Itse en täysin allekirjoita Arturon saamaa kriitikkiä tuossa ottelussa. Barca ei osaa käyttää niitä Arturon vahvuuksia optimaalisella tavalla.
Suarezin loukkaantumisen myötä Barcalta puuttuu se hyökkääjä, joka pystyy kamppailemaan niistä korkeista keksityspalloista vastustajien topparien kanssa. Suarez pystyi lyhyemmästä varresta (no, 182 cm lyhyt ja lyhyt..) huolimatta kamppailemaan erittäin hyvin pitempiä toppareita vastaan. Tätä samaa Vidal teki myös avauspuoliskolla ja taisi jopa pariin otteeseen napata pallon Barcalle, joka noin periaatteessa mahdollistaisi Barcalle pallonhallinnan hyvältä sektorilta. Suarez oli/on loistava, kenties yksi maailman parhaita siinä, että hän pudottaa pallon itsellensä, antaa syötön alaspäin (Messille) ja tekee itse juoksun kohti maalia.
Ainakin mitä nyt olen kommentteja lukenut niin Vidal on pystynyt ajoittain tekemään noita samanlaisia juoksuja, mutta ne ovat ilmeisesti tulleet sitten enemmänkin pallonhallinnan kautta.
Toki olen täysin samaa mieltä siitä, että Vidal ei nyt tuohon Barcan pelitapaan sovi sitten alkuunkaan. Koko miehen olemus on erittäin louhikkoinen, ja se kyllä heijastuu miehen pelaamisessa. Mutta, kun Vidal on kentällä niin enemmän antaisin valmennuksen suuntaan kritiikkiä siitä, ettei Vidalin ominaisuuksia osata hyödyntää kuin Vidalin pelaamisesta. Kananpaskasta (Vidal) on vaikea tehdä kanasalaattia (Barcan pelitapa), mutta kyllä se lannoitteena (keskityspalloja voittavana ja juoksuja tekevänä pelaajana) menisi. Heh.
Pakko myös ihmetellä, että miten Griezmann on välttynyt täysin ilman kritiikkiä tuosta ottelusta. Toistaiseksi kauden kolme suurinta ottelua La Ligan puolella takana, ja miehen anti on luokkaa yksi laukaus yli maalin. No, Grizu on toki ne muutamat tärkeät maalit tehnyt, mutta kun mies on ollut koko kauden terveenä niin onhan Griezmann aivan varjo Atletico-vuosistaan. Sinänsä kun liiga on Griezmannille tuttu ja mies vietti monta vuotta suurseurassa ennen siirtoa Barcaan niin täytyy ihmetellä, että mistäköhän sitä kenkää puristaa oikein. Dembele, Coutinho, Griezmann.. Lienee nyt ehkä liian aikaista nostaa näitä kaikkia flopeiksi, mutta onhan näistä jokaisella ollut huomattavia haasteita Barcelonassa.