Kyseinen kirjoitus lehteen on helppo tuomita turhuutena, mutta se voi olla yksi tapa saada keskusteluun mukaan henkilöitä jotka saattavat myös osata auttaa "ongelman" suhteen, asiasta on ihan hyvä käydä avointa keskustelua niin pysyy JFC:n kaapit puhtaana, pienessä piirissä keskustelu ei ehkä vie asiaa eteenpäin.
Itse olen, tähän asti, mennyt jokaiseen vieraspeliin omalla autolla, koska saan valita itse seurani ja viihteeni.
Mutta varmasti kuten joku jo mainitsikin, valtaosa on hienoa JYP-porukkaa jonka kanssa olisi mukavakin matkustaa, tulee ehkä leimattua muutaman takia liikaa.
"Enää"? Voin vakuuttaa, että FC:n reissuilla rähinöintiä ei ole suvaittu koskaan. Muutenkin tuo Oulun-reissu on omien kokemusten pohjalta valitettava yksittäistapaus - yleensä reissut ovat sujuneet ihan ongelmitta. Jos ongelmia on ollut, niin paikallisten kanssa - Porista lähdettiin kerran pullosateessa. Omien kanssa ei ole tullut ikinä ongelmia niillä reissuilla, joilla minä olen ollut.
Itse olen yleensä sääntöjen ja erilaisten tulkintojen suhteen tiukan linjan kannattaja.
Mutta haluan myös ymmärtää FC:n matkavastaavien tilannetta.
Yrittää pitää yllä linja-autossa yjt:tä mahdollisesti sellaisen kohdehenkilön kanssa jolla ei ole siihen halua asenteen tai "kuntonsa" vuoksi, se on varsin haastavaa tuossa ympäristössä.
Jos mietitään millainen legimiteetti ns. matkavalvojalla on mitä tulee itse valvontaan tai mitä hän voisi lain puitteissa tehdä, on se vähän.
Mutta matkan jälkeinen sanktio on sitten oltava sellainen että se osuu ja tuntuu.
Matkasäännöt luodaan FC:ssa mutta jos matkalla heiluu vaikkapa nyrkit, mennään jo haluttaessa lain puolelle josta voidaan hakea lisätehoa.
Tälläisiä henkilöitä ei pitäisi nähdä FC:n matkoilla enää uudestaan, vain uskottava puuttuminen ja uskottava sanktio viestittää uskottavaa toimintaa mutta myös mahdolliseen ennaltaehkäisyyn kannattaisi uhrata hiukan voimavaroja(niitä ei varmasti liikaa ole)
Mietinkin millä saadaan motivoitua joku toimimaan ns. matkavalvojana yleensäkkään ilman riittävää ennakointia, sitä en tiedä miten se on hoidettu JFC:n toimesta.