Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 840 052
  • 2 865
Mun mielestä nää muutama nimimerkki jotka täällä ovat nyt kertoneet miten asiat pitäisi tehdä, voisivat mennä sinne Eteläpäätyyn näyttämään miten homma hoidetaan?

Mitä nyt juhlapelissä juttelin tästä Jatkoajan kannatuskeskustelusta, niin useampikin oli valmis menemään matsin-parin ajaksi Eteläpäätyyn opettamaan porukalle perusrytmiä. Sen verran porukoita kyrsii, ettei voi lähteä kannustuksiin mukaan. Kyllä tuo minullekin sopii.

Tuntuu vain aivan absurdilta, että tuohon tarvittaisiin jotain "rytmikoulutusta". Muutama tyyppi ainoastaan aloittamaan huudon ja sitä ennen joku vain käskee kuuntelemaan kannustusta jonkun aikaa ja yhtymään mukaan kun tuntuu, että saa rytmistä kiinni.

Siellä on nyt porukoille kehittynyt jo niin vääristynyt kuva koko rytmistä, että homma ei lähde toimimaan siten, että yritetään vaan koko porukalla ja Capot pyytävät vaan porukkaa rauhoittamaan huutoa. Se on pään seinään hakkaamista.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Hyvä esimerkki toimivasta "Jokerit taptaptap"-meiningistä nähtiin Jokerit - Mighty Ducks -matsissa viime syksynä.

Ja katsomossa oli 13 000 "tuulitakkia".

Hassua.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hyvä esimerkki toimivasta "Jokerit taptaptap"-meiningistä nähtiin Jokerit - Mighty Ducks -matsissa viime syksynä.

Ja katsomossa oli 13 000 "tuulitakkia".

Hassua.
Ai kun kolmannessa erässä 30 ihmistä kuiskaili Jokereita? Oli huikea meininki, olin paikalla. Hassua tosiaan.
 
Ai kun kolmannessa erässä 30 ihmistä kuiskaili Jokereita? Oli huikea meininki, olin paikalla. Hassua tosiaan.

Itsekin paikalla olleena muistan, että enemmän siellä yleisö keskittyi vain ihmettelemään ja ihastelemaan NHL-tähtiä, kannustusta ei ollut käytännössä ollenkaan. Kolmannessa erässä tosiaan kuului jo vähän Jokerikannustusta ja yllätys yllätys, kun ihmiset (vaikka se pienimuotoista olikin) saivat sen tehdä spontaanisti, niin se meni luonnostaan oikeassa rytmissä.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa Jokerit - Ilves ottelussa Capo ohjeisti rumpalia, mutta ei ottanut huudot toimiakseen. Vieläkin puuroutuu todella nopeasti tuo Jokerit-huuto.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Ai kun kolmannessa erässä 30 ihmistä kuiskaili Jokereita? Oli huikea meininki, olin paikalla. Hassua tosiaan.

Turhaan romantisoit joketaptaptappia kun meistä kumpikin tietää miten Anaheim matsissa sen yhden kerran yleisö alkoi huutamaan Jokereita oikeaan tahtiin.
Sinä olit siellä, Minä olin siellä. Chantteja ei nähty eikä muutakaan katsomomenoa, mutta tuo yksi huuto onnistui osumaan rytmiin vaikka sitä huudettiin jokaiselta laidalta. Ja se lähti kovaa. Tätä ei voi kiistää.

30 ihmistä kuiskaili jotain ihan muuta. Hieman hyökkäävästi arvon nimimerkki Ilmala nyt otit siellä tämän asian.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Urhon kautta seurattuna meidän faniporukka näytti mistä kana kusee. Mä väitän, että kukaan matsin nähnyt ei voi olla antamatta isoa kättä tuolle toiminnalle.

Sen sijaan nämä potkimiset, sylkemiset ja kamojen varastamiset ovat suoraan sieltä ja saatanan syvältä. Tällaisten episodien jälkeen ihmisten mieliin ei jää se raivoisa kannustus, vaan apinalauman perseily. Kiitos näille muutamalle idiootille, teidän takia rakastamamme seura sai taas paskaa niskaan ja mukana olleiden ja hyvin käyttäytyneiden fanien huippusuoritus jäi kakkosasiaksi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tällaisten episodien jälkeen ihmisten mieliin ei jää se raivoisa kannustus, vaan apinalauman perseily. Kiitos näille muutamalle idiootille, teidän takia rakastamamme seura sai taas paskaa niskaan ja mukana olleiden ja hyvin käyttäytyneiden fanien huippusuoritus jäi kakkosasiaksi.
Hyvä näin, niin eiköhän pikku hiljaa apinalauma saada kuriin.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Uskomatonta, että aivan joka helvetin vieraspelimatkalla on perseilty jotain. Hävettää ja ennenkaikkea vituttaa.

Mitähän siitä stoge-reissustakin tulee..
 

Mr Uffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti mahdollisimman moni jättää turun reissun väliin, ellei noiden apinoiden nimiä ilmoiteta poliisille.

Siis siellä jotkut huppupäiset loiset potkii ihmisiä Jokerikannattajien nimissä, eikä kukaan halua kertoa heidän henkilöllisyyksiä viranomaisille?
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei jumankauta jos tämä Lukkofanin kirjoittama viesti pitää täysin kutinsa!? Hävettää niin saatanasti, että pieni osa porukasta kusee täysin koko porukan ja muiden maineen.

Meillä olisi selkeästi suurin potentiaali SM-Liiga-jengeistä omata ihan mielettömän iso ja äänekäs faniryhmä jääkiekossa, jossa ollaan aivan eri tasolla kuin potkupallossa. Minkään muun jengin faniryhmät ei Suomessa pääsisi lähellekään meidän vastaavaa meininkiä ja tunnelmaa, tai arvostusta ja ihailua jos osattaisiin tällainenkin energia suunnata kannustamiseen jne eikä tällaiseen perseilyyn.

Kolikonheittelyt (koska loppuvat, milloin joku uskaltaa oikeasti antaa porttikieltoa hallille kolikon heittämisestä??), tuolien heittelyt, SBA-huutelut Peltosen tehdessä maalit kauden avauksessa, pahoinpitelyt, toisten fanitavaran paskomiset... Jos Eteläpääty ei voi rangaista näitä muutamia valopäitä, niin Jokereiden pitäisi puuttua asiaan mun mielestä. Pihalle matseista joksikin aikaa niin luulisi järjenkin tulevan mukaan kotoa hallille.

Olen täysin valmis allekirjoittamaan muiden fanien mielipiteet siitä että osa Jokerifaneista on kyllä niin kirjaimellisesti pellejä ja vähä-älyisiä. En suoraan sanoen ihmettele miksi meitä vihataan.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
JofaPlayerilta aivan erinomainen kirjoitus edellä ja allekirjoitan jokaisen sanan.
Lisätään nyt kuitenkin sen verran, että tässä on kanssa se huonoa, että tämän johdosta kaikki positiivinen toiminta - esim. näkyvä ja asiallinen kannustus eilen Raumalla - kärsii ja koko faniryhmä saa huonon maineen. Lisäksi kun monilla tahoilla tuntuu olevan lähtökohtaisesti negatiivinen suhtautuminen Jokereihin, tämä lisää vain huonoa PR:ää ja leimaa koko joukkueen/fanit.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ei jumankauta jos tämä Lukkofanin kirjoittama viesti pitää täysin kutinsa!? Hävettää niin saatanasti, että pieni osa porukasta kusee täysin koko porukan ja muiden maineen.

Meillä olisi selkeästi suurin potentiaali SM-Liiga-jengeistä omata ihan mielettömän iso ja äänekäs faniryhmä jääkiekossa, jossa ollaan aivan eri tasolla kuin potkupallossa. Minkään muun jengin faniryhmät ei Suomessa pääsisi lähellekään meidän vastaavaa meininkiä ja tunnelmaa, tai arvostusta ja ihailua jos osattaisiin tällainenkin energia suunnata kannustamiseen jne eikä tällaiseen perseilyyn.

Kolikonheittelyt (koska loppuvat, milloin joku uskaltaa oikeasti antaa porttikieltoa hallille kolikon heittämisestä??), tuolien heittelyt, SBA-huutelut Peltosen tehdessä maalit kauden avauksessa, pahoinpitelyt, toisten fanitavaran paskomiset... Jos Eteläpääty ei voi rangaista näitä muutamia valopäitä, niin Jokereiden pitäisi puuttua asiaan mun mielestä. Pihalle matseista joksikin aikaa niin luulisi järjenkin tulevan mukaan kotoa hallille.

Olen täysin valmis allekirjoittamaan muiden fanien mielipiteet siitä että osa Jokerifaneista on kyllä niin kirjaimellisesti pellejä ja vähä-älyisiä. En suoraan sanoen ihmettele miksi meitä vihataan.

Sori, että huutelen vieraaseen pöytään mutta oli pakko ottaa kiinni tähän "äänekkäimmät fanit Suomessa..." Nimittäin näinhän ei välttämättä ole...
sport-ilves ( jml ) - YouTube
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Jos Eteläpääty ei voi rangaista näitä muutamia valopäitä, niin Jokereiden pitäisi puuttua asiaan mun mielestä. Pihalle matseista joksikin aikaa niin l
Miten Eteläpääty ry voi rangaista ihmisiä ketkä ei ole yhdistyksen jäseniä, yhdistyksen vierasmatkoilla tai eivät ole Areenan Eteläpäädyssä? Raumalla oli viisi bussia yhdistyksen porukkaa jotka saivat Rauman turvallisuuspäälliköltä ja järjestysmiehiltä kiitosta meiningistä. Kaikki toimi paremmin kuin kuulemma kenelläkään muulla joukkueella. Lisätiedot vaikkapa Rauman turvallisuuspäälliköltä.

Käykää lukemassa toi mun viesti tuolta yleiseltä puolelta, ei jaksa enää kopiioda.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Miten Eteläpääty ry voi rangaista ihmisiä ketkä ei ole yhdistyksen jäseniä, yhdistyksen vierasmatkoilla tai eivät ole Areenan Eteläpäädyssä? Raumalla oli viisi bussia yhdistyksen porukkaa jotka saivat Rauman turvallisuuspäälliköltä ja järjestysmiehiltä kiitosta meiningistä. Kaikki toimi paremmin kuin kuulemma kenelläkään muulla joukkueella. Lisätiedot vaikkapa Rauman turvallisuuspäälliköltä.

Käykää lukemassa toi mun viesti tuolta yleiseltä puolelta, ei jaksa enää kopiioda.

No vaikka sillä tavalla, että jokaisen joka lähtee fanimatkalle tulee olla ep:n vai mikä vittu onkaan jäsen. Näin meilläkin on ja homma toimii, jos jengi apinoi niin on helppo jättää himaan seuraavalta matkalta. Jos joku haluaa tulla ominpäin ja pelleillä niin siinähän pelleilee, mutta tässä kohtaa on oikeasti helppo todeta ettei kuulufaniryhmään.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
No vaikka sillä tavalla, että jokaisen joka lähtee fanimatkalle tulee olla ep:n vai mikä vittu onkaan jäsen. Näin meilläkin on ja homma toimii, jos jengi apinoi niin on helppo jättää himaan seuraavalta matkalta. Jos joku haluaa tulla ominpäin ja pelleillä niin siinähän pelleilee, mutta tässä kohtaa on oikeasti helppo todeta ettei kuulufaniryhmään.

Eikö se homma toiminut Raumalla juuri kuvaamallasi tavalla? Ainakin Tuomaksen kirjoituksen perusteella näin voi päätellä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
No vaikka sillä tavalla, että jokaisen joka lähtee fanimatkalle tulee olla ep:n vai mikä vittu onkaan jäsen.

Eikös sekä EP että RB ole todenneet, että nuo pahimmat uuvatit olivat ilman ranneketta ja viereisessä osassa katsomoa? Mitä itse tätä tapausta olen palstojen ja FB:n kautta seurannut, niin EP:n suurin "rikos" oli banderollicase ja nämä rannekkeettomat apinat olivat vastuussa muusta.

Ainoa mitä EP voi tehdä tuon pahoinpitelycasen suhteen on mahdollisten tietojen välittäminen viranomaisille ja sen varmistaminen, että kukaan heistä ei jatkossakaan pääse mukaan EP:n toimintaan.

Urholta ja matsissa olleilta välittyneiden tietojen osalta sanoisin, että EP hoiti hommansa aivan loistavasti. Täyttä kymppiä ei banderollicasen takia viitsi antaa, mutta rehellisyyden nimissä tuo nyt ei ollut niinkään suuri juttu. Ilman tätä toista episodia tuo banderollicase tuskin olisi edes noussut suurempaan tietoisuuteen. Samat puhelut olisi silti soiteltu, mahdollisesti korvattu damage ja pahoiteltu tapahtunutta. Ylilyöntihän tuo oli, mutta ei missään nimessä mikään törkeyksien törkeys tai julkisen lynkkaamisen arvoinen asia.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Aika hyvin näyttää jengi teidän omalla keskustelupalstallanne kieltävän kaiken. Toki on väärin syyllistää isoa porukkaa, josta kaiketi melkein 99 % käyttäytyi hyvin ja kannusti omiaan huikeasti. Silti tuo kaiken kiistäminenkin on aika perseestä.

Nuo huppupäiset vittumarkot, jotka itseään miehiksi tituleeraavat, voisivat jo pikkuhiljaa mennä vähän itseensä. En jaksa uskoa, että kukaan ihan vain kiusallaan niistä jatkuvasti sanottavaa keksisi...

Vinkki EP:lle. Tehkää selvääkin selvemmäksi sekä foorumeilla että varsinkin katsomossa, ettei teillä ole noiden kanssa mitään tekemistä. Tämä hyssyttelypolitiikka ei ainakaan ole hyväksi, vaan leimaa aivan suotta sitä hienoa ja käytöstapaista joukkoa.

Tuo rannekesysteemi kuulostaa hienolta, mutta sen valvonnasta iso vastuu on kyllä porukan sisälläkin.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Täyttä kymppiä ei banderollicasen takia viitsi antaa, mutta rehellisyyden nimissä tuo nyt ei ollut niinkään suuri juttu. Ilman tätä toista episodia tuo banderollicase tuskin olisi edes noussut suurempaan tietoisuuteen. Samat puhelut olisi silti soiteltu, mahdollisesti korvattu damage ja pahoiteltu tapahtunutta. Ylilyöntihän tuo oli, mutta ei missään nimessä mikään törkeyksien törkeys tai julkisen lynkkaamisen arvoinen asia.

Juuri tällaiset banderollien pöllimiset yms. ovat niitä pieniä ylilyöntejä, joita sattuu, kun tunteella eletään oman jengin mukana. Isossa joukossa meininki lähtee välillä hieman yli ja näitä sitten voidaan sopia juurikin yllämainituin tavoin. Veikkaan, ettei raumalaisillakaan tuosta kakskeppisen viemisestä niin paska maku olisi suuhun jäänyt, mikäli se olisi ollut ainoa ja pahin ylilyönti, johon Jokerivärejä tunnustavat olisivat sortuneet.

Vuosia sitten Raksilassa eräältä nuorelta Kärppäkannattajalta vietiin lippu käsistä jonkun punakeltaisen toimesta. Hieman myöhemmin sama kaveri palautti lipun pahoitteluiden kera, kun asiasta mainitsin Pohjoisen Jokereiden silloisille jefeille. Toivoisin jonkun löytävän ne samanlaiset keinot saada ryhmäkuria koko Jokerikannattajien yhteisöön, mutta noin isossa ja hajanaisessa joukkiossa se lienee mahdotonta, vähintäänkin vaikeaa.

Kärppäläisenä näitä ikäviä välikohtauksia Jokerifanien alajaostojen kanssa on joutunut itsekin todistamaan turhan usein, puhumattakaan kaikesta, mitä on saman jengin väriä tunnustavilta tutuilta kuullut. Olen antanut itseni ymmärtää, että Jokerifanit pitävät jonkinlaisena kunniana olla se Suomen vihatuin ja kadehdituin porukka. Minua ei ainakaan käy yhtään kateeksi EP:n ja erityisesti Tuomaksen tilanne. Joka helvetin kerta saa olla tämänkin forumin äänitorvena selvittämässä ja pahoittelemassa tapahtumia, joihin ei ole itse syyllistynyt mitenkään. Sääliksi käy, kun hieno ja arvokas työ vedetään pöntöstä alas joidenkin urpojen toimesta kerta toisensa jälkeen.
 

Järä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen sekolustin kanssa samoilla linjoilla.

Tässä tunnutaan nyt jälleen aika tarkoitushakuisesti ohjaavan keskustelua sivuraiteille, jotta saadaan jatkoajalle tyypilliseen tapaan yleistettyä jokerifanit teini-ikäiseksi naisia hakkaavaksi kollektiiviksi. Faktahan on se, että 300 fanin vierasreissuja ei kovin monen seuran fanit kykene liigassa järjestämään. Tai harvassa ne ovat ainakin olleet. Katsomossa tunnelma oli oikeasti hieno ja reissu hyvin organisoitu yhteistyössä turvallisuusorganisaation kanssa. Tällaiset bandiksen turmelemiset ovat tietysti tarpeettomia eivätkä kuulu asiaan. Jos se kuitenkin on ainoa järjestyshäiriö, mitä tapahtuu 300 henkilön fanimatkalla EP:n katsomossa, jossa kuitenkin myös alkoholia on nautittu, niin aika kohtuullisen pienet ovat silloin järjesjyshäiriöt.

Tuomaksen tapaan olen näitä reissujärjestelyitä ollut aikanani pohtimassa ja organisoimassa. EP:n osalta näen, että kaikki mahdollinen on melkeinpä tehty, mutta mikäli uusia ideoita tulee, niin niitä otetaan varmasti vastaan. Hyvät turvallisuusjärjestelyt vaativat onnistuakseen myös suhteellisen paljon myös järjestävältä organisaatiolta. Esim. rannekesysteemi toimii, jos sitä valvotaan aukottomasti, jolloin pääsy katsomoon ilman ranneketta on mahdotonta.

Lisäksi EP:n ei vastaa hallin yleisestä turvallisuudesta, missä nämä isoimmat ongelmat ovat eilen tapahtuneet. Näistä kannattaisi kritiikki suunnata järjestävää organisaatiota ja virkavaltaa kohti - olkoonkin, että niiden takana ovat todennäköisesti jokerikannattajiksi itsensä julistaneet "fanit".

Todettakoon vielä teroitukseksi loppuun, että kaikki tällaiset pahoinpitelyt yms. ovat täysin tuomittavia tekoja. On kuitenkin kohtuutonta työntää niitä EP:n vastuulle tai tuomita näistä jokerifaneja yleisesti.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Toivottavasti mahdollisimman moni jättää turun reissun väliin, ellei noiden apinoiden nimiä ilmoiteta poliisille.

Tässä on oikea malliesimerkki erittäin typerästä kommentista. Miksi Jokerikannattajien tulisi boikotoida itse Jokerien järjestämää massatapahtumaa millään tavalla? Edellinen junamatka meni täysin ilman minkäänlaisia ylilyöntejä ja homma toimi Turussa erinomaisesti niin järjestelyjen kuin katsomomeininginkin puolesta. Järjestyksenvalvojat pitivät tiukasti huolen että ulkopuoliset eivät päässeet Jokerikannattajille varattuun katsomonosaan tai käytäville. Sama tulee tapahtumaan nyt joulukuussa.

Tällaisilla kommenteilla ei saada mitään muuta aikaan kuin hallaa itse Jokereille, joten en pysty arvostamaan näkemystäsi ollenkaan.

Junamatkalle on myymättä enää 23 lippua. Liput myynnissä jälleen huomenna, joten stoge on jo aamupäivän aikana loppuunmyyty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös