FC Jatkoaika - 2003

  • 11 326
  • 218

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
FC Jatkoaika vai FC Titanic?

Suurella kohulla jo useaan otteeseen jalkapallon maailmankartalle nousua yrittänyt FC
Jatkoaika
on jälleen avannut toimistonsa oven. Tällä kertaa uho on jätetty ikkunan taakse
ja tilalla on nöyrä työnteko. Tai näin julistaa joukkueen manageri, Ruutiveijari (omaa sukua
theLock).

"Edelliskerroilla kentälle on noustu väärällä jalalla. Pistetty rahaa niin perkeleesti
menemään ja työnteko lykätty kakkosasemaan. Ei semmosesta voi mitään tulla. Ei varsinkaan,
kun jo muutaman kerran on manageri lähtenyt lätkimään rahojen kanssa.", Ruutiveijari
lataa.

Tärkein ero entiseen on ehkä pelipaikka. Lontoon suuri ja rahalla kyllästetty Jatkoaika Park
on myyty ja tilalle on rakennettu itärannikolle Lewesin kaupunkiin Jatkoaika Arena. Valioliigapaikasta
on myös luovuttu ja tilalla pelataan ykkösdivisioonaa.

"Nyt lähdetään kasvattamaan FC Jatkoajasta voittajajoukkue. Valioliigapaikka ei ole enää
hopealautasella tarjolla vaan se pitää jokaisen kaivaa omasta itsestään. Nyt haetaan taistelua
ja joukkueen eteen uhrautumista. Jokaisen pitää olla 110% FC Jatkoajan mies. Tätä periaatetta
käytettiin Jaskan (FC Jatkoajan chairman) kanssa pelaajia etsittäessä."

Entä mistä koostuu FC Jatkoaika? Tässä managerin kommentit pelaaja pelaajalta.

Vaicildo, puolustus/keskikenttä, Brasilia/Ecuador

Nuori taistelija. Ei mikään tyypillinen Brassikikkailija, vaan mies ottaa iskuja vastaan ja
on huomattavasti ikäisiään edellä henkisesti. Voittajatyyppi.

Voittaja, puolustus, Tanska

Joukkueen isähahmo. Värikäs historia ja todella kovan tason kokemusta kansainvälisistä
otteluista. Kantaa joukkuetta vaikka yksin vaikeilla hetkillä.

Zdene, hyökkäys, Tsekki

Yhdellä sanalla ilmaistuna: maalintekijä. Haistaa maalipaikan vaikka unissaan. Vielä paljon
opittavaa henkisellä puolella.

Gleb, puolustuja/keskikenttä, Ukraina/Englanti

Pelaaja, jota vastaan ei ikinä halua pelata. Hyvä lisä joukkueeseen, ei anna periksi vaikka
tajuttomaksi potkittaisiin.

luistimet, piilokärki, Suomi

Seuraava Jari Litmanen. Nuori ja kehittyvä, syöttökone.

teemu_s, keskikenttä, Suomi

Ei kestä häviämistä ja osaa jaloillaan kikkoja, joita ei suomalaiselta kaverilta osaisi
ikinä odottaa. Juoksukone.

Manic, keskikenttä, Suomi

Kannustaja. Pitää muut hereillä ja näyttää esimerkillään. Näkee kentän aivan kuin omaisi
toisen silmäparin jossain ylälehtereillä.

Footless, puolustus, Suomi/Moldova

Suu käy pukuhuoneessa tauotta. Aavistaa mitä vastustaja aikoo tehdä jo ennen matsin alkua.
Lukee kenttää ilmiömäisesti.

Snowraven, maalivahti, Suomi

Erikoinen kaveri. Ei osaa muuta sanoa. Bongattiin harjoitusottelusta Suomessa ja Jaskan kanssa
lyötiin heti sopimus pöytään. Tulee yllättämään monta hyökkääjää vielä.

King, keskikenttä/hyökkäys, Suomi

Tekee pallolla mitä haluaa. Pystyisi syömään kuuden ruokalajin aterian samalla kun kikkaa
vastustajan sille ateriaan kuuluvalle ilmaiselle kahville.

Mike, keskikenttä, Suomi

Tulee luultavasti rakentamaan suurimman osan joukkueen hyökkäyksistä. Näyttää nuorille
superlupauksille, millaiseksi kova harjoittelu ammattimiehen tekee. Syötöt kuin suoraan
Raamatusta, ihmeitä.

odgers, puolustus/keskikenttä, Suomi

Muuri. Tämän kaverin tähtäimeen joutunutta käy sääliksi. Tekee omasta maalinedustasta helvettiä
vastustajalle.

Juha Salminen, hyökkäys, Suomi

Nuorisoakatemiaan. Voi piipahtaa edustusjoukkueessakin. Tulevaisuuden tähti.

Mazza, puolustus, Suomi

Yksi puolustuksen avainpelaajista. Potku lähtee sitä tahtia, että palloja saadaan jo nyt
treeneissä hakea naapuristadionilta. Yhtä vaikea ohittaa kuin mummoa Stockan Hulluilla
Päivillä.

Sampe, puolustus/keskikenttä, Yhdysvallat

Kaveria saatiin houkutella pari viikkoa joukkueeseen. Vieläkään ole tullut aina pukukopista
ulos. Mutta kikkailee siellä niin perkeleesti. Vielä kun saadaan se taito esiin matsissa...

masaman, puolustus, Suomi

Jaahas. Masaman... Persoona. Kaveria ei saa hiljaiseksi vaikka amputoisi kaiken nilkoista
ylöspäin. Puhuu paljon, tekee kentällä töitä vielä enemmän.

Miika, keskikenttä/hyökkäys, Suomi

Juha Salmisen rinnalla joukkueen tuleva tuloksentekijä. Jaksaa juosta ja pallo pysyy mukana.
Tekniikaltaan epätavallisen hyvä suomalaiseksi.

Pioneer, puolustus/keskikenttä, Suomi

Ei pelkää mitään eikä ketään. Ottaa pallon vaikka hampaillaan vastustajalta. Pelissä kuin
pelissä mies paikallaan.

Alessandro, puolustus/keskikenttä, Italia

Pioneerin kaltainen pakki. Kahdestaan nämä kaksi tornia hallitsevat ilmaa suvereenisti.
Kaipaa vielä räjähtävää voimaa jalkoihinsa.

Damien, hyökkäys, Suomi

Tyypillinen huippukärki. Tasavahva joka alueella, osaa kikan jos toisenkin. Ei pelkää
vastustajan kovimpiakaan pakkeja.

Espoon Siniset, keskikenttä, Suomi

Tätä miestä oli hieman vaikeaa saada houkuteltua pikkuseuraan. Keskikentän fyysinen herra
ja hidalgo, taklaa ja taistelee.

SS88, puolustus/keskikenttä, Suomi

Pettäisi ennemmin äitinsä kuin joukkueensa. Ei tarvitse ajatella kahdesti, että pärjääkö
kovemmissakin otteluissa.

vilpertti, maalivahti, Sveitsi

Pelaa FC Jatkoajassa uransa kolmannen pelin ikinä. Outoa? Kyllä. Mutta lahjakkuus ei vaadi
pelikokemusta.

bisnesman, puolustus/keskikenttä/hyökkäys, Suomi/Nigaragua

Mielenkiintoinen monikansallisuus. Menee naisiin kuin häkä sisälle Ladaan. Pelaa molemmilla
jaloilla ja ennen kaikkea sydämellään.

Rocco, puolustus, Suomi

Voittajan rinnalla pitää joukkueen maanpinnalla ja opastaa joukkueen nuorisoa kohti oikeaa
polkua. Ammattimies ennen kaikkea. Ei sano paljoa, mutta antaa tekojen puhua sitäkin enemmän.

Jland, puolustus, Yhdysvallat

Masamanin rinnalle toinen vähän riehakkaampi yksilö. Omaa valtavan potentiaalin.

Socrates Jr., keskikenttä/hyökkäys, Suomi/Brasilia

Omaa Hristo Stoichkovin taidot mutta valitettavasti myös hieman luonnetta. Vähemmän
diivailua ja enemmän työtä niin miehestä kypsyy todellinen timantti.

Juandro, keskikenttä, Suomi/Turkki

Nuorisoakatemiaan. Uskomaton pelisilmä tuon ikäiselle. Hyvä yhdistelmä turkkilaista taitoa
jalalla ja suomalaista luonnetta.

VTVH, puolustus/keskikenttä, Zimbabwe/Englanti

Vaativa luonne. Halutessaan hallitsee oman työnsä mestarillisesti, toisinaan enemmän kiinnostaa
valittaminen.

Iker, keskikenttä, Valko-Venäjä

Keskikentältä ylöspäin pelinrakentaja vailla vertaa. Vielä kun saadaan äijä uskomaan, että
peli jatkuu myös pallon ollessa omalla puolustusalueella niin kyseessä on supertähti
luokan pelinrakentaja.

"Tänä vuonna tulee todella moni sanomaan 'ei olisi ennen kautta uskonut tästä tiimistä' ",
Ruutiveijari lopettaa.

Mika Lehtinen / Helsingin Sanomat
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä Ruutiveijari!

Kuvaus minusta oli juuri sitä mitä odotinkin, osaat lukea ajatuksiani?


Sitten kysymyksiä niille, jotka niihin osaavat vastata

Ilmoitetaanko avauskokoonpano tänne?
Kuinka usein täältä voi käydä lukemassa joukkueen edesottamuksia?
Kiertävätkö reservit ja ykkösjoukkuelaiset ollenkaan?
Kuinka kauan joukkue pelaa?
Tuleeko screenshotteja johonki nähtäville?
Perustetaanko FC Jatkoajalle IRC-kanavaa?

siinä oli myös pari vihjausta...
 

ZD

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Ruutiveijari

Zdene, hyökkäys, Tsekki

Vielä paljon opittavaa henkisellä puolella.

Mahtoikohan tuo kansallisuus vaikuttaa tuohon? ;-)

Niin, ketkä pelaajat pelaavat reservijoukkueessa näin alkuun?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kärsivällisyyttä herrat. Kaikesta ilmoitetaan kyllä ajallaan.

Pelaajia kierrätetään, kyllä. Jaska lupaili screenshotteja nappailla. Irkkikanavasta en tiedä, en eläessäni ole moista käyttänyt.

Joukkueen edesottamuksia ilmoitellaan aina välillä. Matseja on ainakin (ellei kummia satu) yksi viikossa ja muita pikkujuttuja (loukkaantumisista ym.) ilmoitetaan aina kun niitä sattuu.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lentokentällä pyörii hermostuneen näköinen nuori, persoonallisen näköinen mies. Punamustat rastat on vedetty taakse poninhännälle ja aurinkolasit ovat päässä keskellä talveakin. Kyseinen mies on Arto "Footless" Hamalyschyn, josta saattaa tulla seuraava suomalainen huippunimi Euroopan rahakentillä. Hän on lähdössä parin tunnin kuluttua kohti Lontoota, josta matka jatkuu kohti Lewesin kaupunkia. Siellä pelaa hänen uusi työnantajansa FC Jatkoaika.

"Olen todella jännittynyt", kertoo Footless. "Kyseessä on kuitenkin ensimmäinen ammattilaissopimukseni". Viime kauden Footless pelasi Notre Damen yliopistossa, josta palasi kesäksi Suomeen perheensä luo. "Opiskelut eivät menneet niin hyvin kuin olisin toivonut", Footless tilittää. "Ja sitten kun Euroopasta alkoi tulla yhteydenottoja, päätin lähteä kokeilemaan onneani täällä". Näillä näkymin vaikuttaisi että päätös oli oikea. Taskussa on monivuotinen sopimus Englannin ykkösdivarin ehkä potentiaalisinpaan joukkueeseen.

"Joukkueessa on todella paljon potentiaalia", valottaa Footless. "Paljon nuoria nälkäisiä pelaajia, ja muutama konkari tasapainottamassa joukkuetta. Myös manageri vaikuttaa ammattilaiselta". "En tiedä mikä on seuran virallinen tavoite, mutta minulle on selvää että lähden taistelemaan täysillä noususta. Muita tavoitteita ei voi olla", kertoo tämä todellinen taistelija. "Maanantaina varmasti selviää lisää, kun harjoitukset alkavat". Viime kauden saldo Notre Damessa oli kaksi maalia 32 pelissä. Kaksi peliä jäi väliin pelikiellon takia, koska korttitili tuli täyteen. Kortteja kertyi yhteensä yksitoista, kaikki keltaisia.

Mika Vainio / Ilta-Sanomat 21.12 2002

Hyvä juttu että saatiin homma pyörimään. Toivottavasti kaikki jaksavat olla mukana hengessä.
 

Vaicci#63

Jäsen
Vaicildo, puolustus/keskikenttä, Brasilia/Ecuador

Nuori taistelija. Ei mikään tyypillinen Brassikikkailija, vaan mies ottaa iskuja vastaan ja
on huomattavasti ikäisiään edellä henkisesti. Voittajatyyppi


-----------------------------------------------------------------------------

- Olen hyvin iloinen siitä miten manageri kuvaili minua. Joka sana on täyttä totta. Vaicildo kertoi luettuaan Hesarin.
- Ja olen iloinen myös siitä että nuorisoakatemia ei tekstin mukaan kutsunut, ainakaan vielä. hän vitsaili

Tulevan kauden mielenkiintoisimmaksi pelaajaksi Vaicildo listasi teemu_s:än.

-Me ollaan hiottu kuviot kuntoon jo ennen harjoituksia (naurua). hän kertoi.

Tulevan kauden kapteenia kysyttäessä hän epäröi vähän mutta lopulta vastaus tuli.
- Voittaja

Kalle Appanen, Veikkaaja
------------------------------------------------------------------------------

Muuten, kun en pelistä hirveästi tiedä, niin onko siinä sellaista jutskaa että joku toinen divarijoukkue tekisi ostotarjouksen jostain FC Jatkoajan pelurista?

Jos on ,ja sellainen kun tulee, niin kaipa siitä tänne ilmoitetaan?
Vai pistetäänkö YV:llä`

Vaan onko meillä erillistä valmentajaa, vai hoitaako manageri valmentamisen kuten muissa joukkueissa?
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"No joo, mut napattiin tuolta alasarjasta tänne kehittymään. Kähetään kattoon, miten tää tästä lähtee." Sanoo Miika helsingin sanomissa.

"Olis ihan kiva, jos pääsis tossa jopa ekallakin kaudella pariin peliin koittaan, et kuinka kova toi taso oikein on." Vastaa nuori karismaattinen pelaaja toimittajan kysymykseeen

"Mutta kehittymäänhän tässä lähdetään. Reserveissä olisi ihan kiva päästä enemmänkin aluksi pelaamaan, jos sitten kolmen-neljän kaude päästä vähän enemmän siellä ylhäällä." Miettii tulevaisuudenlupaus tulevaisuuttaan, ja asemaa joukkueessa.

Kun harjoittelusta kysytään vastaa Miika näin: "Toivottavasti sais harjoittaa noita taitoja silleen vielä paremmaks. Kunto on hyvällä mallilla nyt omatoimisen harjoittelun pohjalta, mutta ei kuntokaan koskaan voi liian hyvä olla."

"Ketään en tunne tuolta sakista vielä, mut eiköhän siellä kaveritkin löytymään, ihan mukavan tuntusta porukkaa on. Ja on hyvin Englanti hallussa, eiköhän sillä pärjää." Vastaa Miika hieman epäröiden kysymykseen

"Joo, eipä mitään, ottakaa yhteyttä kun haluatte vielä haastatella, mielellään mä kysymyksiin vastailen. Lopuksi vielä Hyvää joulua kaikille!" On Miikan viimeinen kommentti



_____________

IRCnetissä on oma kanava #FCJatkoaika, porukkaa siellä ei vielä ole kun minä ja teemu_s, tulkaa mukaan

ps. Joku vois tehdä botin sinne?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Puhelimella hotellista tavoitettu Gleb suostui sanomaan pari kommenttia.

"Olen hyvin tyytyväinen, että pääsin mukaan harjoitusleirille tappelemaan pelipaikasta. Joukkue vaikuttaa erittäin tasokkaalta. Kaikkeni kuitenkiin teen, että pääsisin ykkösmiehistöön vaikka edes vaihtopenkille."
"Tällä hetkellä kaikki aika menee harjoitteluun ja lepoon, joten pidempiä haastatteluja en tässä vaiheessa anna, niiden aika on mahdollisesti harjoitusleirin jälkeen. "
 

Rocco

Jäsen
"Rocco, puolustus, Suomi

Voittajan rinnalla pitää joukkueen maanpinnalla ja opastaa joukkueen nuorisoa kohti oikeaa
polkua. Ammattimies ennen kaikkea. Ei sano paljoa, mutta antaa tekojen puhua sitäkin enemmän."

- Noh, on se ihme että tällainen puujalka pärjää vielä näinkin kovalla tasolla... Kaippa sitten itsepäinen yrittäminen on huomattu edes joidenkin joukkueiden scouttien toimesta, toteaa Rocco puhelimeen Kalifornian rannikolla. - Toisaalta sen ymmärtää, pitäähän joukkueen nuorisolle jonkun hakea pelin jälkeen pussikaljat kaupasta.

- Joukkueessa on paljon nälkäisiä nuoria ja janoisia vanhuksia, joten pitäähän jonkun mun kaltaisen vanhan jäärän, hitaan ja kankean olla kentällä, ikäänkuin vertailukohteena heidän nopeudelleen. Kunhan nuoruuden into saadaan valjastettua niin sillä voimamäärällä valaistaan vaikka pieni kylä.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Team Talk.com:in mukaan

TeamTalk.com:in haastattelussa Socrates Jr. - Tässä haastattelu typistettynä:

"Olen eritttäiniloinen että minut hankittiin tähän joukkueeseen epäonnistuneen kauden jälkeen, loukkaantumiset ja ylimielinen asenne, joka taisi johtua loistavista u20 MM-kisoista, pilasivat viimekauden. Kiitän myös Manageria uskaliaasta riskin otosta, joka liitetään minun hankkimiseen."
"Lupaan, mikäli minuun uskotaan, olen luottamuksen arvoinen. Uskon että minusta on vielä paljon iloajoukkueelle."
"Joukkue tuntuu kova tasoiselta, mutta uskon että löydän paikan joukkueesta, olen valmistekemään töitä ja täysin luottavainen managerin arvostelu kykyyn"
-Socrates Jr
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsinaisessa kotimaassaan Espanjassa kesälomaa viettänyt Iker antoi kesäkuun alussa haastattelun englannin 1. divisioonan eli Nationwide-leaguen www-sivuille.
Seuraavassa suomennos 21-vuotiaan valkovenäläistyneen nuorukaisen kommenteista.

--------------------------------------------------------------------------------
www-nationwide.co.uk/football

Mitä mieltä olet siirtymisestä fyysisille englantilaiskentille?

- "Olen aina halunnut pelata juuri Englannissa. Kotimaassani Espanjassa jalkapallo on laadukasta, mutta englantilaisessa pelissä yhdistyvät niin taito kuin kovuuskin. Siksi ihastuin myös Valko-Venäjän liigaan, jossa vietin kaksi loistavaa vuotta."

FC Jatkoaika on erittäin nuori joukkue pelaajamateriaaliltaan. Näetkö sen aiheuttavan ongelmia kovassa 48 ottelun sarjassa?

- "Toki kokemus on tärkeää, ja kyllä meiltä FC Jatkoajassa käsittääkseni sitäkin löytyy, mutta täytyy muistaa, että nykyään pelaajat aloittavat jo nuorena kovatasoiset pelit. Itse pelasin jo 16-vuotiaana joukkueeni Betisin kakkosjoukkueessa, joka pelasi Espanjan kolmannella sarjatasolla. Joten esimerkiksi minä olen 21-vuotiaana pelannut jo kuusi kautta tasokkaissa sarjoissa, ja joudunhan koviin koitoksiin myös maaotteluissa."

Valko-Venäjän paidassa yhdeksän maaottelua pelannut Iker uskoo kokemuksensa karttuneen erityisesti viimeisen kahden vuoden aikana, eli hänen lähdettyä pois Espanjasta.

- "Olen kehittynyt valtavasti pelaajana, koska sain arvokasta pelikokemusta kansainvälisiltä Euro-kentiltä, sekä maaotteluista. Olimme molempina vuosina Dinamo Minskin kanssa Champions Leaguen karsinnoissa, ja niistä peleistä uskon oppineeni paljon. Myös alkavalla kaudella olen mukana joukkueessa, jolla on kovat tavoitteet, ja uskon pystyväni antamaan parhaani seuran menestyksen hyväksi. Olen elämäni kunnossa ja odotan alkavaa kautta erittäin innostuneena."

Vielä lopuksi kysymys kesän polttavasta puheenaiheesta. Nyt, kun vajaa viikko on takana jalkapallon MM-kisoja Etelä-Koreassa ja Japanissa, miten uskot kisoissa käyvän?

- "Näin toissapäivänä Etelä-Korean avausottelun, ja uskon heidän selviytyvän todella pitkälle. Myös Turkki saattaa yllättää monet tulevan kuukauden aikana, ja erityisesti itse pidän Ilhan Mansizista. Toivon ainakin toisen näistä maista pääsevän mitaleille, vaikka se tuntuukin kaukaiselta ajatukselta. Veikkaan kuitenkin, että Brasilia vie Ronaldon johdolla mestaruuden, ja että finaalissa kaatuu luultavasti Saksa, kenties 2-0.

Toimituksemme nationwide.co.uk:ssa katsoo epäilevästi nuorukaista, joka ei kolmen parhaan joukkoon sijoita siis yhtään omista suosikeistamme, eli Englantia, Ranskaa tai Argentiinaa. Kiitämme kuitenkin haastattelusta, ja toivotamme Ikerille ja FC Jatkoajalle menestyksekästä kautta. Kenties veikkaustaidoissa riittää kuitenkin vielä parannettavaa... Turkki tai Etelä-Korea mitaleille???


Tässä siis haastattelu, joka oli luettavissa mainituilla 1. divisioonan kotisivuilla kesäkuun ensimmäisellä viikolla.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
katoha pirua:)

Vai, että perhana soikoon oikein joukkueessa ollaan mukana? Kuulitsää Trifor? ... Pistä se pullo ny pois perk*le!!... Juu.... hmmm... ihan suht hyvät arvostelut vai hä? JA MEEE MUUALLE VETÄÄ SITÄ RÖÖKII!!! Mää olen taas ammattilainen!! Mua ei saa häiritä tollasilla tavoilla, kato kuntopohja se on joka kannattaa hoitaa heti ensmäätteeks alta puis.... Ei olis muuten uskonut jotta sääkin tänne eksyt ihan tuollai puol vahingossa, hehee... Oikein Trifor Ivanovin kanssa ollaan tinttaas puns.... JUMALAUTA! Äijä o juonu taas koko pullon!! *ryminää* Tosta saat senkin bulgarialainen pummi!!! Suksi helvettiin mun luksus-yksiöstäni!!!

Jum**auta kun noita pummeja saa kasvattaa välillä vähän vyysisestikin:)

*vartin kuluttua* NOO!! Hei c'mon!! Et sää voi noin pienist ottaa nokkiis, kato mää tartten apuja tota reenikautta ajatellen!!...... No okei! Mää haen... oota hetki... *5 min*... No onks oikeeta? Sorbustahan sen piti olla, vai? Juuu... lähetää kato käymää siel manaazerin luona ja sää saat selittää miten pienis pöhnis pärjää vaikka MM-kisois:) .... Vi**u, pitäsiköhän laittaa verkkarit jalkaan, jotta edes näyttäis hiukan urheilulliselta?.......


*Pomo's office*

Kato moroooo!!! Mitä äijä ny? jaa jaa.... juu kato mää oon vetäny sellaasta pientä kuntopiiriä tässä kuukauden ettei ole mitään mahdollisuuksia mokata ton kunnon kanssa..... joo, olen mää käyny siel AA:ssa vielä (heheee, viime kaudella edellisen kerran, kih, kih, kih...) Joo mul on kyl asiat tosi helmesti nykyään... joo en ole vetäny yksiäkään persekänniä yli puoleen vuoteen ( hö, hyvä ku muistaa eilisen) ... juu.. jaa tää vai? Tää on mun uus kuntovalmentaja! *kuiskaa bossin korvaan* Se on kato pelannu aina MM-kisoissa saakka... joo just se... ei... ei se enää dokaa. Sen takii me ollaankin kimpassa ku molempien tarttee pysytellä kuivilla. hehee:) joo, mut älä hirveästi puhu sille kun se ei ymmärrä kun savoa ja määhän oon puoliks savolainen.... jooo, ottaa helposti nokkiinsa...*normaali volyymi* NOO Trifori, eikös lähetä "treenaa"?? jeees jeees.... Mut hei, pomo!! Kattellaan sitte joskus reeneis... Onkos täällä muuten sauna vielä päällä reenien jälkeen? Helmi homma!!! Nähdään!!
 
Snowraven saapui hiljattain Lewesin kaupunkiin seikkaillen ensin Heathrow:n lentoasemalla "eksyttyään" sen jälkeen tutustumiskäynnille Tottenhamin White Hart Lanelle. Snowraven arvelikin, että Brighton & Hove Albionista tullee kova paikallisvastustaja FC Jatkoajalle. Snowraven on kiinnostunut jalkapallostadionien arkkitehtuurista ja siksi hän haluaisikin tietää, mikä on Jatkoaika Arenan kapasiteetti? Kai se nyt on suurempi kuin Brightonin "roskasakilla"? Ei muuten, mutta täytyyhän sitä kehittää heti "asennetta" mahdollista paikallisvastustajaa kohtaan, eh. Muutenhan Snowraven on tosiaan n. 110%:sti FC Jatkoajan mies. Snowraven valittelee vain lennon huonoa ruokavalikoimaa, huonoja juomavarastoja koneessa sekä sitä, ettei kukaan Snowravenin melko selvistä (jos niitä nyt selviksi voi kutsua) vihjeistä huolimatta huomannut, että Snowraven on kansallisuudeltaan SEKÄ islantilainen että suomalainen. Eli voihan Björk, geysir, Hekla, Vestmannaeyjar, Akureyri ja Keflavik sentään. Snowraven huomasi myös, että Gatwickin lentoasemalta pääsee parhaiten Lewesiin. Ainoa huono puoli asiassa on vain se, että Suomesta ei pääse suoralla lennolla Gatwickiin nykyään. No joo, whatever. Snowraven odottaa innolla kauden alkua.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
FC Jatkoajan kohuhankinta Mike valotti siirtonsa taustoja Soccernet.comille ja Sky Sportsille. Toimittaja tavoitti tähtipelaajan tämän ollessa tutustumassa uuden kotikaupunkinsa yöelämään.

Siirtosi Espanjasta ei tapahtunut aivan sopuisissa merkeissä, mitä tapahtui?

"Noh, siinä oli kaikenlaista. Siellä harjoiteltiin aamuisin ja valmentaja vaati pelaajiakin olemaan paikalla, vaikka meistä suurin osa oli tehnyt nimenomaan pelisopimuksen eikä mistään ylitöistä puhuttu siinä mitään. Tulin joustavana ihmisenä vähän vastaan ja suostuin korvausta vastaan saapumaan harjoituksiinkin pelipäivänä, mutta tämä ei sopinut sille orjapiiskurille. Ei siinä oikein ollut enää sitten muuta mahdollisuutta kuin vaihtaa maisemaa.

Oli siinä toisaalta muutakin ongelmaa. Paikallinen olut oli hirveän makuista ja tequila alkoi kyllästyttämään varsin nopeasti. Häiritsi myöskin se, että pelikaverit puhuivat suomea jollakin niin ihmeellisellä murteella, että voin jälkikäteen tunnustaa etten ymmärtänyt koko aikana sanaakaan kenenkään puheesta, paitsi sen yhen jätkän, joka osasi puhua sujuvasti yökerhon vessassa norjaa aamuyöstä."

Miksi juuri Englanti ja ykkösdivisioona, ottajiahan olisi ollut muuallakin?

"Olen kuullut paljon hyvää englannista kavereiltani jotka ovat olleet täällä kaatamassa. Isoja stadeja, paljon säpinää ja pubikulttuuri on aina ollut lähellä sydäntä.
Halusin nimenomaan ykkösdivisoonaan lopulta, koska en suostu pelaamaan Valioliigaa muualla kuin Newcastlessa. Oli lähellä toteutua, mutta unelma kaatui siihen, kun he ovat mukana CL:ssä. En kertakaikkiaan voinut lähteä siihen rumbaan mukaan matkusteluineen kaikkineen, kun on niin monta kaupunkia ja yökerhoa nähtävänä täälläkin. Jos viihdyn täällä pitempään, niin kenties parin vuoden päästä.."

Millaisia tavoitteita ensi kaudelle?

"No toivottavasti näkisi mahdollisimman monta paikkaa ja kerkeäisi koluamaan ainakin nuo kaikki tunnetummat rock -klubit ym. läpi.
Lupaavasti tää on lähtenyt käyntiin. Toka päivä menossa ja alan tuntemaan kaikki fanit ja heidän kantabaarinsa - mukavaa sakkia, ovat tarjonneet koko ajan. Ilmeisesti ensi viikolla meillä on joku kokoontuminen jossa tapaan joukkuetovereitakin. Tietääkö toimittaja muuten missä baareissa he käyvät?"

Eh..En tiedä.. Entäs jalkapalloilulliset tavoitteet ja millaisessa kunnossa olet, kesäharjoittelu?

"Heh. Kaikki jotka ovat nähneet minut kentällä eivät vakavissaan kysy tuota. Se on niin vaikea sanoa, kun pystyy tekemään mitä haluaa. Toivottavasti joku pelikaveri pystyisi avullani nousemaan keskinkertaisuudesta otsikoihin ja saisi oman viiden minuutin tähtihetkensä.
Kesä meni tosi hyvin. Oltiin frendien kanssa kolme kuukautta Amsterdamissa ihan deekiksellä ja rentouduttiin oikein huolella. Nyt tuntuu kunto tosi hyvältä. Mä oon aina ollu sitä mieltä, että vain lahjattomat harjoittelee, peruskondis ja mielihyvä tulee jostain ihan muusta"

Lehtiin päässyt osuus päättyi sattuneesta syystä tähän.

Nauhurille jäi vielä seuraava kohta, mutta toimittaja ei laittanut sitä juttuunsa.

Tiedätkö joukkueesta mit....

"Hey, Come on! Tää alkaa käydä tylsäksi kohta. Sinä kun olet paikallisia, niin meillä on tässä mielekkäämpääkin puhuttavaa. Jutellaan jalkapallosta joskus selvin päin. Nyt mä haluan, että joku lähtee tutustuttamaan mua paikalliseen yöelämään."

Köh..Mä oon töissä ja mun pitäisi tehdä..

"Paskat sun mitään tarvi tehdä. Mä soitan nyt samantien sun pomolle ja sanon, että sä teet pari päivää musta syvähaastattelua, jonka saa julkaista vasta muutaman viikon päästä. Meille jää sitten hyvää aikaa tehdä se joskus toiste. Nyt lähetään dokaamaan ja sä näytät mulle mestat mr. toimittaja. Mä otan tämmösen samanlaisen, sulle?"

Mutta kotona vaimo...

"Kyllä mä meille tänään vielä semmoisetkin hoidan, älä huoli siitä. Tarjoilija! Mulle tulee samanlainen ja tää kaveri ottaa samantien pari"

No perkele. Mä paan tän nauhurin helvettiin.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Samaisessa ravintelissa

...saa**nan sepalus, kun on joku voinu tehdä sen noin monimutkaseksi!! Ei juma.... KATO, PE**ELE!! Mike samperi soikoon!! Mitä äijä ny? Kato me oltii Triforin kanssa vähän iltalenkillä ja päätettiin jotta ei se ny yhestä voi pilalle mennä tämä kausi, eihän? ... noo sitähän minäkin... mitäpä tuota tässä sen kummempaa... tjaa, että oikein toimittaja?? Kato sunhan täytyy heti pistää siihen lehtees juttua tästä Trifor Ivanovista. Kato se on kovempi ku kukaan ikinä.... jooo veti MM-kisatkin krapulassa ja oli sen takia kuulemma hemmetin kova pakki ku haisi paskalle ku kolme viikkoa kuolleena ollu hirvi... hehee.. Mitäs pojat juo? Otetaas mekin tollaaset jotta päästään tunnelmaan...

Tarjoilija... paas tuoden parit tollaset paukut... ja mitäs muuta... tärkeetä... JUU!! Saako täältä naisia jostain pöytään?? heheheee....
 

Vaicci#63

Jäsen
-Olen hiemän hämmentynyt, kun en ole nähnyt manageria, saati sitten chairmania aikoihin. Vaicildo harmitteli
-Muuten kaikki on sujunut hyvin, asuntokin on jo löytynyt ja paikalliset pubit on tullut tutuiksi kahden nimeltämainitsemattoman pelaajan toimesta. hän totesi

-Toivoisin vain että ennen vuodenvaihdetta kuulisimme jotain uutta joukkueen toiminnasta. hän päätti

STT Englanti
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pikapala

"FC Jatkoaika announced today their first upcoming opponent. Wollongong Wolves (Wollongong, Australia) plays in Australian National Soccer League, Australia's premier league.

- We believe that Wollongong is an ideal opponent for us. They're skilled and strong, said FC Jatkoaika manager Ruutiveijari"

Manageri palautui lomiltaan tänään. Kinkkua on yhä liikaa, sitä syödään yhä liikaa ja koko ajan on nälkä. Ah. Joulu.

Huomenna pidempää juttua joukkueesta.
 

Vaicci#63

Jäsen
Vaicildo tavoitettiin kännykän avulla:

-Joo, ei pidä aliarvioida tuota harkkavastustajaa, vaikka Australiasta tuleekin.
-Jännitän todella sitä, että pääsenkö avauskokoonpanoon ja olen iloinen että manageri on palannut joululomiltaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä kuuluu FC Jatkoajalle?

Jokin aika sitten englannin ykkösdivisioonaan ilmoittautunut FC Jatkoaika on elänyt jo parin viikon ikäiseksi.

Mitä kuuluu joukkueeseen tällä hetkellä?

"Kysyt tätä vääränä päivänä, ystävä hyvä. Aamuharjoituksissa SS88 liukastui kovassa kaksintaistelutilanteessa ja löi nilkkansa ilkeästi. Röntgen kertoi karun totuuden ja kaveri on sivussa noin kuusi kuukautta."

Iltapäivälehdet ovat riepotelleet teidän nuoria huippujanne milloin mihinkin suuntaan. Miten tämä on vaikuttanut?

"Tämähän vaan vetää porukkaa yhtenäisemmäisemmäksi. Kukaan ei ole ilmaissut minkäänlaista kiinnostusta minkään muun kuin tämän joukkueen menestyksen rakentamiseen. Ja onhan tuo omalla tavallaan imartelevaakin. Kertoo, että Jaskan kanssa ollaan onnistuttu löytämään oikeat äijät muiden nenän edestä. Tänään aamulla Crewe Alexandran edustaja ensimmäisenä kokeili jäätä ihan suoralla 575,000 punnan tarjouksella Footlessista."

Mitä tulevaisuudessa?

"Kovasti yritetään väsätä ryhmitystä tuota ensimmäistä matsia varten. Tarkoituksena olisi ainakin kolme harkkamatsia pelata ennen sarjan alkua. Parissa ekassa yritetään saada jokaiselle peliaikaa alle ja kolmannessa sitten jo testataan ensimmäistä liigamatsia varten toimivaa yhdistelmää. "

Mika Lehtinen / Helsingin Sanomat

Vaiccille sen verran, että mielellään ei painostusta näiden juttujen suhteen. Muun elämän ehdoilla tätä peliä eteenpäin viedään.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
FC Jatkoaika - Wollongong avauskokoonpano

GK: Snowraven
DL: Footless
DR: Rocco
DC: JLand
DC: Gleb
ML: Mazza
MR: bisnesman
MC: odgers
MC: Mike
FC: Voittaja
FC: Zdene


Vaihtomiehet:

SB1: vilpertti
SB2: sampe
SB3: Vaicildo
SB4: masaman
SB5: luistimet
SB6: King
SB7: Juha Salminen
SB8: teemu_s
SB9: VTVH


"Ensimmäinen ottelu on vähän kuin Kata Kärkkäisen TV-sarjat - ei niistä ota helvetissäkään selvää. Meidän taktiikka on nyt ja tulevaisuudessa painaa päälle alusta lähtien. Iloinen hyökkäyspeli ja rohkeasti nouseva puolustus jättää ainakin meidän maalivahdeille tilaa loistaa."

Miten päätit kaksi kärkimiestä?

"Kontrasti oli avainsanana. Poika saa pistää vauhtia äijään ja äijä saa pitää poikaa aisoissa. Voittaja on kaveri, jonka rinnalla on hyvä kasvattaa tulevaisuuden tähtiä."
 

Vaicci#63

Jäsen
Re: FC Jatkoaika - Wollongong avauskokoonpano

Viestin lähetti Ruutiveijari

SB3: Vaicildo
SB8: teemu_s
[/B]

MITÄÄÄÄH!!!!

Teemu ja mä oltiin jo harjoiteltukin, olen pettynyt mutta se ei haittaa pätkääkään koska tämä lisää haastetta.

Kiitos Ruutsille että informaatiota tuli, ja tietysti tiedän että teet tätä huviksesi, en vain jaksanut odottaa.

No ehkä seuraavassa pelissä...

Milloin on pelin ajankohta`?
 

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omilla kotisivuillaan nuori suomalaislahjakkuus Manic kertoo sopimuksestaan Englannin 1.divisioonaan FC Jatkoaikaan:
"Olen erittäin tyytyväinen, että sain tämän mahdollisuuden osoittaa kykyni koko vaativan Englantilaisen yleisön edessä. Luotan valmennusjohtoon täysin, ja halu pelaamaan ja pelaamisen kautta voittoon ja menestykseen on suuri. Tämä on jalkapallourani kohokohta"

Ensimmäisen ottelun miehistöstä hän totesi:
"Vaikka nyt en kokoonpanoon päässytkään, ei mitään katkeruuksia esimerkiksi valmennusjohtoa kohtaan tietenkään ole, valmentaja tekee parhaaksi näkemänsä ratkaisun ja tällä kertaa minä en kokoonpanoon kuulunut. Otteluita on paljon edessä, ja muut keskikenttäpelaajamme ovat myös kovia."
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jahas, sitä on rahaa tarjottu meikäläisestä. Ja suht paljon. Hyvä ettette myynyt.

Tota toi vasen pakki oli vähän yllätys. Taisin unohtaa mainita tosta mun vasemmasta jalasta. Toi mun nicki kuvaa sitä aikasta hyvin. Mutta kai siellä pärjätään...
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kingin haastattelu Länsiväylässä:

Noniin King, siirto Englannin 1. divariin sitten toteutui ja ensimmäiset treenipelit on edessä..

"joo mä oon tosi innostunut tästä siirrosta, kyllä mä uskosin, että on mun uralla vaan plussaa pelata tällä alemmalla tasolla ennen sitten tuota valioliigaa. Tähtään sinne, toivottavasti tämän jengin kanssa! vielä viime hetkillä tuli kiintoisa tarjous Chelsealta, mutta mä päädyin tänne kovaan valmennukseen, vaikka en ymmärrä, miten tollanen vanha juoppo, kuin Mike on mahtunut meikäläistä ennen kokoonpanoon. kaveri tulee peliinkin varmaan kauheessa kanuunassa.;) "

Miten muuten olet joukkueeseen sopeutunut?

"no ihan hyvin on tähän asti mennyt, ei valittamista siinä asiassa. Hyviä jätkiä on jengi täynnä, henki on erittäin hyvä. Yhdessä ollaan tätä jengiä nostamassa sarjaporrasta ylemmäs, ei ehkä vielä tänä vuonna, mutta sitten seuraavana jo viimeistään."

Mikä on teidän joukkueen salainen ase tulevalla kaudella?

"no eiköhän se oo ton Footlesin jalaton toiminta tuolla vasemman puolustajan tontilla, on se sen verran tappava kaveri."

Kiitos tästä pienestä haastattelusta King ja paljon onnea jatkoon!

"kiitos kiitos, koitetaan tehdä parhaamme"
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös