Facebook

  • 994 822
  • 3 109

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Facebook ehdottaa minulle kaveriksi entistä kämppistä, ihmettelen vaan että mistä ihmeestä se on sen keksinyt. Yhteisiä Facebook-kavereita ei ole eikä kyseinen henkilö ole esimerkiksi minun osoitekirjassa tai messenger-kavereissa.

Edit. Olin sittenkin sähköposteja vaihtanut kyseisen henkilön kanssa, Facebook kaivelee näköjään sitten koneen emailohjelman datoja vaikka en erikseen ole sitä pyytänyt tai lupaa antanut.
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Facebook ehdottaa minulle kaveriksi entistä kämppistä, ihmettelen vaan että mistä ihmeestä se on sen keksinyt. Yhteisiä Facebook-kavereita ei ole eikä kyseinen henkilö ole esimerkiksi minun osoitekirjassa tai messenger-kavereissa.

Edit. Olin sittenkin sähköposteja vaihtanut kyseisen henkilön kanssa, Facebook kaivelee näköjään sitten koneen emailohjelman datoja vaikka en erikseen ole sitä pyytänyt tai lupaa antanut.

Itse olen "törmännyt" samankaltaiseen tapaukseen. Tosin olen joskus kyseisen henkilän kanssa messengerissä jutellut, mutta siitäkin on varmaan vuosi aikaa.
 

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags
Voi olla myös, että tuttu on katsellut profiiliasi, yrittänyt etsiä sinua tai jollain lailla ollut "tekemisissä" kanssasi. Kaverille fb oli suositellut duunipaikan asiakasta kaveriksi, jonka kanssa ei ole ollut edes sähköpostilla yhteydessä (saati omannut yhteisiä kavereita...). Tässä tilanteessa mietittiin jotain tuollaista skenaariota.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mulle on tullu näitä samoja juttuja viime aikoina kans. Ihan kummallista. Ihme saatanan sivusto, pääsisköhän irti jos vaan lähtis?
Facebookia on näköjään aivan pakko räveltää ihan aina. Ja puhelimen kautta aina silloin kun en ole koneen äärellä. Punaisissa valoissa, liikenneruuhkassa, erätauoilla jne. Ja minkä vitun vuoksi? Siksikö että näkisin kun yläasteaikainen koulukaverini kertoo kutovansa villatakkia?

Pistin eilen koko tilin kiinni (toistaiseksi). Jos edes muutaman viikon olisi ilman, onhan mulla tää Jatkoaikakin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Keskustelu tuntuu taas toimivan melkein yhtä hyvin kuin VR:n junien aikatauluissa pysyminen. Päivität sivua niin kaikki keskustelussa käyty teksti katoaa kuin pieru saharaan. Näin ainakin Mozilla Firefox:lla. Explooreria en oo koettanu, enkä vaihtamalla kieleksi englantia. Onkos muilla ollu paljon samaa ongelmaa
 

Snagari

Jäsen
Keskustelu tuntuu taas toimivan melkein yhtä hyvin kuin VR:n junien aikatauluissa pysyminen. Päivität sivua niin kaikki keskustelussa käyty teksti katoaa kuin pieru saharaan. Näin ainakin Mozilla Firefox:lla. Explooreria en oo koettanu, enkä vaihtamalla kieleksi englantia. Onkos muilla ollu paljon samaa ongelmaa

Sama ongelma on joo, Firefoxilla vedän mäkin. Kielenäkin on englanti ollut koko ajan, mutta ei auta tohon kyllä. Tiedä sitten toimisiko paremmin Explorerilla, mutta sitä ei kyllä muuten pysty käyttämään vaikka toimisikin.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Miten saan ilmoituksen, kun joku kommentoi kuviani/ kommentoi kuvaa jota olen itse kommentoinut? Tämä ominaisuus katosi joskus päivityksen aikaan, nyt haluaisin sen takaisin. Ei vain löydy tällaista namiskaa mistään.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Miten saan ilmoituksen, kun joku kommentoi kuviani/ kommentoi kuvaa jota olen itse kommentoinut? Tämä ominaisuus katosi joskus päivityksen aikaan, nyt haluaisin sen takaisin. Ei vain löydy tällaista namiskaa mistään.

Kyllä ainkin itselläni tulee ilmoitus, kun kuviani kommentoidaan.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
No tuohan onkin se informaatio jota juuri tarvitsin. Mutta kysyin että miten ne ilmoitukset saa näkymään, jos ne eivät minulla näy.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten saan ilmoituksen, kun joku kommentoi kuviani/ kommentoi kuvaa jota olen itse kommentoinut? Tämä ominaisuus katosi joskus päivityksen aikaan, nyt haluaisin sen takaisin. Ei vain löydy tällaista namiskaa mistään.

Account -> Account Settings -> Notifications ja sieltä Photos otsikon alta rastit haluttuihin kohtiin eli tässä tapauksessa varmaan Comments on my photos, Comments on a photo of me ja Comments after me in a photo
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Näinhän ne tulee, mutta ilmoitus tulee myös ilmeisesti sähköpostiini? Aikaisemmin ainakin toimi niin että sain ilmoituksen mutta en sähköpostia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miten saan ilmoituksen, kun joku kommentoi kuviani/ kommentoi kuvaa jota olen itse kommentoinut? Tämä ominaisuus katosi joskus päivityksen aikaan, nyt haluaisin sen takaisin. Ei vain löydy tällaista namiskaa mistään.
Kun klikkaat sitä naamkirjan yläpalkissa olevaa maapalloa (notifications) juttua niin siinä pitäs tulla semmoinen pikkuinen lista. Listan alhaalla on semmoinen "see all notifications" kohta. Kun klikkaat sitä niin päädyt sellaiselle sivulle jossa näkyy sun viimeaikojen kaikki ilmoitukset ja oikessa laidassa on semmoinen sininen "show notifications" laatiikko. Onko sulla sellainen V kaikissa niissä laatikoissa?
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Voisiko joku selittää, mitä tämä "97% of people have never seen Disney's Most Shocking Hidden Message" -ryhmä pitää sisällään? En haluaisi liittyä + häiriköidä 20:ntä ystävääni tämän shokeeraavan piiloitetun viestin takia.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisiko joku selittää, mitä tämä "97% of people have never seen Disney's Most Shocking Hidden Message" -ryhmä pitää sisällään? En haluaisi liittyä + häiriköidä 20:ntä ystävääni tämän shokeeraavan piiloitetun viestin takia.

Sun ei tarvitse noissa koskaan häiriköidä ketään, niissä kohdissa, missä pyydetään lähettämään kavereille kutsuja, on myös aina sellainen "skip" - vaihtoehto. Tai ainakin pitäisi olla. Jos ei ole, haiskahtaa se jo yksinään vedätykselle. Noita on nyttemmin ilmestynyt paljon, joissa nähdäkseen pelottavimman videon netissä ever/ Disneyn piilotetun viestin/ mitä vaan on ensin liityttävä faniksi.

Uskoisin, että Google on ystävä tuossakin asiassa. Haulla Disney's Most Shocking Hidden Message löytyy vaikka mitä, mutta en jaksa alkaa sen kummemmin tonkimaan. Yllättävän monen linkin alla lukee kuitenkin (ainakin mulla), että "Tämä sivusto voi vahingoittaa tietokonettasi."

Veikkaisin, että jonkinlainen tietojen myyminen kolmannelle osapuolelle on kyseessä, kun noita fanisivuja on alkanut ilmestymään kuin sieniä sateella.

Tai sitten kysyt joltain kaveriltasi, joka on tuollaiseen liittynyt, että oliko sen arvoista.

*edit*

Tuskin on sen arvoista, ainakaan jos seuraavasta jotain voi päätellä:

Does a Facebook group reveal Disney’s most shocking hidden message?

"Users on Yahoo Answers who completed the series of steps required to reveal Disney’s most shocking hidden message report that the endgame of the exercise is to navigate you to virus-laden survey sites."
 
Viimeksi muokattu:

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Kiitos kattavasta vastauksesta, hieman on ihmetyttänyt nuo ryhmät, jossa ei sisältöä näe ennen liittymistä. Näppärä kikka, toivottavasti FB kitkee nuo pois parhaansa mukaan.

Fbookista yleistä vinkua: mikä perkele se on kun viestin kirjoittaessa toisen tilapäivitykseen sitä ei näy, kirjottaa uuden viestin vähän ajan päästä, molemmat näkyy, yht'äkkiä koko tilapäivitys katoaa, sitten taas palaa näkyviin jne. jne. jne... Ihmeellistä kuraa tuokin on, uudistuksen jälkeen tälläiset ongelmat lisääntyneet huomattavasti.
 

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
Fbookista yleistä vinkua: mikä perkele se on kun viestin kirjoittaessa toisen tilapäivitykseen sitä ei näy, kirjottaa uuden viestin vähän ajan päästä, molemmat näkyy, yht'äkkiä koko tilapäivitys katoaa, sitten taas palaa näkyviin jne. jne. jne... Ihmeellistä kuraa tuokin on, uudistuksen jälkeen tälläiset ongelmat lisääntyneet huomattavasti.

Miälestäni ongelma on sun nopeudessa ja FB hitaudessa :)... eli miljoonat ja miljoonat ihmiset liisävät sinne omia sovelluksiaa kyselyitään pelejään kuviaan mainoksiaan yms... kyllähän se nyt rasittaa koneistoa aika valtaisasti. Tekstipohjaiseksi koko shaisse mun puolesta... ei jumita!!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun mulla ei "notificationsit" näy juuri ollenkaan, kun olen kirjautuneena sisään? Mutta kappas, kun kirjaudun välillä ulos ja samantien sisään, näyttää kuitenkin ihan oikein. Joskus tulee joku suonenveto ja pääsen realiaikaisesti näkemään kommentoinnit ym.

Eihän tämä nyt maailman suurin ongelma ole, mutta jokseenkin ärsyttävää kuitenkin. Ei siinä mitään, jos homman kuuluisikin toimia näin, mutta kun niin ei ole, niin ottaa pattiin.

Olisiko jollain ystävällisesti jotain neuvoa/vinkkiä, kuinka saisin Fb:n toimimaan kunnolla?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Esiintyykö tuolla paljon profiilien katoamista?

Sain kaveripyynnön, johon olen täysin jättänyt vastaamatta, on roikkunut siellä jo toista viikkoa. Nyt kun vilkaisin uudestaan, niin kyseinen kaveripyyntö ns. kummittelee yhä siellä, mutta pyytäjää ei tavallaan näy. Vilkaisin onko kyseisen henkilön profiilia edes olemassa, eikä sitäkään ollut enää missään. Henkilö lopettanut täysin profiilinsa, vai mistä ihmeestä kyse? Ei sinänsä mitään varsinaista syytä asian ihmettelyyn muuta kuin tuo yhtäkkinen katoaminen. Ihmettelisin suuresti, jos olisi poistanut profiilinsa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ihmeellistä sekoilua taas. Kommentit katoilee, viestit katoilee keskustelusta, keskustelu ei välillä toimi ja muutenkin toimii hitaasti.

Toki se on ymmärrettävää, että serverit ylikuormittuvat tuolla määrällä.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Esiintyykö tuolla paljon profiilien katoamista?

Sain kaveripyynnön, johon olen täysin jättänyt vastaamatta, on roikkunut siellä jo toista viikkoa. Nyt kun vilkaisin uudestaan, niin kyseinen kaveripyyntö ns. kummittelee yhä siellä, mutta pyytäjää ei tavallaan näy. Vilkaisin onko kyseisen henkilön profiilia edes olemassa, eikä sitäkään ollut enää missään. Henkilö lopettanut täysin profiilinsa, vai mistä ihmeestä kyse? Ei sinänsä mitään varsinaista syytä asian ihmettelyyn muuta kuin tuo yhtäkkinen katoaminen. Ihmettelisin suuresti, jos olisi poistanut profiilinsa.

Mulla on ainakin kolme vastaavaa tapausta ollut. Kyseiset tapaukset oli kuitenkin "kaverin kaverin kavereita", joten sen koommin en heitä jäänyt kaipaamaan. Mutta myös mietitytti, ehtivät olla kaverinani pari viikkoa ja sitten ei näkynyt missään.

Enemmän minua on ihmetyttänyt tapaukset, jossa on ensiksi oltu fb-kavereita, mutta myöhemmin ei enää olla oltukaan. Tietääkseni en ole heitä itse poistanut kavereistani. Enkä jaksaisi heidänkään poistaneen minua, en mielestäni ole heitä loukannut tai vastaavaa, että olisivat suuttuneet. Kuitenkin monet muut esim. luokkakaverit näkyy näiden tuttavieni kaverilistoilla. Outoa. Jos eivät pidä päivityksistäni, niin niitähän pystyy asetuksista rajoittamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös