Mainos

Facebook

• 1 027 064
  • 3 211
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kyllä mun seinällä on lähinnä omiin harrastuksiin liittyviä julkaisuja sekä kavereiden postauksia. Siitä omasta algoritmistaan pitää huolehtia. Ei pysähdellä mihinkään IL kohu-uutisotsikkoon tai varsinkaan painella linkkejä johonkin sellaiseen jonka tapasta ei halua nähdä. Jos ite nään jotain sentason mielenkiintoista, jonka haluaisin nähdä, mutta en opettaa algoritmille, niin otan avainsana ja googlaan sen FB:n ulkopuolella toisessa selaimessa. Näin FB pysy sellasena mulle räätälöitynä uutisvirtana...

...jos tisskuvat tai netflixit tulee yllättäen ja pyytämättä, ehkä muuta netinkäyttöä kandee tsiigata?

Viimeksi muokattu:

axe

Jäsen
Kyllä noi mulle tulevat FB-suositukset tulee ihan suoraan jostain yleistetystä kohderyhmästä jossa on sukupuoli, ikä ja sellaisia. Sitten vähän ripauksena siinä, että jos seurannassa on jääkiekon Suomen liiga, niin oletuksena tarjotaan sitten NHL:ää ja vähän kaikenlaista muutakin urheilua, jne.

Tällä hetkellä kun vähän skrollaan alaspäin, niin tulee
  • LG. Joo, mulla on kännykkä, telkkareita, tietokoneita ja sellaisia.
  • MSI Gaming. Vähän samaa kai kuin edellinen, mutta en ole varma.
  • Ford. Olen mies, tykkään varmaan autoista. No enpä erityisemmin. Hyvä kuin muistan minkä merkkinen oma auto on.
  • A Berry Sweet Touch. Ei hajuakaan. Kuvasta päätellen voi liittyä jenkkifutikseen tai kakkuihin. Kumpaankin ihan nollakiinostus ainakin nettiselailun suhteen.
  • Colorado Avsin joku fanisivusto. Viimeksi nähnyt Coloradon pelin kun Joe Sakic pelasi.
  • Joku kotimainen parisuhdesivusto, ilmeisesti. Tai joku elämäntapahommeli. (Olen parisuhteessa ja elän.)
  • Motorola. Takaisin tonne teknologiaan.
  • Joku historiallinen amerikkasivusto, jossa juhlistetaan Elviksen syntymäpäivää.
  • Salon Seudun Sanomat !!!!!!
  • Autoilua, ranskankielinen otsikko mutta liittynee Le Mansin 24-tunnin ajoon. Oon nähnyt ainakin yhen leffan aiheesta.
  • Canadiensin fanisivusto. Hyvä Pate!
  • Joku metallimusiikkisivusto. Iron Maidenia tarjolla.
  • Automerkeistä vuorossa Peugeot.
  • Joku yleinen urheilusivusto. Tai saattaa vain tuon postauksen perusteella myydä urheiluvaatteita.
  • Toyota USA. Mulla oli joskus Toyota, harmaa.
  • POCO. Ei aavistustakaan mikä toi on. Kuvassa joku hipsteri temppuilee jotain.
  • Bugatti. Tiedän että tääkin on automerkki. En oo luultavasti koskaan nähnyt livenä.
  • Joku eläintenpelastuslaitoksen sivu ilmeisesti.
  • Hto Dailon. En tiedä mikä on. Postauksessa kerrotaan jotain ylpeistä vietnamilaisista. Joskus oon käynyt Balilla.
  • Skoda. Tai sillä suhuässällä. Oon nähnyt jääkiekon MM-kisoissa.
  • Alfa Romeo
  • Audi
  • Doc Otep Studio. Ei aavistustakaan. Jotain Linkin Parkin piisin soinnuista tossa on kuvassa, ehkä opetetaan soittamaan.
  • Joku hemmetin saukkosivusto. Siis saukko!
  • David Zinn. Ei aavistustakaan kuka tai mihin liittyy. Olisko joku katutaiteilija kuvakollaasista päätellen.
  • Hisense. En tiedä, liittynee noihin teknologiajuttuihin.
  • Maserati. Sekin on automerkki.
  • King Bach. Sebastian Bachin tietäisin ja olihan se joskus aika kunkku. Tää on ilmeisesti kuitenkin joku huumorisivusto.
  • Toinen edellisen kaltainen eri nimellä.
  • Doc Otep Studio uudelleen
  • Huumorisivusto
  • Mustan musiikin sivusto
  • MINI. Onko se automerkki? Mää luulin että se oli Morris-merkin automalli. Olikohan Morris automerkki.
  • Doc Otep Studio taas.
  • MINI heti perään uudelleen.
  • Kolme seuraavaa Doc Otep - MINI - Doc Otep. Mitä vittua?
  • Yhden kaveripostauksen jälkeen viisi seuraavaa pelkkää Doc Otepia.
Sitten meni jo hermo.

Mikään noista ei liity muhun tai mun kiinnostuksiin yhtään mitenkään. Zuckerberg keksii ihan omasta viivaisesta hatustaan noita. En oo esim. elämässäni ollut vähääkään kiinnostunut autoista muuta kuin keinona päästä kauemmas suht nopeesti. En tunne autoja. En pidä autokilpailuista. Formulakisan oon viimeksi nähnyt kun Mika Häkkinen oli vielä elossa. Rallia en ole katsonut koskaan. En usko koskaan käyneeni millään autoiluun tai autourheiluun liittyvällä nettisivustolla, paitsi joo, parin korjaamon tarjontaa ja varausaikataulua on pitänyt katsoa. Mutta oon mies, mun täytyy tykätä autoista, mulle täytyy tyrkyttää autoja seurantaan.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kyllä noi mulle tulevat FB-suositukset tulee ihan suoraan jostain yleistetystä kohderyhmästä jossa on sukupuoli, ikä ja sellaisia. Sitten vähän ripauksena siinä, että jos seurannassa on jääkiekon Suomen liiga, niin oletuksena tarjotaan sitten NHL:ää ja vähän kaikenlaista muutakin urheilua, jne.

Mainoksia voi tosiaan kohdentaa iän, sukupuloen, sijaioinnin ja kiinnostuksen mukaan... toki. Ite oon blokannu kaiken järjestälmällisesti mitä en halua nähä,
Seuraan Ilvestä ja jotain muuta kiakkoo.. ei kyllä tarjoo NHL:ää kuin satunnaisesti suomalaispelaajia.

äkkiä listaus nyt selauksesta:
# Steampunk Sydney (harrastusryhmästä)
# Suomen Kuvalehti · Seuraan (Anni Kytömäki juttu)
# SuomiKiekko · Seuraan
# Periodic Table of Synthpop "Dave Gahan (Depeche Mode) and his wife Jennifer Sklias-Gahan [2024]"
# Scotland's Turntable (harrastus vinyylit)
# East Coast Steampunks (harrastusryhmästä)
# Kansallispuistot tutuiksi(harrastusryhmästä)
# All About Introverts entiä miksi
# The Real Diana Lee Inosanto julkkis jota seuraan
# KaverinPostaus
# Kyltinarvostajat ryhmä
# Soundi Mainos
# Science Fiction ryhmä
# Vinyylin vinguttajat ryhmä
# Jääkiekon olohuone ryhmä
# Science (lehti)
# Kyltinarvostajat ryhmä
# Ilves Tampere
# Tampere ryhmä
# Jon Campbell Released on this date (Jan 10th 1994) 31 years ago, the single 'In Your Room' by Depeche Mode
# Fingerporin ymmärtäjät ryhmä
# Steampunk Tendencies - Group
# Satakunnan Kansa
# Ilves Hockey
# Kansallispuistot tutuiksi
# ExploreSwiss 15 Interesting Facts You May Not Know About Finland

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin äkkiseltään itsellä kun selaimella menee niin Face oikein riehantuu noiden ehdotuksien kanssa ja joka toinen viesti voi olla jotain ryhmäehdotuksia, varsinkin vielä semmoisia jotka ei liity omaan someen mitenkään kun kaikki automerkitkin säännöllisesti blokkaa mutta joka toinen voi olla niitä ja joka toisessa sitten joku malli vaikka nämä juuri tulee estettyä eikä ketään ole seurannassa.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ei minunkaan facessa kyllä näy mitään ylimääräistä. Ei mainoksia eikä mitään ehdotuksia niitä reelsejä lukuun ottamatta. Järjestelmällisesti aina poistan kaiken jos joskus harvoin moinen feediin eksyy ja hyvin pysyy pois. Tietokoneversiosta tietenkin puhun, kännykällä käyttökelvoton.

axe

Jäsen
Tiedän myös että tuon feedin saa ehdotuksista vapaaksi, kun valitsee jonkun kohdan jostain valikosta. Mutta enemmän kuin sitä että tää ehdottelu sinänsä olisi huono asia, niin mää puhun sisällöstä. Esimerkkinä vaikka että yksi harvoista ryhmistäni on Suomen jääkiekkohistorian FB-ryhmä, ja mahdollisesti sen kautta tuo osasi yhteen aikaan tarjota kansainvälisiä vähän samanlaisia ryhmiä, jota osasin arvostaa. Niitä en kieltänyt. Mutta jostain syystä niiden tarjoaminen sitten loppui.

Sen sijaan kaikkea sitä mikä mua ei kiinnosta yhtään, tulee koko ajan, vaikka olen estänyt, kieltänyt, poistanut, ilmoittanut ettei kiinnosta niitä vääriä tarjokkaita kymmeniä kertoja ja yrittänyt opettaa sitä tarjoamaan jotain relevanttia. Mutta nää algoritmit on todella tyhmiä, suorastaan idioottimaisia, eivätkä opi yhtään mitään, eivätkä myöskään usko niitä kieltoja ja ohjauksia vaan tarjoavat niistä huolimatta samaa paskaa. En siis pelkää tekoälyn maailmanvalloitusta.

Reilut kaksi tuntia edellisestä listauksesta, ja silloin jälleen kerran estin tai kielsin tai muuten ilmaisin kiinnostamattomuuteni niitä kohtiin. Nyt uudestaan Facebookin "alkusivulle" ja tarjokkaina on: Subway-sämpylät, Tissot-kellot, joku Kanada-aiheinen hassumeemisivusto, Vespa-skootterit, United (ilmeisesti jotain matkustamiseen liittyvää), yleinen musiikkisivusto, joku avaruussivusto jossa puhutaan planeetoista, matkustus ja vapaa-aika -sivu, ne vitun SAUKOT, joku uskonnollinen Raamattu-sivusto (!!!), Toyota (viimeksi oli USA, nyt Malesia), Your Story (en tiedä mikä on, kuvassa koira, tekstissä kuitenkin puhutaan BMW:stä), MINI (pari tuntia sitten yritin laitoin eston sille kolme eri kertaa), Malesian Toyota uudestaan, Redmi India (en tiedä mikä on tai ylipäätään miksi mulle pukkaa Intiaa, Malesiaa ja tälläistä kun tuo maailman alue ei liity muhun tai kiinnostuksiini yhtään), joku teknologiajutska nimeltä itel, joku autonmoottori-sivu, Huawei, GMC joka liittyy taas autoihin, joku huumori/mietelausesivusto, Xiaomi, lisää rannekelloja mutta nyt ei Tissot, Chevy-autoja, Vatikaanin uutisia, Volkswagen (mulla on Golf!), Xiaomi uudestaan, Pandora eli ilmeisesti koruja, huumori/mietelauset uudestaan, toinen skootterisivusto, Merrell-matkailua, Microsoft, Pandora, McLaren, joku puhelinselfie-sivusto, SAUKKOJA, sama Kanada-sivu kuin aiemmin, Houstonin Fox-uutisia, MSI Gaming, Volkswagen, selfiet, selfiet taas, Opel, ja taas selfiet, Volkswagen...

Siis ihan täyttä randomia ja hakuammuntaa koko ihmiselämän skaalalta, joista mikään ei mua kiinnosta ja joista kaikki oon yrittänyt perua kymmeniä kertoja. Ja tällaisen saatanan tekoälyn pitäisi munkin paskavaipat siivota jossain tulevaisuudessa.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Joo FB Purity -ohjelmalla saa läppäriin ja pöytäkoneeseen hyvän naamakirjan, kännykällä käyttökelvoton. Jos nyt joku ei tiennyt, niin äkkiä asentamaan.

Jos kännykällä jonkun kerran klikkaa nostalgista Lego- tai He-man-kuvaa, se tarjoaa seuraavat kuukaudet kymmeniä samanlaisia ryhmiä muiden arvuuttelujen lisäksi. Se taas tarkoittaa sitä, että ryhmät joita oikeasti seuraa, ja vaikkapa urheiluryhmät, ne jäävät piiloon. Ja tämä nyt sentään tavallaan vielä hyvästä päästä tuputtamista.

Enemmän riepovat ne joskus toistuvat kokeilut kiinnostunko siitä, että Baywatch-tähti on 30 vuoden aikana lihonut ja vetänyt viinaa, tai jotkin sarkastiset jenkkimeemit joita tulee uudestaan ja uudestaan. Hyvin kuvaavia listoja täällä ollut :D

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Joo FB Purity -ohjelmalla saa läppäriin ja pöytäkoneeseen hyvän naamakirjan, kännykällä käyttökelvoton. Jos nyt joku ei tiennyt, niin äkkiä asentamaan.

Joko tuo taas toimii? FB:n päivitti itseään parivuotta sitten ja Purity lakkas toimimasta... otin silloin pois. Joko sen taas saa? Tosin ei kauheesti tarvetta, kun epäoleellisuuksia näkyy mulla niin vähän

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Joko tuo taas toimii? FB:n päivitti itseään parivuotta sitten ja Purity lakkas toimimasta... otin silloin pois. Joko sen taas saa? Tosin ei kauheesti tarvetta, kun epäoleellisuuksia näkyy mulla niin vähän
On se toiminut, vaikka välillä tulee juuri tekijältä painiviestejä FB-sodasta.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja tällaisen saatanan tekoälyn pitäisi munkin paskavaipat siivota jossain tulevaisuudessa.

Se ilmeisesti yrittää totuttaa sinua tuohon aikakauteen, kun pistää jo Facebook-seinäsi rypemään kyseisessä luonnontuotteessa...

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
@axe KAtos aamulla uusintana Avara luonto, voit tykätä siitä tai ainaskin FB ajattelee niin!!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy