Snaipperi #16
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
torni kirjoitti:Voi hyvänen aika, et näköjään ole paljoa matseja katsonut. Sokeakin näki (kuuli) luistelussa olleen eron. Mahtavaa että vielä vanhemmallakin iällä tehdään paluita huipulle.
Olen kyllä näiden uuden sukupolven suomalaisveteraaneja nähnyt ihan tarpeeksi, jotta voin sanoa mielipiteeni esim Selänteestä tai vaikka Nummisesta.
Mutta kyse oli siitä että jo San Josessa tehoja ei tullut enää entiseen malliin, toki oli joukkueen paras maalintekijä alle 30 maalilla, mutta se ei ollut sitä vanhaa super-Teemua. Sitten alkoi vaivat ja Coloradon aika esimerkiksi meni miten meni. Siinä oli sitten jo polvivaivaa, huonoa itseluottamusta ja vähän kaikkea. Sanoihan Teemu jossain vaiheessa olevansa liian hyvä ollakseen Coloradon kolmosvitjassa. Tuolloin aloin toivoa että Teemu saisi paikat ja vanhan fiiliksen kuntoon.
Mutta ennen kaikkea Teemulle teki hyvää sulkukausi, paikatkin sai kuntoon, mutta sai itse sellaisen henkisen fiiliksen että perhana tehdään vielä comebackit. Mutta niinkuin sanottiin joka pelaajalla on vähän huonompia aikoja. Mutta tämä comeback osoitti tosiaan että Teemu on ollut hyvä kahdenlaisen NHL:n kaudella. Hyvin Sihvonen otti tämän esille, että ennen tehtiin läpiajoista enemmän ja sitä edesauttoi Teemun taidot ja lähtönopeus. Pahimmat trap-vuodet osuivat myös Teemun huonommille kausille. Silloin Iginla oli jollain 35 maalilla NHL:n kovimpia maalipyssyjä.
PS. Itse en muista tuota Tkachukin sanomista Teemusta. Toki voihan nuori pelaaja iloita maaleistaan, mutta kyllä Selänne on aina joukkuepelaaja ollut. Kai nyt jokainen on iloinen jos iskee 76 kaappia tuloskaudella?! En tiedä oliko näillä kavereilla jotain kismaa, mutta Jetsissä homma luisti hyvin samassa ketjussa ja Zhamnovi keskellä.