Kuulin tänään työkaveriltani, että Facebookissa on olemassa monien tuhansien naisten kokoinen Ompeluseura-verkosto, jossa naiset sparraavat toisiaan eteenpäin urakehityksessä, jakavat tietoa työpaikoista ja verkostoituvat keskenään. Ompeluseura-verkostot ovat avoimia vain naisille. Perusteluksi sain kuulla sen, että tällainen on perustettu, koska miehillä on jo omat hyvä veli-verkostonsa. Sanoin hänelle, että minulle tavallisena alemman keskitason miehenä ei ole tarjolla mitään vastaavaa verkostoa. Miesten hyvä veli-verkostot ovat minun ymmärrykseni mukaan hyvin pitkälti ylivoimaisen isolta osalta miehiäkin suljettuja. Ne ovat pienen piirin kerhoja, usein korkeamman tason miesten juttuja.
Sain myös kuulla, etten tarvitse tällaista verkostoa, koska olen mies. Väkisin aloin ajatella, että tämä työkaverini tienaa minua enemmän, hänellä on parempi koulutus kuin minulla, rikas puoliso ja elämä selkeästi muutenkin enemmän mallillaan.
Selkeästi miehiä käsitellään yhteiskunnassamme lähes aina yhdenmukaisena joukkona parhaiten pärjäävien miesten kautta. Todellisuus on vaan kovin toinen aivan ylivoimaisen isolla osalla miehistä.
Joo-o, eipä taida olla kiinnostusta osallistua feministisiin tasa-arvotalkoisiin jatkossakaan.