Evenuel kirjoitti:
Sovitaanko, että lopetetaan luetun tekstin vääristely? Tutkimuksessa, johon Saxén viittasi ei väitetä, että 20% naisista eläisi väkivaltaisessa parisuhteessa, vaan n. 20% naisista on joutunut nykyisen puolisonsa toimesta fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai niillä uhkailun kohteeksi.
Siis femujen määritelmien mukaan nainen elää väkivaltaisessa parisuhteessa, jos hän on joskus joutunut parisuhteessa väkivallan kohteeksi. "Usko, toivo ja hakkaus"-tutkimus vuodelta 1998 on kelpuuttanut väkivallaksi mm. liikkumisen estämisen. Tuollaisen määritelmän mukaan minäkin olen elänyt väkivaltaisessa parisuhteessa kaksikin kertaa elämäni aikana ja nimenomaan siten, että nainen on ollut se "väkivaltainen". En toki oikeasti koe näin, mutta osoitan vaan millaisia metodeja feministit näissä tutkimuksissaan käyttävät.
Evenuel kirjoitti:
Mielestäni Saxén ei käsitellyt kirjoituksessaan pelkästään naisia perheväkivallan kohteena, vaan mielestäni hän toi lasten asemaa esille hienosti. Toki olisi voinut tuoda enemmänkin. Ja miesten myös, sitä yhtään vähättelemättä.
Jep, mutta unohti kuitenkin kätevästi sen kolmannen perheväkivallan kohteen, miehen, jonka esitti vain ja ainoastaan perheväkivallan harjoittajana. Pidätkö tällaista kirjoittelua fiksuna? Lisäksi Saxen unohti kätevästi mainita senkin, kuka on lapsiin kohdistuneen väkivallan pääasiallinen harjoittaja.
Evenuel kirjoitti:
Tutkimuksen tuloksia en ole itse lukenut. Siis RAY rahoitti, mikä/kuka teki? Kerrotko mistä saisin lisätietoa tuosta tutkimuksesta?
Ja tuohon viimeiseen virkkeeseen, et itsekään usko tuota! Miten kukaan täysjärkinen voi edes väittää tuollaista?
Rahoittaja oli RAY, teettäjä Ensi- ja turvakotien liitto.
Turun sanomissa oli kirjoitus, joka viittaa ilmeisesti juuri tähän RAY:n tutkimukseen.
http://www.miessakit.fi/cgi-bin/iisi3.pl?cid=miessakit&mid=144&sid=20081
"Toinen kansallisen turvallisuustutkimuksen mielenkiintoinen tieto oli, että perheväkivallan kohteista kolmannes on miehiä. Naisjärjestöt ja maan virallinen tasa-arvopolitiikka on pitänyt kiveen hakattuna kyseenalaista tietoa siitä, että sukupuolten kesken perheessä väkivalta jakautuisi 90-10."
Tuo suhdeluku 90-10 ei todellakaan ole paikkansapitävä, vaikka sitä valitettavasti edelleen käytetään feministien propagandassa lyömäaseena.
Evenuel kirjoitti:
Erittäin totta ja erittäin surullista. Prosenttilukua en tiedä, mutta iso osa pieniin lapsiin (lue: sylivauvat ja konttaajat) kohdistuvasta väkivallasta todellakin on naisten tekemää.
Suurin osa alle 15-vuotiaisiin kohdistuvasta väkivallasta on naisten tekemää, ei ainoastaan iso osa. Jos tähän lisätään vielä lapsentapot, niin naisten osuus nousee todellakin 80%:iin.
Mielestäni lapsiin kohdistuvaksi väkivallaksi pitäisi lukea vielä raskaudenaikainen juopottelu ja tupakointi, joka vaurioitaa lapsen terveytta usein vakavalla tavalla. Vuosittain syntyy peräti 500 lasta, joiden terveyden äidin raskaudenaikainen juominen on tärvellyt. Kymmenessä vuodessa näitä lapsia on 5000, 20 vuodessa jo 10000. Kyseessä on todella iso ongelma.
Evenuel kirjoitti:
On täysin ymmärrettävää ja inhimillistä, että stressaavassa tilanteessa agressiivinen käyttäytyminen nostaa päätään.
No, minä en halua edes ymmärtää niitä, jotka lyövät tai tappavat lapsia, joilla ei ole keinoja puolustaa itseään. Vankilaan joutavat kaikki sellaiset.
Evenuel kirjoitti:
Ongelma pitäisi havaita ja siihen pitäisi puuttua jo ennenkuin itse ongelmaa varsinaisesti on. Jälleen kerran: asioista pitäisi puhua enemmän.
Ehkä rangaistuksia pitäisi koventaa nykyisestä? Minä oudoksun sitä käytäntöä, että lapsentappoa ei tässä sivistysvaltiossamme pidetä edes vankeusrangaistuksen arvoisena rikoksena! Siis silloin, kun tekijä on nainen.