F1-ketju

  • 658 184
  • 5 119

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Myöskään pressitilaisuudessa ei esitetty Schumille kysymyksiä keltaisilla ohituksesta. Mielenkiintoista, kyllähän tilanne vähintään esille nostamisen arvoinen oli...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Pressiboxi
Myöskään pressitilaisuudessa ei esitetty Schumille kysymyksiä keltaisilla ohituksesta. Mielenkiintoista, kyllähän tilanne vähintään esille nostamisen arvoinen oli...

Todellakin outoa.

Mutta asiaan: Kaikki huutaa vaan, että Shumi teki väärin. Ohituskielto alkaa kuitenkin muistaakseni vasta lipun kohdalta ja se lippu oli aivan suoran päässä. Shumi lähti rinnalle jo aikaisin ja saattoi olla lipun kohdalla jo edellä. Toisaalta jos näin oli, niin miksi ihmeessä shumi päästi kuskeja edelleen?

Ihmeellistä vaan kun tilannetta ei näytetty uusintana kertaakaan eikä asiasta puhuttu lehdistötilaisuudessa. Onkohan kisan johto älähtänyt, että tästä ei puhuta, jotta voittoa ei tarvitsisi jälleen kerran spekuloida ja näin aiheuttaa formuloille huonoa julkisuutta jenkkilässä?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti JHILD
En voi ymmärtää sitä että Schumacher jäi rangaistuksetta siitä ohituksestaan!!! Mutta en kylläkään usko että tämä tulos tulee jäämään voimaan. Tosin 20 sekuntia eroa toisena olevaan Räíkköseen on kyllä aika paljon. Mutta toisaalta kun otetaan huomioon se että olisiko Schumacher voittanut mikäli hän olisi saanut rangaistuksensa kisan puolivälissä?

Ei varmasti olisi voittanut ja melkovarmasti ei olisi päässyt edes palkinto pallille. Se tilannehan tuli jonkun 5 kierroksen jälkeen ja silloin ei vielä satanut ja välit olivat pieniä, jos Schumi olisi sen silloin joutunut kärsimään, niin hän olisi tippunut lähes joukon hännille. Eikä hän sieltä enää olisi voittoon noussut.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa-a.

Tuossa F1-studiosta kun tilanteen uudestaan näki, niin olihan se ohitus alkanut jo ennen keltaisia. Eli luultavimmin tilanne jää nykyiselleen, sillä Ferrari kyllä pystyy ainakin sen osoittamaan, että ohitus oli jo käynnissä ennen kuin keltaiset olivat voimassa.

Kimille tsemppiä, kyllä se mestaruus sieltä vielä tulee, ei tosin tänä vuonna. Schumihan lopettaa JO kauden 2006 lopuksi, mutta toivotaan että se mestaruus tulisi jo ennen sitä.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Autourheilussa on yleisesti käytössä sääntö että ohituskielto alkaa keltaisen lipun kohdalta ja uusinnasta nähtynä schumi oli selvästi edellä keltaisen lipun kohdalle tultaessa.

Valitettavasti tämä maikkarin selostustiimi ei tunne saantöjä ja se aiheuttaa tällaisia turhia sekoiluja.
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Erittäin mielenkiintoista että pressitilaisuudessa ei kysytty mitään miksi Schumi päästi muutaman kuskin ohitseen. Kyllähän siellä aina pyritään selvittämään oliko autossa ongelmia tai muuta vastaavaa. Olisiko joku isompi pamppu kieltänyt kysymästä tähän tilanteeseen liittyvää? Kyllähän suoralla oli useampi keltainen lippu heilumassa, mielestäni Schumi ei ollut lähelläkään ohitse ennen ensimmäistä keltaista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Pressiboxi
Myöskään pressitilaisuudessa ei esitetty Schumille kysymyksiä keltaisilla ohituksesta. Mielenkiintoista, kyllähän tilanne vähintään esille nostamisen arvoinen oli...

Jep, lehdistötilaisuudessa se kyselijä esittää Schumacherille tusinan verran kysymyksiä mutta ei sanakaan keltaisten lippujen kohdalla tai ainakin niiden välittömässä läheisyydessä tapahtuneesta ohituksesta. Ei myöskään siitä että miksi muutama kierros sen ohituksen jälkeen (ja samantien kun ko tilannetta alettiin tutkimaan) Sumi hidasti selkeästi ja näytti päästävän ohitseen pari kolme autoa. Outoa ettei toimittajaa kiinnostanut? Vai oliko Bernie-setä ärähtänyt ettei siitä kysellä?

PS. Montoyalle tuli sitten aivan outo dive-throuh rangaistus siitä kun Hello itsepäisesti ajoi tahallaan Montoyan eteen siten että Montoyan olisi ollut pakko ajaa nurmikolle ettei autot osuisi toisiinsa, kun tässä tilanteessa sitten Hellon Ferrari ajautui hiekalle niin Montoyalle napsahti välittömästi kakkua, myös McLarenin DC:lle osattiin antaa rangaistus. Valikoiva näkö siellä tuomaristossa?

PPS. jos McLaren tai Williams ei ole tehnyt tuosta Sumin ohituksesta mitään protestia niin kallistun kyllä uskomaan että siinä ei tapahtunut mitään sääntöjen vastaista vaikka tiukoille se menikin. No onnen kultapojulla ei onni näyttänyt pettävän tässäkään tapauksessa.
 
Joo. Olipa kisa, pitkästä aikaa kiinnostava, eikä vain ajella peräkkäin ilman ohitus yrityksiä. Meikäläisen lempikuski Button keskeytti taas, kun oli todella hyvät mahdollisuudet palkintopallille. Shumin tilannetta en viitsi kommentoida, se ottaa niin paljon päähän kun jätkää pelkää tuomaritkin. Eiköhän tuostakin tilanteesta saa Panis sakkoa, kun ei pitänyt sijoitustaan. McLaren onnistuu kyllä aina pilaamaan kuskiensa kisan huonon taktiikkansa takia.
 

BigBad Pimp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Bruins, NY Rangers
FIA = FERRARI! Ei sille vaan voi mitään. Aina nämä päätökset menevät Ferrarin eduksi, oli tilanne mikä tahansa. Ja tähän ei näyttäisi stoppia tulevan ikinä.
MTV3:n haastattelussa FIAN tuomarijärjestön jäsen Kari O. Sohlbergkin oli niin vakuuttunut että tuomaristo teki oikean päätöksen ja että heillä on niin loistavat ja huipputeknilliset laitteet käytössä että tuomaristo ei voi erehtyä. Mitäköhän laitteita siellä oikein on kun tv-kuvasta ainakin näki selvästi että Schumacher ohitti keltaisten lippujen liehuessa. Ja tästä pitäisi automaattisesti tulla rangaistus. Vaan eipä tullut mitään..
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Jos MTV3, suurin osa muusta suomalaismediasta ja suurin osa suomalaisista seuraisi formulaa eikä vain niitä (tällä hetkellä sitä yhtä) suomalaisia, niin tästäkään asiasta ei nousisi mitään kohua, koska silloin tunnettaisiin säännöt. Tämän tästä saa, kun valtakunnan näkyvin media tämän urheilun parissa katsoo tärkeämmäksi yhden kuskin kuin koko lajin.

MTV3 on säälittävä kanava.
 

tonttu83

Jäsen
Viestin lähetti Ck
Onko muuten kenelläkään mitään muistikuvaa, onko tämmöisestä jotain ennakkopäätöstä? Eli paljonko olisi mahdollista, että Schumin sijoitus tippuu, jos jostain kumman syystä hänelle rangaistus annettaisiin?

Tämänpäiväinen Iltalehti kertoo, että Sumin loppuaikaan lisättäisiin 25 sekuntia ja Räikkönen nousisi ykköseksi.

EDIT: Eipä taida tulla rangaistusta http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml?188014
 
Viimeksi muokattu:

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllähän sen toki ymmärtää ettei monet formuloita seuraavat (kuten esim. minä henkilökohtaisesti) tiedä kaikkia mahdollisia sääntöjä ja että miten ne tarkasti ottaen menee, mutta kyllä pitäis edes selostajien se homma osata. Mutta kun he eivät osaa niin nyt varmaan tästäkin asiasta saa taas vuosienkin kuluttua kuulla kuinka sitä saatanan Schumia taas autettiin. Nytkin jo vedetään esiin vuosien takaisia asioita.

Itse kuitenkin selvästi näin kuinka Schumi oli jo Paniksen edellä kun mutkassa olevan keltaisen lipun kohdalle tulivat ja tämän takia jo itse ajattelin että asia ok. Meinaan vain näin jälkikäteen, että onhan se nyt jo hiukan hankalaa ruveta jotain tiettyä matkaa mittailemaan, että koska lippu tulee voimaan.

Ja sääntöhän siis menee niin ilmeisestikin, että keltaisen lipun kohdalta alkaa ohituskielto ja päättyy vihreän lipun kohdalla.

http://www.danielgustafsson.com/f1/Usa2003/PDVD_013.jpg
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Taktiikka-asiaa.

MacLarenin taktiikka Suzukaan: David ottaa vain sen verran bensaa autoonsa, että pystyy ajamaan aika-ajot ja noin viisi kierrosta varsinaista kisaa. Tuloksena paalupaikka kevyellä autolla. Sitten niiden viiden kierroksen aikana kilkkaa Schumin nurtsille ja se on siinä!

Tosin Kimin pitää voittaa skaba, mutta se on vain pieni hidaste.

Lycka till Kimi!

Hoitelihan Barrichellokin Montoyan melko tyylikkäästi.
 
Joo itsekin kun katsoin uudestaan tilanteen, niin kyllähän se ennen keltaisia ohitti. Mutta uskon silti, että joku muu olisi saanut sanktiota.

Ja on se muuten hyvä, että Kyllönen potkittiin pois sen takia, jotta saatiin asiaatuntevampi selostaja.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Re: Taktiikka-asiaa.

Viestin lähetti Snadi kundi Stadista
MacLarenin taktiikka Suzukaan: David ottaa vain sen verran bensaa autoonsa, että pystyy ajamaan aika-ajot ja noin viisi kierrosta varsinaista kisaa. Tuloksena paalupaikka kevyellä autolla. Sitten niiden viiden kierroksen aikana kilkkaa Schumin nurtsille ja se on siinä!

Muuten briljantti idea, mutta David ei kykene edes pelikillä löpö höyryillä paalupaikkaan.

Suositeltavinta olisi, että David ajaisi ihan omalla tasollaan, mistä seuraa se, että kierroksella kuusi Sumin varvatessa skotin ensimmäisen kerran, Taavetin kannattaa tehdä Silverstonet ja jarruttaa päin Maranellon oria. Jos Sumi kuitenkin livahtaa ohi niin ei haita koska pian se on taas peräpeileissä kun vuorossa on uusi ohitus.

Vakavasti, tämän kauden mastaruuspysti on jaettu. Jos olisin Montoya niin miettisin vakavasti paluuta amerikan sarjoihin. Nykymuotoinen formula on autourheilua etäisesti muistuttava laji, jossa Ferrari tekee mitä lystää.
 
Asiasta kolmanteen.

Ihmetyttääkö ketään muuta minka takia McLaren kykeni koko viikonlopun pitämään WEST mainokset autonsa kyljissä mutta Ferrarin Marlboro mainos loisti poissaolollaan samaten kuten Jordanin(ko) autoissa luki BE ON EDGE Benson & Hedges asemesta?

Käsittääkseni WEST on tupakkaa siinä missä kilpailevatkin merkit.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Jenkeissä on sellainen laki, että tupakkamerkki saa valita esim. cart-sarjan, jossa mainostaa tupakkaa eli Marlboro on valinnut jonkun muun sarjan tai lajin, jossa mainostaa. Westiä ei varmaan myydä siellä, tai vaikka myytäisiin he ovat valinneet F-ykköset, jossa mainostaa. Joku tällainen juttu siinä on, en vaan muista tarkkoja sääntöjä.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tupakit taskuun ja piiput piiloon.

Kausi 2003 on sitten paketissa. Kimi taisteli hyvin, mutta
taisi olla liikaa tasoitusta ajella viime kauden auton viritetyllä
mallilla. Myöskin kylmä ja kostea rata auttoi Rubensia voittoon.

Michaelilla oli sentään pari jännää tilannetta, joiden kohdalla
olisi laulukuoro odottanut tavallista kuskia, vaan ei tätä
Schumia.

Dennis on luvannut ensi kaudelle MP 4/19 autoa, eli tämän
vuoden pirssi jää kokonaan väliin kilpailuiden osalta.

Rellu ja BAR näyttäisivät olevan nousemassa top-3:n
rinnalle, joten eiköhän ensi kausikin ole taas ihan kohtuu-
mukavaa viihdettä autourheilun ystäville.
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Pakko tunnustaa Schumin olevan aika uskomaton kaveri. Ei kukaan voita kuutta titteliä sattumalta. Ei, vaikka Bernie-setä hiukan välillä avittaisikin. Hieno on myös Kimin suoritus. Ehkä jo ensi kaudella vaihtuu sitten jo mestari.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hienoin asiahan on näin formulakauden päättyessä se, että Jenni pääsee ansaitulle ja kauan odotetulle lomalle. Hauskaa lomaa Jenni!
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Michael Schumacher ehkä luetkin tätä niin onnittelut 6:sta maailmanmestaruudesta. Rehellisyyden nimissä olit ainoa joka sen ansaitsi ja vain uuden pisteenlaskusysteemin takia se meni näinkin "tiukille."

Paljon saa F1-maailma muuttua että joku voi viedä ennätyksesi. Nykysukupolvesta lahjoja siihen on Alonsolla ja Kimillä, mutta onko kalusto sitten samaa tasoa.

Ja jos sulle on härmän murre vähän vierasta niin ihan sama teksti mutta saksaksi.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Kempes
Hienoin asiahan on näin formulakauden päättyessä se, että Jenni pääsee ansaitulle ja kauan odotetulle lomalle. Hauskaa lomaa Jenni!

Jaa miten niin lomalle, nythän se Kimin loma alkoi ja Jenni vikisee. Kimihän sanoi: "on hyvä päästä vähäksi aikaa pois auton ratista, että ajohalut kasvaa..."

Että silleen...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei pärjännyt suomalaishaastaja McLaren Mercedesillään Schumaherille ja FIA Ferrarille. Sääli, sillä nyt ei nähdä sitä oikeussalinäytelmää, jonka Ferrari oli jo luvannut. Schumacher on taitava kuljettaja, mutta kunnioitusta vie tahalliset kolaroinnit, sääntöjen pikku venytykset ja kabinettipeli, jotka hänen mestaruustaistoihinsa ovat usein liittyneet.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
FIA kaavailee sääntömuutoksia turvallisuuden parantamiseksi ensi kaudeksi:

1. YLEISÖLLE TAPAHTUVIEN ONNETTOMUUKSIEN VÄLTTÄMISEKSI:
- Yleisön on oltava joka kohdassa vähintään neljän (4) kilometrin päässä radasta. Kiikareiden ottaminen mukaan kilpailuihin on suositeltavaa.
- Yleisön on koko kilpailun ajan pidettävä päässään teräskypäriä.
- Joka viidennen katsojan on oltava lääkäri, joka neljännen kirurgi, joka kolmannen sairaanhoitaja, joka seitsemännen rabbi, joka kymmenennen katolinen pappi ja joka sadannen islamilainen imaami.

2. AUTOJEN VÄLISTEN TÖRMÄYSTEN VÄHENTÄMISEKSI:
- Kaikki autot on varustettava edestä, takaa ja molemmilta sivuilta 16 metriä pitkillä lasikuituisilla seipäillä. Seipäiden päässä on elektroninen tunnistin, joka kontaktin tapahtuessa pysäyttää kummankin osapuolen moottorit ja laukaisee heittoistuimen, jolla ajaja lennähtää ulos autostaan.

3. AUTON HALLINNAN MENETTÄMISEN ESTÄMISEKSI:
- Kaikissa autoisssa on oltava kolme (3) ajajaa, jotka istuvat autossa peräkkäin. Ensimmäinen heistä ajaa, toinen ottaa ohjauksen haltuunsa jos ensimmäiselle tapahtuu jotain ja kolmas kertoo kahdelle muulle tuhmia vitsejä pitääkseen heidät valppaina.

4. VAUHDIN VÄHENTÄMISEKSI VARIKKOALUEELLA:
- Jokaisen auton on tultava ratavarikolle ja poistuttava sieltä peruuttamalla. Auton edessä täytyy kulkea kaksi ratsupoliisia, jotka heiluttavat Palestiinan lippua.

5. AJAJILLE TAPAHTUVIEN ONNETTOMUUKSIEN VÄLTTÄMISEKSI:
- Kaikkien ajajien on oltava verhoiltuna kolme (3) senttimetriä paksuun teräsvahvisteiseen betonivaippaan.
- Radan varressa on oltava aina 500 metrin välein sairaala.

6. VAARALLISEN RAJOITTAMATTOMAN VAUHDIN VÄLTTÄMISEKSI:
- Kaikki nykyiset moottorit on korvattava yksisylinterisillä yksitahtimoottoreilla, jotka käyttävät puhdistamatonta raakabensiiniä.
- Autot eivät saa kilpailussa ohittaa toisiaan ja niiden on ajettava peräkkäin kuljettajien etunimen määräämässä aakkosjärjestyksessä.


Ja Räikköselle terveisiä ku kuitenkin luet tätä! Sulla on tosi timmit pakarat!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös