Facebook

  • 994 123
  • 3 109

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Help Help!!!
Liekö virus saastuttanut tietokoneeni, vai mistä johtuu, että aina facebookkiin mennessä kone ohjaa väärälle sivulle. Facobookista ei tietoakaan, vaan näyttöön ilmestyy Vippivertailu.fi-sivusto. Naamakirjaan pitää hakeutua kiertoteitse.
Onko muilla vastaavia ongelmia ja onko tietoa mistä johtuu?
 

J.Petke

Jäsen
Help Help!!!
Liekö virus saastuttanut tietokoneeni, vai mistä johtuu, että aina facebookkiin mennessä kone ohjaa väärälle sivulle. Facobookista ei tietoakaan, vaan näyttöön ilmestyy Vippivertailu.fi-sivusto. Naamakirjaan pitää hakeutua kiertoteitse.
Onko muilla vastaavia ongelmia ja onko tietoa mistä johtuu?

Yritätkö mennä facebook.fi vai facebook.com osoitteeseen? Näistä luonnollisesti jälkimmäinen on oikea.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Mitäs nää tilapäivitykset nyt on, jotain tyyliin ''lattialla'', ''tuolilla'' etc. Joku naisten ''hauska'' ketjuviesti kulkee näköjään taas...
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mitäs nää tilapäivitykset nyt on, jotain tyyliin ''lattialla'', ''tuolilla'' etc. Joku naisten ''hauska'' ketjuviesti kulkee näköjään taas...

Veikkaan aivojen sijaintia. No, oli mikä vaan, voin jo useamman kerran todeta, että onneksi ystäväni eivät ole enää lähteneet näihin. Lienevät oivaltaneet, kuinka naurettavia nämä ovat. Enkä sano näin edes jostain typerästä mielenkiinnosta saada selville, mitä nämä milloinkin merkitsevät...
 
Viimeksi muokattu:

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Edesmenneen ystäväni profiili on laitettu sellaiseksi muistosivuksi.
Nyt veljensä kuitenkin tahtoisi poistaa profiilin kokonaan, liekö mitään kautta mahdollista? Tunnukset ja salasana ovat kuulemma tiedossa, muttei pääse enää kirjautumaan.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mielenkiintoinen ilmiö, kun laittaa facebookiin tilapäivitykseen jotain positiivista, esim. että ei vituta mikään ja kaikki menee oikeastaan ihan hyvin, niin ei tule juuri yhtään kommenttia eikä tykkäämisiä. Mutta kirjoitapa tilaan, että asiat menee päin p:tä tai jotain muuta negatiivista/dramaattista, niin jo on kommentti poikineen ja monet jopa viisaina tykkäävät. Ihmismieli kai tarvitsee toisten vastoinkäymisiä?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielenkiintoinen ilmiö, kun laittaa facebookiin tilapäivitykseen jotain positiivista, esim. että ei vituta mikään ja kaikki menee oikeastaan ihan hyvin, niin ei tule juuri yhtään kommenttia eikä tykkäämisiä. Mutta kirjoitapa tilaan, että asiat menee päin p:tä tai jotain muuta negatiivista/dramaattista, niin jo on kommentti poikineen ja monet jopa viisaina tykkäävät. Ihmismieli kai tarvitsee toisten vastoinkäymisiä?

Tai sulla on surkeat kaverit? Kyllä ainakin itsellä positiivisiin statuspäivityksiin ne tykkäämiset tulee. Negatiivisiin sitten taas kannustukset tms.
 

RDivis

Jäsen
Mielenkiintoinen ilmiö, kun laittaa facebookiin tilapäivitykseen jotain positiivista, esim. että ei vituta mikään ja kaikki menee oikeastaan ihan hyvin, niin ei tule juuri yhtään kommenttia eikä tykkäämisiä. Mutta kirjoitapa tilaan, että asiat menee päin p:tä tai jotain muuta negatiivista/dramaattista, niin jo on kommentti poikineen ja monet jopa viisaina tykkäävät. Ihmismieli kai tarvitsee toisten vastoinkäymisiä?

Nyt sinä et näe kokonaisuutta. FB on rakennettu siten, että siellä voi vain 'tykkäillä', mitään 'voihan paska'-nappia ei edes löydy. Siis positiiviseksi yhteisöksi. Ja itse tykkään kaverien negatiivisista kirjoituksista lähinnä siksi, että tajuaisivat minun olevan hengessä mukana. Ei minään vittuiluna.

Vaikka FB onkin suunniteltu siten, että siellä olisi positiivista juttua, niin itse postailen paljonkin negatiivisia tilapäivityksiä. Toki posiitiivisiinkin olisi mukava saada kommenttia. Ja itse ainakin saankin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä tuon facen tykkäämiset on niin perseestä kuin olla ja voi. Moni hakee omilla pöljillään tilapäivityksillään ensinnäkin näitä vitun peukkuja ja samalla toiset tykkäävät omistaan tilapäivityksistään. Sitten pöljät tykkäävät juurikin negatiivisista asioista ajattelematta asiaa sen enempää...kunhan painavat nappia kun se on niin helppoa. Jengi vetää joka aamu jo rutiinilla saman kaavan mukaan asiat ja sitten siitä pitkin päivää.

Omia tilapäivityksiä tulee viikossa varmaan kaikki viisi. Ei saakeli tarvitse kommentoida joka helvetin kauppaan lähtöä tai koiran kusetusta. Kiristää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omia tilapäivityksiä tulee viikossa varmaan kaikki viisi. Ei saakeli tarvitse kommentoida joka helvetin kauppaan lähtöä tai koiran kusetusta. Kiristää.

Mä oon ainakin koko ajan sormi napilla ja kursori peukulla odottamassa, että koska "Vanha Len syö nyt ruokaa" tai vastaavaa. Varmasti tykkään heti!

Omia päivityksiä tulee, kun tulee. Onnellisuuspäivityksiin tulee ne peukut ja rutinapäivityksiin tsemppiä.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Omia tilapäivityksiä tulee viikossa varmaan kaikki viisi.

Just, tukit vielä koko facebookin tolla vauhdilla.

Tällaiselle verkostopalvelulle on kuitenkin oma tilansa, kun oma vapaa-aika on varsin rajoittunutta niin on ihan mukava jollain tasolla pysyä tuttujen ja hyvänpäiväntuttujen menossa mukana. Pidän koko palvelua profiililtaan ylipäänsä melko lapsellisena, mutta toisaalta taas tulee itse käytettyä suhteellisen aktiivisesti. Tosimiehethän eivät facebookissa ole.

Alkuun tuli päiviteltyä erinäisiä statuksia aktiivisemminkin, enemmän ja vähemmän järkevää hengentuotosta on näköjään joukossa samoin kuin erilaiset "tää on just mun juttu"-groupit joihin liittyminenkin on saanut kokolailla jäädä, eikä tule sovelluksiakaan asenneltua. Perustoiminnallisuus on ihan kiva juttu ja toisaalta jos tämä liian aikuismainen olisi niin suosio tipahtaisi aika nopeasti.

Hauskaahan se on myös seurailla kuinka bimbot toteuttavat uskollisesti omiaa kliseemästä itseään noiden statusten kanssa. Joku metsästää jatkuvasti kehuja ulkonäöstään, toiset taas eivät kykene löytämään omasta itsestään sisältöä ollenkaan vaan raportoivat lähinnä läheistensä edesottamuksia. Tämän toki täydentää profiilikuva jossa ei ole käyttäjä itse, vaan vaikkapa se ihana elämän täyttänyt sinappikone. Ei millään pahalla, jokainen tekee kuten haluaa, tietynlaisen toistuvan kuvion havaitseminen on vain yleensä hauskaa.

Sekin on hauska ilmiö kun kaveripyyntöjä saattaa tipahdella ihmisiltä joiden kanssa on oltu n. tsiljardi vuotta sitten nimenomaan napit vastakkain, ei suinkaan mitään kavereita mutta nyt sitten on joidenkin tulkinnan mukaan kiva vaihtaa kuulumisia ja muistella vanhoja. "Ne oli aikoja ne..." - kyllä, etupäässä semmoisia mitä voisi jo mielellään unohtaa. :P


· Kommentoi · Tykkää
2 henkilöä tykkää tästä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ei jumalauta! Heti kun niistä ääliömäisistä syntymäpäiväkalentereista päästiin eroon, astuu kehiin "Missä ystäväsi asuvat" -sovellus. Ja taas on sata kuvaa, joihin olen tägättynä. Vittu! Lopettakaa! Hajottaa!
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ei jumalauta! Heti kun niistä ääliömäisistä syntymäpäiväkalentereista päästiin eroon, astuu kehiin "Missä ystäväsi asuvat" -sovellus. Ja taas on sata kuvaa, joihin olen tägättynä. Vittu! Lopettakaa! Hajottaa!

Eikö kyseistä sovellusta voi piilottaa omasta news feedistä? Vai onks sul niinku niin paljon frendei et ärsyttää.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eikö kyseistä sovellusta voi piilottaa omasta news feedistä? Vai onks sul niinku niin paljon frendei et ärsyttää.

Saa piilotettua news feedistä, mutta tuo sovellushan tägää kuviin. Sitä ei tietääkseni pysty estämään.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Saa piilotettua news feedistä, mutta tuo sovellushan tägää kuviin. Sitä ei tietääkseni pysty estämään.

Etkö pysty laittamaan asetuksista niin, että sinua ei voi tägätä ilman lupaasi, mielestäni ainakin ennen näin pystyi tekemään.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edesmenneen ystäväni profiili on laitettu sellaiseksi muistosivuksi.
Nyt veljensä kuitenkin tahtoisi poistaa profiilin kokonaan, liekö mitään kautta mahdollista? Tunnukset ja salasana ovat kuulemma tiedossa, muttei pääse enää kirjautumaan.

Ota yhteyttä Facebookin asiakastukeen, auttavat siellä. Itselläni ei ole kokemusta kuin tavallisen profiilin poistamisesta kuolemantapauksen johdosta, mutta se ainakin hoitui vaivattomasti.

Mistä saa pois tuon, että jokainen kommentointini tai tykkäämiseni näkyy listallani oleville?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Etkö pysty laittamaan asetuksista niin, että sinua ei voi tägätä ilman lupaasi, mielestäni ainakin ennen näin pystyi tekemään.

Kas kun - koska olen hankala - haluaisin, että ystäväni voivat edelleen tägätä minut ns. oikeisiin kuviin. Oikeat kuvat /= homosovelluskuvat.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Yhteys katkennut tai jotain sellaista ilmoittaa eilen ja tänään. Kyllä nyt harmittaa kun en pysty katsomaan, että kuka menee mihinkin homoilemaan tai muuta paskanhajuista.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
APUVA!

Eli olis kiva tietää millon oon ekan tilapäivitykseni laittanut ja mikä on ollu pisin päivitys jne... Jollain ohjelmalla ne kuulema näkee. Millä/miten?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös