Facebook

  • 995 340
  • 3 109

Sirkkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo LFC
Mistähän johtuu ettei minulle tule ilmoitusta jos joku on kommentoinut tilaani tai jos joku kommentoi omaa tilaansa minun jälkeeni? Jos joku taas tykkää tilastani niin siitä kyllä tulee ilmoitus normaalisti. Erittäin ärsyttävää kun joutuu aina selailemaan kaikki läpi mitä on kommentoinut.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Samaa mieltä muiden kanssa, että en ymmärrä mitä jotkut naiset/tytöt miettii laittaessaan noita sakkoja statukseensa. Luulevatko ne oikeasti, että sen merkitys pysyy salaisuutena? Sakkojen suuruudesta ei ole kovin vaikea päätellä, mitä on tullut tehtyä ja aika henkilökohtaisia asioitahan ne ovat. Ainakin kaikki isoimmat summat viestissä, tulevat ns. aika pahoista jutuista. Selvisi tosiaan, että eräs vanha lukiotuttu on aika lutka.

No, minä taasen ihmettelen suuresti sitä, että joku jaksaa ihmetellä sitä, että miksi naisilla (yleisimmin juuri heillä) on noita "inside" juttuja Facebookissa. So what!

Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on mitä kukakin siellä touhuaa ja millaisia lukemia tms. statukseensa laittaa. Toisekseen esim. tämän sakkojutun perusteella ei voi päätellä naisesta yhtään mitään koska epäilemättä useampikin vetää homman överiksi, ja toisaalta ihminen voi vuosien varrella muuttua. Se mitä joskus kymmenen vuotta on tullut tehtyä ei takaa sitä, että saman tekisi nyt. Kaipa minäkin olisin "lutka" (vaikka mies olenkin) kyseisen testin perusteella kun yhtä jos toista on tullut harrastettua, mutta mikä merkitys sillä loppujen lopuksi on jos ihminen nyt on fiksu. Toisaalta se mikä toiselle on kauhistus on toiselle evvk. Minulle on sama onko joku maannut kymmen tai viidenkymmenen kanssa, jos hän muuten on ok henkilönä. Tai onko vetänyt kokkelia tai ei ole vetänyt, tai käynyt huorissa, myynyt itseään tms. Itseasiassa ihminen jolla on kokemuksia mitä erilaisimmista asioista voi olla persoonana varsin mielenkiintoinen, paljon mielenkiintoisempi kuin evvk-elämää elänyt tavis.

vlad.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tulipa äsken huomattua että pari ns fanisivuistani oli kadonnut. Ei silleen että niitä olisin hirveesti kaipaamaan jääny, mutta onko kenelläkään tietoa miksi näin tapahtuu?
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mistähän johtuu ettei minulle tule ilmoitusta jos joku on kommentoinut tilaani tai jos joku kommentoi omaa tilaansa minun jälkeeni? Jos joku taas tykkää tilastani niin siitä kyllä tulee ilmoitus normaalisti. Erittäin ärsyttävää kun joutuu aina selailemaan kaikki läpi mitä on kommentoinut.

Saahan nuo sähköpostiin nuo ilmoitukset/kommentit, siis halutessaan. Ärsyttävintä facebookissa on tällä hetkellä noiden pelien alustat, jotka ovat muuttuneet aika raskaiksi - esimerkiksi Cafe World käyttää jotain todella ärsyttävää javasovellusta. No, ei niitä pelejä välttämäti tarvitse pelailla..
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saahan nuo sähköpostiin nuo ilmoitukset/kommentit, siis halutessaan. Ärsyttävintä facebookissa on tällä hetkellä noiden pelien alustat, jotka ovat muuttuneet aika raskaiksi - esimerkiksi Cafe World käyttää jotain todella ärsyttävää javasovellusta. No, ei niitä pelejä välttämäti tarvitse pelailla..

Sirkkeli taisi tarkoittaa ilmoitusta itse Facebookissa, ei sähköpostissa. Tuntuu, että noita ilmoituksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä tulee ilmoa jos joku kommentoi, välillä ei.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Kuollut surffaa netissä

Ei kenelläkään olisi tietoa, mihin pitäisi Fb:ssa laittaa viestiä, jotta kuolleen perheenjäsenen saisi joko poistettua Fb:sta tai että muuttavat sen profiilin sellaiseksi RIP-profiiliksi, mikä ei näy mihinkään ulospäin, vaan vain henkilön kavereille.

Itse en ole löytänyt paikkaa mihin pyyntöä lähettää. Toki tässä ollut vähän nuppi jumissa muutenkin, joten ei ihme ettei löydy mitään.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei kenelläkään olisi tietoa, mihin pitäisi Fb:ssa laittaa viestiä, jotta kuolleen perheenjäsenen saisi joko poistettua Fb:sta tai että muuttavat sen profiilin sellaiseksi RIP-profiiliksi, mikä ei näy mihinkään ulospäin, vaan vain henkilön kavereille.
Tuo muistosivujuttu ainakin onnistuu, sillä Facebookkihan on perustanut "virtuaalihautausmaan". Lisää aiheesta täällä: http://www.mbnet.fi/uutiset/?uutinen=2819.
Tässä on suora linkki tuohon edesmenneen käyttäjän "ilmiantoon": http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=deceased

Otan osaa suruusi.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Miksi kännykällä FB:ta selatessa näkyy enemmän tilapäivityksiä kuin tietokoneella selatessa?
Toinen kyssäri, en jaksa selata ketjua läpi jos on vaikka aikaisemmin jossain mainittu tästä, mutta miksi firefoxilla käytettäessä chat jumittaa ihan pirusti, kun taas IE:llä voi chatata rauhassa?
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kellään vastaavaa?

Itsellä oli ilmoituksissa kaksi viestiä, jotka eivät olleet järin loogisia. Niiden mukaan kaksi kaveriani oli kommentoinut kirjoitustani. Ihmettelin, koska mitään en ole hetkeen mihinkään kirjoittanut. Klikkasin ilmoituksia, tarjottiin jotain smile-sovellusta, jonka ohitin. Tämän jälkeen kun yritin samoihin ilmoituksiin uudestaan, olivat ne aluksi vanhentuneita ja 10 minsan päästä niitä ei enää edes ollut.

Kävin sitten tsekkaamassa toisen kaverini seinää, jonne hän oli kirjoittanut ja se toinen kaverini oli vastannut. Eli käytännössä nuo olivat ne mulle tulleet ilmoitukset. Mulla ei ole käytännössä mitään tekemistä koko asian kanssa, silti mulle ilmoitetaan asiasta. Ei pian yllättäisi jos inboxiin alkaisi pudota kavereitten toisilleen lähettämiä viestejä?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Onko kellään vastaavaa?

Itsellä oli ilmoituksissa kaksi viestiä, jotka eivät olleet järin loogisia. Niiden mukaan kaksi kaveriani oli kommentoinut kirjoitustani. Ihmettelin, koska mitään en ole hetkeen mihinkään kirjoittanut. Klikkasin ilmoituksia, tarjottiin jotain smile-sovellusta, jonka ohitin. Tämän jälkeen kun yritin samoihin ilmoituksiin uudestaan, olivat ne aluksi vanhentuneita ja 10 minsan päästä niitä ei enää edes ollut.
Mulle on tullu näitä samoja juttuja viime aikoina kans. Ihan kummallista. Ihme saatanan sivusto, pääsisköhän irti jos vaan lähtis?
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajattelinpa kysäistä täältä näin alkuun seuraavaa asiaa. Elikäs, yritän kirjautua FB:hen sisälle, mutta käyttäjätunnuksen ja salasanan syötettyäni ruutuun ei tulekaan FB:n etusivua vaan seuraavanlainen ilmoitus:

"Tämä yhteys ei ole luotettu

Olet pyytänyt Firefoxia muodostamaan
suojatun yhteyden sivustoon login.facebook.com, mutta yhteyden turvallisuutta ei pystytä
varmistamaan.

Yleensä kun suojattua yhteyttä muodostetaan,
sivustot lähettävät varmennetut identiteettitietonsa, joiden perusteella voi
olla varma, että tietoja siirretään oikean paikan kanssa. Tämän sivuston
identiteettiä ei kuitenkaan voida varmentaa.

Mitä minun pitäisi tehdä?

Jos olet aikaisemmin saanut
ongelmitta muodostettua suojatun yhteyden tähän sivustoon, tämä virhe voi
olla merkkinä siitä, että jokin taho yrittää vilpillisesti tekeytyä täksi
sivustoksi, jolloin sinun ei pitäisi jatkaa sivustolle.

Tekniset yksityiskohdat

Sivuston login.facebook.com tietoturvavarmenne ei ole kelvollinen.

Varmenne on kelvollinen vain palvelimille:
www.facebook.com , facebook.com

(Virhekoodi: ssl_error_bad_cert_domain)

Ymmärrän riskit"

Virustorjunnan ajoin juuri läpi ja se ei löytänyt koneeltani mitään poikkeavaa, mutta mikä neuvoksi? Lähinnä tässä mietityttää se, onko ongelma omalla koneellani vai Facebookissa?
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Selvä juttu, kiitos tiedosta. Muutamasta muustakin suunnasta kuulin juuri samaa asiaa tiedusteltuani, joten eiköhän kyse ole sitten ihan sivuston ongelmasta. Parempi näin.

Perkule! Tämän siitä saa, kun ei heti ensimmäisenä lue jatkoaikaa :) Olen tässä ajanut yhden jos toisenkin malware- ohjelman läpi, kun minulla on prikulleen sama ongelma. On ollut yhteyden kanssa muutenkin häikkää, joten olen nykyään helkkarin neuroottinen näissä... no lähtivätpähän viimeisetkin tracking cookiet ;)
 

Focker

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Medveščak Zagreb, Alaska Aces
Saakos tuolla mitenkään piilotettua että on itse paikalla? Vituttaa kun joku tulee joskus keskustelemaan kun on just tutkimassa juoruja ja naapurien tekemisiä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Taas sattui silmiin melkoinen ketjukirje kaverin profiilissa:

Joskustäytyyvain kuulla se! Olet ilmiömäinen nainen, kaunis äiti,teeterinomaistatyötä, teet asioita todeksi niille joita rakastat,javaikkei välttämättäaina tunnu siltä, sinua rakastetaan ja arvostetaan!Lähetä tämä 7 muunäidin seinälle joihin tämä myös pätee!

Siis mitä vittua? Kuinka paljon kirjoitusvirheitä voi saada mahtumaan noin pieneen tilaan?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulla on valittuna miltei kaikki naamakirjan tiedot nakymaan vain kavereille, mutta kuvat ovat nakyvissa myos kavereiden kavereille ja nama ne pystyvatkin nakemaan. Kommentointi ei kavereiden kavereilta kuitenkaan kuviini onnistu, ainoastaan niiden nakeminen. Miksi ei? Saako sen jostakin asetuksesta niin etta voivat kommentoida? oletin pitkaan etta pystyvat jo nyt kun ne kerran nakyvatkin, mutta eipa niin ei.

Ainakaan itse en yrityksistä huolimatta löytänyt mitään ratkaisua tähän. En myöskään itse pystynyt kommentoimaan sinun (muutama yhteinen kaveri) tai muiden kavereiden kaverien kuvia. Enkä myöskään löytänyt mitään asetuksia joista tuota voisi muuttaa. Tuntuisi siltä ettei tuo vaan ole Facebookissa mahdollista.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Privacy Settings --> Profile Information.

Tuolta saa vaihdettua Photos and videos of me Ja Photo album kohdista kayttajat, jotka nakevat kuvat. Jos haluat blokata vaikka vain yhden ihmisen, niin sekin on mahdollista.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tämä kommentointiasetus siis oli haussa, ei näkyvyysasetus, se sujuu kyllä.

No niinhan tossa aikasemmin lukeekin. Vissiin jonkin sortin lukihairio taalla paassa.. tuohon kysymykseen Ei minulta loydy vastausta.

EDIT: Ja nakojaan tama jo onkin ratkaistu.
 

ShitBreak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, NHL
Onko muilla tullut samanlaisia tilanteita vastaan kuin allekirjoittaneella äsken tuli? Oon pitänyt facebookkii päällä nyt jonkin aikaa, ihan vain sen takia jos jollain tutulla olisi jotain iltamenoja yms. Mut asiaan... huomasin että yksi kaveri tykkäsi tilastani, ei siinä mitään mutta kun oon aivan täysin varma etten ole sitä itse kirjoittanut(se oli vielä sellaista "asiaa" etten tulisi ajatelleeksikaan itse laittaa sellaista facebookkiin), eikä tälle koneelle ainakaan manuaalisesti ole kenelläkään mitään asiaa ollut. Onko tuo facebookin turvallisuus oikeesti noin heikkoa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Onko muilla tullut samanlaisia tilanteita vastaan kuin allekirjoittaneella äsken tuli? Oon pitänyt facebookkii päällä nyt jonkin aikaa, ihan vain sen takia jos jollain tutulla olisi jotain iltamenoja yms. Mut asiaan... huomasin että yksi kaveri tykkäsi tilastani, ei siinä mitään mutta kun oon aivan täysin varma etten ole sitä itse kirjoittanut(se oli vielä sellaista "asiaa" etten tulisi ajatelleeksikaan itse laittaa sellaista facebookkiin), eikä tälle koneelle ainakaan manuaalisesti ole kenelläkään mitään asiaa ollut. Onko tuo facebookin turvallisuus oikeesti noin heikkoa.
Villi arvaus. Onko kyseessä jokin ryhmä, johon olet liittynyt huomaamattasi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös