Formula 1 – kausi 2008

  • 371 855
  • 2 732

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tauno Tavallinen havaitsee likimain poikkeuksetta punaisenvalon ajellessaan 60km/h karvalakkisedanillaan eikä täräytä jarruttamatta eteen pysähtyneen auton persauksiin joten eiköhän ammatikseen F-1 sirkusta kiertävän huippukuljettajan luulisi ehtivän parikymppiä kovemmasta vauhdista huomaavan ja jarruttavan kohtuullisen helposti autonsa tarpeellisessa ajassa. Ainakin noilla jarrutehoilla.

Olkoon sääntö miten typerä tahansa niin enpä olisi Hamiltonia ihan näin aasiksi uskonut.
Täysin totta. Ja mitä voimme päätellä tästä?

Sen että, Tauno Tavallinen on huomattavasti parempi kuski kuin Luiz "Puusilmä" Hamilton. Propsit vain Kimille tästäkin totuudesta.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hiukan jälkijunassa vielä kommentit tuohon viikonlopun vaihderikkaaseen kilpailuun. Ensinnäkin on tullut jo pidempään haukuttua tuota turva-autosääntöä ja jälleen nähtiin sen toimimattomuus. Koskakohan ymmärretään siirtyä siihen vanhaan sääntöön, jossa varikonportit ovat koko ajan auki?

Hamiltonin virhe oli suorastaan alokasmainen, vauhtia 80 km/h, mutta siltikään mies ei saa autoaan pysäytettyä. "Liikennevalot" olivat kyllä kohtalaisen alhaalla, joten niitä ei välttämättä nähnyt selvästi edellä menevien autojen takaa, mutta siinä vaiheessa on syytä kellojen soida, kun edellä menevät autot pysähtyvät varikonportille. Tästä videosta kohdasta 2.14 näkee hyvin, kuinka paljon Hamiltonilla olisi ollut aikaa ja tilaa jarruttaa oikeanlaisella reagoinnilla. Lopulta yhteentörmäys tapahtuu ajassa 2.18, eli 4 sekuntia myöhemmin.

Hamilton jätti kuitenkin jostain syystä reagoinnin aivan viime tippaan ja siinä vaiheessa törmäys olikin sitten jo valmis. Hamiltonhan oli ajamassa Kubican päälle, mutta sai kuitenkin aivan lopussa vielä käännettyä Kimin perään. Voihan tuota tietysti epäonnistuneeksi väistöliikkeeksikin kutsua, mutta jotenkin ottaa silmään, että Hamilton yrittää väistää vasta aivan lopussa. Jos Hamilton olisi lähtenyt väistämään jo siinä vaiheessa, kun alkoi jarruttaa, olisi peräänajolta vältytty.

Harmi, että juuri Kimi jäi tilanteessa alle, sillä muuten koko tapahtumalle olisi voinut nauraa. Olihan se nytkin koominen tilanne, mutta päällimmäisenä mieleen jäi menetetyt pisteet, joilla Kimi olisi aivan eri asetelmissa MM-taistossa. Kaksi kisaa on nyt mennyt Kimiltä ilman pisteitä ja se kyllä heti näkyy MM-pisteissä, ennen Monacoa Kimi johti 7 pisteellä, mutta onkin nyt jo samat 7 pistettä perässä.

Kubicalle kyllä suo uran ensimmäisen voiton ja samalla MM-pistejohdon, ihan sympaattisen oloinen kaveri. Tosin tässä yhteydessä täytyy ihmetellä taktiikkaa, jonka BMW Heidfeldille valitsi. Heidfeldin tullessa selvässä johdossa varikolle oli kuitenkin 40 kierrosta jäljellä, mutta yhden stopin taktiikka, vaikka alle piti laittaa pehmeät renkaat ja vieläpä aivan täysi tankki. Heidfeld palasi pitkästä stopistaan (12,4 sek) huolimatta varikolta juuri Kubican eteen, mutta Kubica lähti kevyellä autolla aivan omille teilleen ja lopulta helppoon voittoon.

Jos Heidfeldille olisi valittu kahden stopin taktiikka (noin 20 kierroksen stinttejä) olisi hän ollut hyvin vahvoilla taisteltaessa kilpailun voitosta. Nimittäin Heidfeld olisi palanut ensimmäiseltä stopilta selvästi Kubican edelle ja olisi pystynyt ajamaan huomattavasti kilpailukykyisempiä kierroksia kevyemmällä autolla, eikä renkaidenkaan kulumista olisi täytynyt varoa samalla tavalla. Lisäksi Heidfeld olisi tässä tapauksessa tullut toiselle stopoille kierroksen Kubicaa myöhemmin, joten Kubican olisi voittaakseen pitänyt yksinkertaisesti ajaa saman painoisella autolla Heidfeldin ohi.

Heikin tilanteesta pitää pikku hiljaa alkaa huolestumaan, todella heikko esitys läpi viikonlopun. Aika-ajossa 1,2 sekuntia tallikaverille turpaan ja kisan alussa Hamiltonin johtaessa, Heikki taisteli viimeisistä pistesijoista. Bensakaan ei lopulta ollut sen enempää, koska tuli turva-auton ollessa radalla varikolle.

Hamiltonin ja Kimin keskeytyksistä huolimatta kisasta ei tullut pisteen pistettä, mikä on kyllä surkea tulos. Esimerkiksi Massa ohitti Heikin vaivattomasti ja onnistui ylimääräisestä varikkopysähdyksestään huolimatta nousemaan joukon hänniltä aina viidenneksi asti.

MM-haaveet voidaan unohtaa jo tässä vaiheessa, eroa kärkeen on peräti 27 pistettä ja viidentenä olevaan Heidfeldiinkin 13 pistettä. Tämä tarkoittaa sitä, että Mäcillä mennään varmasti entistä selvemmin kultapojun mukaan ja Heikki joutuu vääjäämättä kakkoskuskin asemaan. Ainesta edelleen löytyy aivan huippukuskiksi, mutta tukalaan asemaan Heikki on itsensä laittanut, sillä nyt sitä tulosta on alettava tulla. Onnistumisia siis tarvitaan ja heti Ranskassa olisi hyvä mahdollisuus, kun Hamilton lienee ulkona aivan kärkikamppailuista.
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämä tarkoittaa sitä, että Mäcillä mennään varmasti entistä selvemmin kultapojun mukaan ja Heikki joutuu vääjäämättä kakkoskuskin asemaan. Ainesta edelleen löytyy aivan huippukuskiksi, mutta tukalaan asemaan Heikki on itsensä laittanut, sillä nyt sitä tulosta on alettava tulla. Onnistumisia siis tarvitaan ja heti Ranskassa olisi hyvä mahdollisuus, kun Hamilton lienee ulkona aivan kärkikamppailuista.

Mutta Mäcci saattaa pelata sielläkin Heikin kustannuksella, vaikka Whitmarsh sanoi, että Heikki on heidän mahdollisuus Ranskassa. Voi olla hyvinkin mahdollista, että Heikille laitetaan enemmän bensaa kuin Hamiltonille, jotta PR on varmuudella parempi aika-ajoissa ja näin ollen ei tipahda (taas) yhtä sijaa kauemmaksi. Voisin oikeastaan sanoa, että on lähes satavarma, että Heikki jää Lewisin taakse aika-ajossa koska näin Mäcci minimoi tuolta osin Lewisin saaman penaltin ja esimerkiksi se on Heikin lähtöruudun kannalta sama onko hän esim. 3:s ja Hamilton 4:s tai toisinpäin koska kuitenkin Heikin ruutu olisi 3 (tuossa spekulaatiossa).

Kubicahan voi esim. sekoittaa tilannetta ja Mäcin kannattaakin miettiä, että minimoidaanko varmuudella Lewisin penaltti (jolloin Heikki voi siitä kärsiä jos talli varmistelee liikaa liiallisella bensalla) vai annetaanko Heikille oikeasti mahdollisuus taistella kärkisijoista jo aika-ajoissa, jolloin taas Lewis voi jäädä Heikin taakse. Lopullinen tilanne riippuu tietysti harjoituksista jne. mutta eiköhän siellä lopulta Hamilton pillin mukaan mennä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tästä videosta kohdasta 2.14 näkee hyvin, kuinka paljon Hamiltonilla olisi ollut aikaa ja tilaa jarruttaa oikeanlaisella reagoinnilla. Lopulta yhteentörmäys tapahtuu ajassa 2.18, eli 4 sekuntia myöhemmin.

Olen varmaankin vainoharhainen, mutta tuossa videossa kun näytetään kuvaa ohjaamosta, niin Hamilton näyttää ohjanneen suoraan Kimin Ferrarin perään bemarin sijaan. Tai ainakin itse olin näkevinä, ohjausliikeen -> ratti suoraan -> törmäys.
Tuo Kimin liikennevalistus oli sikäli ihan hauskan näköinen, "näetkös poju tuossa on tommoset valot, kun ne on punaiset (tosin Mustakarihan oli sitä mieltä, että se oli keltainen vilkkuvalo) pitää pysähtyä, harmi vain ettei näyttänyt paljon oppitunti Hamiltonia kiinnostavan.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kubicahan voi esim. sekoittaa tilannetta ja Mäcin kannattaakin miettiä, että minimoidaanko varmuudella Lewisin penaltti (jolloin Heikki voi siitä kärsiä jos talli varmistelee liikaa liiallisella bensalla) vai annetaanko Heikille oikeasti mahdollisuus taistella kärkisijoista jo aika-ajoissa, jolloin taas Lewis voi jäädä Heikin taakse. Lopullinen tilanne riippuu tietysti harjoituksista jne. mutta eiköhän siellä lopulta Hamilton pillin mukaan mennä.

McLaren taistelee käsittääkseni myös merkkimestaruudesta. Aika uskomaton ajatus, että talli valitsisi mieluummin esim. lähtöruudut 4 ja 11 kuin 1 ja 12. Ihan vain varmistaakseen, että Hamilton voittaa Kovalaisen aika-ajossa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sen verran olen passiivisesti seurannut formuloita, että pitää esittää kysymys bensamääristä. Onko siis edelleenkin niin, että aika-ajojen 11 saa tankata kisaan niin paljon kuin haluaa ja TOP10 vetää aika-ajojen löpöillä? Entä mitenkä sitten Hamilton, jos vetää tyhjällä tankilla paalulle ja lähtee sijalta 11?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sen verran olen passiivisesti seurannut formuloita, että pitää esittää kysymys bensamääristä. Onko siis edelleenkin niin, että aika-ajojen 11 saa tankata kisaan niin paljon kuin haluaa ja TOP10 vetää aika-ajojen löpöillä? Entä mitenkä sitten Hamilton, jos vetää tyhjällä tankilla paalulle ja lähtee sijalta 11?

Viimeisessä osiossa olevat lähtevät sillä bensakuormalla, joka autossa on aika-ajojen jälkeen. Näin ainakin itse olen ymmärtänyt. Hamilton ei siis käsittääkseni voi ajaa höyryillä paalulle, ja tankata sen jälkeen tankkia piripintaan, koska lähtee ruudusta 11.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Olen varmaankin vainoharhainen, mutta tuossa videossa kun näytetään kuvaa ohjaamosta, niin Hamilton näyttää ohjanneen suoraan Kimin Ferrarin perään bemarin sijaan.
Itsellä kävi kisan aikana sama mielessä.

Robert Kubica sanoi kisan jälkeen: "Olin onnekas, että hän (Hamilton) valitsi Räikkösen eikä minua." Jos noin ajattelee, niin toki kannatti täräyttää enemmin Räikkösen kuin Kubican päälle. Todennäköisesti yritti kuitenkin ohjata Kimin vasemmalle puolelle, jossa oli tilaa.

Schumi olisi tuosta kolarista jo saanut kovat syytökset pahimman kilpailijansa noutamisesta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kimillä olisi ollut paikka tehdä Piquet seniorit :

http://www.youtube.com/watch?v=DV0aQPLJNvA
Kimillä olisi saattanut olla skillsejä vetää ihan kunnollakin turpaan, tuskin olisi Hamilton pystynyt vastaamaan. Harmi että sormen nostelu on hurjinta mitä nykypäivän F1-kuski uskaltaa tehdä.

Tuosta Piquetin ja Salazarin iskujenvaihdosta olikin tullut jo osuva kommentti tarkkasilmäiseltä youtube-katsojalta.
maxriethloko kirjoitti:
be the most gay punch, that i never see before.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kimillä olisi saattanut olla skillsejä vetää ihan kunnollakin turpaan, tuskin olisi Hamilton pystynyt vastaamaan. Harmi että sormen nostelu on hurjinta mitä nykypäivän F1-kuski uskaltaa tehdä.

Tuosta Piquetin ja Salazarin iskujenvaihdosta olikin tullut jo osuva kommentti tarkkasilmäiseltä youtube-katsojalta.

Jos Kimi olisi hyökännyt PR-pojan kimppuun niin siitä olisi seurannut syyte rasistisestä hyökkäyksestä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä ole tainnut F1:ssä näkyä iskujenvaihtoa sitten vuoden 1993 kun Senna koppasi tulokas-Irvineä nenuun. Schumihan taisi muutamaa vuotta myöhemmin yrittää Belgiassa mutta mekaanikot ehtivät väliin ennen kuin ehti kuutiopään kimppuun. Eipä silti että tuollaista autourheiluun edes kaivattaisiin, ja onhan se jo jokseenkin nolon näköistäkin kun tuollaiset 160 senttiset ja 50 kiloiset hippiäiset alkavat huitomaan.

Mutta jos se jossain tilanteessa olisi ollut paikallaan niin kyllähän tuo Hämäläisen varikkoperseily oli sitä luokkaa että olisi ollut lähes oikeutettua jos Kimimatias olisi hivauttanut.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eipä ole tainnut F1:ssä näkyä iskujenvaihtoa sitten vuoden 1993 kun Senna koppasi tulokas-Irvineä nenuun. Schumihan taisi muutamaa vuotta myöhemmin yrittää Belgiassa mutta mekaanikot ehtivät väliin ennen kuin ehti kuutiopään kimppuun. Eipä silti että tuollaista autourheiluun edes kaivattaisiin, ja onhan se jo jokseenkin nolon näköistäkin kun tuollaiset 160 senttiset ja 50 kiloiset hippiäiset alkavat huitomaan.

Mutta jos se jossain tilanteessa olisi ollut paikallaan niin kyllähän tuo Hämäläisen varikkoperseily oli sitä luokkaa että olisi ollut lähes oikeutettua jos Kimimatias olisi hivauttanut.

Siis formulakuskit ovat olleet aikoinaan melkoisia pahiksia autourheilun maailmassa. Vetivät varikolla röökiä, joivat iltaisin viinaa ja panivat siinä sivussa varikkoruusuja.

Olisi Kimi voinut hieman Luisin kypärää napauttaa ohimennen.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Lehti: F1-kuskit uhkaavat lakolla
19.06.2008 12:03

Formula ykkösten kuljettajat on raivostuneet Kansainväliselle autoliitolle FIA:lle, joka korotti täksi kaudeksi superlisenssin hintaa roimasti.

Kuljettajilta vaaditaan superlisenssi, jotta he voivat osallistua F1-kisoihin. Täksi kaudeksi lisenssin hinta kahdeksankertaistettiin. Hinta riippuu edelliskaudella saavutettujen pisteiden määrästä, joten hallitsevan maailmanmestarin Kimi Räikkösen lisenssin hinta on 230 000 euroa.

Saksalaisen auto, motor und sport -lehden mukaan F1-kuljettajien yhdistys GPDA vaatii FIA:n puheenjohtajalta Max Mosleyltä, että FIA palauttaa kuljettajien maksamat lisenssirahat. Muussa tapauksessa ilmassa on lakonuhka heinäkuiseen Britannian GP:hen.

GPDA:han kuuluvat kaikki muut nykyiset F1-kuljettajat paitsi Räikkönen, Felipe Massa, Lewis Hamilton ja Adrian Sutil.

(MTV3)

Hamilton ja Massa kolaroivat keskenään, Kimiä ei kiinnosta yksinajelu ja Sutil yllättää!

Eli isompi farssi luvassa kuin mitä USA '05 oli?
 

trap

Jäsen
Hamilton ja Massa kolaroivat keskenään, Kimiä ei kiinnosta yksinajelu ja Sutil yllättää!

Eli isompi farssi luvassa kuin mitä USA '05 oli?

Tuskinpa tulee joka tapauksessa toteutumaan, mutta vaikka toteutuisikin, niin eiköhän talleilla olisi heittää jotkut toiset kuskit sitten ajamaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, kaipa ne testikuskit on tälläisiä(kin) tapauksia varten... elleivät sitten nekin kuulu tuohon järjestöön? Sitten voi olla aika ohutta touhua kyllä.

Olisihan se metkaa, kun neljä kaveria ajaisi toisiaan vastaan kilpaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kimi siis hienosti paalulle ja sai vielä säästettyä hieman bensaa kun jätti toisen vedon kesken koska kukaan ei uhannut paaluaikaa. Mielenkiintoista tulee olemaan bensamäärän kanssa, lähinnä Massaan verrattuna. Nyt Kimille jäi tankkiin hieman "extraa" mutta veikkaisin, että Kimi oli alla kevyempi Ferrari. Lähinnä Massan kommenteista ja eleistä paistoi, että voisi olla painavemmalla autolla kun taas Kimi ei paljoa hehkutellut tilannetta eli olisiko ollut kevyemmällä autolla liikkeellä?

Hamilton on varmaankin kolmella stopilla ja lähtee 13. ruudusta. Äksöniä siis riittää sillä osastolla. Tosin nouseminen sieltä esim. palkintokorokkeelle ei tule ilmaiseksi. Nyt oli jo melko tiukkaa aika-ajoissa, joten heittopusseja ei edessä ole. Lisäksi jos (ja kun) on kevyellä autolla liikkeellä niin on pakko ohitella koska ei voi hyödyntää isoa bensakuormaa ja odotella stoppia kisan puoliväliin. Nythän esim. Heidfeld (tai Piquet ja Vettel) edellä voi lähteä painavalla autolla ja siitä ohi pääseminen on Hamiltonin kannalta tärkeää. Lisäksi kolarin vaara ensimmäisellä kierroksella Adelaide-hiusneulaan vaanii juuri tuossa keskijoukossa.

Bemarit oli pettymys. Quick-Nick jäi Q3:sen ulkopuolelle ja Kubicakin oli totuttua heikompi. Toyotat hyvässä iskussa, samoin Alonso. Heikille taas pettymys. Ehkä Mäcillä pelattiin liikaa varman päälle, että Hamilton pääsee edelle. Mutta ei Heikin vauhti ollut kovaa edes Q1 tai Q2:ssa.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Räikköselle päivä oli onnistunut, paalulta on hyvä lähteä kisaan. Huomiseen kisaan on luvattu ukkoskuuroja, mutta toivon, ettei niitä tule. Hyvällä lähdöllä Räikkösellä ei pitäisi olla kuivalla kelillä suuria ongelmia voittaa kisaa. Sateella tulee epävarmuustekijöitä lisää ja toivonkin itsekkäästi mahdollisimman tylsää kisaa huomiseksi.

Kovalaisella heikko viikonloppu jatkuu. Koko viikonlopun ajan Kovalainen on ollut jotenkin näkymätön, eikä hän ole missään vaiheessa vakuuttanut. Aika-ajojen joka osiossa hirveän vaisu, eikä kolmaskaan osio hirveitä lupaa, vaikka bensaa olisi tankissa enemmän kuin muilla kärkikuskeilla. Ikäänkuin päivän surkeuden alleviivaamiseksi, tuomaristo langetti Kovalaiselle viiden lähtöruudun rangaistuksen Webberin estelystä hänen nopealla kierroksellaan. Kovalainen oli tässä vaiheessa vasta ulosmenokierroksella.

Kovalaisen rangaistus: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/06/664345

Hamilton varmaan nousee 13. ruudusta aika hyvin, mutta taktiikoista ja kelistä riippuu, kuinka korkealle. Hyvä pistesija on helposti saavutettavissa, mutta palkintopallille kaiken pitää osua jo kohdalleen. Taktisesti Ranskassa on kuitenkin paljon vaihtoehtoja lyhyen varikkosuoran takia, onhan Michael Schumacher voittanut neljän pysähdyksen taktiikalla. Tällöin ei "Schumi" toki lähtenyt keskiryhmästä, kuten Hamilton rangaistuksensa vuoksi.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Se neljän stopin taktiikka vain vaati silloin täysin ylivoimaisen auton, jolla oli oikeastaan ihan sama millä taktiikalla ajaa, kunhan ei vaan joudu ajamaan koko kisaan jonkun toisen perässä. Tyhjällä radalla riitti muutama kierros ottamaan ylimääräisen pysähdyksen tuomat menetetyt sekunni takaisin. Nyt kärkiautojen kalusto on sen verran tasaisempaa, että ihmetaktiikoilla ei ihmeitä tehdä. Sijoituksia toki voidaan parantaa huippuautolla keskikastiin nähdeen varsin helposti aivan kuten Ferrarin ylivoima-autolla kaikkiin muihin nähden silloin joskus.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tietysti Heikin suoritukseen vaikutti tuo uusi taktiikka kun talli odottelikin penalttia ja pisti tankin täyteen. Tässä valossa tuo aika-ajo voi olla jopa yllättävän hyvä Heikin osalta. Kisassa on varmaan tilanne, jossa Hamilton tulee Heikin perään. Toivottavasti ei mene ohi "jarruongelmien" tai "ajovirheen" takia.
 
Kysymys kuljettajan painosta

Pitääkö muuten paikkaansa, että Kimillä on pituutensa (ja nykyisen ruumiinrakenteensa) tähden aina n. 10 kg enemmän painoa kuin Massalla, joten jos hänen painonsa vastaisi pienemmän Massan painoa (haha, no pun intended), olisi hänellä aina varaa pitää n. 3 kierrosta enemmän bensiiniä tankissa ja päästä samoihin suorituksiin kuin nyt (verrattuna Massaan)?

Voi tietysti olla, että eroa ei ole kymmentä kiloa. Asia tuli mieleen seuraavasta kuvasta, josta kokoero paistoi silmään, lisäksi Kimistä on viime aikoina tullut mieleen, että ei ole erityisen hoikassa kunnossa:

http://www.f1.com/photos/597x478/sutton/2008/d08fra1269.jpg

EDIT1:

Vielä pieni lisäys, joka alunperin postattu planet f1:een:
http://img391.imageshack.us/img391/6674/weightmz8.jpg

EDIT2:

Aha, eli kuljettajan paino ei ilmeisesti minimirajoitusten takia muuten vaikuta, kuin siihen, että kevyemmällä kuljettajalla on mahdollisuus sijoittaa painolastia autoonsa eri paikkoihin, muuttaakseen painojakaumaa (/painovoiman keskipistettä), kun taas painavammalla se on aina samassa paikassa.
 
Viimeksi muokattu:

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että saadaan lottokisa aikaiseksi, nimittäin Magny-Coursissa sataa. Tosin tässä on vielä kolme tuntia aikaa kisan alkuun ja ennen sitä GP2- ja Porcshe-sarja ajavat Magny-Coursin radalla, joten rata kuivunee siihen mennessä, jos sade ei kestä kovin kauan.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Räikkönen paalulla, Massa toisena. Jos on kuivaa, Ferrarit käyvät tänään voittotaistelun keskenään. Massalla lienee kierroksen verran enemmän bensaa tankissa tällä hetkellä, koska Kimi olisi ollut 0.3-0.4 sekuntia nopeampi jos olisi ajanut viimeisen nopean aika-ajokierroksen loppuun asti. Polttoaineen säästäminen tuossa tilanteessa saattoi olla avain voittoon ja siitä Kimi saa kiittää tallia. Pitkissä vedoissa Räikkönen ja Ferrari on ollut koko viikonlopun todella nopea yhdistelmä, joten aika luottavaisena tähän kisaan voi lähteä. Viime vuonna Kimi alkoi hallita sarjaa juuri Magny-Coursin voiton jälkeen, vähän samanlaiselta tilanne vaikuttaa nyt vuotta myöhemmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös