Kylläpäs on perseestä, kun innostuin nyt ajatuksesta palata pelisarjan pariin parin-kolmen vuoden hiljaiselon jälkeen kun huomasin, että uusi FM23 tulee myös PS5:lle. Mutta mitä vielä, nyt PS5-release siirtyy määräämättömään ajankohtaan. Ehdin jo ennakkotilaamaan, kun oli plus jäsenille kympin alennuksessa. Ennakkotilaukset on peruttu ja rahat kuulemma hyvitetään - eka kerta itselle PS-historiassa.
Vaikka olen sen verran elämässä pettymyksiä kokenut, että pitäisi voida suhtautua asiaan rauhallisesti, niin vähän paska maku jää. Varsinkin jos nyt pitää joku rahat takaisin -farssi tässä käydä läpi. Vähän isku koko ennakkotilausideologiaakin vastaan ainakin omissa ajatuksissa. Jos kerran ennakkotilaus on mahdollista, niin mielestäni se luo kovemmat odotukset siihen, että pelin sitten oikeasti saa ja tässä tapauksessa homma peruttiin viikko julkaisusta.
Kun asiaan vähän paremmin perehtyi, niin Sports Interactive on kinannut aiemmin Sonyn kanssa jälkimmäisen yhteistyökykyisyydestä saada manageri PS:lle, X-box puolella on oltu jo 3 vuotta. Viime tipan delay (ja Sports Interactiven lausunto) herättää kysymyksen, että mistä homma jäi lopulta kiinni - että peli ei ollut julkaisukunnossa vai Sonyn päästä jotenkin.
Tätähän ei näkynyt siellä yleisessä "ennakkotilaukset" -osiossa, vaan piti älytä itse, että tämä on ennakkotilattavissa. Onko sekin siis tämä yleinen "ennakkotilaukset" paikka, joissa pelin kehittäjä voi rahalla buffata omaa peliään, mutta onko mitään tapaa edes nähdä listauksena kaikki ennakkotilaus -option tietyllä hetkellä sisältävät tulevat pelit?
No. Seurataan miten epistola etenee ja se ei muutu, että haluan tämän konsolille, kun pelaaminen käytännössä mulla on jo 100% muutenkin siirtynyt sinne. Vähän sormeni jotenkin osoittaa Sonyn suuntaan, mutta ehkä tässäkin on vielä loppu hyvin kaikki hyvin jossain kohtaa.