F1-ketju

  • 658 447
  • 5 119

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Onnea Kimille ja Ferrarille.
Onko muuten kukaan muu pystynyt vastaavaan putkeen kuin Hamilton? Siis tulokas kaudella joka kisassa ollut Palkintopallilla..
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Räikkösellä on nyt sitten voittoja enemmän kuin kellään muulla, mutta eroa pistekärkeen on lähes 20 pistettä. Jatkossa Räikkönen tarvitsee Massan apua, jota ero kapenisi nopeammin. Tällä tahdilla tulee kiire, vaikka jatko menisikin yhtä hyvin kuin pari viime kisaa.
 

Jarzki

Jäsen
Virallisilla F1 sivuilla on ihan kunnon live seuranta josta näkee sektori ajat, varikkopysähdykset jne. Sieltä itse seurailin kisaa kun töissä tällä hetkellä olen.

Vaatii rekisteröitymisen, mutta se on kyllä nopeasti tehty ja täysin ilmainen:
http://www.formula1.com/services/live_timing/live_timing.html

Käydäänpä rekisteröitymässä, niin ei jatkossa tarvitse Iltalehteä enää pitää auki...

Hienoa Kimi! Vielä on matkaa mm-sarjan kärkeen ja epäilemättä Massalta kaivataan nyt apuja.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olihan se hieno kisa taas Kimiltä. Voitto, kisan nopein kierros ja hieno tripla jäi harmittavasti pienen virheen myötä pois aika-ajoissa. Eipä hätää, pisteet jaetaan maalissa ja Kimille täydet 10p. Hamilton jäi stoppien jälkeen lähes sekunnin kierroksella Kimille ja Alonsolle, mukava kuulla missä vika. Massalla oli hyvin nopeutta, joka kuitenkin paloi lähtöruutuun auton sammumisen myötä. Näyttäisi siis hyvältä Ferrarin nopeuden kannalta. MM-kärjessä tiukkenee ja hyvä niin.

Heikki hienosti maalissa ennen Fisicoa olemalla seitsemäs. Maksimisuoritus tuolla kalustolla.

Jos Räikkösen Ferrari kestää niin kuulukohan kakkosen suunnalta taas väninää ruuhkasta? Mä luulen että kuuluu vaikka mies vaihtuu.

Sieltähän se tuli pressitilaisuudessa. Myös samalla toki tunnusti Ferrarin olleen kovempi.
 
Viimeksi muokattu:

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Loistava esityshän tämä oli Kimiltä. Tällä hetkellä maailman nopein kuski ylivoimaisesti. Harmi että voittojen merkitys on näin minimaalinen, Kimillähän tosiaan on eniten voittoja tältä kaudelta.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harmi että voittojen merkitys on näin minimaalinen, Kimillähän tosiaan on eniten voittoja tältä kaudelta.

Joo kyllä voittajan ja kakkosen välillä pitäisi olla se 4 pistettä niin kuin ennen oli. Kyllä voitto on aina voitto ja siitä tuleva hyöty pisteissäkin pitäisi näkyä enemmän kuin 2 pisteen erotuksena.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Massa pilasi kisansa ja sammutti auton lähtöruutuun.

Räikkönen on tosi paska tallikaveri. Ensin voittaa edellisen kisan tuurilla ja nyt vielä sammuttaa Massan auton lähtöruudukkoon. Muuten Massa olisi voittanut kilpailun vähintään kolmen minuutin erolla seuraavaan...

Että silleen...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sieltähän se tuli pressitilaisuudessa. Myös samalla toki tunnusti Ferrarin olleen kovempi.

Alonso sanoi loppupeleissä, että koko kisan mitassa nuo ruuhkista hyötymiset ja kärsimiset menee lopulta aika tasan, joten tulokseen ne eivät vaikuttaneet.
Ja vaikeahan sitä on ruuhkasta olla "valittamatta", kun suoraan kysytään vaikuttiko ruuhka kisaan, ja sehän vaikuttaa aina.
Ihan fiksuja se Alonso ainakin tällä kertaa puhui pressitilaisuudessa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Alonso sanoi loppupeleissä, että koko kisan mitassa nuo ruuhkista hyötymiset ja kärsimiset menee lopulta aika tasan

Nimenomaan. Ei mitään Massa-tason avautumista. Kuitenkin se ruuhka, jossa oli mm. Wurz, osui Alonson eteen 2. stopin jälkeen ratkaisuhetkillä ja ei kuulemma päässyt sitä vauhtia kuin normaalisti.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Nyt näyttää taas siltä, että Kimi taistelee tosissaan voitosta joka kisassa eikä tekniikkamurheitakaan ole onneksi viime kisoissa näkynyt - which is nice. Massan Kimi jo ohitti pisteissä ja Alonsokin on iskuetäisyydellä. Hamilton on edelleen karussa, mutta tänään oli jo nähtävissä, ettei Hamiltonkaan virheettömästi aja paineiden alla. Eiköhän Mersun paukahtelut vielä tasoita tilannetta loppukaudesta...

Massan ohittaminen pisteissä oli sikäli tärkeää, että todennäköisesti Ferrari alkaa ennemmin tai myöhemmin panostamaan yhteen kuskiin ja silloin on syytä olla edellä. Massalta pahan kämmin jälkeen hyvä kisa vaikkakin jäi Kubican taakse.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Räikkönen on tosi paska tallikaveri. Ensin voittaa edellisen kisan tuurilla ja nyt vielä sammuttaa Massan auton lähtöruudukkoon. Muuten Massa olisi voittanut kilpailun vähintään kolmen minuutin erolla seuraavaan...

Että silleen...
Kohta alkaa Massan sipuli todennäköisesti pehmenemään, sitten jännityksellä odotellaan ja katsellaan, onko mies parin vuoden päästä samassa asemassa kuin Montoya, jonka F1-uran Kimi käytännössä tuhosi polkemalla tappioita sietämättömän kuumaverisen tallikaverinsa maanrakoon kerta toisensa jälkeen.

En sano, että näin välttämättä käy koska Massalla saattaa kasetti kestää paremmin, mutta toistaiseksi pari faktaa on mielestäni entistäkin paremmin tiedossa: 1) Kimi on odotetusti luokkaa tai paria Massaa kovempi kuski, ei tarvinnut kuin odotella että Ferrari alkaa taittumaan suomalaisen käsiin ja 2) Massa ei tunnu kovin ansiokkaasti kestävän tappioita etenkään tallitoveriltaan.

Edellisten pointtien 1) ja 2) valossa uskaltaisin ennustaa, että Massa alkaa puristaa rattia entistä enemmän, Kimi löylyttää brassia loppukaudesta jatkuvasti entistä selvemmin ja lopulta selitykset ja valitukset vievät Massan keskittymisen ja suorituksen laskevat vieläkin entisestään. Lisäksi mies tekee itsestään pellen aukomalla päätään selittelemällä tappioitaan ja Kimin jatkuvaa suosimista tallin sisällä ja lähtee parin vuoden päästä Nascariin Montoyan seuraksi. Miehet tunnistaa ovaaliradoilla siitä, että heillä on Kimin ajotossun muotoinen jalanjälki hanurissaan.

Tai sitten käy niin, että Massa juhlii parin vuoden sisällä maailmanmestaruutta, mutta siihen tuskin uskoo brassikuski itsekään muuta kuin joskus vahingossa unissaan.

Ja koska jokunen Kimi-antipatioista kärsivä luonne kuitenkin tulee näppis sauhuten kimppuun, kerrottakoon että ainakaan minä en aio vetää tuulipukua, Karjala-lippistä enkä FerrariMcLarenHäkkispaitaa ylleni ja nostaa Suomen lippua salkoon, vaan olen tyytyväinen että nimenomaan Kimi vei voiton ja on päässyt iskuun, koska olen aina digannut kaverin tyylistä hoitaa hommansa radalla. Harvinaisen lahjakas kuski, sellaiselle suo menestystä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kisan mielenkiintoisin detalji nähtiin toki vasta palkintopallilla, kun Räkä ei uskaltanut tällä kertaa pudottaa pulloa henkilökunnalle, joka viime kerralla tupelsi sen rikki. Ilmeisesti toimitettiin toista reittiä päämääräänsä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Alonso sanoi loppupeleissä, että koko kisan mitassa nuo ruuhkista hyötymiset ja kärsimiset menee lopulta aika tasan, joten tulokseen ne eivät vaikuttaneet.
Ja vaikeahan sitä on ruuhkasta olla "valittamatta", kun suoraan kysytään vaikuttiko ruuhka kisaan, ja sehän vaikuttaa aina.
Ihan fiksuja se Alonso ainakin tällä kertaa puhui pressitilaisuudessa.

Kyllä Alonso selkeästi kärsi ja menetti aikaa toisen stoppinsa jälkeen, kun joutui niiden kolmen auton perään varikolta tultuaan. Eli ihan oikeutettua mainita asiasta, mutta eihän totuuden nimissä tuo asia pelkästään kisaa ratkaissut.

Toisaalta vuodesta toiseen Mclaren tuntuu osaavan hoitaa nuo varikkostopit siten, että varikolta tuleva tai sinne 1-2 kierroksen kuluttua menossa oleva kuljettaja kärsii hitaammista kierroksella ohitettavista. Eli otetaan huonossa välissä kuski sisään tai ei kutsuta varikolle, vaikka tilanne radalla vaatisi reagointia vaan luotetaan omaan taktiikkaan.

Vertailun vuoksi Ferrari taisi tänään yllättää aika monet ottamalla Kimin ennakoitua kierrosmäärää aikaisemmin varikolle. Omasta näkökulmasta Kimi veti sen yhden nopean siihen alle ja eteen ilmestyi kaksi kierroksella ohitettavaa perä edellä, jotka olisi pitänyt kuitata seuraavalla kierroksella. Näytti siltä kuin Ferrari olisi tähän reagoinut ja kutsunut Kimin 1-2 kierrosta aikaisemmin varikolle, jottei aikaa tuhraannu näiden "liikkuvien shikaanien" ohittelemiseen. Osaltaan tämä selittäisi Kimin "pitkän" pysymisen radalla Alonson toisen varikkostopin aikana ja useat nopeat kierrokset, joihin saatiin mahdollisuus pitkällä ekalla stopilla ja sillä, että siellä tankissa oli sitä menovettä hieman suunniteltua enemmän Kimin tullessa ekalle stopille. Ferrarilla tuntuu kirjaimellisesti olevan virta päällä koko kilpailun ajan, kun taas Mclaren jo Häkkisen ajoilta tutusti hoitaa homman välillä onnistuen ja välillä loppui insinööriltä matikkapää.

Tämä ylläoleva kappale nyt vaan ihan vastauksena Oskari Saaren akuuttiin ongelmaan: "miksi laskelmani pettivät ja oliko Kimillä varikolla teknisiä ongelmia".

Hienon "schumimaisen" ajonsa lisäksi Kimin on syytä kiittää tallia erinomaisesta taktiikasta ja oikein ajoitetuista varikkopysähdyksistä, sillä kaikki meni Kimin kannalta nappiin sekä radalla että varikolla.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Kohta alkaa Massan sipuli todennäköisesti pehmenemään, sitten jännityksellä odotellaan ja katsellaan, onko mies parin vuoden päästä samassa asemassa kuin Montoya, jonka F1-uran Kimi käytännössä tuhosi polkemalla tappioita sietämättömän kuumaverisen tallikaverinsa maanrakoon kerta toisensa jälkeen.

En sano, että näin välttämättä käy koska Massalla saattaa kasetti kestää paremmin, mutta toistaiseksi pari faktaa on mielestäni entistäkin paremmin tiedossa: 1) Kimi on odotetusti luokkaa tai paria Massaa kovempi kuski, ei tarvinnut kuin odotella että Ferrari alkaa taittumaan suomalaisen käsiin ja 2) Massa ei tunnu kovin ansiokkaasti kestävän tappioita etenkään tallitoveriltaan.

Edellisten pointtien 1) ja 2) valossa uskaltaisin ennustaa, että Massa alkaa puristaa rattia entistä enemmän, Kimi löylyttää brassia loppukaudesta jatkuvasti entistä selvemmin ja lopulta selitykset ja valitukset vievät Massan keskittymisen ja suorituksen laskevat vieläkin entisestään. Lisäksi mies tekee itsestään pellen aukomalla päätään selittelemällä tappioitaan ja Kimin jatkuvaa suosimista tallin sisällä ja lähtee parin vuoden päästä Nascariin Montoyan seuraksi. Miehet tunnistaa ovaaliradoilla siitä, että heillä on Kimin ajotossun muotoinen jalanjälki hanurissaan.

Tai sitten käy niin, että Massa juhlii parin vuoden sisällä maailmanmestaruutta, mutta siihen tuskin uskoo brassikuski itsekään muuta kuin joskus vahingossa unissaan.

Ja koska jokunen Kimi-antipatioista kärsivä luonne kuitenkin tulee näppis sauhuten kimppuun, kerrottakoon että ainakaan minä en aio vetää tuulipukua, Karjala-lippistä enkä FerrariMcLarenHäkkispaitaa ylleni ja nostaa Suomen lippua salkoon, vaan olen tyytyväinen että nimenomaan Kimi vei voiton ja on päässyt iskuun, koska olen aina digannut kaverin tyylistä hoitaa hommansa radalla. Harvinaisen lahjakas kuski, sellaiselle suo menestystä.
"Quotetaan" koko viesti, sillä sen verran samaa mieltä olen kaikesta. Toki tuossa varmaan ihan tarkoituksella vedit vähän yli, mutta siitä olen täysin samaa mieltä, että Massan sipuli ei tule kestämään. En usko että Felipe, kuten häntä on trendikästä kutsua, tulee ikinä voittamaan maailmanmestaruutta. Tosin voi olla ettei Kimikään sitä tule voittamaan, mutta selkeästi paremmat saumat hänellä siihen on kuin Massalla.

Tosin sellainen pikku mutta tässä Kimi vs Felipe väännössä on, että Todt uskoakseni kyllä diggailee enemmän Massaa kuin Kibeä. En usko, että sedällä varsinaisesti mitään Räikköstäkään vastaan on, mutta onhan Massa kuitenkin jonkinlainen perhetuttu ja muutenkin enemmän oma kasvatti. Mutta jos Räikkönen nyt tosiaan jatkossa nuijisi Massan kisa toisensa perään niin eiköhän Todt siinä vaiheessa ymmärrä että kumpi näistä kuskeista on parempi. Muutoin Ferrarin sisällä en usko että kuljettajien suosion välillä hirveästi eroa on. Toki Massa "enemmän" italialaisena voi tuntua joistakin mekaanikoista läheisemmältä, mutta uskoisin myös Räikkösen no bullshit-linjan keräävän senkin ihan hyvin suosiopisteitä.

Sinänsä kyllä Kimin olisi ihan hyvä tänä vuonna se mestaruus voittaa, sillä itse olen vähän massan (hehe) mukaisesti sitä mieltä että tulevaisuus on Hamiltonin. Tai no tietenkin siihen mestaruuteen on hyvät mahdollisuudet niin kauan kuin Ferrarilla ajaa, mutta kyllähän Hamiltonilla on pelottavan paljon potentiaalia ja olisi aika oletettavaa, että hän ei vielä ihan kaikkea sitä olen saanut käyttöönsä. Eroa kärkeen Kimillä on nyt siis se 18 pongoa mikä on kyllä liikaa jos Hamilton ja Mac jatkavat yhtä virheettömällä linjalla. Jos Hamilton vetää joka kerta podiumille niin Kimin on lähes mahdotonta kuroa eroa kiinni vaikka ajaisi itse miten hyvin tahansa. No, kyllähän Hamiltonillekin jossain vaiheessa luulisi sen konerikon tai kolarin sattuvan, mutta tuskin niitä kovin montaa tulee. Eikös muuten Schumi joskus kultakausinaan vetänyt koko kauden sijoittuen joka kerta kolmen joukkoon vai muistelenko taas ihan väärin? Aika helvetin jäätävä temppu olisi jos Hamilton pystyisi samaan rookiekaudellaan. Puhumattakaan sitten jos hän sen mestaruuden voittaisi. Sen myötä hänestä todella tulisi se legenda, minä Saari häntä nyt jo hehkuttaa. Vielä Hamilton ei mielestäni sellainen ole.

PS. Niin ja selvennetään vielä sen verran, että en minäkään mikään jättimäinen Kimi-fani ole, sillä en muutenkaan suhtaudu formuloihin kovin intohimoisesti. Mutta kyllä Räikkönen suosikkikuljettajani näistä nykyisistä on, suurelta osin sen takia että on suomalainen, mutta osin myös sen takia, että Räikkönen on käsittämätön luonnonlahjakkuus radalla eikä jaksa jauhaa mitään kliseistä paskaa toimittajille tai mussuta vastoinkäymisistä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Vertailun vuoksi Ferrari taisi tänään yllättää aika monet ottamalla Kimin ennakoitua kierrosmäärää aikaisemmin varikolle. Omasta näkökulmasta Kimi veti sen yhden nopean siihen alle ja eteen ilmestyi kaksi kierroksella ohitettavaa perä edellä, jotka olisi pitänyt kuitata seuraavalla kierroksella. Näytti siltä kuin Ferrari olisi tähän reagoinut ja kutsunut Kimin 1-2 kierrosta aikaisemmin varikolle, jottei aikaa tuhraannu näiden "liikkuvien shikaanien" ohittelemiseen. Osaltaan tämä selittäisi Kimin "pitkän" pysymisen radalla Alonson toisen varikkostopin aikana ja useat nopeat kierrokset, joihin saatiin mahdollisuus pitkällä ekalla stopilla ja sillä, että siellä tankissa oli sitä menovettä hieman .suunniteltua enemmän Kimin tullessa ekalle stopille. Ferrarilla tuntuu kirjaimellisesti olevan virta päällä koko kilpailun ajan, kun taas Mclaren jo Häkkisen ajoilta tutusti hoitaa homman välillä onnistuen ja välillä loppui insinööriltä matikkapää.

Eikö varikkokäyntien ero ollut kuitenkin n. 3 sekunnin luokkaa Alonson hyväksi, joten Kimi on todennäköisesti tullut ihan ajallaan varikolle, mutta bensaa vain laitettiin enemmän?
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Upea voitto Kimiltä. Kävin La Gazzetta dello sport saitilla, ja sieltä kämäsellä italiankielen taidolla bongasin vaan otsakkeen "Perfezione", kun Kimin kisasta puhuivat! Kimi on taas Kuningas Italiassakin ;)

Nyt on vaan niin, että Hamilton pitää saada kolkattua jossakin racessa, tai miehen muuten keskeyttää. muuten mestaruus on "Piece of cake" hänelle.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt on vaan niin, että Hamilton pitää saada kolkattua jossakin racessa, tai miehen muuten keskeyttää. muuten mestaruus on "Piece of cake" hänelle.
En kyllä yhtään ihmettelisi, vaikka Hamiltonilta tulisi vielä joku paha ajovirhe jossain kisassa, joka johtaisi keskeytykseen. Näinköhän tämän kieltämättä lupaavan kuski pää kestää painetta? Tänään oli jo lievää tärinää havaittavissa.

Missä HCM on?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Nyt on vaan niin, että Hamilton pitää saada kolkattua jossakin racessa, tai miehen muuten keskeyttää. muuten mestaruus on "Piece of cake" hänelle.

En nyt sanoisi noinkaan. Vaikka onkin optimistista puhua Kimin mestaruudesta, niin mahdollisuudet siihen on mikäli suoritukset jatkuvat tämän päivän mallisina. Ja mitä tulee Hamiltonin mahkuihin, niin kaverilla on Kimin lisäksi 3 kaveria, jotka voivat sijoittua siihen edelle. Viime vuonna Schumi ei saanut juurikaan apuja tallikaveriltaan, puhumattakaan Alonson tallikaverista. Tänä vuonna tilanne on tuolta osin toinen, Alonso ja Massa voivat pelata Kimin pussiin useammassa kisassa, sijoittumalla Hamiltonin edelle. Jo tänään he molemmat olisivat jo olleen Hamiltonin edellä, jos Massa ei olisi sammuttanut autoaan lähtöruutuun.
Ja niin turvallinen ei Hamiltonin 18 pisteen etumatka Kimiin ole, että se kestäisi monta Kimin voittoa ja omaa sijoittumista neljänneksi. Ja sama tietenkin kääntäen Alonsoon, jonka ero Hamiltoniin on vain 12 pistettä.

Hamiltonin täytyy siis jatkossakin pystyä taistelemaan sijoista 1-2, jos mielii mestaruuden voittaa. Ja se ei ole mikään itsestään selvyys, jos Ferrarit on loppukauden se kovempi talli, ja Alonso jatkaa Silverstonen kaltaisia otteita suhteessa Hamiltoniin.

Mielenkiintoinen loppukausi tulossa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Missä HCM on?

Tuliko ikävä? Eli koska eilen kirjoitin Kimiä vastaan, tänään Kimin voitonpäivänä minun pitäisi tulla tänne pyytämään kaikilta Kimi faneilta anteeksi, näinkö tämän ketjun sääntöihin on kirjoitettu? Herää pahvi. Hieno voitto Kimiltä ja ennen kaikkea Ferrarilta taas sitä tuttua mestaritaktikointia, millä Schumi voitti monta kisaa Ferrari vuosinaan.

Miksi en kirjoittanut mitään F1-ketjuun kisan jälkeen? Koska sorry vaan, tämä ketju on oikeasti tämän foorumin säälittävin ketju. Tämän huomasi heti kisan jälkeen: kun Kimin voiton jälkeen alkaa tuuletus "Kimi on YLIVOIMAISESTI maailman nopein kuski", "Massa on luuseri", "Massalla ei kestä pää", "miksei voitosta saa enempää pisteitä", "Hamilton voittaa tolla menolla helpolla mestaruuden" jne jne jne...

Tämän ketjun otsikon voisi hyvin muuttaa "Kimi fanit vs muut" ketjuksi. Miksi kukaan ei keskustele esim. Heikki Kovalaisesta? Hieno kisa tänään(kin).

Ps. Ja repe_jokelle terveisiä, ei tarvinnut tiliä tyhjentää tänään. Kun ei kerran ketään tarttunut vetooni. Mitäs ette uskalla ; )

EDIT = Sen verran vielä, että kyllä on huono muisti jollain kirjoittajista. Eikös aika selvänä pidetty ennen Eurooppaan paluuta, että Ferrari tulisi olemaan vahva juuri Ranskan ja Englannin kaltaisilla nopeilla radoilla? Ranskassa kaksoisvoitto (Kimi voitti ylivoimaisesti aika monen mielestä heh...) ja Englannissakin siihen olisi ollut mahdollisuuksia, mikäli Massalla ei olisi ollut lähdössä ongelmia. Oliko virhe Massan vai oliko jotain tekniikan kanssa hässäkkää, tähän en ole vielä löytänyt varmaa tietoa. Siinä missä Montoya hävisi pahimmillaan puolikin sekuntia Räkälle, Massan kohdalla puhutaan sekunnin kymmenyksistä. Brassi tulee vielä, katsokaa vaan. Ja niin tulee McLarenitkin, viimeistään Unkarin syheröllä.
 
Viimeksi muokattu:

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.

Jeah, hän on bäk!

Kimiltä loistava kisa, kukaan ei käsittääkseni hehkuttanut miestä maailman parhaaksi koskaan-ikinä-missään, eikä Massaakaan ihan noilla sun kirjoittamilla termeillä taidettu haukkua.

Räikkönen voitti, tällä hetkellä nopein auto+mies paketti Formuloissa, Hamilton alkaa lipsumaan, joskaan ei kovin paljoa. Massa saisi kyllä ajella enemmän palkintopalleille, mutta loistava nousu varikolta aina 5. saakka.

Samaa mieltä olen muutaman aikaisemmin kirjoittaneen kanssa tuosta Massan pään kestävyydestä. Aivan naurettavaa itkemistä viime kisan jälkeen. Jos meno jatkuu samana niin uusi Montoya on lähellä syntymistä.

Heikiltä myös hyvä kisa, lähdössä nousi jo viidenneksi mutta ei vaan riittänyt Rellussa vauhti 7. korkeampaan paikkaan. Renkaat ainakin kuluivat kuuleman mukaan aivan järkyttävän nopeasti molemmilla kuskeilla.

Alonsoltakin vaihteeksi suht vahva kisa, pistäisin itse tuon Fernandon ruuhkaan joutumisen toisen stopin jälkeen myös Mersun tiimin piikkiin. Tuntuu että lähes kaikilla muilla talleilla osataan taktikoida myös kisan aikana, mutta ei McLarenilla. Toki voin olla väärässä ja sielläkin pää hiessä hiotaan uutta taktiikkaa samantien kun jotain erikoista radalla tapahtuu. Jos tosiaan näin on, niin aika paskasti taktikoivat :)
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tyylikkäät kaksi peräkkäistä viikonloppua Kimi Räikkösellä. Tuota miestä ei tarvitse suomalaisten hävetä.

Minä muuten kannatan Kimiä juuri suomalaisuuden vuoksi erityisesti, vaikka se tätäkin keskustelua seuratessani tuntuu olevan se väärä tapa kannattaa.

Ferrarilla/Kimillä olisivat maailmanmestaruuden saumat täysin omissa käsissään mikäli ottaisivat vanhat kunnon Ferrarikeinot käyttöönsä. Schumi,- jota jotkut pitävät kaikkien aikojen parhaana, ja,-joka tunnetaan myös epäurheilullisuuden röyhkeänä hyödyntäjänä,- voisi antaa neuvoja.

Ei muuta kuin Massa tekemään likainen työ kakkoskuljettajan statuksella,- ja kilkkaamaan Hamilton peltotöihin ikäänkuin "vahingossa."
Menneellä viikolla olemme saaneet lukea että formula ykkösissä edelleenkin ovat kaikki keinot käytössä.

No'o, en minä kannata tietenkään tuollaisia keinoja, mutta kuinka nyt pulpahtivatkaan mieleeni.
Siitä olen varma että tullaan näkemään vielä monia yllätyksiä ennen kuin kausi on ohi. Ei yllätyksiä voittajien suhteen, mutta yllätyksiä niiden eteen tehtävistä tempuista.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Normaali F1-kisa oli tämä Englannin kilpailu ilman mitään erikoisuuksia ja kummallisuuksia. Onneksi Ferrari onnistui taktiikassaan sen verran paremmin mitä McLaren, että voitto tuli Kimille. Vielä on pitkä matka sarjajohtajan saamiseksi kiinni pisteissä, mutta 8 kilpailua on aikaa kuitenkin jäljellä. Täytyy kuitenkin nostaa hattua nuorelle Hamiltonille, joka ajaa kisasta toiseen podiumille vähäisestä kokemuksestaan huolimatta.

Tässä kohtaa sen oikeastaan hyvin huomaa, kuinka paljon Ferrarin tuulitunnelin hajoaminen aikaisemmin keväällä oikeasti vaikuttikaan alkukauden kilpailuihin. Nyt kun taas sekin tunneli on hetken ollut 24h/vrk käytössä, niin kaksi kärkitallia on aika lähellä toisiaan suorituskyvyissä. Ne erot, mitä saadaan aikaiseksi, tulevat sitten miesten eroista ja tallien taktiikasta.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minä muuten kannatan Kimiä juuri suomalaisuuden vuoksi erityisesti, vaikka se tätäkin keskustelua seuratessani tuntuu olevan se väärä tapa kannattaa.

Et ole ainoa. Minäkin kannatan Kimiä ensisijaisesti juuri sen takia, koska hän on suomalainen ja toisekseen sen takia, että hän on ihan ehdottomasti yksi parhaimmista kuljettajista, joka tuolla F1-sirkuksessa tällä hetkellä ajelee.

Hieno voitto oli tänään taas Kimiltä ja hyvä, että Hamilton ei tullut toiseksi, joten Kimi sai kurottua vähän enemmän Hamiltonin etumatkaa MM-taistelussa.
 

emz1

Jäsen
Et ole ainoa. Minäkin kannatan Kimiä ensisijaisesti juuri sen takia, koska hän on suomalainen/QUOTE]

No onhan se nyt joidenkin mielestä äärimmäisen noloa kannattaa F1:ssa suomalaista kuskia. Sehän puhuukin jotenkin erilailla. Oh my..!

En tiedä oikein mitä väärää siinä nähdään että maanmiehen puolia pidetään kun taistellaan maailmanmestaruuksista.

Tuskin sitä jääkiekossakaan mennään Suomi-Ruotsi -ottelussa Ruotsia kannattamaan kun Suomen puolustuksessa pelaa Pekka Saravo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös