Fingerpori – oma suosikkisi?

  • 774 371
  • 1 423

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olisihan tuonne sekaan mahtunut myös Homeliusta tai Rivo-Riittaa. Nopeasti muistia kaivellen myös mukaan kuuluisi Sun Tzu ja yksi juna.

Lisäksi esim. työssäjaksamiskonsultin oppitunti, Da Vincin helikopteri, Heimon mummon muistelmat sekä mies, kuka ei ota alkoholia uskonnollisista syistä. Tarjolla olleista Fingerporeista valitsin laulujoutsenten taantuneet kannat.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvinaista muttei toki ainutlaatuista.

Kaipaisin esimerkkejä. Itse ainakin olen taipuvainen sille kannalle, että tällainen "jatkotarina" olisi ainutlaatuista Fingerporille, sillä mitään vastaavaa ei tullut mieleen.

Tähän ei luonnollisestikaan lasketa saman vitsin kierrättämistä, esimerkkinä juna-vitsi, joka oli jo 1. stripissä hieman väljähtänyt.

Tarina Senkin Homosta on hieno, ja saa varmasti jatkoa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kaipaisin esimerkkejä. Itse ainakin olen taipuvainen sille kannalle, että tällainen "jatkotarina" olisi ainutlaatuista Fingerporille, sillä mitään vastaavaa ei tullut mieleen.

Lainaan itseäni ketjusta.

Jarla näkyy keksineen uuden vakiteeman. Toimii ainakin minulle. Kyseessä siis Heimon ystävän/kollegan kuplassa asuva teinipoika.

Strippi 1, strippi 2.

EDIT. Vai ymmärsinkö itse asiassa väärin? Jos jatkotarinalla tarkoitetaan sitä että se jatkuu suoraan samasta tilanteesta, niin sitten tuo esimerkkini ei kelpaa. Siinä tapauksessa Senkin Homo lienee uranuurtaja.
 
Viimeksi muokattu:

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos jatkotarinalla tarkoitetaan sitä että se jatkuu suoraan samasta tilanteesta, niin sitten tuo esimerkkini ei kelpaa. Siinä tapauksessa Senkin Homo lienee uranuurtaja.

Eikö Heimo ja joku muu olleet joskus lomailemassa Floridassa. Vuokrasivat sitten lentokoneen ja heimo otti levyn pois eject-napilla, sitten tippuivat mereen ja lopulta ajautuivat rannalle ilman housuja. Tällaisen muistaisin nähneeni vuosia sitten.

edit. Eipä ollutkaan loma- vaan työreissu ja sarja oli pidempi kuin muistin. Kiitoksia beniciolle etsimisestä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Fingerpori - Helsingin Sanomat

Ymmärsinkö vitsin ihan päin helvettiä, vai pitäisikös tuon Matti vanhasen tilalla olla Paavo Lipponen? Ei kai vanhasella ketään Päiviä ole?
Vitsi on varmaan vähän ontuva, mutta kyllä Vanhasella joku Päivi voisi olla.

Lipposella taas on jo Päivi, ei sellaiseksi kenenkään toisen kannata ryhtyä. Paitsi mikäli olisi tiedossa ettei Päivi ole jostain syystä paikalla, jolloin saatetaan tarvita esimerkiksi vara-Päiviä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Lipposella taas on jo Päivi, ei sellaiseksi kenenkään toisen kannata ryhtyä. Paitsi mikäli olisi tiedossa ettei Päivi ole jostain syystä paikalla, jolloin saatetaan tarvita esimerkiksi vara-Päiviä.

No minä nyt ymmärsin vitsin juuri siten, että tuo muka "vara-Päivinä" toimiminen on se juttu. Ei tosin olisi ensimmäinen kerta, kun ymmärrän jotain väärin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vitsihän pitää ajatella niin, että toimittajat saavat tuosta lausahduksesta mehevän otsikon. Eli juurikin vaikka "Kaupunginjohtajan kesä transuna Vanhasen kanssa" olisi se seuraava ruutu. Viittaus Päivi Lipposeen olisi toimittajan otsikossa vaikea rakentaa realistisesti ja napakasti. Eli PK186:n linjoilla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Summa summarum tämän päivän stripistä: epäonnistunut tekele, jopa paska.

Ei minusta. Vitsi sinänsä oli keskinkertainen, mutta tykkäsin tuosta uudesta ryhmittelystä, eli että sitä lööppiruutua ei ollut, vaan sen sai jokainen (fingerporia aiemminkin lukenut) kuvitella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aivan huippu-fingerpori oli minusta viime perjantain Isännän tukihakemus -strippi. Olin jotenkin niin nollat taulussa, että pääsi yllättämään.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Melkein kaikki Fingerporit jo ties kuinka kauan tuntuvat olleen lukijoiden keksimiä (lukee siinä kuvien välissä). Toki Jarla ne piirtää mutta.. ei jotenkin tunnu oikealta että mies kerää näistä kaikki pisteet ja isot rahat.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkein kaikki Fingerporit jo ties kuinka kauan tuntuvat olleen lukijoiden keksimiä (lukee siinä kuvien välissä). Toki Jarla ne piirtää mutta.. ei jotenkin tunnu oikealta että mies kerää näistä kaikki pisteet ja isot rahat.

No toisaalta, itsepähän me lukijat Jarlalle niitä ideoita lähetämme. Minäkin oon muutaman laittanut ja peräti yksi mennyt läpi.

Mikään pakkohan hänen ei olisi edes laittaa sitä ideoijan nimeä näkösälle. Toki sitä voi aina miettiä, mikä on oikea suhde omien ja lukijoiden ideoiden välillä. Sinänsä nerokas konsepti, kun niitä ideoita tulee varmasti ovista ja ikkunoista. Kovin monessa sarjakuvassakaan tämä ei onnistuisi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkein kaikki Fingerporit jo ties kuinka kauan tuntuvat olleen lukijoiden keksimiä (lukee siinä kuvien välissä). Toki Jarla ne piirtää mutta.. ei jotenkin tunnu oikealta että mies kerää näistä kaikki pisteet ja isot rahat.

Voisivathan ideoiden ehdottajat tietysti itsekin alkaa piirtää menestyvää sarjakuvaa ja kerätä hillot sekä kunnian. Vai kuinka?
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Voisivathan ideoiden ehdottajat tietysti itsekin alkaa piirtää menestyvää sarjakuvaa ja kerätä hillot sekä kunnian. Vai kuinka?

Kun oma ehdotukseni taannoin pääsi hesariin, oli minulla ainakin hyvin tyytyväinen mieli. Monesti Jarla myös itse jalostaa noita ideoita, mutta laittaa silti idean luojan nimen esille.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Nyt ei kyllä tänään Hesarin nettisivuilla (6.12) oleva Fingerpori aukene yhtään. Onko setä vaan huvikseen halunnut kuljettaa lääkkeet peräaukossaan??
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Nyt ei kyllä tänään Hesarin nettisivuilla (6.12) oleva Fingerpori aukene yhtään. Onko setä vaan huvikseen halunnut kuljettaa lääkkeet peräaukossaan??

Näin olen ymmärtänyt minäkin. Tulkaa nyt joku selittään itte tänne.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Näin olen ymmärtänyt minäkin. Tulkaa nyt joku selittään itte tänne.
Minä ymmärsin tuon vittuiluna tulliviranomaisia vastaan. Siinä mielestäni leikitellään sillä, että kun tulliviranomaiset löytävät jotain piilotettua, he kysyvät järjestään aina "onko sulla tuontilupaa tälle", jolloin tuo kaveri voi antaa lapun ja todeta että "on tuontilupa". Pois lähtiessään tuo kaveri voi nauraa partaansa hyvällä källilleen.
 

Nick Neim

Jäsen
Fingerpori - Helsingin Sanomat

Tää ei aukene mulle. Mikä ideana?

Susi ilmeisesti kävi hakemassa itselleen kaatoluvan, kun on tarkoitus lähteä ottamaan kaljaa, ns. "kaatamaan"

Tai niin toi ainakin itelle avautui, jos joku tietää paremman selityksen ni selittäköön.

E: Uudestaan ajateltuna myös toki voi olla lupa kaataa naisia, vaikkapa puumia. Toisaalta kaatolupasalkku näyttää enemmän 12-packilta kuin salkulta, joten pitäydyn ennemmin tuossa ensimmäisessä ehdotuksessa.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Susi ilmeisesti kävi hakemassa itselleen kaatoluvan, kun on tarkoitus lähteä ottamaan kaljaa, ns. "kaatamaan"

Tai niin toi ainakin itelle avautui, jos joku tietää paremman selityksen ni selittäköön.

E: Uudestaan ajateltuna myös toki voi olla lupa kaataa naisia, vaikkapa puumia. Toisaalta kaatolupasalkku näyttää enemmän 12-packilta kuin salkulta, joten pitäydyn ennemmin tuossa ensimmäisessä ehdotuksessa.

Mulle taas nimenomaan ollaan menossa kaatamaan puumia, tanssilavalle kun on matka. Kaatolupa on vain taitettu paperi.

Tämänpäiväinen sitten päättynee varmaan useankin poliisilaitoksen seinälle.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nyt kun tämä ketju tässä ylhäällä taas on, niin mainittakoon että muutama päivä sitten Jarla meni "varastamaan" vitsin, jonka kehittelin itse jo 20 vuotta sitten muksuna. Naureskelinpa vain tuolloin että kolmehan niitä on siis tontuilla pakko olla, kun kyseisessä laulussa siten kerran sanotaan..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös