Uskoin Tapparan voittoon vielä 2-1 kavennuksen jälkeen. Siihen Ässien 3-1 maaliin asti Tappara oli jopa lievästi parempi numeroista huolimatta, siis jos tämä olisi arvostelulaji, eikä maalintekopeli.
Nyt edge on Ässillä, perjantaina Tapparan on ihan pakko voittaa, sitä tenniksen murtoa ei saa antaa Ässille. Vaan edelleenkin on niin, kaikesta vittuilusta palstalla huolimatta: Tapparan paras on parempi kuin Ässien paras, siis IMO.
Ässät jos mestaruuden vie, niin he ovat sen ansainneet, ei paras neljästä sarjaa vahingossa voiteta. Vaan jos niin käy, niin mun mielestä Tappara on silloin epäonnistunut, näiden kahden ekan matsin perusteella ei pitäisi olla mitään hätää, jos pystyttäisiin pelaamaan parhaalla tasolla. Eikä viel' ole edes oluut sellaista tunnetta, että Ässät olisi hyvällä peliiä saaneet Tapparan näyttämään huonolta.
Mun mielipide on siis se, että parhaimmillaan Tappara on parempi kuin Ässät parhaimmillan. Jos hävitään, niin ei ole saatu parasta irti, ei se pois Ässiltä ole! Eli jos se mestaruus hävitään, niin mua vituttaa, koska mun mielestä se olisi tällä jengeillä pitänyt koukkia vähintään liaanikiekolla.
Tässä on monta muuttujaa, ja erot ovat pienet. Maksimisuoritus jokaisella osa-alueella, niin Tappara on parempi. Kävikö mun mielipide nyt selville.
t. hanu