Facebook

  • 994 587
  • 3 109

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
VAROITUS!!! Facebookissa liikkuu postaus "Lauri Tähkän uusi sinkku". Älä missään nimessä klikkaa linkkiä, sillä linkin alta löytyy Lauri Tähkän uusi sinkku. Varoitathan myös FB-kavereitasi.
 

tutzba

Jäsen
Mitäköhän vittua. Piti lähettää Facebookissa eräälle henkilölle viesti, niin tulee vastaus joltain aivan tuntemattomalta, että taisit lähettää väärälle. Tuo viestin saanut henkilö ei siis ole ollenkaan minun FB-kaverini, mutta yksi yhteinen tuttava meillä on. Onko systeemi näin sekaisin?
 
Miten voin estää kaverilistallani olevia henkilöitä näkemästä kuviani, tilapäivityksiäni ja seinäkirjoituksiani? En halua että tietyt sukulaiset, duunikaverit ja asiakkaat näkevät kaikkia villi viikonloppu -juttuja...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miten voin estää kaverilistallani olevia henkilöitä näkemästä kuviani, tilapäivityksiäni ja seinäkirjoituksiani? En halua että tietyt sukulaiset, duunikaverit ja asiakkaat näkevät kaikkia villi viikonloppu -juttuja...

Kannatteko siel julkaista mitään mitä ei haluais kaverilistalla olevien ihmisten näkevän? Tai oikeastaan kannatteeko lisätä ihmisiä joiden ei halua näkevän tiettyjä asioita sun yksityiselämästä...?

Mut siis joo. Lopetat ne julkaisut tai sit poistat noi turhat ihmiset Facesta. Molemmat vaihtoehdot toimii 100%:sti.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Miten voin estää kaverilistallani olevia henkilöitä näkemästä kuviani, tilapäivityksiäni ja seinäkirjoituksiani? En halua että tietyt sukulaiset, duunikaverit ja asiakkaat näkevät kaikkia villi viikonloppu -juttuja...

Menet albumeihin, avaat sieltä haluamasi albumin ja albumin nimen vierestä painat "muokkaa albumia"-nappia, josta voit laittaa asetuksiin, että mukautettu-ryhmä näkee kuvasi, voit joko valita ketkä näkee kuvasi tai keiden et halua nähdä kuviasi.

Uuden päivityksen jälkeenhän voit päättää että ketkä näkee tilapäivityksesi, tilapäivityslaatikon oikeassa alanurkassa on "julkaise"-napin vasemmalla puolella pudotusvalikko, jonka oletuksena lukee ainakin itselläni "kaverit", voit tehdä sille saman mukautuksen, kuten kuvillesikin.

Omia seinäkirjoituksiahan et voi muuten estää, kuin poistaa julkaisun omalta profiilisivultasi, mutta jos henkilö, kenen et halua näkevän kyseistä julkaisua ja hän on yhteinen kaverinne niin siihen ei taida mikään keino tepsiä.

Sekaista selitystä, mutta koita ymmärtää!
 
Kiitos neuvoista, yksityisyysasetuksia muuttamallahan tuo onnistui. Lista nimiä jotka eivät näe kuvia eikä tilapäivityksiä, serkut ja työkaverit voivat olla vielä fb-kavereita.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika mystisiä nuo Facebookin chat-asetukset. Olemme muutaman kaverin kanssa ihmetelleet miten emme ikinä näy toisillemme tuolla chatissa. Tai yhden kohdalla on niin että näkee mut mutta mä en ikinä näe häntä. Sama tilanne myös muutamien muidenkin kanssa. Kerran lähetin yhdelle yksityisviestin missä kysyin jotain ja hän vastasi viestiin noin 30 sekunnin päästä mutta chatissa ei vain näkynyt. Sitä siinä sitten ihmeteltiin. Usein myös näkee miten joku koko ajan päivittelee seinäänsä, mutta ei näy chatissa. Onhan se tiedossa että tuo chat on hieman vajaa, mutta mielenkiintonen juttu. Voiko muuten itsensä säätää näkymättömäksi joillekin tuolla chatissa? Sen voi toki laittaa että on tavallaan poissa vaikka onkin paikalla, mutta saako näkymättömäksi?
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Facebookissa on hiljattain muuttunut nuo yksityisyyssysteemit tai tarkemmin sanottuna niiden märittämisasetukset. Miten siis saan julkisesti näkyviin kaikki,kuvat joihin olen tagattuna?

Ennen sitä varten oli oma ruksi jossain, mutta nyt sitä ei löydy?
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Ennen sitä varten oli oma ruksi jossain, mutta nyt sitä ei löydy?

Kuvan alapuolella on sinisellä tekstillä "Report/remove tag". Sieltä näppäilemällä löytyy tehdyn tagauksen poisto.

Facebook se muuttuu taas tänään. Kaverilistoihin tulee jotain googleplusmaisia ominaisuuksia ilmeisesti. Saa nähdä joko nyt on itselle se viimeinen pisara koko saittia. Muokattavuus on kuin terästangossa, vääntämälläkään ei väänny.
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Kuvan alapuolella on sinisellä tekstillä "Report/remove tag". Sieltä näppäilemällä löytyy tehdyn tagauksen poisto.

Facebook se muuttuu taas tänään. Kaverilistoihin tulee jotain googleplusmaisia ominaisuuksia ilmeisesti. Saa nähdä joko nyt on itselle se viimeinen pisara koko saittia. Muokattavuus on kuin terästangossa, vääntämälläkään ei väänny.

Selitin itseni vähän huonosti. Tarkoitin siis sitä, että miten saan tagatut kuvat taas julkiseksi, kun olen aikoinaan pistänyt kaikki tagatut kuvat piiloon. Mutta hetken aikaa ku tuolla pyöritteli, niin löysin paikan mistä sain kuvat näkyviin.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs se kaverin päivitysten "piilottaminen" menikään? Eräs tuttuni päivittelee tilaansa noin 10-15 kertaa päivässä, mutta en taas tohtisi poistaa tätä kaverilistalta saati blokkailla tai mitään. Eli miten yhden tietyn kaverin päivitykset saa jemmaan?
 

Durable

Jäsen
Mitenkäs se kaverin päivitysten "piilottaminen" menikään? Eräs tuttuni päivittelee tilaansa noin 10-15 kertaa päivässä, mutta en taas tohtisi poistaa tätä kaverilistalta saati blokkailla tai mitään. Eli miten yhden tietyn kaverin päivitykset saa jemmaan?

Vie kursori päivtyksen päälle. Oikealle puolelle ilmestyy ruksi. Paina sitä niin tulee vaihtoehtoja.
 

Hanskaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-liiga.fi
Taisin vahingossa muuttaa asetuksia niin, että ei näy enää omalla seinällä sivuja joihin olen juuri liittynyt faniksi. Missä mahtaa olla asetus josta saisi tuon tieton taas näkymään seinälläni?
 

Taikakaulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko kukaan vahvistanut Facebookissa puhelinnumeroaan? Onko tullut muita viestejä facebookilta kuin se vahvistusviesti? Kiinnostaisi testata noita huomisia uudistuksia, mutta sitä varten täytyy vahvistaa puhelinnumero. Ja tuo vahvistusviesti on varmasti ilmainen?
Todella tyhmiä kysymyksiä, kyllä, mutta ei kiinnostaisi maksaa ylimääräistä puhelinlaskussa siitä, että olen vahvistanut puhelinnumeroni facebookissa.
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Mulla on hävinny toiminto jolla voi laittaa videolinkkejä tilapäivitykseen/kaverin seinälle.Ennen siinä oli lisää linkki toiminto, mihin lie kadonnut?

Help please
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Oletko koittanut vaan pistää sen videon osoitteen siihen kenttään? (Jos et siis aikaisemmin näin ole jo tehnytkin)

Juu. Tekee kyllä sen linkin pelkkänä osoiterivinä, mutta esikatselukuvaa ei vaan tuu. Mystistä. Kyl toi ennen toimi ja siinähän oli se lisää linkki-toimintokin.
Muilla kavereilla näyttää toimivan.
Höh?

Edit. Näyttäs sittenkin toimivan
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Saako mistään muokattua niin, että tuossa oikeanpuoleisessa palkissa ei lukisi kavereilleni mitään tykkäämisistäni tai muiden ihmisten statusten kommentoimisistani?
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Onko mitään keinoa, jolla voi piilottaa kaikki vanhat statuksensa, jotka siis tulevat seuraavan uudistuksen jälkeen kaikille helposti näkyväksi. Kyllä oikeasti pitää kohta poistaa tuo profiili.
 

J.Petke

Jäsen
Mikä kohu tämä on kun jotkut jantterit pelkäävät kovin, että kohta facebook paljastaa nettisivutkin missä käydään? Itsekin olen noista uudistuksista lukenut mutta ei minulla ainakaan ole moinen yksityiskohta osunut silmiin..
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Minulle tuli nuo päivitykset viime viikonloppuna, mutta muutama päivä sitten palattiin taas edelliseen versioon eli mm. ticker katosi sivun oikeasta reunasta. Facebook tuskin kuitenkaan on noita päivityksiä kuopannut, kun mitään uutisointia ei asiasta ole?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös