F1-ketju

  • 658 234
  • 5 119

carzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Bolton
Espanjalaiset

Aika jänniä nuo espanjalaiset.
Koko kauden erittäin hienosti ajanut Renaultin Fernando Alonso epäoinnistui juuri silloi, kun Marc Gene (Kai GENE on Espanjalainen?) sai elämänsä tilaisuuden Williamsin ratissa.
Aina kun Kimi epäonnistuu / epäonnistui, on / oli suomalaisten formula-viikonloppu pilalla.
Espanjalaisille on jälleen luvassa erittäin jännä GP-viikonloppu!
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Tylsää?

Mielestäni kisa ei täytä tuota määritystä muun kuin ohitusten puuttumisen vuoksi. Itse näen kuitenkin näissä ajoissa enemmän mielenkiintoa mestareiden ajon suhteen. Erityisesti ajolinjojen valinta ja jarrutusten ajoitus kiinnostaa. Harmi vain ettei tuota voi ajajien osalta voi seurata kun ei ole käytössä tarkempaa analysointivälineitä.

Vai oliko ehkä tylsää kun Ferrari ja varsinkin Shumi voitti?

Ihmettelen tätä Ferrari/Shumi-vihaa. Eiköhän jokainen tee voiton eteen kaiken mahdollisen. Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Ei MacLaren ole yhtään sen "puhtoisempi" tässä asiassa. Entäs edesmennyt Senna?

Kun mietitään rahoja mitkä tässä bisneksessä on kyseessä, niin on niin entistä selvempää on tuo taktikointi, mistä tässä ketjussa on puhuttu.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Ei kisaa minusta ainakaan pilaa se jos Schumi voittaa. Kisan taasen pilaa se, jos ajetaan jotain 55 kierrosta maalin ilman ohituksia tai jänniä tilanteiden vaihteluita. Tänään kärkipään taistelussakaan ei ollut mitään katsomista. Schumi johti kisaa koko ajan, Montoya ajoi koko ajan muutaman sekunnin Schumia jäljessä ilman ohituspaikkoja (paitsi ihan alussa) ja Kimi roikkui koko kisan Barrichellon perässä.
Eli olen samaa mieltä nimim. Haamun kanssa. Booring!

Itse MM-tilantelle tämä ei tehnyt hyvää Kimin kannalta. Eroa Schumiin 7 p, ja Montoyaan 4 pinnaa.
Indianapolisissa olisi pakko voittaa, muuten mestaruustaistelu alkaa olla Kimin osalta ohi.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Bauer
Ei kisaa minusta ainakaan pilaa se jos Schumi voittaa. Kisan taasen pilaa se, jos ajetaan jotain 55 kierrosta maalin ilman ohituksia tai jänniä tilanteiden vaihteluita.

Täsmälleen! Vanha Erkkikään ei jaksa olla kiinnostunut autokilpailusta, jossa vaan körötellään peräkkäin ilman, että kukaan kykenee ohituksiin. Kyllä ne ajolinjat valitaan joka kisassa, samoin jarrutuspaikat. Kiintoisiksi ne tulevat johtaessaan ohitustilanteisiin. Pakko sanoa, että tylsää oli.
 

Särki

Jäsen
MITÄ voiko formuloissa ohittaa muutenkin kuin varikkokäynneillä?

Uskomattoman tylsiksi ja tapahtumaköyhiksi ovat kisat käyneet. Autot kulkevat kuin kiskoilla ja rataa kierretään toisten perässä puolitoistatuntia ilman ohituksia tai jännittäviä kaksintaisteluja.
Selostajakaksikolla kieltämättä vaikea tehtävä saada katsojat innostumaan kahden tunnin ajaksi näin tapahtumaköyhästä urheilusta.

Sama se kuka voittaa, mutta tapahtumia pitää kisoissa olla jotta niitä jaksaisi seurata. Toivottavasti Montoyasta tulee mestari, jotta pyttyyn saadaan uusiakin nimiä Schumacherin jatkoksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Surkuhupaisa yksityiskohta erään lippumiehen toiminnasta (jos oikein havaitsin):

Siinä vaiheessa kun Gene tovin aikaa oli kilpailun johdossa Schumi perässään kakkosena, heilutti lippumies Genelle hetken sinistä luullen ilmeisesti G:n olevan kierroksella jäänyt.

Sama lippumies piti sitten visusti lippunsa piilossa kun Frentzen oli päästänyt Schumin sujuvasti kierroksella ohi ja jäi palloilemaan Montoyan eteen.

Tuskin tästä ohjeita oli Ferrarilta tullut, mutta kertonee taas jotain italialaisten kilpailunjärjestäjien asenteesta.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Bauer
Ei kisaa minusta ainakaan pilaa se jos Schumi voittaa.
Ei, vaan se, kun selostajatkin oikein rukoilevat ettei Schumi voittaisi, ja jos voittaa, niin siellä päässä nousee myös kusi päähän asti.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti finnjewel
Surkuhupaisa yksityiskohta erään lippumiehen toiminnasta (jos oikein havaitsin):

Siinä vaiheessa kun Gene tovin aikaa oli kilpailun johdossa Schumi perässään kakkosena, heilutti lippumies Genelle hetken sinistä luullen ilmeisesti G:n olevan kierroksella jäänyt.
Tuskin tästä ohjeita oli Ferrarilta tullut, mutta kertonee taas jotain italialaisten kilpailunjärjestäjien asenteesta.

Tämä sopi jotenkin kuvaan. Lippumies oli kai ainoa, josta ei tuntunut omituiselta liputtaa sinistä kun kärkikaksikko ajoi ohi... Kenties kaveri sitten oli niin pihalla tilanteesta tai sitten sälli oli Tifoso vailla omatuntoa.
 

Aksu

Jäsen
Kisahan oli täysin mitätön. Tänä vuonna on käyty muutama todella hyvä kilpailu, ohituksia ja kolareita ja ties mitä. Eilen nähtiin se toinen puoli. Miljoonabisneksessä riskit minimoidaan ja pisteet pyritään tuomaan kotiin. Oli sija mikä tahansa. On tämä nyt saatana kun kukaan ei uskalla ottaa riskejä. Ei ei ei... Bernie lienee kohta ainut, joka on tyytyväinen "tuotteeseen".
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noniin, nyt on sitten rengassota saanut taas uutta potkua.

Viitaten Turun Sanomien verkkoliitteeseen: (http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,2,1,0,27:28:29:30,0:0:0:0,0,1:1:1:1,133915,2003-09-17 )

Eli Michelin on nyt löytänyt mahdollisesti kaksi eri asiaa miksi Bridgestonen renkaista voisi nostaa protestin.

Toinen on etu- ja takarenkaiden kumiseosten eroavaisuus (säännöt määräävät että renkaiden seosten pitää olla samat edessä ja takana) ja toinen on renkaiden urat jotka eivät ole Michelinin mukaan symmetrisesti jakautuneet Bridgestonen renkaissa.

Ja yllätys että nyt vasta herra isoherra, herra Bernie on suuttunut rengassodista kun Michelin alkaa iskemään samalla mitalla vyön alle.

Taitaa käydä niin että maailmanmestaruuskamppailu käydäänkin ihan muualla kuin radalla ja ajamisella / voittamisella ei ole mitään merkitystä loppupeleissä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Suurin mielenkiinto alkaa hiljalleen kohdistua radan ulkopuolisiin asioihin tässä kyseisessä lajissa. Vaikka Michelinin vastavedon ymmärtääkin, tulee tuosta silti vähän lisää paskan makua suuhun Bridgestone-Ferrari-FIA -trion touhujen päälle. Eivätkö ne vaikka voisi jo julistaa Ferrarin ja Schumin tämän ja ensi kauden mestariksi, niin paineet tuollaisten temppujen tekemiseksi poistuisivat.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Designer
Eivätkö ne vaikka voisi jo julistaa Ferrarin ja Schumin tämän ja ensi kauden mestariksi, niin paineet tuollaisten temppujen tekemiseksi poistuisivat.

Tilanteen koomisuutta lisää myös Ferrarin kommentit maailmanmestaruudesta, "mikäli emme voita radalla, harkitsemme hyvin tarkkaan protestin jättämistä Michelini renkaista koko kauden ajalta".

Eli viesti on selvä, jos Ferrari ei voita radalla, Ferrari voittaa protesteilla. Tärkeintä on että Ferrari voittaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Michelinin tempauksen ymmärtää

Mutta kabinetteja paskempaa tapaa voittaa mestaruus ei ole, tosin se ei taida Ferraria, Ross Brawnia ja Michael Schumacheria haitata.

Ja vai on se Bernie-setä vasta nyt suuttunut tähän rengas fiaskoon. Voi kauhiaa.

Toivotaan kuitenkin että maailmanmestaruus ratkaistaan radalla ei kabineteissa.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisiko joku valaista onko kukaan noussut mestariksi toisen hylkäämisellä? Siis teknisistä syistä. Kilpailutilanteistahan muistaakseni on mestaruuksia ratkottu kabineteissa, kuten Schumi-Hill ja Prost ja Senna (taisi tapahtua useammin kuin kerran) .
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Re: Michelinin tempauksen ymmärtää

Viestin lähetti flintstone
Mutta kabinetteja paskempaa tapaa voittaa mestaruus ei ole, tosin se ei taida Ferraria, Ross Brawnia ja Michael Schumacheria haitata.

Eihän tuolla ole mitään merkitystä tuossa "urheilussa". Tärkeintähän on, että tupakkayhtiöiden mainosmarkat näkyvät mahdollisimman hyvin. "Autourheiluun" kuuluu se, että oikea puoli voittaa mestaruuden ja senhän tietää esimerkiksi Markku Alén hyvin.

Toisaalta, itse olen vaihtanut kyllä aina vormuloiden tullessa tv-kanavan tänä vuonna sen keväisen lätkäottelun "keskeytymisen" vuoksi ja eipä tuo suuremmin muutenkaan kiinnosta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Michelinin tempauksen ymmärtää

Viestin lähetti jake

Toisaalta, itse olen vaihtanut kyllä aina vormuloiden tullessa tv-kanavan tänä vuonna sen keväisen lätkäottelun "keskeytymisen" vuoksi ja eipä tuo suuremmin muutenkaan kiinnosta.

Kummasti kuitenkin kiinnostaa tulla tällaiseen ketjuun laukomaan mielipiteitä. Ihmeellinen on ihmisen mieli...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onkohan minullakaan asiaa tulla tähän ketjuun...

Siis katson formulaa, telkkari kun on auki sunnuntaisin. Seuraankin kisan tapahtumia, vaikka tunteellista suhtautumista kisaan tai kisaajiin ei minulla ole.

Homma on vielä enemmän puhdasta viihdettä kuin NHL tai SM-liiga.

Se, että koko hommasta on urheilullisuus ja reilu peli kaukana ei estä minua seuraamasta tv-lähetyksiä.
Ja jotain kumman syystä itsekin katson parituntista lähetystä, jossa kliimaksi on se kuinka nopeasti vaihdetaan renkaat ja tankataan. Ainoa syyhän koko varikkorumbaan on se, että muuten kisassa ei välttämättä tapahtuisi mitään. Teknisesti kai olisi mahdollista ajella ilman välitankkauksia tai renkaanvaihtoa.

Kysymykseen urheilua vai ei, pitää vastata 'urheilua tottakai, mutta moottorirurheilua'
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti msg
Teknisesti kai olisi mahdollista ajella ilman välitankkauksia tai renkaanvaihtoa.

Ilman välitankkausta ajaminen on mahdollista ja eipä tästä montaa vuotta ole kun välitankkaukset oli kokonaan kielletty.

Mutta renkaista olen erimieltä. Mitään varmuutta ei asiaan ole mutta munmielestä F1:n alla tuolla vauhdilla ja kierrosmäärällä kumit eivät kestä vaan ne sulavat alle / pamahtavat.

Tietty jos tehtäisiin kestävämpiä renkaita (kovempi seos, hitaammat vauhdit) niin varikkokäynnit voisi jättää väliin.

Mutta kuten todettua, seos olisi huomattavasti kovempaa kuin nyt ja näinollen myös vauhti hitaampaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kimi pani homman jännäksi

Kyllä täytyy sanoa että härmän jannu pani pelin MM-taistossa jännäksi, nappaamalla paalun Indianapoliksessa. Kun vielä lasileuka jätettiin seitsemänneksi, on ennakkoasetelmat huomiseen kilpailuun todella kutkuttava. Toivottavasti Kimmeli pärjää huomennakin ja vie voiton, niin mestaruustaistelu on edelleen täysin avoin.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Minusta melkoinen yllätys, että Räkä pystyi valumaan maaliin vanhalla autolla ennen huippunopeaa Montoyaa ja Williams/BMW:tä. Suchumin esitys oli odotettua vaisumpi. Toisaalta Kimi on todennäköisesti liikkeellä kevyellä autolla ja joutuu tulemaan tankkauseen suht aikaisin. Barrichello oli selkeästi liikkeellä tehtävänään ajaa paalulle ja jarruttaa Räikkösen ja Montoyan karkumatkaa mahdollisimman pitkään. Ainakaan vielä Ferrarin taktiikka ei kantanut hedelmää.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy sanoa, että pitkästä aikaa oikein jännittää hieman jo ennen kisaa. Pitkä kausi on tahkottu, ja monesti on näyttänyt siltä että Kimin mahdollisuudet mestaruuteen olisivat menneet. Mutta tässä tilanteessa nyt kuitenkin ollaan (tai siis he ovat). No, toki siihen tarvitaan vielä tästä kisasta Kimiltä hyvä tulos, mutta vielähän kaikki on auki.

Menisi oikeastaan aika v*ttumaisen jännittäväksi tuo Suzukan kisa, jos tänään Kimi voittaisi, ja Montoya sekä Schumi eivät oikein pääsisikään menon makuun. Keksisin rentouttavampiakin tapoja aloittaa sunnuntaipäivä, kuin tilanne, jossa Kimi, Montoya ja Schumi starttaisivat kauden viimeiseen kisaan esim. kolmen pisteen sisällä toisistansa.

Ja Coulthard perkele! Juuri nyt sitä apua tarvittaisiin...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei oikein Schumin Ferrari kulje.

Nyt tosiaan näyttää liian hyvältä, näillä maaliin ja alkaisi MM-taisto näyttää veemäisen tiukalta. Nyt vaan se Kimin mersu toimikoon loppuun asti! Ja Schumille penalttia, kiitos...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös