Facebook

  • 994 093
  • 3 109

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Haluaisit siis tinderiin kuvan jossa poseeraat ilman paitaa rannalla, mutta et kehtaa sitä laittaa kaikkien näkyville ;)

No ei nyt aivan. Voi olla joudun tarttumaan tässä loppujen lopuksi sellaiseen oljenkorteen mihin en haluaisi ja joudun tekemään erään läheisen henkilön katoamisilmoituksen FB:n kautta. Ei houkuta yhtään tehdä sitä omalla profiililla, mutta voi olla että se on ainoa tapa valitettavasti...

Kuten kirjoitin niin en ole ihan varma miten tuo toimii jos päivitystä sitten jaetaan paljon. Eli siis voiko tuo kuvahomma edes toimia millään tapaa? Taidan vaihtaa vaan profiilikuvan johonkin toiseen suosiolla, en haluaisi kuitenkaan hirveästi tuntemattomille tuolla paljastaa (niin tyhmältä kuin se kuulostaakin) vaan pitää profiilin mahdollisimman "suljettuna" ei-kavereille.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Tämä on kyllä ihan totta. Tuollaista kaipaamaasi toimintoa ei facebookissa ole. Se onnistuu, että profiilikuva näkyy vain määrittelemillesi ihmisille, mutta ns. kahta profiilikuvaa et saa.

*edit* esimerkiksi mulla on niin, että profiilikuva (ja toki muutkin kuvat) näkyvät vain kavereille, eli jos vaikka kommentoin kaverin postausta, niin kaverin kaveri näkee profiilikuvani kohdalla tyhjän siluetin.

No näin vähän aavistelinkin, kiitoksia vastauksesta. Pitääpä jatkaa tässä sitten suunnittelua ja testausta. Tuo olisi ihan hyvä vaihtoehto että kaverin kaverilla kuvana olisi se "joku muu".

Mitenhän tuo toimii jos joku päivitys jaetaan? Eli kaverini vaikka jakaa tilani, näkyykö siis silloin tälle kaverini kaverille kuvana tämä muu kuva, vai se jonka kaverini näkee kun jakaa päivityksen?

Olipahan taas sekavaa tekstiä, mutta jos sieltä se asia välistä löytyisi!
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sata kertaa mielummin katsoisin tällaisia.
Ettei jäisi epäselväksi, niin: kuin myös. Hyvää parodiaa oli se.
Olikse sama kuppi ja sama kahvi, samat vaatteet? kuulostaa aika lavastetulta. (FB- ystävä, söpöä. Kumpa mäkin voisin olla jonkun FB-ystävä)
Joo, oli aina sama kahvikuppi ja samat vaatteet päällä samalla häiskällä.

Ja jos ystävä on Facebookissakin ystävänä, niin onhan se silloin myös FB-ystävä. Ei se Facebook välejämme kaveruudeksi tai tuttavuudeksi muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitenhän tuo toimii jos joku päivitys jaetaan? Eli kaverini vaikka jakaa tilani, näkyykö siis silloin tälle kaverini kaverille kuvana tämä muu kuva, vai se jonka kaverini näkee kun jakaa päivityksen?

Mikäli määrittelet profiilikuvan näkyväksi vain kavereille, niin se näkyy silloin vain kavereille, myös tuossa kuvailemassasi skenaariossa.

*e*

Jaa, nyt kun oikein aloin miettimään niin voi olla niinkin, että kaverin kaveri näkee pikkukuvasi, mutta ei saa sitä klikattua suuremmaksi.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Onko muilla ollut ongelmia newsfeedin kanssa? Ainakin tänään on alkanut mulla temppuilemaan, näyttää joidenkin viimeisimmät päivitykset/toiminnat, mutta ei kuitenkaan kaikkien. Sivua päivittäessä saattaa häipyä viimeisin uutinen ja lykätä jonkun kahden tunnin takaisen päivityksen uusimmaksi uutiseksi.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko muilla ollut ongelmia newsfeedin kanssa? Ainakin tänään on alkanut mulla temppuilemaan, näyttää joidenkin viimeisimmät päivitykset/toiminnat, mutta ei kuitenkaan kaikkien. Sivua päivittäessä saattaa häipyä viimeisin uutinen ja lykätä jonkun kahden tunnin takaisen päivityksen uusimmaksi uutiseksi.

Onko sulla ruksi uutiset- palkissa "suosituimmat tarinat" kohdalla?
 

passenger

Jäsen
Onko muilla ollut ongelmia newsfeedin kanssa? Ainakin tänään on alkanut mulla temppuilemaan, näyttää joidenkin viimeisimmät päivitykset/toiminnat, mutta ei kuitenkaan kaikkien. Sivua päivittäessä saattaa häipyä viimeisin uutinen ja lykätä jonkun kahden tunnin takaisen päivityksen uusimmaksi uutiseksi.

Mulla on ollut jo jonkin aikaa juuri tuollainen tuo newsfeed. Pitäisi olla uusimmat päivitykset, mutta joitain vanhempia pukkaa koko ajan kärkeen. Ja useamman sadan kaverin joukosta tuo taitaa pyörittää ehkä kahdenkymmenen ihmisen päivityksiä näkyvillä.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Mulla on ollut jo jonkin aikaa juuri tuollainen tuo newsfeed. Pitäisi olla uusimmat päivitykset, mutta joitain vanhempia pukkaa koko ajan kärkeen. Ja useamman sadan kaverin joukosta tuo taitaa pyörittää ehkä kahdenkymmenen ihmisen päivityksiä näkyvillä.

Joo, juuri näin. Ja jotenkin ihan ihmeellisten ihmisten päivitykset pyörii feedissä, esim. tällä hetkellä tapailemani neidin päivitykset ei tule feedissä näkyviin, vaikka chatissa ja noin muutenkin ollaan aktiivisia keskenämme facessa.

No, jos se lähtisi parin päivän päästä rullaamaan taas normisti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tosiaan jo vähän aikaa ollut tuo feedi sellainen, että saattaa itsestään vaihtaa niin, että "most recent stories" vaihtuu tuohon "top stories", mutta senhän saa siitä vierestä klikattua takaisin. Ja varmaan kyllä tiedättekin, että pelkästään kaverilistalla olo ei riitä siihen, että jonkun päivitykset näkyvät omassa feedissä, vaan pitää myös käydä klikkaamassa "follow" sen kaverin profiilista. Mietin vaan, että voisiko olla tuosta kiinni, mikäli tiettyjen kaverien päivitykset eivät feediin päädy?

No, jos se lähtisi parin päivän päästä rullaamaan taas normisti.

Joo, saman olen todennut monta kertaa. Kuitenkin suhteellisen usein tuossa jotain ongelmia on, siis muutakin kuin se, että siellä yleensäkin tulee roikuttua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja varmaan kyllä tiedättekin, että pelkästään kaverilistalla olo ei riitä siihen, että jonkun päivitykset näkyvät omassa feedissä, vaan pitää myös käydä klikkaamassa "follow" sen kaverin profiilista. Mietin vaan, että voisiko olla tuosta kiinni, mikäli tiettyjen kaverien päivitykset eivät feediin päädy?

En tiedä, mutta minulla on ainakin kaikkien kavereiden kohdalla seuraus, vaikka en ole asialle mitään tehnyt. Toisin sanoen defaulttina ne näkyvät eikä sitä tarvitse erikseen klikata. On ehkä hyvä käydä tietysti tarkistamassa onko päällä, jos jonkun jutut tuntuvat puuttuvan.

Noin muutenkin tuo toimii aivan sekavasti ja android-luurilla näyttää ihan eri päivityksiä, vaikka on sama asetus viimeisimmistä tarinoista. Juuri tällä hetkellä vertaan tietokoneen ruutua ja luurin ruutua ja ei vain täsmää, koneelta puuttuu välistä päivityksiä.

Hieno juttu, mutta eihän tätä bugista paskaa oikein vakavana yhteydenpitovälineenä voi pitääkään. Esimerkiksi kaverin kihlajaisuutisen huomasin vasta nyt luurista, kun tietokone ei sitä ollut näyttänyt, mutta olin toki asiasta jo tietoinen. Itse asiassa tietoinen tsätin kautta mikä on toiminut varsin hyvin. Välillä tulee ilmoitus, että viesti ei mennyt perille, vaikka se menikin.
 

passenger

Jäsen
On tosiaan jo vähän aikaa ollut tuo feedi sellainen, että saattaa itsestään vaihtaa niin, että "most recent stories" vaihtuu tuohon "top stories", mutta senhän saa siitä vierestä klikattua takaisin. Ja varmaan kyllä tiedättekin, että pelkästään kaverilistalla olo ei riitä siihen, että jonkun päivitykset näkyvät omassa feedissä, vaan pitää myös käydä klikkaamassa "follow" sen kaverin profiilista. Mietin vaan, että voisiko olla tuosta kiinni, mikäli tiettyjen kaverien päivitykset eivät feediin päädy?
...

Ei ole kyse tästä minun kohdallani ainakaan. Kaiken lisäksi aika usein, kun kirjaudun sisään, ei näy mitään päivityksiä. Tällöin newsfeedissä on teksti, että "no posts to show" ja alapuolella "find friends".
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ole kyse tästä minun kohdallani ainakaan. Kaiken lisäksi aika usein, kun kirjaudun sisään, ei näy mitään päivityksiä. Tällöin newsfeedissä on teksti, että "no posts to show" ja alapuolella "find friends".

Niin vähän meinasinkin, mutta mainitsin nyt kuitenkin, tuo kun olisi ollut helposti korjattavissa. Mullekin on joskus (harvoin) käynyt noin kun kuvailit, mutta siitä olen yleensä selvinnyt päivittämällä sivun.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Olisiko jollain heittää vinkkiä, miten saan tuossa Nokia 925:n facebook-sovelluksessa muokattua uutisvirrassa näkyviä linkkejä yms?
Läppärillä ei noita häiritseviä linkityksiä näy, mutta puhelimessa ne näkyy.
On kyseessä muutama kaveri, jotka linkittävät lähes kaiken mitä lukevat/pelaavat jne.
Joo, poista kavereista on tietty varmin vaihtoehto, mutta siihen en viitsi (vielä) lähteä.

Onko siellä joku taikanappi piilotetuna, josta homma hoituu?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Olisiko jollain heittää vinkkiä, miten saan tuossa Nokia 925:n facebook-sovelluksessa muokattua uutisvirrassa näkyviä linkkejä yms?
Läppärillä ei noita häiritseviä linkityksiä näy, mutta puhelimessa ne näkyy.
On kyseessä muutama kaveri, jotka linkittävät lähes kaiken mitä lukevat/pelaavat jne.
Joo, poista kavereista on tietty varmin vaihtoehto, mutta siihen en viitsi (vielä) lähteä.

Onko siellä joku taikanappi piilotetuna, josta homma hoituu?

En tiedä onko samanlainen kuin I-laitteilla, mutta kokeillaan. Eli painat sen julkaisun oikeassa yläkulmassa olevaa pientä merkkiä. Sen jälkeen valitset "älä seuraa sivua Nimitähän." Näin saat kaikki julkaisut piiloon.
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tämä on varmaan perinteinen tilanne. Yritin lähettää viestin henkilölle, joka ei ole kaverini eikä myöskään kaverin kaveri. Meneekö tuo lainkaan samalla tavalla viestikansioon kuin yleensä vai jonnekin "muut"-kansioon? Eikä näytä vastaanottajalle edes sitä punaista ilmoitusta viestistä?

Yleensähän myös lähettäjälle näkyy tuo nähty klo 11.50 tai vastaavaa jos se on nähty ja nyt sitä ei kuitenkaan näy. Kyseinen henkilö itse asiassa tietää odottaa viestiä, koska asiasta oli jo sovittu etukäteen, joten mistään vastaamattomuudesta ei ole kyse. Mutta piiloutuuko viesti niin, ettei hän näe sitä?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
http://www.iltalehti.fi/digi/2014052218330394_du.shtml
Ja hieman referaattia:
Toiminto käyttää älypuhelimen mikrofonia "kuunnellakseen" mitä käyttäjä kulloinkin soittaa tai katsoo. Kyseessä on samantapainen tekniikka kuin suositussa Shazam-sovelluksessa, joka tunnistaa musiikkikappaleen käyttäjän puolesta. The Verge -sivuston mukaan on kuitenkin mahdollista, että Facebookin tekniikka ei pysty yhtä hyvin tunnistamaan musiikkia taustamelun takaa.

Kun ääni tai ohjelma on tunnistettu, Facebook antaa mahdollisuuden jakaa tiedon käyttäjän statuksessa.
Omaan korvaani tuo kuulostaa turhalta ominaisuudelta enkä itse käyttäisi missään tapauksesssa. Onneksi tuo on ilmeisesti vapaaehtoinen lisäominaisuus jonka saa sitten halutessaan ottaa käyttöön. Ja onneksi ei ole älypuhelinta käytössä ja toivottavasti ei tule olemaankaan. Miten on, vasikoiko Facebook ilman lupaa että mitä musaa Spotifyssä kuuntelee? Noh, onneksi rekisteröidyin Spotifyyn toista kautta kuin Facebook-tilin kautta ja käytän sitä silloin kun en ole kirjautunut FB:n. On tullut usein mieleen poistaa koko tili FB:stä, tällä hetkellä ainoa mikä pitää minut vielä palvelussa, on se, että voi mutkattomasti ja ilmaiseksi pitää yhteyttä kavereihin.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mua on pitkään hämmästyttänyt facebookissa miespuolisten ihmisten käytös. Nimittäin se, ettei muut miehet ainakaan mun 'piireissä' melkein koskaan kommentoi mitenkään naisten juttuja, siis edes neutraaleista sukupuoliroolivapaista teemoista. Itsellä on useinkin käynyt niin, että olisi ollut jotain nasevaa sanottavaa jonkun naisen tilapäivitykseen, mutta sitten kun katson muiden vastauksia niin huomaan, että kommentit on 100% naisten käsialaa, vaikka heillä voi olla satakuntakin miespuolista kaveria. Siinä vaiheessa iskee itseenkin ryhmäpaine ja päätän jättää komentoimatta, etten vaan jää ainoaksi mieheksi, joka keskusteluun osallistuu.

Vielä hämmästyttävämpää on se, miksi naiset sitten pitävät kavereinaan tällaisia miehiä, jotka eivät koskaan sano heille mitään. Täytyy myös ihmetellä, että millä ihmeellä nää jantterit on livenä naisiin tutustuneet, kun netissäkään ei pysty mitään sanomaan niille :D
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nimittäin se, ettei muut miehet ainakaan mun 'piireissä' melkein koskaan kommentoi mitenkään naisten juttuja, siis edes neutraaleista sukupuoliroolivapaista teemoista. Itsellä on useinkin käynyt niin, että olisi ollut jotain nasevaa sanottavaa jonkun naisen tilapäivitykseen, mutta sitten kun katson muiden vastauksia niin huomaan, että kommentit on 100% naisten käsialaa, vaikka heillä voi olla satakuntakin miespuolista kaveria. Siinä vaiheessa iskee itseenkin ryhmäpaine ja päätän jättää komentoimatta, etten vaan jää ainoaksi mieheksi, joka keskusteluun osallistuu.

Olen noteerannut saman. Laitoin juuri kaverin vaimon ottamaan kesäkuvaan hassun hauskan kommentin. Enterin painaminen pelotti ja pelottaa enemmän kuin moderaattorin pelko Jatkiksella.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Olen noteerannut saman. Laitoin juuri kaverin vaimon ottamaan kesäkuvaan hassun hauskan kommentin. Enterin painaminen pelotti ja pelottaa enemmän kuin moderaattorin pelko Jatkiksella.

Jep, ei oo Facebook eikä Jatkoaika vielä kiinteä osa liberaalia maailmanjärjestystä. Aika irstasta kommentoida kaverin vaimon kuvia. Laitoin mäkin hetki sitten viestiä Facessa naapurin rouvalle, mutta oot kyllä selvästi syntisempi naamakirjailija.
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Facebook ilmoittaa heti viestiä kirjoittaessa, mikäli se toimitetaan Muut-kansioon. Jos ilmoitusta ei näy, viesti menee normaalisti perille ns. pääinboxiin.

Näyttääkö se kuitenkin sen punaisen merkin? Olen itsekin joskus tuonne saanut ja jotenkin muistaisin sen merkin ilmestyneen.

Tuota lähettämääni viestiä ei ole ikinä edes katsottu tai nähty. Se ei ole enää oikeastaan ajankohtainenkaan, mutta jatkoa ajatellen voiko tuota oikein käyttääkään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pikku hiljaa alkaa täyttyä päivitykset ylioppilaskuvista. Mutta sama kai se, kun tähän mennessä on ollut hyvännäköisiä tyttöjä.

Kai tässä iltaa kohti alkaa sitten jotain silmälasipäisiä tietokoneen käyttäjiäkin näkymään. Mielenkiinnolla odottelemme.
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Vielä hämmästyttävämpää on se, miksi naiset sitten pitävät kavereinaan tällaisia miehiä, jotka eivät koskaan sano heille mitään.

Kannattaa nyt huomata, että miehillä usein on parempaakin tekemistä kuin tutustua erilaisten nykyaikaisten paskatuuttien sisältämään disinformaatioon. Naisten tippaleipäaivojen juoruilutumakkeille sovellus on onnen omiaan. Mutta miehet, heitä ei voisi vähempää kiinnostaa, että naapurin Pikku-Pirjo on saanut elämänsä ensimmäiset telinevoimistelutohvelit. Ei saatana, ei sitten millään. "I need a bear", sanoo mies, jos asian jostain vahingossa kuulee.

Lisäksi miestä odottaa pihalla iso lautakasa, josta pitää nikkaroida ylityöpäivän jälkeen uusi koirankoppi, hiekkalaatikko ja leikkimökki. Sillä aikaa talouden tippaleipäaivo kivasti naamakirjaa selaillen aikaa kuluttaa. Yöllä, kun koirankoppi on valmis, mies hoitaa tiskit ja maksaa laskut. Senkö jälkeen olisi tärkeää, että hän vielä kommentoisi naarastuttaviensa postauksia sanoilla "lol, ihq laukku".

Helvetti sentään, kaikkea sitä kuulee. Sen takia vuodessa on karkauspäivät, että voi avata naamakirjan ja lukea ne pari ylimmäistä päivitystä. Hyvin pääsee jyvälle kaikesta. Kommentteja mies antaa sitten lähiöbaarissa ihan naamatusten ja tietysti pelkkää örisevää vittuilua.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
"I need a bear", sanoo mies, jos asian jostain vahingossa kuulee.

Tämä lainaus varmaan kertookin kaiken...

Minulla on onnekseni varsin sukupuolineutraali naamakirja, tasapuolisesti tulee kommenttia tutuilta, sukupuolesta huolimatta. Samoin myös itse kommentoin, jos jotain sanottavaa on.

Kun kaverit ovat hajaantuneet ympäri maapallon töiden ja parisuhteiden perään, ja työn jälkeen ei millään jaksaisi lähteä karhulle edes joka viikko, on face ihan mainio tapa pysyä jokseenkin selvillä siitä, mitä kavereiden elämässä tapahtuu. Tosin on se yksi urpo, joka käy antirokotuskampanjaa niin, että nousee niskakarvat pystyyn.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on näköjään joku positiivisuuskampanja menossa. Viisi kuvaa jotain jostain. Jännittää osallistuukohan joku miespuolinen hetero tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös