Facebook

• 1 026 597
  • 3 203
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kyllä mun seinällä on lähinnä omiin harrastuksiin liittyviä julkaisuja sekä kavereiden postauksia. Siitä omasta algoritmistaan pitää huolehtia. Ei pysähdellä mihinkään IL kohu-uutisotsikkoon tai varsinkaan painella linkkejä johonkin sellaiseen jonka tapasta ei halua nähdä. Jos ite nään jotain sentason mielenkiintoista, jonka haluaisin nähdä, mutta en opettaa algoritmille, niin otan avainsana ja googlaan sen FB:n ulkopuolella toisessa selaimessa. Näin FB pysy sellasena mulle räätälöitynä uutisvirtana...

...jos tisskuvat tai netflixit tulee yllättäen ja pyytämättä, ehkä muuta netinkäyttöä kandee tsiigata?

Viimeksi muokattu:

axe

Jäsen
Kyllä noi mulle tulevat FB-suositukset tulee ihan suoraan jostain yleistetystä kohderyhmästä jossa on sukupuoli, ikä ja sellaisia. Sitten vähän ripauksena siinä, että jos seurannassa on jääkiekon Suomen liiga, niin oletuksena tarjotaan sitten NHL:ää ja vähän kaikenlaista muutakin urheilua, jne.

Tällä hetkellä kun vähän skrollaan alaspäin, niin tulee
  • LG. Joo, mulla on kännykkä, telkkareita, tietokoneita ja sellaisia.
  • MSI Gaming. Vähän samaa kai kuin edellinen, mutta en ole varma.
  • Ford. Olen mies, tykkään varmaan autoista. No enpä erityisemmin. Hyvä kuin muistan minkä merkkinen oma auto on.
  • A Berry Sweet Touch. Ei hajuakaan. Kuvasta päätellen voi liittyä jenkkifutikseen tai kakkuihin. Kumpaankin ihan nollakiinostus ainakin nettiselailun suhteen.
  • Colorado Avsin joku fanisivusto. Viimeksi nähnyt Coloradon pelin kun Joe Sakic pelasi.
  • Joku kotimainen parisuhdesivusto, ilmeisesti. Tai joku elämäntapahommeli. (Olen parisuhteessa ja elän.)
  • Motorola. Takaisin tonne teknologiaan.
  • Joku historiallinen amerikkasivusto, jossa juhlistetaan Elviksen syntymäpäivää.
  • Salon Seudun Sanomat !!!!!!
  • Autoilua, ranskankielinen otsikko mutta liittynee Le Mansin 24-tunnin ajoon. Oon nähnyt ainakin yhen leffan aiheesta.
  • Canadiensin fanisivusto. Hyvä Pate!
  • Joku metallimusiikkisivusto. Iron Maidenia tarjolla.
  • Automerkeistä vuorossa Peugeot.
  • Joku yleinen urheilusivusto. Tai saattaa vain tuon postauksen perusteella myydä urheiluvaatteita.
  • Toyota USA. Mulla oli joskus Toyota, harmaa.
  • POCO. Ei aavistustakaan mikä toi on. Kuvassa joku hipsteri temppuilee jotain.
  • Bugatti. Tiedän että tääkin on automerkki. En oo luultavasti koskaan nähnyt livenä.
  • Joku eläintenpelastuslaitoksen sivu ilmeisesti.
  • Hto Dailon. En tiedä mikä on. Postauksessa kerrotaan jotain ylpeistä vietnamilaisista. Joskus oon käynyt Balilla.
  • Skoda. Tai sillä suhuässällä. Oon nähnyt jääkiekon MM-kisoissa.
  • Alfa Romeo
  • Audi
  • Doc Otep Studio. Ei aavistustakaan. Jotain Linkin Parkin piisin soinnuista tossa on kuvassa, ehkä opetetaan soittamaan.
  • Joku hemmetin saukkosivusto. Siis saukko!
  • David Zinn. Ei aavistustakaan kuka tai mihin liittyy. Olisko joku katutaiteilija kuvakollaasista päätellen.
  • Hisense. En tiedä, liittynee noihin teknologiajuttuihin.
  • Maserati. Sekin on automerkki.
  • King Bach. Sebastian Bachin tietäisin ja olihan se joskus aika kunkku. Tää on ilmeisesti kuitenkin joku huumorisivusto.
  • Toinen edellisen kaltainen eri nimellä.
  • Doc Otep Studio uudelleen
  • Huumorisivusto
  • Mustan musiikin sivusto
  • MINI. Onko se automerkki? Mää luulin että se oli Morris-merkin automalli. Olikohan Morris automerkki.
  • Doc Otep Studio taas.
  • MINI heti perään uudelleen.
  • Kolme seuraavaa Doc Otep - MINI - Doc Otep. Mitä vittua?
  • Yhden kaveripostauksen jälkeen viisi seuraavaa pelkkää Doc Otepia.
Sitten meni jo hermo.

Mikään noista ei liity muhun tai mun kiinnostuksiin yhtään mitenkään. Zuckerberg keksii ihan omasta viivaisesta hatustaan noita. En oo esim. elämässäni ollut vähääkään kiinnostunut autoista muuta kuin keinona päästä kauemmas suht nopeesti. En tunne autoja. En pidä autokilpailuista. Formulakisan oon viimeksi nähnyt kun Mika Häkkinen oli vielä elossa. Rallia en ole katsonut koskaan. En usko koskaan käyneeni millään autoiluun tai autourheiluun liittyvällä nettisivustolla, paitsi joo, parin korjaamon tarjontaa ja varausaikataulua on pitänyt katsoa. Mutta oon mies, mun täytyy tykätä autoista, mulle täytyy tyrkyttää autoja seurantaan.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kyllä noi mulle tulevat FB-suositukset tulee ihan suoraan jostain yleistetystä kohderyhmästä jossa on sukupuoli, ikä ja sellaisia. Sitten vähän ripauksena siinä, että jos seurannassa on jääkiekon Suomen liiga, niin oletuksena tarjotaan sitten NHL:ää ja vähän kaikenlaista muutakin urheilua, jne.

Mainoksia voi tosiaan kohdentaa iän, sukupuloen, sijaioinnin ja kiinnostuksen mukaan... toki. Ite oon blokannu kaiken järjestälmällisesti mitä en halua nähä,
Seuraan Ilvestä ja jotain muuta kiakkoo.. ei kyllä tarjoo NHL:ää kuin satunnaisesti suomalaispelaajia.

äkkiä listaus nyt selauksesta:
# Steampunk Sydney (harrastusryhmästä)
# Suomen Kuvalehti · Seuraan (Anni Kytömäki juttu)
# SuomiKiekko · Seuraan
# Periodic Table of Synthpop "Dave Gahan (Depeche Mode) and his wife Jennifer Sklias-Gahan [2024]"
# Scotland's Turntable (harrastus vinyylit)
# East Coast Steampunks (harrastusryhmästä)
# Kansallispuistot tutuiksi(harrastusryhmästä)
# All About Introverts entiä miksi
# The Real Diana Lee Inosanto julkkis jota seuraan
# KaverinPostaus
# Kyltinarvostajat ryhmä
# Soundi Mainos
# Science Fiction ryhmä
# Vinyylin vinguttajat ryhmä
# Jääkiekon olohuone ryhmä
# Science (lehti)
# Kyltinarvostajat ryhmä
# Ilves Tampere
# Tampere ryhmä
# Jon Campbell Released on this date (Jan 10th 1994) 31 years ago, the single 'In Your Room' by Depeche Mode
# Fingerporin ymmärtäjät ryhmä
# Steampunk Tendencies - Group
# Satakunnan Kansa
# Ilves Hockey
# Kansallispuistot tutuiksi
# ExploreSwiss 15 Interesting Facts You May Not Know About Finland

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy