"Finnish Flashin" paluu

  • 459 036
  • 1 796

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
tiikeri kirjoitti:
Sieltähän se Temen kauden 40. maali paukahti viimeisessä mahdollisessa paikassa. Sattui vielä olemaan voittomaali tulevaa pudotuspelivastustajaa vastaan(?).

Selänteen kauden saldoksi runkosarjassa tuli siis 40+50=90, eli voidaan puhua täyden kympin suorituksesta.

Nyt vaan jäädään odotelemaan mitä pudotuspeleissä tapahtuu.

Kyllä, Calgarya vastaan Teme lähtee kannunmetsästykseen. Ja vastaan luistelee liigan paras maalivahti sekä puolustus, eli helppoa ei tule olemaan. Tuossa runkosarjan viimeisessä ottelussahan Flamesin maalilla pelasi Brian Boucher. Mielenkiintoinen sarja myös siinä mielessä tulossa, että kävi miten kävi niin ainakin Suomen maajoukkue on voittaja (siis jos Kipperi ja Teemu tappion myötä Latviaan lähtevät).

Calgary vienee sarjan 4-1 tai 4-2, mutta ensi kaudella Anaheim & Selänne ovatkin sitten jo tosissaan otettava kannuntavoittelija, ainekset ainakin ovat hyvät. Kesällä pari hyvää kaappausta pelaajamarkkinoilta (gapissa on tilaa), nuoret pelaajat ovat yhden hyvän kauden kokemusta rikkaampia ja Teemu paukuttaa sata tehopinnaa rikki.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Oli kyllä hienoa katsoa Selänteen menoa tällä kaudella, mies oli jälleen se vanha kunnon Teukka Salama. 500 maalia mennee rikki jo ensi kauden alussa. Toivottavasti Selänne jaksaa painaa samaan tahtiin vielä pari vuotta, miehelle soisi kyllä uran kruunuksi sen cupin kun hienosta olympiaturnauksestakin jäi kruunu saamatta.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
HCM kirjoitti:
Calgary vienee sarjan 4-1 tai 4-2, mutta ensi kaudella Anaheim & Selänne ovatkin sitten jo tosissaan otettava kannuntavoittelija, ainekset ainakin ovat hyvät.


Kyllä sarja suunnilleen noin päättyy, mutta toivottavasti Anaheim on se voittava osapuoli :) Ensimmäisen ottelun tulos antaa jotain suuntaa, siinä voisi olla ankkojen paikka alustaa runkosarjan ylivoimaiselle yllättäjälle vieläkin suurempaa yllätystä... pudottamalla tämän parin selkeähkö ennakkosuosikki heti kyydistä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
HCM kirjoitti:
Mielenkiintoinen sarja myös siinä mielessä tulossa, että kävi miten kävi niin ainakin Suomen maajoukkue on voittaja (siis jos Kipperi ja Teemu tappion myötä Latviaan lähtevät).
Maajoukkue voittaa jos Ducks häviää. En usko Miikan Leijonissa pelaavan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
tiikeri kirjoitti:
Selänteen kauden saldoksi runkosarjassa tuli siis 40+50=90, eli voidaan puhua täyden kympin suorituksesta.
Onnittelut kyllä täältäkin suunnasta, ei olisi sen Coloradon kauden jälkeen ikinä enää uskonut.
Kyllä välivuosi teki Teemulle hyvää. Uskomattomat tehot ja ennenkaikkea uskomattomasti on löytynyt peli-ilo taas Selänteelle terveenä.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Evil kirjoitti:
Maajoukkue voittaa jos Ducks häviää. En usko Miikan Leijonissa pelaavan.

Juu Miikkaa ei kaivata.

Selänne jos pääsee tulemaan niin kusen hunajaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulli kirjoitti:
Juu Miikkaa ei kaivata.
Ai ei vai? Jos Kipru tulisi kunnon asenteella mukaan, minä paskoisin kultaharkkoja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
sampio kirjoitti:
Ai ei vai? Jos Kipru tulisi kunnon asenteella mukaan, minä paskoisin kultaharkkoja.
Kyllä täällä vahteja piisaa. Menkööt vaan palmun alle kellimään, taas.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
MM-kulta vs. Stanley Cup

No tavallaan aivan mukava juttu että maajoukkueeseen on mahdollista saada Kiprusoff TAI Selänne. Kyllä Kipperi Ducksit kaataa ja Selänteelle on enemmän käyttöä, koska hyviä MM-kisatason vahteja Suomi on pullollaan mutta lähes 500 NHL-maalin tekijöitä ei taida ihan joka nurkassa olla :D

Calgarylla on mielestäni täydet mahdollisuudet mennä loppuun asti, sen sijaan Mighty Ducks voisi olla korkeintaan se yllättäjä joka sitten finaalissa häviää Ottawalle tai New Jerseylle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
eleven kirjoitti:
Selänteelle on enemmän käyttöä, koska hyviä MM-kisatason vahteja Suomi on pullollaan mutta lähes 500 NHL-maalin tekijöitä ei taida ihan joka nurkassa olla :D
Ymmärrän kyllä, että Suomella on enemmän valinnan varaa veskareiden kuin hyökkääjien puolella, mutta sitä en ymmärrä, että henkilön omaan harkintaan perustuneen päätöksen jälkeen kaveria ei enää kaivata leijonapaitaan ollenkaan.

Edit: Tässä vastaus myös Evilille.
 

suippotokko

Jäsen
Suosikkijoukkue
njd
Tosiaan mielenkiintoinen taisto edessä: Teemu vs. Kipper. Teemulla taskussa o-hopea ja Kipperillä Jennings Trophy. Uskoisin, että Selänne lähtee palmun alle ja Miikka jatkaa pitkälle kevääseen.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Offtopiccia ja vähän muutakin (ehkä)

Suomen maajoukkueessa ollaan AINA kaivattu sellaisia pelaajia kuin Selänne: itsevarmaa maalintekijää, jolla on paljon myös yksilötaitoa. Varsinkin tällä kaudella Selänne on lisäksi kehittynyt mitä loistavimmaksi "joukkuepelaajaksi" Eiköhän +/- tilasto (ja sijoitus +/- -pörssissä) sen aika hyvin kerro... jos siis ajatellaan että puolustuspään osallistuminen lasketaan paremmaksi joukkupelaamiseksi kuin pelkkä maalien metsästys. Esimerkiksi Bure ymmärtääkseni tapasi pelata varsin hyökkäyspääsuuntautuneesti, mutta ovathan nekin joukkueen maaleja ja vasta toissijaisesti Buren. Ja taisipa Gretzkykin aika paljon 80-luvulla kytätä läpiajoja keskikentällä. Nämä ovat toki vain itse saamiani käsityksiä. Käsitykseni taasen olen saanut lähinnä lukemalla ja tilastoihin tuijottelemalla eli korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.


[offtopic]
sampio kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että Suomella on enemmän valinnan varaa veskareiden kuin hyökkääjien puolella, mutta sitä en ymmärrä, että henkilön omaan harkintaan perustuneen päätöksen jälkeen kaveria ei enää kaivata leijonapaitaan ollenkaan.
Totta! Mutta ei noita postauksia kannata aina niin tosissaan ottaa! No offense. Tuossa Evilinkin jutussa olisi varmaan voinut olla vielä ";)" perässä :)

EDIT: Anteeksi "chattaamisesta" mutta tämä oli pakko sanoa!

Itse kukin saisi miettiä vähän että onko se niin aiheellista puuttua niihin pikkuseikkoihin. En itsekään mikään Jesse ole - saatika moderaattori - mutta kyrpii välillä se, kuinka totisia tällä foorumilla usein ollaan! Totta kai asiallisuus on hyvä asia, mutta tosikkomaisuus purkautuu sitten juuri tällaisina pilkunviilauksina.[/offtopic]
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä otan kaikki aina aivan kohtuuttoman tosissani.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
eleven kirjoitti:
Tuossa Evilinkin jutussa olisi varmaan voinut olla vielä ";)" perässä :)
Miepä kun en perinteisesti hymynaamoilla askaroi. Jollei ironia välity tekstistä niin saa olla välittymättä.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Evil kirjoitti:
Miepä kun en perinteisesti hymynaamoilla askaroi. Jollei ironia välity tekstistä niin saa olla välittymättä.

Aivan. Mutta tyhmemmille pitää selittää.

EDIT: Tyhmemmillekin pitäISI selittää.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joillekin täytyy kaikki sanoa kahdesti.

Joillekin täytyy kaikki sanoa kahdesti.
 

TML

Jäsen
Viime yönä suuri ja mahtava teukka taisi olla enemmän vaaka-asennossa kun pysty asennossa. Syynä tähän kovat taklaukset joita Selänteeseen osui paljon.
Fyysistä puolta Selänne osoitti itse tulemalla vetämään Iginlaa kevyesti poikittaisella selkään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
eleven kirjoitti:
Itse kukin saisi miettiä vähän että onko se niin aiheellista puuttua niihin pikkuseikkoihin. En itsekään mikään Jesse ole - saatika moderaattori - mutta kyrpii välillä se, kuinka totisia tällä foorumilla usein ollaan! Totta kai asiallisuus on hyvä asia, mutta tosikkomaisuus purkautuu sitten juuri tällaisina pilkunviilauksina.

Niin, tässä avautumisessani vain oli taustalla se seikka, Kipper lahdittiin verbaalisesti usean paltalaisen toimesta talvella, ja minulla valitettavasti nousee karvat pystyyn vastaavanlaisista heitoista välittömästi. Sarkasmi ja ironia ei välity tekstistä aina toivotulla tavalla, joten turha tästä on Evilin, sinun tai minun herneitä nenuun vetää. Itse viljelen usein sarkasmia viesteissäni, mutta silloin on kestettävä myös osa-aikatosikkojen väliintulot.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
On erittäin mielenkiintoista nähdä, että minkälaisen sopparin Teemu sorvaa ensi kaudeksi. Kaveri on näyttänyt jotakuinkin joka osa-alueella olevansa NHL:n tasaisimpia ja varmimpia onnistujia ollessaan terveenä, puhutaan sitten runkkarista tai poffeista.

Eiköhän Teemu jää nauttimaan luotosta Anaheimiin, mutta palkka lienee voi lähes triplaantua.
 

gscorer

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-kiekko
Raibe kirjoitti:
On erittäin mielenkiintoista nähdä, että minkälaisen sopparin Teemu sorvaa ensi kaudeksi. Kaveri on näyttänyt jotakuinkin joka osa-alueella olevansa NHL:n tasaisimpia ja varmimpia onnistujia ollessaan terveenä, puhutaan sitten runkkarista tai poffeista.

Eiköhän Teemu jää nauttimaan luotosta Anaheimiin, mutta palkka lienee voi lähes triplaantua.


Voihan se palkka nousta melkoisesti jos Teemu niin haluaa, mutta Selännehän on jo antanut ymmärtää, että on tienannut jo tarpeeksi. Näin Selänne voi osaltaan auttaa joukkueen vahvistuksessa ensi kaudeksi, kun palkkakattoon jää enemmän tilaa.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
gscorer kirjoitti:
Voihan se palkka nousta melkoisesti jos Teemu niin haluaa, mutta Selännehän on jo antanut ymmärtää, että on tienannut jo tarpeeksi. Näin Selänne voi osaltaan auttaa joukkueen vahvistuksessa ensi kaudeksi, kun palkkakattoon jää enemmän tilaa.

Ja varmasti auttaakin. Luulen, että Teemulle maksetaan ensi kaudesta sellainen 2 milj. taalaa. Olisi vaan todella hauskaa nähdä miehen todellinen markkina-arvo. Teemu nyt ei varmasti lähde itseään kilpailuttamaan, vaan jatkanee tosiaan Anaheimissa. Luulen kuitenkin, että 3 milj. dollarin soppari voisi olla lähellä Teemun näin halutessa.

Onko NHL:n pelaajayhdistykselle jotain sääntöjä tällläisen Teemun ikäisten ja kaltaisten pelaajien (pisteet, kokemus, poffi-menestys yms.) suhteen? Eli onko Teemulla minkälainen minimipalkka ensi kaudella?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minimipalkka on 450K tällä kaudella ja minimipalkka on se jonka Teme vähintään saa, kaikki muu on neuvoteltavissa (palkkakattoon asti joka on muistaakseni 29% team salarycapista joka ensi kaudella on ~42-43M)

Temeä tuskin kiinnostaa vitun vertaa mitä NHLPA sanoo, hän on ollut mukana nostamassa palkkoja niin monta vuotta että nyt saa tehdä mitä haluaa.

Itse uskon että Teemu ei yli 2M vuodesta ota, rahaa on jo niin paljon ettei paskalle taivu joten se nyt on yksi vitun hailee tienaako 2 vai 4M vuodesta.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Daespoo kirjoitti:
Minimipalkka on 450K tällä kaudella ja minimipalkka on se jonka Teme vähintään saa, kaikki muu on neuvoteltavissa (palkkakattoon asti joka on muistaakseni 29% team salarycapista joka ensi kaudella on ~42-43M)

Temeä tuskin kiinnostaa vitun vertaa mitä NHLPA sanoo, hän on ollut mukana nostamassa palkkoja niin monta vuotta että nyt saa tehdä mitä haluaa.

Itse uskon että Teemu ei yli 2M vuodesta ota, rahaa on jo niin paljon ettei paskalle taivu joten se nyt on yksi vitun hailee tienaako 2 vai 4M vuodesta.

Juu näin se on. Teemulla kuitenkin olisi nyt täydelliset soppari neuvottelu asemat kaikinpuolin mutta uskoisin Teemua ehkä nyt tässä vaiheessa loisteliasta uraansa kiinnostaa vain pelaaminen mieluisassa seurassa.

Jepni.
 

_pakkirukka_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, Tuomas Virkkunen
Tuskin Teme haluaa tyhjentää Anaheimin ensi kauden pankkitiliä. Itsellä jo rahaa ihan riittävästi, ja mitä vähemmän Teme ottaa, sitä enemmän rahaa jää muun joukkueen kokoamiseen. Selänne haluaa menestyä joukkueensa kanssa myös ensi kaudella, se on varma. Loppuun täytyy vielä rehellisesti todeta, etten uskonut Teemun paluuseen.. Onneksi olin väärässä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
_pakkirukka_ kirjoitti:
Itsellä jo rahaa ihan riittävästi, ja mitä vähemmän Teme ottaa, sitä enemmän rahaa jää muun joukkueen kokoamiseen.

No Anaheimilla ei kuitenkaan katto ihan heti tule vastaan koska se nousee ja Fedorov ja muutamia muita myös kaupattiin pois. En oikein usko että Anaheim ihan tappiin asti katon kanssa menisi kuitenkaan joten tähän nähden Selänteellä on kyllä varaa pyytää vähän enemmänkin huolehtimatta siitä että katto tulee vastaan ja mitenkään varmaa ei ole että omistaja taho Teemun palkasta säästämät rahat käyttäisi jonkun toisen pelaajan palkkaan. Puhumattakaan siitä olisiko tälläisiä pelaajia tarjolla joihin raha kannattaisi käyttää ilman että heille tarvitsee aivan mahdottomia palkkoja maksaa.

En itsekään usko että Teemu mitään älytöntä palkkaa lähtee hakemaan, mutta uskon että se tulee olemaan enemmän kuin tässäkin ketjussa esitetyt $2-3M, itse veikkaisin siellä $4M paremmalla puolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös