Mainos

F1-ketju

  • 664 080
  • 5 069

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aika tiukkaa settiä ukot puuhailleet. Toivottavasti ei mene hyvä kausi pilalle kabinettiratkaisuilla ja jopa sarjastasulkemisilla. Ja kuin tilauksesta, viikonloppuna taas formulaa ja saadaan vähän kommentteja ja selityksiä asian tiimoilta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitenkään syyttämättä McLarenia, kun asia on mitä ilmeisimmin epäselvä, mutta en ymmärrä mitä ajatusta jonkun yksittäisen henkilön olisi hankkia salaista tietoa Ferrareista, jollei niiden tietojen tarkoitus ole hyödyttää koko tallia? Aika hämärää juttua. Toivon nyt kuitenkin, että McLarenia ei suljeta pois, jäisi hyvät taistelut näkemättä ja koko kausi olisi naurettava fiasko. Ferrarithan sen veisi. Tulisi sitten lähinnä tallin sisäinen taistelu.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
On tämä sen verran vakavaa settiä McLarenilta, että varmasti kovat rangaistukset tulossa, mutta niin Fia kuin Ferrarikin sen tietää, että sarjasta sulkeminen tekisi hallaa myös heille itselleen. Veikkaan jättisakkoja ja pistemenetyksiä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Hyvä rangaistus olisi jonkunlainen kova pistemenetys McLarenille valmistajien MM-sarjan osalta. Vaikkapa kaikki alkukauden pinnat pois. Kuskit saisivat pitää pisteensä ja taistella näillä yhtäkkiä puoli minuuttia kisassa Ferrarille häviävillä (kun kopioidut tekniset ratkaisut poistettiin paniikissa jo Ranskassa) autoilla edelleen mestaruudesta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenkään syyttämättä McLarenia, kun asia on mitä ilmeisimmin epäselvä, mutta en ymmärrä mitä ajatusta jonkun yksittäisen henkilön olisi hankkia salaista tietoa Ferrareista, jollei niiden tietojen tarkoitus ole hyödyttää koko tallia?
Olisiko esim. se, että yksittäinen pääsuunnittelija tajusi olevansa hukassa ja tarvitsevansa tietoa kilpailjasta, jotta saisi ylläpidettyä omaa mainettaan ja säilytettyä työpaikkansa?

Eiköhän kaveri ole yksinään puuhastellut ja jos ei, ei tallin osallisuutta kuitenkaan pystytä näyttämään toteen. Sarjasta sulkemiset ja kuljettajien pistemenetykset eivät ole lainkaan realistisia vaihtoehtoja tässä skenaariossa. Jos talliin kohdistuu sanktioita, puhutaan sakoista ja/tai valmistajien pistemenetyksistä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Eiköhän kaveri ole yksinään puuhastellut ja jos ei, ei tallin osallisuutta kuitenkaan pystytä näyttämään toteen. Sarjasta sulkemiset ja kuljettajien pistemenetykset eivät ole lainkaan realistisia vaihtoehtoja tässä skenaariossa. Jos talliin kohdistuu sanktioita, puhutaan sakoista ja/tai valmistajien pistemenetyksistä.

Jep jep, ihan yhtä yksin puuhastellut kuten Isometsä tai Kyrö aikoinaan.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Veikkaan jättisakkoja ja pistemenetyksiä.

Ensin pitäisi todistaa syyllisyys. Se lienee varmaa, että erilaista tietoa vaihtuu tallien välillä milloin minkäkinlaisesta summasta ja milloin minkäkinlaisilla motiiveilla, mutta siitä ei aina ole varmuutta, tietääkö tallin johto siitä ja miten suunnitelmallista toiminta on.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Olisiko esim. se, että yksittäinen pääsuunnittelija tajusi olevansa hukassa ja tarvitsevansa tietoa kilpailjasta, jotta saisi ylläpidettyä omaa mainettaan ja säilytettyä työpaikkansa?

Eiköhän kaveri ole yksinään puuhastellut ja jos ei, ei tallin osallisuutta kuitenkaan pystytä näyttämään toteen. Sarjasta sulkemiset ja kuljettajien pistemenetykset eivät ole lainkaan realistisia vaihtoehtoja tässä skenaariossa. Jos talliin kohdistuu sanktioita, puhutaan sakoista ja/tai valmistajien pistemenetyksistä.

Mun mielestä se on ihan yks hailee onko työskennellyt yksin vai yhdessä. Äijä on tallin pääsuunnittelija eikä mikään kesäharjoittelija ja edustaa tallia mitä suurimmissa määrin. McLarenilla on toimittu vilpillisesti ja minun mielestäni on ihan yksi ja sama onko päätös toiminnasta tehty hallituksen kokouksessa vai pääsuunnittelijan pään sisällä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuppikuntia? Toivotaan Räikkösen trendin jatkuvan nousevana.
Toden totta, ranskalainen myyrämies vaan vapisemaan kyykkyyn. En ole koskaan oikein lämmennyt Todtin persoonalle, jotenkin liian puolueellisen oloinen heppu. Hieman jo ehdin tottua sen persoonaan, mutta tämä juttu taas vetäisi vähän maton miehen alta. Myyrä mikä myyrä.

Toivottavasti Räikkönen näyttää kaapin paikan tallissa. Massa tosiaan tuolla taannoisella avautumisellaan antoi itsestään aika naurettavan kuvan, vaikka ihan hyvänä kuskina olen pitänytkin. Happamia sanoi kettu...

Onkohan Montezomolo jonkinlainen Suomifani, vai miksi se on näitä suomalaisia talliin noin hanakasti halunnut? Vai olikohan Räikkösen kohdalla nyt vaan kyse jonkinlaisesta nokittelusta, halutaan vanha kauna kuitata toisella finskillä. Tuskin hän nyt Räikköstä olisi Ferrarille kuitenkaan tahtonut, jos Kimi olisi ihan täysi tusinakuski ilman mitään kunnon potentiaalia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"En ollut niitäkään papereita pyytänyt, ja ne tulivat minulle yllätyksenä..."

Nyt olisi Coughlanilla paikka vetää "Annelit"...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
"En ollut niitäkään papereita pyytänyt, ja ne tulivat minulle yllätyksenä..."

Nyt olisi Coughlanilla paikka vetää "Annelit"...

... On vain sattuman ivaa että satuin myös noista papereista löytyvillä asioilla voittamaan...

Paska homma Macin kuskeja kohtaan, niillä kun ei koko hommaan ole osaa eikä arpaa(paitsi tietysti Kulmakarva-Alonsolla joka on koko homman pääpiru = neelyn mielestä vitun ärsyttävä tyyppi).Onneksi tuli ilmi jo nyt eikä vaikka viimeisen kisan kynnyksellä. Meinaan vaan että saavat reilun mahdollisuuden karistaa tuota koko episodin luomaa epäilyksen varjoa harteiltaan ajamalla eikä selittelemällä. Vaikka kyllä itse toivonkin että Ferrari heiluttelisi koko loppukauden ajan tahtipuikkoa.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Ferrarin vauhti jatkuu hyvänä. Ensimmäisten harjoituksien tilannetta nyt:

1. Massa
2. Räikkönen
3. Hamilton
4. Alonso


Hyvältä näyttää.....

Ps. Massa ajoi parhaan kierroksen rengasvalinnalla:

Sadekelin nakit edessä ja kuivat takana!!!! Mitä viddua? Miten lujaa ne menee kun pistää normi setit?
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Ekat harkat:

1. Hamilton
2. Räikkönen
3. Massa
4. Alonso

sijat 1-3 0,2s sisällä ja Alonso jäi lähes 0,6s kärjestä.

ime Massa tikkaria :)
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
sijat 1-3 0,2s sisällä ja Alonso jäi lähes 0,6s kärjestä.
Alonson parhaat ajat jäi tekemättä, kun kahdella nopealla oli ongelmia. Ensin Alonso ajoi omasta virheestä mutkan leveäksi ja toisella kerralla eteen sattui hitaalla kierroksella ollut Super Aguri.

Ferrareista voi todeta vielä sen, että molemmat kuskit tuntuivat olevan nopeita pitkillä vedoilla ja kuluneillakin renkailla. McLarenin puolella ainakin Hamilton veti pari lyhyttä stinttiä ja käytti lopussa pehmeitä renkaita, kun Ferrarit ajoivat ensimmäisen harjoitukset kokonaan kovilla renkailla. Silverstonessahan on rengasseoksista käytössä keskikovat ja kovat seokset.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Toinen harjoitusjakso:

1. Räikkönen
2. Massa + 0,499
3. Schumacher
4. Hamilton +0,742

Taisi Räikköseltä tippua tiiliharkot selästä edellisessä kisassa. Tässä harjoitusjaksossa Räikkösen aika oli jo todella kova, joten hyvältä näyttää vieläkin, mutta huomenna pitää sattua se täydellinen kierros itse aika-ajoon. Joka tapauksessa iso on ero toistaiseksi muihin ja etenkin Massaan.

Räikkönen on taas oma itsensä- Vapise Brassi :)
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kimi oli käsittämättömän ylivoimainen. Etenkin kahdella viimeiseillä sektorilla Räikkönen teki jotain mistä muut eivät ole edes tietoisia. Sama tapahtui 2004 vuoden aika-ajossa.

http://www.youtube.com/watch?v=_ZlpWqRhfns

Mutta nää ajat:

Kimi pehmeillä 1.20.639
Kimi kovilla 1.20.679
Massa pehmeillä 1.21.138
Hamilton pehmeillä 1.21.381
Alonso pehmeillä 1.21.616
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kimi tosiaan näyttää vihdoin päässeen vauhtiin. Ja silloin kukaan maailmassa ei pärjää suomalaiselle. Vielä kun McLaren hajoaa pari kertaa Hamiltoninkin alta, on mestaruus taas haarukassa.

Tietenkään Räikkönen ei saisi kokea kyllä yhtään takaiskua enää.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sehän on ollut "aina" tiedossa, että Kimi ei selittele eikä stressaa, kävi autolle tai miehelle miten tahansa. Tässä yksi ominaisuus, jota arvostan Kimissä ammattimiehenä.

Massa sen sijaan vaikuttaa keskittyvän ajamisen lisäksi juuri näihin em. pikkumaisuuksiin, ja sekös tullee jatkossa takaamaan entistä suuremman edun Kimin hyväksi vertailussa brasilialaiseen tallikaveriinsa. Vaikuttaa nimittäin siltä, että siinä vaiheessa kun Kimi ottaa Ferrarin lopullisesti ns. omakseen ja pääsee itse mm. kehittelemään ensi vuoden menopeliään, Massalla tulee olemaan henkisesti ja sitä muöden todennäköisesti ihan fyysisestikin todella kovat paikat oman itsensä ja ajamisensa kanssa.

Kuten on jo talvella tullut täällä julistettua, ei ole Massasta Kimin voittajaksi, nyt alkaa vaakakuppi kääntymään ja tästä se tuskin enää pahemmin brassin suuntaan kiikahtelee, paitsi väliaikaisesti tilanteen ja tapahtumien eläessä jatkuvasti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sehän on ollut "aina" tiedossa, että Kimi ei selittele eikä stressaa, kävi autolle tai miehelle miten tahansa. Tässä yksi ominaisuus, jota arvostan Kimissä ammattimiehenä.

Vaikka Räikkönen joskus saattaa vähän vaikuttaa huonot käytöstavat omaavalta, keskenkasvuiselta räkänokalta, niin minä arvostan myös todella paljon tuota "Ei mua kiinnosta" -asennetta mikä Räikkösellä on. Räikkönen ei ikinä ole lähtenyt mukaan tähän leikkiin mitä mm. Alonso, Villeneuve, Coulthard jne. ovat harrastaneet, eli koko ajan ollaan arvostelemassa/kommentoimassa muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Räikkönen sanoo vaan että "Ei mua kiinnosta mitä se tekee" kun joku toimittaja erehtyy kysymään kommentteja kilpailijoista. Ja vaikuttaa ihan oikeasti myös siltä että häntä ei kiinnosta senkään vertaa mitä muut hänestä ajattelevat, ei näyttäisi stressaavan mistään eikä kenestäkään. Ajaa vain kovaa eikä selittele, tai sitten ei aja kovaa mutta ei selittele sitäkään. Minusta hieno asenne!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös