei ole tapahtunut.
Unkarissa on nimenomaisen tärkeää saada aika-ajo ja lähtö kohdalleen, koska ohittaminen ei tuolla radalla yksinkertaisesti onnistu. Mutta sama tahti jatkui kuin kaksi vikkoa sitten Saksassa: Kimi ajoi aika-ajossa vasta 6. ruutuun ja otti lähdössä vielä yhden sijan takkiin.
Mistä sitten kiikastaa? Renkaiden huonoa pitoahan Kimi on valitellut aika-ajoissa ja lähdöissä Kimi on jäännyt hiukan pussiin, vaikka viivalta olisikin lähtenyt ihan hyvin. Bensamäärillä on myös oma osuutensa asiassa, Kimillä tuntuu olevan aina sen 2-3 kierrosta enemmän bensaa kuin muilla kärjesssä. Eiköhän Ferrarilla ole laskettu hyvinkin tarkasti, mikä on paras kisataktiikka. Mutta ajamalla aavistuksen kevyemmällä autolla aika-ajossa olisi kisavauhti paremmin hyödynnettävissä, kun ei pitäisi körötellä muiden takana kisassa.
Oli miten oli, nyt Kimin ja Ferrarin täytyy yksinkertaisesti löytää tähän hommaan ratkaisu. Kisavauhtihan (Kimillä huimat 7 nopeinta kierrosta tältä kaudelta) on sitä luokkaa, että voittoja alkaa tulla välittömästi, kun lähtöasetelmat ovat kunnossa. Mutta niin kauan, kun Kimi ei pääse lähellekään eturiviä, ei tuloksiakaan ole odotettavissa. Seuraava kilpailu on Valencian katuradalla ja siellä olisi erityisen tärkeää saada aika-ajo vihdoin kulkemaan, muuten voi unohtaa voitto- ja mestaruuskamppailut.