EDIT: Pahalta tosiaan näyttää, ettei tämä vierasfanien lopullinen sijoittaminen seisomakatsomoon ollutkaan vain pelkkää huhua. Katsotaan nyt miten homma lopulta lutviutuu ja saadaanko vierasfanit edes D-katsomon puoleiselle sektorille. Missään muualla ei faneja kuitenkaan pidetä rinnakkain samassa katsomonosassa, joten sinällään ratkaisu tuntuu joka tapauksessa käsittämättömältä, se on sitten ihan sama että ovatko he keskellä vai laitamilla. Mutta jos kerran silmää ja käsitystä näihin asioihin ei ole, niin sitä ei sitten vain ole.
Asia sinäänsä ei kuulu minulle pätkääkään, mutta yleisesti Satakunnan lätkäjoukkueiden asioista kiinnostuneena olen seurannut tätä keskustelua myös... Ihmeellinen ratkaisu ylipäätään oli tämä seisomakatsomoon vierasfanien tuominen, vaikka periaatteessa on perusteltavissa markkinatalouden ehdoilla ja sillä, että eihän seisomakatsomo Porissa enää ole niin "pyhää maata" kun sen kultavuosina on ollut?
Mutta yksi asia ihmetyttää todella paljon kun luin Pataljoonan keskustelupalstaa, onko ihan oikeasti niin, että Pataljoonan puheenjohtaja (korjatkaa jos olen väärässä) on itse jopa EHDOTTANUT Ässille että tehdään tästä pysyvä käytäntö.
Ja perusteluina tähän olivat ne, että nyt vierasfanit saavat "etulyöntiaseman" kun saavat laulaa ylempää, mistä ääni kantaa paremmin.
Vaikka "pyhää maata" ei seisomakatsomo enää olisikaan, niin kyllä minusta tuntuu tällainen kannanotto asiaan todella oudolta. Idea sinäänsä siirtää nämä fanit sivummalle on hyvä asia, mutta jos yhteydenotossa toimiston suuntaan on otettu kantaa vain siihen sijaintiin seisomakatsomossa, eikä ylipäätään sinne seisomakatsomoon laittamista kritisoitu ollenkaan, niin tämä on selkeä viesti toimistolle. Onnea vaan playoffeihin...
Ja taas sama juttu, jos minun viestini vituttaa täällä teidän palstalla, niin palaute on tervetullutta ja voin poistaa tämän. Tarkoitus ei siis missään nimessä ole ärsyttää ketään, edes Pataljoonan PJ:tä. Vastineen tälle kyllä kuulisin mielelläni.