Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 836 363
  • 2 865

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Muutoin jutussa tuli esille UJ:n yhteydet ulkomaisiin huligaanijärjestöihin ja väitettiin myös, ettei virallinen kannatusyhdistys uskalla sanoa asiasta mitään koska pelkää. Aika kovia väitteitä uhkailusta siinä esitettiin.

Areenan turvallisuuspäällikköä haastateltiin ja taisi sanoa, että homma pitää saada loppumaan.
Aika kovia väitteitä. Aika turhan kovia jos puhutaan UJ:sta. Koko median myllytys on mennyt todella yli, mutta sehän on median tehtävä. Tietoa ei ole mistään, mutta kaikki kerrotaan faktana.

Mitä turvallisuusspede-Leo Vilkkaan tulee, niin sehän kieltää kaikki tifotkin, vedoten siihen jos joku aitiosta heittää palavan tupakantumpin pressun päälle niin pressu voi syttyä palamaan. Ensinnäkin aitiossa ei saa tupakoida ja toiseksi pressut syttyvät aika huonosti palamaan. :)

Vittu mikä farssi!
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Median syyttely ja saivarteleminen jostain virallisista busseista kuvastaa edelleen sitä hiljaista hyväksyntää, mikä aika monella jokeri-fanilla näitä naisten hakkaajia ja huligaaneja kohtaan on. Toisaalla peesataan muita ja tuomitaan älyttömyydet, ja tarvittaessa puolustellaan ja selitellään mustat valkoisiksi. Pelkoakin siellä taustalla varmasti on.
Uskon silti että niitä asian vakavuuden ymmärtäviä, normaaleja järkeviäkin tyyppejä on teidän joukoissa.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Ei tainneet väitteet aivan tuulesta temmattuja olla. Aikaisemminhan tuli jo ilmi mm yhdistyksen puheenjohtajan kämpän maalailua, baareissa tönimistä ym. Mitä lie uhkailtu, siitä ei tietoa ole.

Ei ole UJ minua mitenkään uhkaillut, vaan siitä ns. seuraava taso.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Median syyttely ja saivarteleminen jostain virallisista busseista kuvastaa edelleen sitä hiljaista hyväksyntää, mikä aika monella jokeri-fanilla näitä naisten hakkaajia ja huligaaneja kohtaan on. Toisaalla peesataan muita ja tuomitaan älyttömyydet, ja tarvittaessa puolustellaan ja selitellään mustat valkoisiksi. Pelkoakin siellä taustalla varmasti on.
Uskon silti että niitä asian vakavuuden ymmärtäviä, järkeviä tyyppejä on seassa.

Sinä se varmasti faktat tiedät! Ainut joka nyt pelottelee on media ja se pelottelee kaikkia muita kuin Jokerifaneja. Meidän porukoissa aika hyvin naamat tunnistetaan ja tiedetään missä mennään, sanoo joku randomfani lehdessä tai teeveessä mitä hyvänsä.

Tuo meidän eteen ne naistenhakkaajat! Varmasti meillä jokainen haluaa löytää ne "viisi alle 20 v kundia", koska jossain se raja kulkee. Mitään merkkejä ei näistä hurjista ole, joten aika ihmeellinen asia kaiken kaikkiaan. En sano että keravalaisnainen valehtelee, mutta nyt nähdyltä Jokerifanien mustamaalaukselta puuttuu totuus kokonaan.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No kovin kummoinen juttu ei ollut, aika tyypillinen poliisi-tv:n yksiviivainen sepustus. Olisi ehkä kannattanut päästää ryhmä halliin, ettei olisi tarvinnut kylmissään väkisin juttua vääntää.

Arvelenpa kuitenkin että monen poliisi-tv:n katsojan mielessä UJ on nyt lähes Talebaniin verrattava terroristijärjestö.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Arvelenpa kuitenkin että monen poliisi-tv:n katsojan mielessä UJ on nyt lähes Talebaniin verrattava terroristijärjestö.
Juu, tyylikkäästihän tuossa sotkettiin asioita, eikä luultavasti kovinkaan vahingossa. No, näitä on nähty, elävästi tulee mieleen 90-luvun loppupuolen eläinoikeusliikkeen mustamaalaaminen. Mikäköhän niissä yhteyksissä ulkomaille on niin raskauttavaa, että sellaisia pitää aina näissä vetää jostain hihasta?

Ja tämä kai pitää joka viestiin laittaa, ettei tule joku puhuri pohjoisesta syyttämään vähättelystä: väkivalta on perseestä, samoin macho-uho. Se vähän harmittaa, ettei tunnu olevan mitään foorumia, jossa voisi näistä kannattajakulttuurin eri puolista keskustella asiallisesti.
 
Ei henk.koht. eikä millään pahalla, mutta jossain määrin tämä on ollut suhteellisuudentajun ongelmana muillakin keskustelijoilla.

Minulla ei mielestäni ole suhteellisuudentajun kanssa mitään ongelmaa, vaikka en noita paikkoja tiedäkään. Silti tiedän yhtä sun toista järjestyksenvalvonnasta.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Noh, KYttäruudun pätkä nyt oli sellainen kuin kuvittelin. Ei ei periaatteessa mitään "uutta rintamalla". Kaikki tuo tieto oli ainakin minun tiedossa jo.

Paria kohtaa jäin kuitenkin kummastelemaan;
Miksi ihmeessä Eteläpääty Ry ei ollut antanut mitään kommenttia aiheeseen? Tekihän EP Ry myös hienon tiedotteen jossa kerrotaan että näistä ei tykätä, vielä enemmän se vakuuttaisi kun TV:ssä moisen myös laukoisitte?

Ja miksi Narrit eivät päästäneet kameroita halliin tekemään ohjelmaa (ei voi johtua kyllä sitten mistään anal+ soppareista tjsp.)? Sama homma kuin EP Ry:lle, eli vakuuttaisi Jokereiden "toimet" myös vähän paremmin kun antaisivat toimittajien tehdä työnsä, ja kun nyt lätkäpiirien mukaan vielä asia on vakavakin.
Toki olisin toivonut vielä jonkun K Säilynojan kommenttia asiaan, kun hän sitä on lähtenyt jo Jokereista kommentoimaan.

Ja tää turvapomo Vilkka, jäi kyllä sen verran urpo olo ko. miehestä että moro.
Jos hän, oikein turvapomo kun on, alkaa nyt _vasta_ puhumaan että pitää puuttua. Niin on kyllä ollut sokeutta, jos ei esim. Narrifanien toimia ole huomannu tällä kaudella vieraspeleissä jne.
Eli meinaan, että tyhmäkin sen on huomannut, että jotain saattaisi olla tapahtumassa tuolla rintamalla täällä kotosuomessa.

Ja tosiaan tää http://www.jokerifanit.net/n/?m=pages&a=showpage&t=551&id= oli hyvä linkki josta urputtajat voivat jotain lukea :)
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jaa UltraPamppersien tiedote on mennyt ainakin itseltä totaalisesti ohi.
Eli tarkoitan tätä http://www.ultrasjokerit.com/main/?m=pages&a=showpage&t=63&id=

Ihan hyvä, että tuon naisiin kohdistuvan väkivallan tuomitsevat.
Mutta eivätpä ota kantaa sitten millään niihin muihin ko. perjantain tapahtumiin ;)
Itselle tulee vain väkisellä sellainen näkemys, että heillä tuntuu olevan tietoa/osuutta asiasta kun eivät siihen kantaa ota.
Kun edelleen "veljiä" suojellaan minun mielestä näissä Ultras-piireissä. Toki voin taas olla ihan väärässäkin, mutta joku sitten perustellen sen kertokoot :)
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Median syyttely ja saivarteleminen jostain virallisista busseista kuvastaa edelleen sitä hiljaista hyväksyntää, mikä aika monella jokeri-fanilla näitä naisten hakkaajia ja huligaaneja kohtaan on. Toisaalla peesataan muita ja tuomitaan älyttömyydet, ja tarvittaessa puolustellaan ja selitellään mustat valkoisiksi. Pelkoakin siellä taustalla varmasti on.
Uskon silti että niitä asian vakavuuden ymmärtäviä, normaaleja järkeviäkin tyyppejä on teidän joukoissa.

Kyllä asian vakavuus on mennyt suurimmalle osalle perille. Siitä olen varma. Sinun ongelmaksi näen tuon musta-valkoisuuden.

Minä halusin ja edelleen haluaisin jonkun selvittävän minulle mitä sopimuksia on sm-liigan, fani ry:den ja joukkueiden välillä. Tämä ihan sen takia, että tietää keneltä voi vastuuta vaatia. Jos on sopimuksia niin silloin voidaan katsoa kenen piti tehdä mitä ja milloin. Jos ei ole sopimuksia, niin varsinkin mitä bussiin tulee, vaaditaan vääriä päitä pölkylle. Paskasta tilanteesta tulee vain vielä paskempi mikäli ristiinnaulitaan ihmisiä jotka A) eivät olleet asiasta vastuussa tai B) eivät voineet asialle mitään koska eivät tienneet olevansa vastuussa. Jos eivät tienneet niin sitten katsotaan kuka ei infonnut jne. Vaati hieman empatiaa. Voin ymmärtää, että voi joskus olla hieman vaikeata.



Median ruotiminen on minusta ihan asiallista koska tietty Jokerit keskeisyys on olemassa tämän asian suhteen. En sano tätä jokeri-fanien puolustukseksi vaan, puhun siitä fanista joka saa turpaansa jossain muualla. Tässä on nyt se riski, että pesityy semmonen fiilis, että nämä häiriöt ovat vain ja ainoastaan jokereitten ongelma. Täällä on jo monet kertoneet tapahtumista jotka ovat tapahtuneet muilla paikkakunnilla. Eikö näitten tapahtumien uhrien koskemattomuutta ole loukattu ihan yhtä vakavasti kun nämä kärppäfanit? Eikö näiden ihmisten uhriksi joutuminen vaadi samaa huomiota? Toivon, että tapahtuneesta jotain opitaan eikä tulevaisuudessa selitellä tyyliin "no mutku ei me ymmärretty varautua ku me pelattiin ei-jokereita vastaan"

Veikkaan, että jokerit on oppinut. Jokerit on jo ottanut enemmän vastuuta mitä pykälät vaatii, joten toi hiljainen hyväksyntä on ihan puutaheinää.

Toinen ongelmasi on sananvalintasi. Se ei todellakaan ole huligaanien ja naistenhakkaajien puolustamista jos yrittää katsoa ongelmaa hieman laajemmasta perspektiivistä ja yrittää havainnolistaa muitakin asioita, jotka ovat myötävaikuttaneet taphtuneeseen. Jos et siihen pysty, niin ei sitten, mutta jos annat inputtia niin mieti sanojasi hieman, kiitos.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Paria kohtaa jäin kuitenkin kummastelemaan;
Miksi ihmeessä Eteläpääty Ry ei ollut antanut mitään kommenttia aiheeseen?

Ja miksi Narrit eivät päästäneet kameroita halliin tekemään ohjelmaa (ei voi johtua kyllä sitten mistään anal+ soppareista tjsp.)?
Toki olisin toivonut vielä jonkun K Säilynojan kommenttia asiaan, kun hän sitä on lähtenyt jo Jokereista kommentoimaan.

Ja tää turvapomo Vilkka, jäi kyllä sen verran urpo olo ko. miehestä että moro.


Ja tosiaan tää http://www.jokerifanit.net/n/?m=pages&a=showpage&t=551&id= oli hyvä linkki josta urputtajat voivat jotain lukea :)

Löydätkö vielä lisää arvosteltavaa? Hodarijonot liian pitkiä. Areenan rappuset liian jyrkät, ulkona liian kylmä. areenan valot liian kirkkaat. Masalla liian vähän tukkaa, Hjalliksella ei ole leukaa.

Alkaa käymään todella koomiseksi noi sun avautumiset. Asioista voidaan keskustella asiallisesti, mutta toi sun jankuttaminen ja sormella osoittelu joka ikiseen suuntaan ei vie asiaa eteenpäin, päinvastoin.

Sun antipatiat Jokereita kohtaan on tullut varsin selväksi sekä tässä, että muissakin ketjuissa, eikä siinä mitään makunsa kullakin. Ei minuakaan koskaan tulla näkemään ilman paitaa Etäkärppien katsomossa takomassa noitarumpuja.

Itse tunnen Vilkan Leon ja voin vakuuttaa, että kyseessä on ammattimies, harmi jos sulla (ilmeisesti myös turva-alan ammattilaisena) jäi tuollainen kuva.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Itse tunnen Vilkan Leon ja voin vakuuttaa, että kyseessä on ammattimies, harmi jos sulla (ilmeisesti myös turva-alan ammattilaisena) jäi tuollainen kuva.
Ettei vaan jää epäselväksi, niin totean jäsen mailmanin mielipiteiden Leo Vilkasta olevan hänen omiaan. EtäKärpät on erittäin tyytyväinen tapaan, jolla Leo Vilkka alaisineen & poliisi ottivat perjantain tapahtumat huomioon tiistaisen ottelun järjestelyissä.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Löydätkö vielä lisää arvosteltavaa?

Ööö. Mikä tuossa minun "arvostelussa" nyt noin pahasti otti pattiin?
Mielestäni ihan asiallisesti tuossa kyselin?

Varmasti moni muukin olisi halunnut kuulla myös toisen osapuolen (EP Ry) kommentit tästä "kuumasta-aiheesta" Kyttäruudussa, vai olenko muka tosiaan ainoa jota asia olisi kiinnostanut?
Samoiten myös tuo "kamera-case", miten ihmeessä tuokin selkeä kysymys voi olla niin vaikea ymmärtää? Harvoin niitä kameroita kielletään tulemasta halliin minun käsityksen mukaan?
Ja toisekseen, mitä "väärää" noissa, edelleen asiallisissa, kysymyksissä oikein oli? Nyt ei maalaispoika ymmärrä.

Alkaa käymään todella koomiseksi noi sun avautumiset. Asioista voidaan keskustella asiallisesti, mutta toi sun jankuttaminen ja sormella osoittelu joka ikiseen suuntaan ei vie asiaa eteenpäin, päinvastoin.
Ja perusteluita kaipaisin enemmän?
Pistä vaikka urlia tjsp. jossa minä nyt oikeasti jankutan/sormella osoitan (ja pakko olla näitä sitten enemmän kuin yksi).

Sun antipatiat Jokereita kohtaan on tullut varsin selväksi sekä tässä, että muissakin ketjuissa, eikä siinä mitään makunsa kullakin. Ei minuakaan koskaan tulla näkemään ilman paitaa Etäkärppien katsomossa takomassa noitarumpuja.
No minun antipatiat Narripakkaa kohtaan eivät kyllä mielestäni näy tässä ketjussa. Joten sama kuin edelliseen, perusteluita kiitos. Ilman niitä nuo sinunkin viittaukset ovat ihan yhtä tyhjän kanssa...
Ja mua nyt ei vähempää voisi kiinnostaa se, että oletko sinä EtäKärppien valasryhmässä<tm> ilman paitaa.
Tuo rumpujen morkkaaminen se jaksaa naurattaa, mutta nyt on väärä ketju lähteä tuohon provoon mukaan.

Itse tunnen Vilkan Leon ja voin vakuuttaa, että kyseessä on ammattimies, harmi jos sulla (ilmeisesti myös turva-alan ammattilaisena) jäi tuollainen kuva.
Varmasti on ammattimies, sitä en ole kieltänytkään.
No anteeksi nyt vain, jos tuosta kyseisestä haastattelusta jäi tästä Vilkasta huono kuva. Mutta minkäs teet? En ole juuri ko. herran haastatteluja nähnyt missään niin vaikea antaa toisenlaistakaan vastausta. Eli minun mielipide oli vain ja ainoastaan tuosta Kyttäruudun haastattelusta.
Ja ei, en ole tässäkään topicissa ainoa kellä on Vilkasta vähän "heikompi kuva", esim. jotkut Jokerifanitkaan eivät tunnu hänestä pitävän.

Ettei vaan jää epäselväksi, niin totean jäsen mailmanin mielipiteiden Leo Vilkasta olevan hänen omiaan. EtäKärpät on erittäin tyytyväinen tapaan, jolla Leo Vilkka alaisineen & poliisi ottivat perjantain tapahtumat huomioon tiistaisen ottelun järjestelyissä.

Nohnoh Chambza, missään en ole viittanutkaan näiden mun tekstien olevan EtäKärppien mielipide. Joka muuta väittää, niin lukekoot uudestaan.
Olen toki myös sanonut, että parannusta perjantai->tiistai oli huomattavati, mutta parantamisen varaa jäi kyllä selkeästi muutamissa asioissa.
 

Xteemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Leo Vilkan hereilläolemista on vierasfanien turha kyseenalaistaa. Eihän hän olisi muuten joutunut jo ajat sitten paikattoman katsomon enemmän tai vähemmän epävirallisten ryhmien vihaamaksi.

Minulla on sellainen käsitys, että Jokeriorganisaatio tuli äskeisenä kohuperjantaina vähän odottamattoman tilanteen yllättämäksi. Osasiko joku odottaa erityistä rähinöintiä?

Kun pari bussillista jokerifaneja tulee johonkin maakunnan liigakaupunkiin, siihen osataan varautua, koska porukalla on huono maine ja syystäkin. Hartwall Areenalla taas ongelmat ovat oikeasti olleet vain sitä luokkaa, että heilutuslippu on ollut liian iso ja banderollissa on uhottu valmentajaa vastaan. Yksi savu taisi olla, enkä näe siinä mitään hienoa. Mutta ei se rikollisuutta ole eikä terrorismia. Hartwall Areenalla ollaan totuttu omiin faneihin ja muualta tutut erityisjärjestelyt tuntuvat liioitelluilta ja vierailta. Puheet eristetystä katsomonosasta ja turvatut kulkureitit messukeskuksen parkkialueelle (eli kauas) kuulostivat vähän kuin ufo-elokuvasta.

Tässä keskustelussa ja mediassa tuntuvat menevän iloisesti sekaisin kaikki perjantai-illan tapahtumat alkaen faniryhmien keskinäisestä nokittelusta Pasilan aseman kotiäidin pahoinpitelyyn. Ihan kuin olisi kysymys yhdestä ja samasta tapahtumaketjusta, jolla on sama vastuullinen syyllinen. Se, joka jo ennestään kammoksuu Hjalliksen seuraa, osaa nopeasti osoittaa sormeaan totuttuun suuntaan.

Meidän j-fanien kyllä pitääkin ottaa asiat kokonaisuutena ja katsoa peiliin. miksi "Suomen parhaat fanit" antavat tähän aihetta? Ollaanko menty pieleen jo muutaman vuoden ajan? Riippumatta siitä, olemmeko niitä "seassa olevia järkeviä", joiden puolesta ollaan pahoillaan, vai yh-äitien terroristiteinejä. Kriisissä ollaan, mutta se on meidän päänsärkymme. Kaunaisten kärppä-, blues- y.m. fanien sivustahuudot eivät siinä paljon asiaa auta. Teillä on aikanaan omat likapyykkinne.

Sitten kysyisin vähän kärppäfanienkin vastuun perään. En nyt tarkoita sitä, että provosoinutta saisi lyödä, tai että sitä saa mitä tilaa. En hyväksy väkivaltaa. Mutta näin lapsiperheen isänä olen tottunut katsomaan asioita niinkin, että harvoin se tappelu ihan yksin syntyy ja jonkinlainen vastuu on aina kaikilla osapuolilla.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Mielestäni tuo Poliisi-tv:n juttu oli ihan asiallinen ja vähän siinä koitettiin mennä pintaa syvemmällekin. Ohjelmassa viitattiin, että rahinöitsijöitä johtaisi Ultras Jokereista pihalle heitetty pieni porukka.

Parasta olisi tietenkin, että tähän porukkaan saataisiin selkeä pesäero kaikkien virallisten faniryhmien osalta, mutta ilmiön lopullinen kitkeminen on kieltämättä erittäin vaikeaa uhkailuineen yms. lieveilmiöineen.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit

Ei mikään ottanut pattiin, ymmärrät väärin. Asiallista toteamista, kuten itse asiat esitit, voidaan olla montaa mieltä. mm kommenttisi Leo Vilkkaan "urpoudesta" on aika kaukana asiallisuudesta.

Kuten totesin yksisilmäinen katsantokantasi on huvittavaa, jopa koomista. Tuttavapiiristäni löytyy Kärppien faneja, jotka ovat, toisin kuin sinä, löytäneet myös positiiviisia asioita Jokereiden turvajärjestelyistä Areenalla. Ovat myös antaneet negatiivista palautetta, kun siihen on ollut aihetta. Palautteen antaminen on taitolaji, joihin kaikkien kyvyt eivät riitä. Sinun yksipuolinen näkemys, joka siis on vain ja ainoastaan negatiivista vie kaiken pohjan pois myös niistä tärkeistä asioista joilla todella on merkitystä ja joihin kenties sinullakin olisi jotain tärkeää sanottavaa.

Nyt kun olet mm. syytellyt/arvostellut seuraavia tahoja: Keke, järjestysmiehet, Leo Vilkka, Poliisi TV:n banni Areenalle, Eteläpääty Ry ja tietysti Ultrasit tai, kuten ratkiriemukkasti ne nimesit "Ultrapamppersiksi" niin aika paljon löytyy syyllisiä mielestäsi. Oletko sitä mieltä, että kaikki ovat arvostelusi arvoisia?

Oletko muuten arvostellut esim. Junnoa siitä miten yritti vedättää Granlundia? Vai oletko jättänyt arvostelematta siksi, että Junno on kannattamasi seuran TJ? Miten on käsi sydämellä oltaisiinko nähty kommenttejasi täällä, jos Harkimo olisi vedättänyt vaikkapa Teemu Pulkkista samalla tavalla. Korjaa jos olen väärässä, että oltaisiin nähty sivukaupalla "kommentointiasi" tuttuun tyyliisi. Alla muutama esimerkki aina niin mainostamaasi asiallista kommentointiasi:

-"Hihihi, Jokereilla jo 94min jäähyjä...Mikä on kun ei taidot riitä? Mikä on kun ei onnistu?"
-"JUUSOOOO!!! JUUUUUSOOOO!!! Hahahhaha."
-"hurrrrrjaaakin hurrrrjemmat jokerigooniet..."

Ylläolevat esimerkit käynevät perusteluksi, joita siis minulta viestissäsi tivasit, antipatiastasi Jokereita kohtaan.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuttavapiiristäni löytyy Kärppien faneja, jotka ovat, toisin kuin sinä, löytäneet myös positiiviisia asioita Jokereiden turvajärjestelyistä Areenalla. Ovat myös antaneet negatiivista palautetta, kun siihen on ollut aihetta. Palautteen antaminen on taitolaji, joihin kaikkien kyvyt eivät riitä. Sinun yksipuolinen näkemys, joka siis on vain ja ainoastaan negatiivista vie kaiken pohjan pois myös niistä tärkeistä asioista joilla todella on merkitystä ja joihin kenties sinullakin olisi jotain tärkeää sanottavaa.

Tuota tuota, mielestäni itse myös olen ilmoittanut, että Jokerit/Liiga/Hartwall-areena paransivat kyllä huomattavasti toimintaansa perjantai->tiistai.
Mutta myöskin muutamia epäkohtia jäi, kuten varmaan aina tulee jäämään. Koskaanhan ei kaikkia tyydyttävää lopputulosta saada, tai ei ainakaan yleensä :)
En minä nyt mielestäni "niin" negatiivisesti kuitenkaan ole kirjoittanut kuin näen sinun tarkoittavan. Mutta nämähän ovat taas näkemysasioita, ja jokaiseltahan se oma näkemys löytyy.

Nyt kun olet mm. syytellyt/arvostellut seuraavia tahoja: Keke, järjestysmiehet, Leo Vilkka, Poliisi TV:n banni Areenalle, Eteläpääty Ry ja tietysti Ultrasit tai, kuten ratkiriemukkasti ne nimesit "Ultrapamppersiksi" niin aika paljon löytyy syyllisiä mielestäsi. Oletko sitä mieltä, että kaikki ovat arvostelusi arvoisia?

1. Keke. Miten minä häntä arvostelin? Totesin vain, että olisi voinut myös kommenttinsa antaa TV-ruutuun. Toki sitähän en tiedä, että onko edes kysytty.
2. Järjestysmiehet. Nyt en ymmärrä, mitä tällä tarkoitat. Parannusta oli pe-ti tapahtunut heilläkin TODELLA paljon. Siitä :peukku:
3. Vilkka. Okei, olisin voinut ehkä toista termiä käyttää, mutta tuli nyt sanottua kuten sanoin. Sille en voi enää mitään.
4. Poliisi-TV areenalle. Olisi itse uutisen kannalta ehkä ollut hyvä heidän päästä sinne? Tai ainakin minun mielestä olisi ollut.
5. EP Ry. Ihan sen takia, kun Etäkärppien edustaja oli ruudussa, olisi myös ollut mukava kuulla tästä aiheesta ruudussa myös EP:n edustajalta.
6. UJ-huiveja näin itsekin muutamilla matsin jälkeen "kaaressa olleella", että Pasilan aseman tunnelissa mutta enpä nyt ole heitäkään suoraan kovin monessa viestissä syyttänyt. Koittanut laittaa yleensä muotoon Ultrapamppersit/vaimikäseryhmänytonkaanjokatapahtumissaonjokeripuoleltaollutmukana. Mutta tässä jostain syystä jäi laittamatta.

Kaikki ko. kohdat ovat jotenkin saaneet liitoksen tähän hämminkiä herättäneeseen tapahtumaan. Joten miksi en voisi asiasta puhua? Mun mielestä en tässä parin viestin aikana (varsinkaan mitä sinä olet ottanut kommentointiin) ole hirveästi _arvostellut_ (poislukien tämä Vilkka, sekin yhdellä lauseella).

Oletko muuten arvostellut esim. Junnoa siitä miten yritti vedättää Granlundia? Vai oletko jättänyt arvostelematta siksi, että Junno on kannattamasi seuran TJ?

Olen kommentoinut, ja jos Junno itse on tämän ryssinyt niin hävetkööt (faktojahan ei oikein tunnu tarjolla olevan) ja selittäkööt asian miten ihmeessä noin voi käydä!
Olen myös sanonut, että odotan loppufaktat (jos niitä koskaan julki edes tulee), niin sitten kommentoin lisää.

Miten on käsi sydämellä oltaisiinko nähty kommenttejasi täällä, jos Harkimo olisi vedättänyt vaikkapa Teemu Pulkkista samalla tavalla. Korjaa jos olen väärässä, että oltaisiin nähty sivukaupalla "kommentointiasi" tuttuun tyyliisi.

Kuten itse sanoit, sinuakaan ei Kärpät kauheasti kiinnosta. Kuten ei kiinnosta minuakaan, mitä Jokerijoukkueen sisällä tapahtuu (siis sopimusasiat jne.).
Itse toki Pulkkisestakin pitäisin kiinni kynsinhampain, Granlundin kanssa seuraavat "meidän toivot", imo.

Alla muutama esimerkki aina niin mainostamaasi asiallista kommentointiasi:

-"Hihihi, Jokereilla jo 94min jäähyjä...Mikä on kun ei taidot riitä? Mikä on kun ei onnistu?"
-"JUUSOOOO!!! JUUUUUSOOOO!!! Hahahhaha."
-"hurrrrrjaaakin hurrrrjemmat jokerigooniet..."

Ylläolevat esimerkit käynevät perusteluksi, joita siis minulta viestissäsi tivasit, antipatiastasi Jokereita kohtaan.

Öhöm!
Ja nuo kaikkihan on poimittu eilisestä otteluketjusta (siis siitä hemmetin "chattiketjusta"), mielestäni tuonne menneistä kirjoituksista ei kyllä kannata kovin paljoa johtopäätöksiä tehdä. Ja jos teet, luehan ne jokerileirinkin ininät sieltä.
Jos tuollaista (nimenomaan tuontasoista), löydät minun kirjoittamanani muualta (ja ei mistään chattikeskusteluista) niin kerro toki.
Eli ei, nuo tekstit eivät kyllä "osoita" minun antipatioitani Jokereita kohtaan.

Toisaalta, nyt menee jo meidän keskinäiseksi kinasteluksi, joten jatka tässä jos haluat, tai pistä privan kautta. Itse vastaan tässä kohtaa vain jälkimmäisessä sinulle, jos siis tätä samaa vääntöä sinun kanssa jatketaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ihan sen takia, kun Etäkärppien edustaja oli ruudussa, olisi myös ollut mukava kuulla tästä aiheesta ruudussa myös EP:n edustajalta.
Veikkaan että Poliisi-Tv:lle riitti tämä tärisevä ja maanisella katseella varustettu valioyksilö esittämään mantransa. Ei olisi oikein sopinut ohjelman agendaan, että sieltä olisi tullut joku, joka olisi saanut kenties järjellisen lauseen esitettyä.
 

Homer

Jäsen
Mielestäni tuo Poliisi-tv:n juttu oli ihan asiallinen ja vähän siinä koitettiin mennä pintaa syvemmällekin. Ohjelmassa viitattiin, että rahinöitsijöitä johtaisi Ultras Jokereista pihalle heitetty pieni porukka.

Parasta olisi tietenkin, että tähän porukkaan saataisiin selkeä pesäero kaikkien virallisten faniryhmien osalta, mutta ilmiön lopullinen kitkeminen on kieltämättä erittäin vaikeaa uhkailuineen yms. lieveilmiöineen.


Juuri näin ohjelmassa sanottiin (lihavoitu). Sanamuodon voi käydä tarkistamassa Areenasta.

Ja enää ei puhuttu jokeripaidoista mitään, toisin kuin lehtiteksteissä.
 

EspenJokerit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuulemani huhun mukaan tämä naistenhakkaaja (yksi niistä) oli bongattu areenalla ja häntä olisi kuulemma hieman "koulutettu" etänäätien + muiden toimesta.

Peukkua sinne suuntaan, hän lähtee nyt nauttimaan kesälomasta.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kuulemani huhun mukaan tämä naistenhakkaaja (yksi niistä) oli bongattu areenalla ja häntä olisi kuulemma hieman "koulutettu" etänäätien + muiden toimesta.
Huhut tosiaan liikkuvat. Katkaisen siltä osin tältä siivet, että EtäKärpät ei ole "kouluttanut" ketään, ja mitä sitten onkaan tapahtunut, on tapahtunut eteläpäädyssä, ja sinne meidän jäseniä ei ole mennyt. Mitä tähän asiaan muutoin tulee, niin mielestäni on hienoa että tällekin henkilölle on annettu mahdollisuus kasvaa ihmisenä, oppimisen kautta.

Sellaista huhua liikkuu myös että eteläpäädyssä jotkin tahot ottivat roolia ja homman niin sanotusti haltuun. Katsotaan kuuluuko tästäkin jotain enemmän.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Miksi minä sitten kuulin huhua, että UJ:n pojat ja Etäkärpät ottivat yhteen ennen matsia, kun jälkimmäinen porukka oli hiipinyt Westin edustalle uhoamaan? On tämä maailma sitten kumma.
Heh, suoraan Sportista ja junalta mentiin hallille niinkuin normaalistikin, mitään tällaisia ei kyllä ole tapahtunut, ainakaan mun tietoon ole tullut. Eikä ollut mitään ongelmia matsin jälkeenkään. On meillä hieman enemmän järkeä kun lähteä jonnekin Westiin haastamaan...

Siitä olen samaa mieltä että maailma on tänä iltana ollut kumma näiltä osin. Jos huhut pitävät paikkansa. Mutta joku asioista enemmän tietävä voisi ehkä valottaa, että mitä kaikkea siellä eteläpäädyssä tapahtui tänä iltana.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Kuulemani huhun mukaan tämä naistenhakkaaja (yksi niistä) oli bongattu areenalla ja häntä olisi kuulemma hieman "koulutettu" etänäätien + muiden toimesta.

Toivoisin mieluummin, että kyseiset sankarit olisi ilmiannettu virkavallalle. Poliisi-tv:n mukaan kun kyseinen viisikko ei ainakaan vielä ole jäänyt kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näistä Narrien ja Näätien sarjoista on muodostunut tällä vuosisadalla jo jonkinlaisia klassikoita. Aina on tunnetta pelissä ja katsomossa ,välillä hieman liikaakin. Muistakaa kuitenkin, että tällaiset sarjat on jääkiekon kevättä parhaimmillaan. Fanien kannalta tälläiset klassikosarjat ovat oikeastaan ihania, sama se mestaruudelle kunhan vain tuo toinen jengi voitetaan.
Taistelu on ohi ja omat tunnelmat ovat katossa mutta siinä ei ole pienintäkään ivaa tai halveksuntaa Jokereita kohtaan, ilman hyvää vastustajaa ei tule mieleenjääviä muistoja.
Itselläni on sellainen outo tunne, että ensi kaudella Jokerit tulee olemaan paljon vaikeampi pala syötäväksi, eikä tämä ole mikään Deja Vu-juttu.
Ensi kaudella taas taistelu jatkuu.... toivottavasti ilman mitään kaukalon ulkopuolisia ylilyöntejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös