Ulkosuomalaiset-lehti haastatteli Englannissa ammatikseen jalkapalloa pelaavaa Snowravenia:
Ulkosuomalaiset: Mitenkäs elämä on lähtenyt käyntiin siellä Englannin maaperällä?
Snowraven: Ihan hyvinhän se täällä, vaikkakaan joukkueessa ei ole peliaikaa liiemmin tullut.
U: Miten olet noin muuten sopeutunut elämään Lewesissä?
S: Aika helppoahan se ollut. Joukkueessa on paljon suomalaisia, vaikka tietysti englantia yritetään puhua mahdollisimman paljon Lewes on mukava pikkukaupunki ja joukkueella on koko kaupungin tuki takanaan ja suoraan sanoen - meillä on loistavia faneja ennen kaikkea! Suuret kiitokset heille tuesta, huonommillakin hetkillä!
U: Mitenkä suhtaudut tähän tilanteeseen?
S: Olen kieltämättä ollut hieman pettynyt tilanteeseen, mutta olen ajatellut, että kaipa se manageri tietää, ketä peluuttaa.
U: Minkälainen henki teillä on pukukopissa tai seurassa yleensä?
S: Mielestäni erittäin hyvä! Joukkueessa on vahva me-henki ja kaikilla peli-ilo on korkealla ja monet jaksavat odottaa vuoroaan päästä pelaamaan, vaikka se kestäisikin. Tosin tuossa taannoin brittien yli-innokas media yritti kehitellä skandaalia eräiden joukkueen jäsenien baari-illasta.
U: Sinua ei ole paljoa julkisuudessa näkynyt tai kuulunut viime aikoina, miksi?
S: En ole mielestäni sellaista tyyppiä, jonka tarvitsisi aina olla joidenkin lehtien kannessa esittelemässä vaikka omaa asuntoaan tyyliin "katsokaa ja ihailkaa, minulla on uusi sohva!".
U: Seuraatko muiden joukkueiden tuloksia Englannissa tai Suomessa?
S: Jo ennen Englantiin muuttamistani seurasin paljolti sen Lontoon ykkösjoukkueen tekemisiä ja tapahtumia - kyseessähän on siis Tottenham Hotspur. Tosin, pelaan aina täysillä sille joukkueelle, jossa olen. Tässä tapauksessa siis FC Jatkoaika saa 100%:n panokseni.
U: Entä kiinnostaako muu urheilu kuin jalkapallo?
S: Hiihto ja suunnistus erityisesti...no ei vaan. Suomen puolelta tulee lähinnä seurattua kotikaupunkini Tampereen ykkösjoukkueen, Tapparan tekemisiä. Aina kun käyn Suomessa, yritän päästä Tapparan matseihinkin, mutta tuollaisia mahdollisuuksia minulla on kyllä aika harvoin. Nyt kun Tappara sitten huonomman jakson jälkeen on alkanut pelaamaan jo vähän paremmin, niin olen lukenut, että taas vaihteeksi muiden joukkueiden "fanit" keksivät jotain syytöksiä Tapparaa vastaan. Etenkin pääkaupunkiseudulla inistään. Pitäisivät vain huolen omista asioistaan, eipä heillä olisi paljoa varaa sanoa mielestäni.
U: Mitä odotat tulevaisuudeltasi FC Jatkoajassa?
S: Kuten sanoinkin jo aikaisemmin, annan FC Jatkoajalle täyden panokseni ja toivon voivani pelata seurassa vielä pitkään. Toivon myös, että joukkueen manageri Ruutiveijari antaa minulle näyttömahdollisuuksia.
U: Kiitos haastattelusta.
S: Kiitos!