Facebook

  • 994 163
  • 3 109

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
Voinko estää jotenkin ettei kaverini (pomo) näe koska olen sisällä naamakirjassa? Muut kaverit kyllä saa nähdä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Voinko estää jotenkin ettei kaverini (pomo) näe koska olen sisällä naamakirjassa? Muut kaverit kyllä saa nähdä.

Toinen keino on, että jätät Facebookin sitten iltapäivälle ja teet päivät töitä :) Vähän toisaalta ihmetyttää, että pomosi notkuu Facebookissa kesken työpäivän. Kyttäämässä kai?
 

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
Toinen keino on, että jätät Facebookin sitten iltapäivälle ja teet päivät töitä :) Vähän toisaalta ihmetyttää, että pomosi notkuu Facebookissa kesken työpäivän. Kyttäämässä kai?

Mä notkun töissä naamassa ja pomo vapaalla. Eli vuorotyötä teen. Tässä on pieni ristiriita pomon mielestä :)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hyvin harvoin teen mitään testejä Facebookissa, mutta nyt tuli sorruttua.

Evil otti Mitä Sm-Liiga Seuraa Fanitat Seuraavassa Elämässä? kyselyn ja tulokset ovat HIFK Helsinki

Vittu, eikö tästä kirouksesta pääse edes kuolemalla?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Hyvin harvoin teen mitään testejä Facebookissa, mutta nyt tuli sorruttua.

Mistäs tuo testi löytyi? Pikaisella haulla ei ainakaan osunut silmään.

Huh, sain vihdoin ja viimein tehtyä sen, mikä on pitänyt tehdä jo pitkään: jaoin 322 ihmistä omiin ryhmiinsä. Nyt voin kaikessa rauhassa latailla tuonne vaikka mitä rällästyskuvia ilman, että ne päätyvät tiettyjen ihmisten nähtäviksi. Hiki meinasi tulla, mutta jopa helpotti.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mistäs tuo testi löytyi? Pikaisella haulla ei ainakaan osunut silmään.

Kyllä se sieltä testien joukosta löytyi juuri tuolla nimellä, joka Evilin viestissä näkyi. Itsehän sain tulokseksi Jokerit. Taidan siis pysyä tässä elämässä vielä tovin. Jäi julkaisematta tulos.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kyllä se sieltä testien joukosta löytyi juuri tuolla nimellä, joka Evilin viestissä näkyi. Itsehän sain tulokseksi Jokerit. Taidan siis pysyä tässä elämässä vielä tovin. Jäi julkaisematta tulos.

Kiitos, löytyi sittenkin. Tosin tulokseksi tuli Kalpa, joten taidan minäkin pysytellä tässä elämässä - kaikesta huolimatta.
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Huh, sain vihdoin ja viimein tehtyä sen, mikä on pitänyt tehdä jo pitkään: jaoin 322 ihmistä omiin ryhmiinsä. Nyt voin kaikessa rauhassa latailla tuonne vaikka mitä rällästyskuvia ilman, että ne päätyvät tiettyjen ihmisten nähtäviksi. Hiki meinasi tulla, mutta jopa helpotti.


Mistä tämän sai tehtyä, jaoin myös kaverit omiin ryhmiinsä mutta en löytänyt mistä voisi päättää kullekin ryhmälle mitä tietoja minusta näkevät?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mistä tämän sai tehtyä, jaoin myös kaverit omiin ryhmiinsä mutta en löytänyt mistä voisi päättää kullekin ryhmälle mitä tietoja minusta näkevät?

Mulla on FB espanajaksi, enkä laiskuuttani jaksa alkaa selvitellä sanatarkkoja suomennoksia, mutta askel 1: yläreunasta configuración - configuración de privacidad - perfil. Esim. estado y enlaces -kohdasta pikkunuolta klikkaamalla voit valita personalizar, ja valita sieltä esim. algunos amigos (jotkut ystävät) ja kirjoittaa palkkiin joko kavereiden tai kaverilistojen nimiä.

Askel 2: klikkaat omalta sivultasi Fotos. Albumien yläpuolella lukee privacidad del álbum, josta löytyy myös tuo personalizar-kohta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Muutaman sekunnin homma vaihtaa kieltä.

On toki, mutta kun ei huvita. Eiköhän alkuperäinen kyselijä vaihda kielen espanjaksi ja selvittele sieltä, miten ryyppykuvat saa pomolta piiloon, jos asia niin elintärkeä on.
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Kiitokset Azulille avusta, olin näköjään itsekin lähellä löytää, en vain hoksannut että siihen sai laittaa myös ryhmän nimen eikä vain henkilöä kerrallaan.

PS. ei tarvinut vaihtaa kieltä suomeksi, kylläpä nuo arvasi tarpeeksi hyvin löytääkseen oikean paikan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, klikkasin epähuomioissani itseni erään ryhmän jäseneksi, enkä nyt äkkiseltään löytänyt tapaa poistaa sitä profiilistani. Oikeasti piti vain vakiolla, ketkä kaverini ovat jäseniä, mutta horotin väärään kohtaan, vähän kuin vasemmalla korvalla.

Eli miten poistun ryhmän jäsenyydestä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ryhmän etusivulta löytyy Eroa ryhmästä kohta. Klik siitä.
Katsos, joo. Ei ole tullut paljon ryhmäiltyä, joten enpä moista huomannut etsiä. Danke schön.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ääh...tuli kaverin houkuttelemana regattua nimeni naamakirjaan vasta nyt. Mutta täytyy sanoa, etten oikein ymmärrä tuon hössötyksen perimmäistä tarkoitusta, ellei se ole UTELIAISUUS ja VAKOILUNHALU?.. Siis, miksi ihmeessä kenenkään mun kaverin tarvitsisi tietää/nähdä, mitä muita kavereita mulla on? Eiköhän se ole ihan mun oma asia, kerronko kaverille A, että myös B ja C on mun kaveri.

Tuntuu myös olevan tarkoituskin päästä kaveriksi kaverien kavereiden kanssa, eikai muuten kukaan oikeesti tunne 200-300 ihmistä kovin hyvin? Mun käsitys verkottumisesta on kuitenkin hiukan erilainen ja reaalimaailmaan painottuva.

Kun sitten kavereita ei voi estää näkemästä kaikkia kavereita ja "kavereita", niin alkaa kaduttaa koko rekisteröityminen. Saanko jostain jotenkin poistettua itseni naamakirjasta?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kun sitten kavereita ei voi estää näkemästä kaikkia kavereita ja "kavereita", niin alkaa kaduttaa koko rekisteröityminen. Saanko jostain jotenkin poistettua itseni naamakirjasta?
Kyllä sä sen "tilisi" saat suljettua. Sieltä vaan etsit asetuksista tai jostain yksityisyydensuoja-osastosta. Siellä se on.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Mutta täytyy sanoa, etten oikein ymmärrä tuon hössötyksen perimmäistä tarkoitusta, ellei se ole UTELIAISUUS ja VAKOILUNHALU?

Itse ainakin laitan sinne Facebookiin asioita, jotka haluan "kaikkien" tietävän, mutta en jaksa nähdä vaivaa kertoa kaikille erikseen. Uskoisin myös suurimman osan muista tekevän niin, joten vakoilu on minusta väärä sana. Suurin osahan Facebook-kavereista on tuttuja, joiden tekemiset periaatteessa kiinnostaa, mutta joiden kanssa ei jaksa/ole aikaa/mahdollisuutta pitää lähempää yhteyttä. Jos taas haluaa pitää yhteyttä vain omaan perheeseen ja pariin hyvään ystävään, Facebook tuskin on oikea paikka.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua ainakin hiukan ärsyttää se, että minua on pyytänyt kaveriksi henkilö, jonka kanssa en ole ikinä edes jutellut. En tiedä, miten muilla on, mutta ainakin tässä minun lähipiirissä tuo tuntuu olevan tapana. Siksi on vaikeaa ja hiukan tökeröä vain ohittaa kutsu, koska kyllähän sen aloitteen tehnyt huomaa.

Toinen "ongelma", johon olen törmännyt, on tilan päivitysten aiheet näin intin aikana. Haluan välttää puhumasta yleensäkin armeijatouhusta, koska monet siihen kypsyy varsin nopeasti. Välillä huomaa, ettei tilaa ole päivittänyt moneen päivään. Palveluksessa, kun arkipäivät viettää, niin on vaativaa välttää puhumasta siitä. Sama ongelma esiintyy tietysti myös viikonloppuvapailla näin normaalissa kaveripiirissä eli pulma ei koske ainoastaan fb:tä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minua ainakin hiukan ärsyttää se, että minua on pyytänyt kaveriksi henkilö, jonka kanssa en ole ikinä edes jutellut. En tiedä, miten muilla on, mutta ainakin tässä minun lähipiirissä tuo tuntuu olevan tapana. Siksi on vaikeaa ja hiukan tökeröä vain ohittaa kutsu, koska kyllähän sen aloitteen tehnyt huomaa.

Miksiköhän tällainen henkilö on edes kutsunut sinut kaverikseen?

Voisiko tähän olla ratkaisuna jättää vastaamatta kokonaan kutsuun jolloin kutsujalle tulee mielikuva ettet ole siihen vielä mitenkään reagoinut?
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Minua ainakin hiukan ärsyttää se, että minua on pyytänyt kaveriksi henkilö, jonka kanssa en ole ikinä edes jutellut. En tiedä, miten muilla on, mutta ainakin tässä minun lähipiirissä tuo tuntuu olevan tapana. Siksi on vaikeaa ja hiukan tökeröä vain ohittaa kutsu, koska kyllähän sen aloitteen tehnyt huomaa.

En tiedä sinun tapaustasi tarkemmin, mutta nuo tuppaavat olemaan sellaisia jotka vaan keräilevät kaikki mahdolliset tutut/puolitutut kavereiksi, joten tuskin ko. henkilö hirveästi loukkaantuu (tai edes huomaa) vaikka et kutsuun vastaakaan. Kokemusta tästä sen verran, että itsellänikin on pari tyyppiä jotka pyysivät kaveriksi, toiselle en ole koskaan jutellut ja hädintuskin tunnen, toinen yläasteaikainen kaveri (ei tyypissä sinällään mitään vikaa, mutta silloin ei montaa sanaa vaihdettu eikä olla sen jälkeen nähty). Nämä ovat sitten sellaisia tyyppejä, jotka päivät pitkät kirjoittelevat viestejä n. tunnin välein, sisällöltään tyyliin "jos alkais juomaan aamukaffetta", "Mr.X alkaa kattoo serraanoo" + tekevät kaikenmaailman "kuinkapaljon muistutat johannatukiaista" -testejä, jne. Näistä sitten täyttyy koko etusivu ja muiden viestit, jotka saattaa oikeasti jopa kiinnostaa, jäävät huomaamatta.

Eli jos saisin nyt valita uudestaan, en varmasti hyväksyisi noiden tyyppien kaveripyyntöjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös