Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 840 030
  • 2 865

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Odotellaan sitä seuraavaa episodia, jokohan saataisiin sitten keskustella ruumiinvammoista vaikka.

Siis täh? Haluatko nyt;

a) sotkea väkisin ruumiinvammat tapahtumiin, joissa niistä ei ole tietoakaan? (lue: tähän astiset savuttelut yms)

vai

b) että ruumiinvammoja syntyy, jotta pääsisit kerrankin jeesustelemaan aiheesta?

Tässä ylireagoinnissa ei ole saatana mitään tolkkua. Verrataan Lahden, Jyväskylän, Turun ja kauden kotiavauksen tapahtumia Heyseliin - siis mitä vittua?
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Olen tullut siihen tulokseen, että jonkunmoinen savupommi tai soihtu pitää sytyttää parin kuukauden välein ihan kansantaloudellisista syistä. Yksikin episodi antaa mahdollisuuden niin monen maaseutujen asukkaiden ja yhden Bleg-fanin purkaa tuntojaan Jokereista, niiden faneista ja elämästä yleensä. Jos tämä paineiden purkaminen estää pari itsemurhaa ja lopullisen turhautumisen omaan elämäänsä niin itse asiassa pitäisi määrätä keskustelun kaltaiset savupommit ja pilkkalaulut aivan pakolliseksi toiminnaksi Jokerifaneille. Erityismaininnan paineiden purku saa kommenteissa, joissa ensiksi ollaan aivan hirvittävän loukkaantuneita mistä tahansa edes hieman oman joukkueen kannattamisesta poikkeavista huudoista ja sitten itse haukutaan Jokerifaneja kaikilla mahdollisilla tavoilla. Melkoista mielipiteiden joustavuutta sanoisin. No jatkakaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olen tullut siihen tulokseen, että jonkunmoinen savupommi tai soihtu pitää sytyttää parin kuukauden välein ihan kansantaloudellisista syistä.

Olet oikeassa, kyllä tuolla keinoin saadaan raha vaihtamaan omistajaa:

Syyskuu 13 2008.

"Hallituksen saamien tietojen mukaan savut ovat aiheuttaneet vahinkoa Hartwall-Areenan ilmastointiin, jonka korjaamisesta aiheutuu huomattava lasku. Lisäksi SM-liigan turvallisuuspäällikkö Simo Siiran mukaan Jokereille tullaan langettamaan viisinumeroinen sakko."

Älä ruoki lamaa.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Zürich Lionsin faneilla paloivat SOIHDUT CHL-mestaruuden ratkettua ja siitä ei kukaan itkenyt. Tai viime kaudella jullit turussa. Mutta hehän ovat fiksuja ja filmaattisia kannattajia, toisin kuin narrihomot. COME ON EVERYBODY! "jos sä vihaat vitun narrei taputa!".
 
Zürich Lionsin faneilla paloivat SOIHDUT CHL-mestaruuden ratkettua ja siitä ei kukaan itkenyt. Tai viime kaudella jullit turussa. Mutta hehän ovat fiksuja ja filmaattisia kannattajia, toisin kuin narrihomot. COME ON EVERYBODY! "jos sä vihaat vitun narrei taputa!".

Tätä keskustelua on nyt ihan turhaa kääntää Jokerit vs muu maailma -väittelyksi. Samat säännöt pätee kaikille.

Tässä nyt vaan vedetään kahta linjaa. Osa on sitä mieltä, että kannustuksen ja laulujen tulee kohdentua kentälle ja huutelu toisille faneille saisi jäädä pois, sillä silloin liikutaan jo vaaralisilla vesillä. Siinä saa joku kohta pataansa. Toisten mielestä tämä on vaan "kuittailua", joka kuuluu asiaan. Lähestulkoon kaikki paitsi Jokeriarska ovat tuominneet soihdut sisätiloissa.

Tässä on muuten ero tossa "Ilves-casessa". Ipalaiset huusi "kentälle", eteläpääty vastustajan kannattajille. Muutenkin huonoin selitys ikinä: "ilvesfanit huusi sitä ja tätä"
 

Handyy

Jäsen
En ole kuullutkaan ja pitääpä skarpata ensi kerralla katsomossa. Meikäläiselle riittää tuo "kaikkien maalaisseurojen alistaja" , joka kuuluu ehdottomasti katsomoon, vaikka loukkaisi joitain miten paljon tahansa. Ei tästä pidä nyt ihan totaalista kermapersetouhuakaan tehdä.
Ei tietenkään. Tuo mainitsemasi esimerkki toimii omaan korvaankin todella hyvin, vaikka se olisi minun kannattamaani seuraa vastaan. Siinä ollaan liikkeellä hyvällä huumorilla, kannatetaan omaa seuraa ja samalla piikitetään vastustajaa. Hyvä vastustajan fanilauma vielä improvisoi jotain vastaan vaikka kehä kolmosesta yms, ja kaikilla on hauskaa. Mutta juuri nuo haist' vittu -huudot ihmetyttää, miksi niitä pitää kylvää sekaan kun niitähän häpeävät kannattajajoukkueen pelaajatkin, eikä ne katsomossakaan aiheuta muuta kuin myötähäpeää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tässä on muuten ero tossa "Ilves-casessa". Ipalaiset huusi "kentälle", eteläpääty vastustajan kannattajille. Muutenkin huonoin selitys ikinä: "ilvesfanit huusi sitä ja tätä"

Et ymmärrä lukemaasi?

Tässä lainaus vielä kertaalleen tuosta Jokerit-Ilves peliä koskevasta IS:n jutusta:
"Ilves-puolustaja Markus Seikolan raju kyynärpäätaklaus ja sen jälkimainingit raivostuttivat Jokeri-fanit SM-liigan jääkiekko-ottelussa Jokerit-Ilves. Seikola taklasi Ossi Saarista rajusti kyynärpäällä päähän, ja Saarinen putosi tajuttomana jäähän. Seurauksena oli joukkotappelu jäällä.

Bussilasteittain Ilveksen kannattajia hurrasi ja huusi katsomossa vielä Saarisen loukkaantumisen jälkeenkin. Se provosoi helsinkiläisfanit. "Ilves juoksee matsin jälkeen!" -uhkaukset sekä rajut "Koirat, koirat, koirat" -huudot kaikuvat hallissa. Ilveksen fanit vastasivat samalla mitalla ilmoittamalla että "Tulkaa tänne vaan!".

Fanien huutelu sai järjestysmiehissä liikettä aikaan. Uhkaukset otettiin todesta ja niistä ilmoitettiin poliisille. "

Koko juttu on luettavissa tästä linkistä.

Miten Ilves-kannattajat tuossa huutelivat vain kentälle ei Jokerifaneille? Miten sinä tuon "tulkaa tänne vaan" ymmärrät? Ja sinä siis yllätyt jos nakkikioskin jonossa saat turpiisi kun olet vastannut jollekin uhoajalle että tule tänne vaan kokeilemaan?

Vaikka tämä tietenkään ei poista Jokerifanien hölmöilyä niin kai osaat kertoa miksi noista Jokerijarskan mainitsemista asioista ei noussut täällä muiden fanien toimesta mitään haloota ja miksi Jokerifanien tekemänä sama asia aiheuttaa niin kamalan suuren haloon? Eihän kyse ole tuplastandardeista?
 
Viimeksi muokattu:

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun silmiini ei ole sattunut selkeää kannanottoa _Ville_:ltä tai Tuomakselta, niin tarkoittaako tämä hiljaiselo sitä, että faniorganisaation johto hyväksyy toimet, joita jokerifanien taholta on harrastettu Jyväskylän hallissa ( sekä muut vastaavat muissa halleissa ja Areenalla aiemmin )?

Pari lyhyttä kommenttia löysin nopealla selaamisella, joissa kummassakaan ei puututtu itse asian ytimeen: Jokerien fanitoiminnan jatkuvan likaamiseen muutaman mätäomenan toimesta.

Mitä faniorganisaatio on tehnyt tai aikoo tehdä toiminnan saattamiseksi yleisesti hyväksyttävälle tasolle.

Selvennykseksi sanottakoon vielä, että EP:n kannustustoiminta on muilta osin noussut ihan upeisiin sfääreihin kotihallissa, kiitos siitä nykyisille vetäjille.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kun silmiini ei ole sattunut selkeää kannanottoa _Ville_:ltä tai Tuomakselta, niin tarkoittaako tämä hiljaiselo sitä, että faniorganisaation johto hyväksyy toimet, joita jokerifanien taholta on harrastettu Jyväskylän hallissa ( sekä muut vastaavat muissa halleissa ja Areenalla aiemmin )?

Kyse on omasta saamattomuudestasi. Eteläpääty ry:n hallitus on kommentoinut asiaa ja tuominnut teon. Siitä kannanotosta on ollut linkki täällä Jatkoajassa ja se kannanotto löytyy myös Jokerifanit.net etusivulta.

Tässä suora linkki tuohon kannanottoon.
 

PJx

Jäsen
Kannanotosta voi poimia vaikka: "Yhdistys ei ole vastuussa tästä teosta, vaikka meidät yhdistyksenä syylliseksi onkin kollektiivisesti mm. median taholta leimattu." En ole varma, meneekö se näin, jos asiaa ruvetaan katsomaan loppuun asti, sillä "matkanjärjestäjänä" sillä on jokin vastuu varmasti.

No yksittäisillä yhdistyksen jäsenillä ei ole mitään vastuuta tapahtumista, se on selvää. Sen sijaan yhdistyksen hallituksessa saattaa olla miettimisen paikka, sillä sinne vastuut lopulta kertyvät. Jos näitä tapauksia kertyy liikaa, niin jossain vaiheessa ryhdytään peräämään korvauksia yhdistykseltä eikä loputtomiin voi piiloutua "tuntemattomien" taakse. Vastuut kaatuvat toki ensisijaisesti yhdistykselle, mutta viime kädessä hallitukselle.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
No yksittäisillä yhdistyksen jäsenillä ei ole mitään vastuuta tapahtumista, se on selvää.

Selvää on se, että jokainen on omista tekemisistään vastuussa. Jos pistät fanimatkalla hallin palamaan, kyllä sinä olet itse siitä vastuussa vaikka olisit minkä fanclubin jäsen.

Edelleen odotan pystytäänkö tätä savun vetänyttä henkilöä löytämään ja onko siihen halua tai tarvetta eri osapuolilla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kannanotosta voi poimia vaikka: "Yhdistys ei ole vastuussa tästä teosta, vaikka meidät yhdistyksenä syylliseksi onkin kollektiivisesti mm. median taholta leimattu." En ole varma, meneekö se näin, jos asiaa ruvetaan katsomaan loppuun asti, sillä "matkanjärjestäjänä" sillä on jokin vastuu varmasti.

No vastuu hallin tapahtumista taitaa kuitenkin olla järjestävällä organisaatiolla, JYP on velvollinen hoitamaan kotipelinsä turvallisuuskysymykset. Eteläpääty ry:llä ei ole työkaluja ja valtuuksia jolla se voisi suorittaa ruumintarkastuksen fanimatkalaisille. Yhdistyksellä on myös ihan selkeät ohjeet fanimatkalaisille mitä tulisi noudattaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
No vastuu hallin tapahtumista taitaa kuitenkin olla järjestävällä organisaatiolla, JYP on velvollinen hoitamaan kotipelinsä turvallisuuskysymykset.

Tämä vastuukysymys ei kuulu kokonaisuudessaan, vain ja ainoastaan ja pelkästään järjestävälle organisaatiolle. Yhtälailla tässä (osavastuussa) ovat mukana fanit yksilöinä, faniyhdistykset, järjestyksenvalvonta, järjestävä organisaatio, SM-liiga kokonaisuudessaan ja yhteiskunnan suojeluviranomaiset.

Yleisesti hallin tapahtumien ja sen turvallisuuden takaamisen vastuu jakaantuu näiden kaikkien osapuolten kesken.
 

PJx

Jäsen
Selvää on se, että jokainen on omista tekemisistään vastuussa. Jos pistät fanimatkalla hallin palamaan, kyllä sinä olet itse siitä vastuussa vaikka olisit minkä fanclubin jäsen.
Aivan varmasti. Se ei poista kuitenkaan järjestävän organisaation tai halliyhtiön osavastuuta tapahtumista. Samalla tavoin alettaisiin tonkia sitäkin, onko fanclub toiminut oman vastuunsa mukaan. Isosta vahingosta seuraa perusteelliset tutkimukset, joissa kaikki saa osansa "paskasta".

Edit: Kommentti seuraavaan viestiin: Oleellinen kysymys, mitä tiedettiin ja mitä olisi pitänyt tietää (esim kokemuksen ja "huhujen" perusteella). Toisaalta mihin varauduttiin ja mihin olisi pitänyt kohtuudella varautua.
 
Viimeksi muokattu:

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Aivan varmasti. Se ei poista kuitenkaan järjestävän organisaation tai halliyhtiön osavastuuta tapahtumista. Samalla tavoin alettaisiin tonkia sitäkin, onko fanclub toiminut oman vastuunsa mukaan. Isosta vahingosta seuraa perusteelliset tutkimukset, joissa kaikki saa osansa "paskasta".

Liittyen tähän paskan jakamiseen kaikille on tieto/tiedon puute savun vetäjän suhteesta EP:hen ja EP:n vastuisiin fanimatkan järjestäjänä ja myös nuo Flintin kommentit EP:n työkaluista aika oleellisia asioita.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Kun silmiini ei ole sattunut selkeää kannanottoa _Ville_:ltä tai Tuomakselta, niin tarkoittaako tämä hiljaiselo sitä, että faniorganisaation johto hyväksyy toimet, joita jokerifanien taholta on harrastettu Jyväskylän hallissa ( sekä muut vastaavat muissa halleissa ja Areenalla aiemmin )?

Minun ja hallituksen kannanotto asiaan löytyy täältä: http://www.jokerifanit.net/n/?m=pages&a=showpage&t=567&id= - Tuomas voi omasta puolestaan vastailla sinulle jos tahtoo, mutta muistutan kuitenkin, että kaveri ei kuulu millään tapaa Jokerifanien johtoon kun ei hallituksessakaan istu. Tämä Tuomaksen tilannekin on sinulle jo kerran rautalangasta toisella foorumilla väännetty, mutta ei vaan näytä menevän jakeluun.

Sinulla on kyllä ihmeellinen halu dissata meikäläistä ja etsiä ihmeellisiä syitä miksi minä olisin jotenkin näitä ylilyöntejä puolustelemassa kun en todellakaan ole. Ja kaikki jotka mut tuntee on varmasti samaa mieltä tästä. Se jos minä en ole tänne Jatkoaikaan jaksanut kirjoitella aiheesta ei todellakaan ole mikään hiljainen hyväksyntä. Mulla kun on ihan hyvät syy olla julkisesti kirjoittelematta näistä aiheista... Mun talon seinät on jo kertaalleen vedetty spreillä ja tönimistäkin on tullut fanibaarissa, niin mielummin selvittelen näitä asioita virallisten tahojen kanssa kuin missään jatkoajan foorumeilla.

Edit: Tuomas olikin jo vastannut.
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun ja hallituksen kannanotto asiaan löytyy täältä: http://www.jokerifanit.net/n/?m=pages&a=showpage&t=567&id= - Tuomas voi omasta puolestaan vastailla sinulle jos tahtoo, mutta muistutan kuitenkin, että kaveri ei kuulu millään tapaa Jokerifanien johtoon kun ei hallituksessakaan istu. Tämä Tuomaksen tilannekin on sinulle jo kerran rautalangasta toisella foorumilla väännetty, mutta ei vaan näytä menevän jakeluun.

Sinulla on kyllä ihmeellinen halu dissata meikäläistä ja etsiä ihmeellisiä syitä miksi minä olisin jotenkin näitä ylilyöntejä puolustelemassa kun en todellakaan ole.

Anteeksi nyt Ville, ei minulla ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan, päinvastoin, olen (lähes) joka tilanteessa kehunut sinua ja sitä, mitä olet saanut aikaan Eteläpäädyn toiminnassa viime vuosien aikana, se on suuren kiitoksen aihe.

Mutta, mutta...

Olen esittänyt kritiikkiä ja tulen jatkossakin esittämään, jos siihen aihetta löytyy, siitä, miten faniyhdistyksen vastuulliset henkilöt (tähän ei kuulu Tuomas, kuten minulle jossain toisessa foorumissa on selitetty, en vain tiedä, mikä tämä foorumi on, voinet sen julkaista) selittävät nuorille kasvaville faniyksilöille, miten yhteiskunnan laatimia sääntöjä tulee noudattaa.

Laatimaasi kannanottoa en ollut missään nähnyt, siksi sitä kysyinkin, lomamatkusteluni takia. Se oli asiallisen selkeä kannanotto, joka tosin olisi voinut tulla esille jo aiemminkin. No sinullakin tietty on omat kiireesi, se on ymmärrettävää.

Kiitos ystävällisestä vastauksestasi.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä tää on saanu järjettömät mittasuhteet koko asia. Varmaan oli ihan vitun turha juttu, eikä ollut niin tarpeellinen, mutta oliko se niin vakavakaan? Life goes on jne. Ei tämä tule olemaan ensimmäinen, eikä viimeinen kerta. Enkä puhu pelkästään Jokeri-kannattajista. Joku Heyseliin vertaaminen on jo loukkaus molemmin puolin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mun mielestä tää on saanu järjettömät mittasuhteet koko asia. Varmaan oli ihan vitun turha juttu, eikä ollut niin tarpeellinen, mutta oliko se niin vakavakaan? Life goes on jne. Ei tämä tule olemaan ensimmäinen, eikä viimeinen kerta. Enkä puhu pelkästään Jokeri-kannattajista. Joku Heyseliin vertaaminen on jo loukkaus molemmin puolin.

O sancta simplicitas...

Kuten jo aiemmin totesinkin, minäkään en, Jokeriarskan tavoin, usko, että tässä ketjussa puidut tapaukset jäävät viimeisiksi lajissaan eikä minulla myöskään ole juuri harhakuvitelmia niiden aiheuttajista - sorry again!

Ja sitten...
Mitä tulee Heyseliin, MINÄ toin tapauksen ääriesimerkkinä siitä, MITÄ tarkoittavat kollektiiviset sanktiot joukkueurheilussa niin joukkueille kuin kannattajillekin, kun ne oikein pitkälle viedään - eli pikkuisen enemmän lukutaitoa ja "luetunymmärtämistä" ja vähemmän sitä omaa pientä sisäistä "jakomäkeläisyyttä" kehiin, pls ;-)
Tässä ketjussa kun muutamat Jokeri-fanit ovat jo heittäytyneet surutta miekkoihinsa syystä, että julkisuudessa on väläytelty koviakin kollektiivisia sanktioita, jos nämä muutamat Jokeri-lipun alla kulkevat mamin pikku idiootit saavat jatkaa puuhastelujansa isin tulitikkujen kanssa.
Vanha totuus: "Sitä saa, mitä tilaa!" pätee tässäkin ja edelleenkin.

Minulla ei muuta - repikää vaikka tästä...
 

Järä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannanotosta voi poimia vaikka: "Yhdistys ei ole vastuussa tästä teosta, vaikka meidät yhdistyksenä syylliseksi onkin kollektiivisesti mm. median taholta leimattu." En ole varma, meneekö se näin, jos asiaa ruvetaan katsomaan loppuun asti, sillä "matkanjärjestäjänä" sillä on jokin vastuu varmasti.

No yksittäisillä yhdistyksen jäsenillä ei ole mitään vastuuta tapahtumista, se on selvää. Sen sijaan yhdistyksen hallituksessa saattaa olla miettimisen paikka, sillä sinne vastuut lopulta kertyvät. Jos näitä tapauksia kertyy liikaa, niin jossain vaiheessa ryhdytään peräämään korvauksia yhdistykseltä eikä loputtomiin voi piiloutua "tuntemattomien" taakse. Vastuut kaatuvat toki ensisijaisesti yhdistykselle, mutta viime kädessä hallitukselle.

Ensinnäkin tuolla "vastuulla" on tässä kannanotossa tarkoitettu sitä, että yhdistys ei ole syyllinen tekoon eli mitään savupommia siellä ei yhdistys ole ilmoille laittanut. Toisekseen en näe mitään syytä, miksi yhdistyksen hallitus tai hallituksen jäsenet olisivat vastuussa tästä. Jos ja kun Jyväskylässä katsomossa on ollut muitakin henkilöitä, jotka tämän aiheuttavat, niin on turha kaataa syitä Eteläpääty ry:n niskaan, vaikkakin se täällä on tietyiltä tahoilta taas vaihteeksi näin tuomittu. EP ei näitä ylilyöntejä kannata ja toivoo todella, että nämä "maineemme" likaajat pysyisivät jatkossa ihan missä tahansa muualla, mutta ei meille tarkoitetussa vierasmatkakatsomossa. Todettakoon vielä loppuun ennen kuin tähän joku tarttuu, että edellinen kommentti ei myöskään todellakaan tarkoita sitä, että EP kannattaisi savujen/soihtujen tuomista muuallekaan halliin.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Säälittävän näköistä sinäänsä. Hienoa kyllä kun jotkut viitsii tollein kannustaa mutta sitten on näitä tuppikulleja jotka möllöttää HILJAA ja ihmettelee "mikä noita vaivaa". Se pilaa kaiken.

Olisipa koko halli tuolla laulu tuulella aina. Jumalauta mikä meininki sillon olisi.

Olimpahan tuolla pelissä minäkin. Ja ihan hyvältähän se laulu kuulosti.

Mutta, Pari kysymystä joihin haluaisin vastauksen. Miksi kolmannen erän puolivälillä koko fanikatsomo on selin peliin mielestäni aika pitkään, eikö kiekko kiinnosta ku on jännää vai mikä se juttu oli? Ja toinen juttu koskee just näitä hiljaa möllöttäviä ja niiden saantia mukaan tuollaiseen, eli miksi nuo laulut, kannustukset yms ei seuraa juurikaan peliä? Kaikissa muissa halleissa porukka lähtee mukaan juurikin ylivoiman tms. aikana(jos on lähteäkseen) jolloin faniporukka aloittaa ja muut innostuvat perässä kun on jänskä tilanne ja tunnelmaa tulee. Ei niitä möllöttäjiä kiinnosta minkään paitsiovihellyksen jälkeen alkaa laulamaan kivoja lauluja.

Mutta kokonaisuutenaan Eteläpääty on ihan hienoa vaikkei se mun tyylistä kannatusta olekaan, en jaksaisi just tollasia jumppatunteja kesken pelin. Mutta siis ihan hienoa. Ja POHJOISPÄÄTY oli mun mielestä hauska kans, olisivat vaan levittäny koko pelin ajks sen sinne.
 

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, VF-51, Vapaa Ukraina
Olimpahan tuolla pelissä minäkin. Ja ihan hyvältähän se laulu kuulosti.

Mutta, Pari kysymystä joihin haluaisin vastauksen. Miksi kolmannen erän puolivälillä koko fanikatsomo on selin peliin mielestäni aika pitkään, eikö kiekko kiinnosta ku on jännää vai mikä se juttu oli?

Fanikatsomo käsittää koko Areenan eteläisen päädyn, paikaton katsomo jossa harrastettiin aktiivisesti koreografioita on osa kokonaisuutta nimeltä Eteläpääty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös