Fingerpori – oma suosikkisi?

  • 772 867
  • 1 423

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos oikein kovasti haluaa, niin varmasti jokaisesta Fingerporista voidaan loukaantua. Masturbointi ei esim ole tippaakaan naurunasia, seksin puutteesta ja yksinäisyydestä kärsii jatkuvasti miljoonia ihmisiä. Samaten ilmavaivat ovat useille ihmisille kiusallinen ja joskus kivualiskin vaiva. Tämän päiväisessä sarjakuvassa käsiteltiin prostituutiota, onko ihmiskaupan uhrit muka joku vitsi?!! Ja kuitenkin juutalaiset ovat se oikea vastaus tähän tähän kysymykseen mistä loukkaantuminen on ok.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko se niin, että juutalaisasia tulee liian lähelle 'tavallista ihmistä' ja moni tuntee yhä jonkinlaista kollektiivista häpeää tapahtuneesta? On helppo katsoa ylhäältäpäin/ulkoapäin esim. kirkon pedofiilejä tai terrorismia, koska ne tyypit ovat 'sairaita' tai 'hihhuleita' ja on vaikea kuvitella itseään siihen tilanteeseen. Juutalaiskysymyksessä tilanne on toinen. 'Tavalliset ihmiset' yrittivät pelastaa oman nahkansa ehkä vain vaikenemalla, tai sitten liittymällä oman etunsa vuoksi johonkin, johon eivät oikeastaan uskoneet. Se tuo omaan ihmisyyteensä uskoville häpeän liian lähelle, joten se pitää haudata?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Mitäs tässä ihan tarkalleenottaen tarkoitetaan? Concentration on tietty keskitys ja viittaus keskitysleireihin on selvä, mutta miten tuo lager on suomennettavissa?

Lager on leiri saksaksi.

EDIT: Ja saksalainen sana keskitysleirille siis Konzentrationslager.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Concentration lager, pisti kyllä hymyilyttämään. Saa nähdä tuleeko tästäkin juttua.

Olen viettänyt ilmeisesti liian kauan aikaa Itävallassa, kun minun mielestäni tämäkin menee aika pahasti jo mauttomuuden puolelle.

Useimmiten nuo natsiaiheiset Fingerporit ovat toki hauskoja ja ihan hyvähän se tietty on, että Suomessa natsiteemalla voi vitsailla julkisestikin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Itsekin pari tuntia sitten pohdin ja ihmettelin. Voisiko joku selventää? Selittämällähän juttu paranee.
Eikös joku urbaani legenda kerro sellaista juttua, että margariinia tehtäisiin kissoista?
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Tuossa ristiinnaulitut-jutussa on taas kyse ilmeisesti vaan kissojen ärsyttävistä tavoista. Kissat nimittäin tykkää jäädä naaman päälle tolla lailla. Jarla on ilmeisesti kissaihmisiä, kun aika usein noita kissajuttuja on ollut.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
^
Juuri näin.

Mutta entäs tämä: http://www.hs.fi/fingerpori/1135256836989
Datsun ei ymmärrä.

En tiedä oletko koskaan törmännyt "Karvinen ilman Karvista" -sarjakuviin? Nehän ovat tavallisia karvinen sarjiksia, joista Karvinen on otettu pois. Näin ollen kuvissa on yleensä pelkkä Esko. Ja tilanne muuttuu yleensä hieman erikoiseksi.

Tässä olettaisin kyseessä olevan tilanteen, jossa Karvinen on "laittamassa" tätä toista kissaa ja tuo Fingerpori hahmo on sitä häätämässä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
^
Oho! En ole moisiin koskaan törmännyt. Kiitos yllekirjoittaneille, lähdenkin tästä sivistämään itseäni.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Olen viettänyt ilmeisesti liian kauan aikaa Itävallassa, kun minun mielestäni tämäkin menee aika pahasti jo mauttomuuden puolelle.

Useimmiten nuo natsiaiheiset Fingerporit ovat toki hauskoja ja ihan hyvähän se tietty on, että Suomessa natsiteemalla voi vitsailla julkisestikin.

Tämähän ei ole Jarlan omia, vaan jostain kilpailusta tullut ehdotelma. Näitä on ollut Hesarissa viimeaikoina enemmänkin.

Enpä muista , mistä lehdestä tästä kilpailusta luin. Aika monta esimerkkiä siinä oli. Lager - homma oli joku voittanut idea, jonka Jarla itse piirsi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
^
Oho! En ole moisiin koskaan törmännyt. Kiitos yllekirjoittaneille, lähdenkin tästä sivistämään itseäni.
Minä olen, silti meni ohi ensimmäisellä yrityksellä. Tämä oli niitä harvoja, jotka paranivat selityksestä.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös