F1 2006: Unkarin GP

  • 13 181
  • 136

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
ranger kirjoitti:
Aika hupaisaa, kuinka selostajasankarimme mielestä mestaruustaisto meni Schumacherin sakkorangaistuksen myötä "entistä mielenkiintoisemmaksi", kun todellisuudessahan Schumin sakko oli MM-sarjan mielenkiinnon kannalta nimenomaan paha takaisku.

Kyllä se mielenkiintoisemmaksi meni Schumin penaltin myötä. Jos Schumilla olisi nyt ollut mahdollisuus kukistaa Alonso Unkarissa vaikka 10-0, peli olisi ollut sitämyöten selvä.

Käsikirjoituksen pitää siis olla jännittävyydessään se, että Alonso johtaa vielä, mutta on nyt alakynnessä ja Schumi kuroo eron pikkuhiljaa kiinni. Jännittävyyden kannalta sen eron pitää kuroutua pikkuhiljaa, jotta vikaan kisaan jäisi mies vs. mies tilanne, eli 1 pisteen ero.

Sama tulee olemaan Unkarinkin lopputulos nyt näiden penalttien jälkeen kuin ilman penaltteja, eli Schumi todennäköisesti ottaa Alonsoa kiinni vain muutamalla pistellä.

repe_joke kirjoitti:
Ehkä "tupla" rangaistus tuli siitä, että Schumi ohitteli autoja. Siis monikossa autoja. 2 sekkaa kun on lisätty aikaa, niin voisi kuvitella miehen ohittaneen kaksi autoa. Siis sekuntti per rike, kun Alonsellekkin.

Mutta mistäs näitä tietää.

Useampia autoja oli tosiaan ohittanut, siitä ne pari sekkaa.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Henkka kirjoitti:
Kyllä se mielenkiintoisemmaksi meni Schumin penaltin myötä. Jos Schumilla olisi nyt ollut mahdollisuus kukistaa Alonso Unkarissa vaikka 10-0, peli olisi ollut sitämyöten selvä.

No joo, onhan se noinkin. Etenkin nyt, kun Buttonin pudotuksen myötä Schumacherin (11.) ja Alonson (15.) lähtöruuduissa on sentään selkeä ero.


Ranger
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
ranger kirjoitti:
No joo, onhan se noinkin. Etenkin nyt, kun Buttonin pudotuksen myötä Schumacherin (11.) ja Alonson (15.) lähtöruuduissa on sentään selkeä ero.


Ranger

Eikös Alonso putoa 16. ruutuun? Hänhän oli 15. ilman tuota Buttonin rangaistusta. Jos en ihan väärässä ole. Joka tapauksessa Schumin ja Alonson välissä on aika monta autoa.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Kimillä on nyt hyvä mahdollisuus ottaa kauden avaus voitto. Lähdössä Räikkönen kärkeen Barikello ohittaa Massan ja jää "tulpaksi" siihen Massan ja Räkän väliin ja Räikkönen kaasuttaa voittoon ja maammelaulu kahahtaa kilpailun jälkeen ja Suomi menee sekaisin!.

Tai sitten Mersun kone pettää kierroksella 6 joten se siitä :( katsotaan mitä tapahtuu.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
repe_joke kirjoitti:
Mutta mistäs näitä tietää.

Vai johtuisiko siitä, että Alonso ohitteli keltaisten lippujen kohdalla ja Shumi punaisten? Tiedä sitten, jännää kuitenkin se, että molemmat mm-kanditaait töppäilivät näin.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Speedye kirjoitti:
Eikös Alonso putoa 16. ruutuun? Hänhän oli 15. ilman tuota Buttonin rangaistusta. Jos en ihan väärässä ole. Joka tapauksessa Schumin ja Alonson välissä on aika monta autoa.

Button oli aika-ajoissa neljäs ja Alonso viidestoista. Näin ollen Buttonin kymmenen sijan pudotus ei vaikuta Alonson starttiruutuun, mutta nostaa kahdentenatoista olleen Schumin pykälällä.


Ranger
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
ranger kirjoitti:
Button oli aika-ajoissa neljäs ja Alonso viidestoista. Näin ollen Buttonin kymmenen sijan pudotus ei vaikuta Alonson sijoitukseen.


Ranger

Ai niin ei tietenkään.. Silly me.. Schumi sen sijaan hyötyy yhden sijan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tpip kirjoitti:
Vai johtuisiko siitä, että Alonso ohitteli keltaisten lippujen kohdalla ja Shumi punaisten? Tiedä sitten, jännää kuitenkin se, että molemmat mm-kanditaait töppäilivät näin.

Alonsohan sai kaksi erillistä sekunnin rangaistusta. Toisen keltaisten lippujen aikana ohittamisesta, ja toisen kun sulki tien Doornborsilta liian rajusti äkäpäissään.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
repe_joke kirjoitti:
Alonsohan sai kaksi erillistä sekunnin rangaistusta. Toisen keltaisten lippujen aikana ohittamisesta, ja toisen kun sulki tien Doornborsilta liian rajusti äkäpäissään.

Nii-in, tästä rupesinkin pohdiskelemaan, voisiko Shumin "kovempi" rangaistus (1s vs. 2s) samasta tempusta johtua alueella liehuneiden lippujen väristä (keltainen vs. punainen).
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Tästä viikonlopusta on tämänpäiväisten tapahtumien jälkeen muodostumassa tapahtumarikkaimmaksi tällä kaudella. MM-taistelu, Alonson ja "Schumin" rangaistukset, Kimi paalulla, Massa kakkosena ja MM-kärkikaksikko kympin huonommalla puolella, siinähän riittää mielenkiintoa sunnuntaiksi. Ainoa vika tässä on, että ollaan Hungaroringillä, jolla yleensä nähdään jonossa ajelua. Ellei sitten tule sadetta, kuten huomiseksi on jollain sivuistoilla hieman ennustettu. Sitten tulee säpinää.

Schumacherin rangaistus kuulostaa aluksi hieman kovalta, kun se on saman arvoinen kuin Alonsolla yhteensä, mutta kai siinä on painanut, että ohituksia on ollut useita (kaksi?) ja se on tapahtunut punaisen lipun aikana. Useampi rike sekä punainen lippu (ankarampi rike kuin keltaisten lippujen aikana) ovat johtaneet kahteen sekuntiin myös "Schumin" kohdalla.

En ole nähnyt kumpaakaan tilannetta, mistä Alonsolle ja Schumacherille nuo lippurangaistukset jaettiin, mutta aikarangaistukset ovat mielestäni paikallaan silloin, kun ohitus on aiheuttanut vaaratilanteen, muuten jaettaisiin sakkorangaistuksia. Tosin aikaisempia tämäntyylisistä tilanteista tulleista rangaistukset ovat olleet sellaisia, että kuljettajalta hylättiin aika-ajoissa esimerkiksi kolme nopeinta aikaa. Tämä oli tosin sitä aikaa, kun aika-ajossa oli aikaa tunnissa ajaa 12 kierrosta. Onhan tätäkin sääntöä tänä vuonna käytetty, tosin aika-ajojen blokkaustilanteissa (esim. Fisichellalle Monacossa).

Mitä aika-ajoihin tulee, on Kimin toinen perättäinen paalu osoitus McLarenin parantuneesta iskukyvystä. Tosin Massa olisi varmaan ollut paalulla ilman ensimmäisen mutkan virhettään, mutta ajovirheet kuuluvat lajiin. Jos Kimi saa hyvän lähdön ja pystyy kasvattamaan kaulaa, on voitto mahdollisuuksien rajoissa. Ferrari on kuitenkin ollut vaarallisen nopea koko viikonlopun, mutta onko Massasta voittavaksi kuljettajaksi? Massan suoritus kärjessä, ilman että Schumacher on siellä (ainakaan alussa) on lievä arvoitus. Massalla on nyt ehkä parhaimmat mahdollisuudet uransa avausvoittoon. Bensamäärissä ei varmaankaan ole Saksan kisan kaltaisia eroja, mutta Kimi on ehkä hieman kevyemmällä lastilla kuin Massa. Veikkaisin 2-4 kierrosta.

Schumacher nousee varmasti hyvälle pistesijalle ja palkintopallikaan ei ole poissuljettu. Tietysti, jos Ferrarille tulee jotenkin mahdollisuus pelata Massan avulla, saattaa "Schumi" olla jopa ykköspallilla. Jos kuitenkin Räikkönen pitää lähdössä paikkansa ja kaikki toimii, Schumacherin pelaaminen ykköseksi on vaikeaa. Jos sunnuntaina sataa, parantuvat sadekelin spesialistin osakkeet merkittävästi.

Alonson on nyt näytettävä osaamisensa. Hyvällä lähdöllä Alonso nousee varmaan muutaman sijan, mutta sitten olisi löydettävä ohituspaikkoja vaikka väkisin. Tärkeintä olisi olla lähellä Schumacheria, mielummin tietysti edellä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Veikkaan kyllä että M. Schumacher kykenee palkintopallille. Miehen vauhti on koko viikonlopun ajan ollut ylivoimaista ja veikkaankin että Schumi lähtee kisaan melko raskaalla polttoainelastilla. Bridgestonen renkaat eivät kulu ilmeisesti yhtä nopeasti kun Michelinit joten luultavasti Räikkönen on kolmella stopilla liikkeellä Massan kahta vastaan. Alonso tuskin nousee Schumacherin ohi, pistesijakin voi olla tiukassa. Schumacher olisi muuten napannut helposti paalun ilman tuota "rangaistusta".. hän teki aivan uskomattoman ajan toisen aikaajosession loppuun. Veikkaankin että Schumacher nousee melko nopeasti kuuden sakkiin ja napsii vielä muutaman hyvän taktiikkansa ansiosta. Tietysti jos Massa pääsee kärkeen voi voittokin olla mahdollinen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Veikkaankin että Schumacher nousee melko nopeasti kuuden sakkiin ja napsii vielä muutaman hyvän taktiikkansa ansiosta. Tietysti jos Massa pääsee kärkeen voi voittokin olla mahdollinen.

Sikäli mikäli Schumilla on raskaskuorma, niin hän ei kyllä ohituksia tee ennen varikkostoppeja, lähtöä lukuunottamatta. Schumin pitäisi olla useita sekuntteja edellä ajavia nopeampi, tai omata huomattavasti parempi suoranopeus, että ohittaminen olisi ylipäänsä mahdollista. Ja jos auto raskas, niin tuskin on huomattavasti nopeampi (tuolla huomattavasti nopeampi tarkoitan noin 3 sekunnin eroja kierroksissa). Ja sitten jos suoralla auto kulkee, niin mutkissa jää liikaa raskaan kuorman takia.

Schumi varmasti nousee lopputuloksissa korkealla, mutta ei sen takia että ohittelee kuskeja radalla. Vaan sen takia, että Ferrarilla on varaa pelata Schumille parempaa sijoitusta varikkoruletilla.

Alonsolla olisi muuten mahdollisuus tehdä "peliliike", ja vetää lähdössä Schumin kylkeen. Ei varmasti Alonsoa haittaisi, jos molemmat jäisivät radan varteen.
Noh leikki sikseen. Mutta on kyllä oikeasti mielenkiintoista nähdä koliseeko startissa, Schumi ja Alonso molemmat kuitenkin koittanevat raivata tietä ylöspäin apinanraivolla startissa.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Speedye kirjoitti:
Veikkaan kyllä että M. Schumacher kykenee palkintopallille. Miehen vauhti on koko viikonlopun ajan ollut ylivoimaista ja veikkaankin että Schumi lähtee kisaan melko raskaalla polttoainelastilla. Bridgestonen renkaat eivät kulu ilmeisesti yhtä nopeasti kun Michelinit joten luultavasti Räikkönen on kolmella stopilla liikkeellä Massan kahta vastaan. Alonso tuskin nousee Schumacherin ohi, pistesijakin voi olla tiukassa. Schumacher olisi muuten napannut helposti paalun ilman tuota "rangaistusta".. hän teki aivan uskomattoman ajan toisen aikaajosession loppuun. Veikkaankin että Schumacher nousee melko nopeasti kuuden sakkiin ja napsii vielä muutaman hyvän taktiikkansa ansiosta. Tietysti jos Massa pääsee kärkeen voi voittokin olla mahdollinen.
Totuus stoppien määrästä selviää huomenna, mutta Räikkösen mukaan hänellä on kovemmat renkaat käytössään. Räikkönen käytti pehmeampää seosta perjantaina, joka meni nopeasti huonoksi, mutta tällä kovemmalla pystyi ajamaan hyviä kierrosaikoja pidempään. Massakin kyllä uskoi lehdistötilaisuudessa renkaidensa toimivan kisassa hyvin. Räikkönen totesi vielä MTV3:n haastattelussa, että McLaren on yksi ainoista talleista, joka käyttää kovempaa seosta. Luultavasti tuo kuitenkin koskee vain Michelin-talleja, vai olisiko Michelinillä tietoja, mitä seoksia Bridgestonen tallit käyttävät?

Uskoisin, että suurin osa kolmella stopilla on kolmella stopilla liikenteessä, koska Hungaroringillä on käytössä pehmeämmät seokset kuin monilla muilla radoilla. Ja esimerkiksi vuonna 2004 Unkarissa, jolloin olivat myös renkaanvaihdot kisassa mukana, 17 kuljettajaa 20:stä teki kolme pysähdystä. Tilastot ovat tilastoja ja voihan Massa kuulua tuohon vähemmistöön stoppien määrässä.

Ja loppuun vielä kuvamateriaalia "Schumin" saamasta rangaistuksesta ja siihen johtaneesta tilanteesta (näkyy videon lopussa): http://www.youtube.com/watch?v=KzFD_aEVeAY. "Schumi" ohittaa siinä Alonson ja toisen BMW-Sauberin, eli sinänsä oikea tuomio. Tosin Alonso siinä hieman hidastelee, mutta kai se kuuluu asiaan punaisten lippujen aikana. Ellei sitten hidastellut tahallaan niin, että "Schumin" olisi pakko ohittaa, mutta luulisi tuomariston tällaisen tajuavan.
 
Viimeksi muokattu:

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Itse ainakin uskoisin, että Ferrarit ovat liikkeellä kahden stopin taktiikalla. Tai ainakin Schumi. Räikkönen on luultavasti kolmen stopin miehiä, samoin Barrichello, Fisico ja aika moni muukin kärkinimistä. Alonson tilanne on vähän niin ja näin.. Jos renkaat kestävät on hän luultavasti kahden stopin miehiä, muuten kolmen. Uskoisin, että M. Schumacher pystyy ohituksia tekemään.. Varsinkin suorilla Ferrarin vauhti on tunnetusti suht kovaa.
 
Räikkönen ottaa huomenna kauden ensimmäisen voiton, Kimi on Massan kanssa liikkeellä identtisellä taktiikalla, eli kaksi varikkostoppia ja pysähdyksissä kierroksen marginaali. Barrichello, Webber ja nuorempi Schumacher hyytyvät totutusti kisassa. Schumacher nousee kaukaa jopa palkintopallille, jos selviää vahingoitta ohituksessa de la Rosasta. Fisi ajaa hiljaa tai tekee virheen, että ehtii päästää lopussa Alonson ohitsen, Fernando sijoittuu kuudenneksi. Ja tätä ette usko: Nico pääsee maaliin! Sijoitus on kolmastoista.
 
Tänään se tapahtuu! Kimin kauden ensimmäinen voitto näkee päivänvalon. Kimi juhlii voittoaan palkintopallilla ensikauden tallikaverinsa kanssa. Schumi kaasuttaa kakkoseksi Felipen ollessa kiltisti kolmas.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Pelicans81 kirjoitti:
Tänään se tapahtuu! Kimin kauden ensimmäinen voitto näkee päivänvalon. Kimi juhlii voittoaan palkintopallilla ensikauden tallikaverinsa kanssa. Schumi kaasuttaa kakkoseksi Felipen ollessa kiltisti kolmas.

Mahdollista jos Massan ja Kimin taktiikat ovat samat.. Mutta jos Kimi on kolmella ja Felipe kahdella niin sitten näkisin Massan vievän kilpailun. Olisihan se hienoa antaa Felipen voittaa, niitä mahdollisuuksia kun tulee aika harvoin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Speedye kirjoitti:
Mahdollista jos Massan ja Kimin taktiikat ovat samat.. Mutta jos Kimi on kolmella ja Felipe kahdella niin sitten näkisin Massan vievän kilpailun. Olisihan se hienoa antaa Felipen voittaa, niitä mahdollisuuksia kun tulee aika harvoin.
"Antaa"? Ihan niin kuin Felipe Massa ei osaisi tai saisi voittaa itse. Sellaisen käsityksen tuosta lauseestasi saa.

Jos Kimi on kolmen pysähdyksen taktiikalla niin sekin saattaa hyvin riittää jos ei ongelmia tule matkalle yhtään. Kahdella pysähdyksellä (mitä itse veikkaan) pitäisi riittää myös vaikka vähän ongelmiakin sattuisi matkalle. Lähtöhän se taas paljon ratkaisee. Jos Kimi saa hyvän lähdön ja pääsee Felipeltä karkuun heti niin saattaa tulla tylsä kisa kärjen osalta.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Jos Kimi onnistuu pääsemään kevyemmällä autolla karkuun ja saamaan turvallisen eron, on aina mahdollista, että McLaren tyrii homman jotenkin. Jos tekniikka kestää, talli sitten sössii varikolla renkaan kiinnityksen kanssa tms. Tästä McLarenilla on jo pitkät perinteet.

Jos kisa ajetaan sateessa McLarenin osakkeet laskevat entisestään, sillä tallin taktiset avut eivät ole ainakaan Ferrarin luokkaa. Tosin tälläkin saralla on kehitytty viime vuosina. Kaikkein pahin McLarenin kannalta olisi vaihtuva keli kuivasta märkään tai märästä kuivaan, jolloin pitäisi tehdä nopeita ratkaisuja. Mutta ei nyt maalata piruja seinille, vaan katsotaan, miten kisassa käy.

Viimeisin sääennuste Formula1.com:n mukaan kertoo, että kisa ajettaisiin kuivalla kelillä ja sunnuntaista tulisi viikonlopun paras päivä: http://www.formula1.com/race/news/4748/763.html

EDIT: Tai sitten sataa... Hungaroringillä on satanut lienee koko aamupäivän ja esim. GP2:n kilpailu aloitettiin turva-auton takaa. Sade on jatkunut myös GP2-kisan aikana, joten F1-kisa todennäköisesti aloitetaan märällä kelillä ja sadekuuroja saattaa tulla lisää kisan aikana. Ainakin Michael Schumacherin osakkeet nousevat merkittävästi (lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/08/461023).
 
Viimeksi muokattu:

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Pakkipari kirjoitti:
"Antaa"? Ihan niin kuin Felipe Massa ei osaisi tai saisi voittaa itse. Sellaisen käsityksen tuosta lauseestasi saa.

Jos Kimi on kolmen pysähdyksen taktiikalla niin sekin saattaa hyvin riittää jos ei ongelmia tule matkalle yhtään. Kahdella pysähdyksellä (mitä itse veikkaan) pitäisi riittää myös vaikka vähän ongelmiakin sattuisi matkalle. Lähtöhän se taas paljon ratkaisee. Jos Kimi saa hyvän lähdön ja pääsee Felipeltä karkuun heti niin saattaa tulla tylsä kisa kärjen osalta.

OK, huono sanavalinta.. Felipen rooli Ferrarilla vaan on noiden voittojen suhteen vähän vaikea, varsinkin tähän aikaan kautta.

Sitä en ymmärrä miksi kaikki pitävät Räikköstä Massaa nopeampana. Viimeksikin kun Kimi paalun nappasi hänellä oli todella kevyt auto.. Ja nytkin Massa teki virheen tuolla nopealla kierroksella ja tämän ansiosta Kimi tuon paalun sai. McLaren ei ole mielestäni yhtään nopeampi kuin Hockenheimissa jossa Ferrarit olivat pitkään omilla sekuntiluvuillaan kierrosajoissa.

EDIT: Hahah, sain päivän naurut kun Alonso väittää, että Doornbosin kanssa taistelu harjoituksissa oli "normaali kilpailutilanne". Hän pitää rangaistusta kohtuuttomana. Voi Oviedon mies, parempi ettet nolaa itseäsi lisää.
 
Sitä en ymmärrä miksi kaikki pitävät Räikköstä Massaa nopeampana. Viimeksikin kun Kimi paalun nappasi hänellä oli todella kevyt auto.. Ja nytkin Massa teki virheen tuolla nopealla kierroksella ja tämän ansiosta Kimi tuon paalun sai. McLaren ei ole mielestäni yhtään nopeampi kuin Hockenheimissa jossa Ferrarit olivat pitkään omilla sekuntiluvuillaan kierrosajoissa.

Kaikkihan sen tietää, että Kimi on nopeampi kuin Massa. Ja jos ei Massan aika-ajokierros ollut täydellinen niin ei ollut kyllä Kiminkään. Mieshän meinasi vetää omien sanojensa mukaan jossain kurvissa ulos ja sai hädin tuskin pidettyä auton radalla. Varmasti tuokin vaikuttanut kierrosaikaan.

Uskon ja toivon, että Kimi ei ole sen kevyemmällä autolla liikenteessä kuin muutkaan muuten kisa menee pieleen ja ferrarit nappaavat voiton.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Jos kisan aikana sataa tai on edes märkää, renkaat nousevat entistä suurempaan rooliin. Bridgestone on perinteisesti ollut parempi sateella ja mitä enemmän sataa, sen parempi Bridgestonelle. Pienellä sateella ja valikelin renkailla molemmat merkit ovat olleet aika tasoissa.

Edellisestä sadekisasta on kuitenkin aikaa. Viime vuoden Belgian GP:ssä kisa aloitettiin märällä radalla, eikä uutta vettä satanut. Rata kuivui kuitenkin niin hitaasti, että kisan pystyi ajamaan läpi välikelin renkailla. Belgiassahan voiton vei Kimi. Kahdeksan kärjestä vain kahdella oli käytössään Bridgestonen renkaat: Rubens Barrichellon Ferrarilla (5.) ja Tiago Monteiron Jordanilla (8.). Michael Schumacher keskeytti kisassa kolaroituaan Takuma Saton kanssa.

Vuodessa tilanne ehtii muuttua paljon, mutta mihin suutaan, siitä voidaan vain arvailla. Eikä todella kovassa sateessa ole ajettu sitten Brasilian GP:n vuonna 2003, jolloin kisa keskeytettiin ennen aikojaan pahojen kolareiden takia. Silloinhan voittoon ajoi Giancarlo Fisichella tulossekoilujen jälkeen, Kimi oli kakkonen. "Schumin" kohtalona oli keskeyttää myös tuolloin, nyt syynä oli ulosajo. Kisahan muistetaan myös siitä, että se aloitettiin 15 min. myöhässä turvallisuussyistä.

Fisichellan osakkeet parantuvat myös, jos sadekeli toteutuu. Vaikka Fisichella ei ole vakuuttanut tällä ja viime kaudella, hän on sarjan parhaimpia sadekelin kuljettajia. Räikköselle on varmaan aivan sama, sataako vai paistaako, ei hän mikään "kädetön" sateella ole. "Schumi" on kuitenkin kuljettajajoukosta varmaan sateen suurin hyötyjä. Tietysti lähtöpaikka on erittäin paha etenkin sateella ja tärkeintä on selvitä ensimmäisistä mutkista ehjänä. Tosin "Schumin" ja muiden pelastukseksi saattaa tulla turva-auto, jonka takaa lähdetään mahdollisesti liikkeelle, jos sataa.

EDIT: Rata kostea noin viisi minuuttia ennen starttia, mutta nyt ei sada.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Märkä rata näyttää tuottavan aikamoisia ongelmia renkaitten pidon kanssa. Siellä lipsuu Kimi, Alonso ja Schumikin. Alonso tuossa juuri ohitti Schumin muuten.

Schumilla ja varsinkin Alonsolla lähtö oli suoraan sanottuna huikea. 11 ja 15 sijoilta ensimmäisellä kierroksella sijoille 4 ja 6 (muistaakseni). Ei oikein voi parempaa starttia suorittaa.
 

Kapo

Jäsen
Näyttää Rellu ja Michelin-kombo olevan aika hyvässä tikissä sateella. Fisichella painostaa Schumia sateella... nyt on sitten kai kaikki nähty.

Edit. Fisi sitten todisti juuri sanomani. :)
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Koska Hungaroring on hidas ja syheröinen, kisa kestää yleensä about 1 h 40 min kuivallakin kelillä, joten sateella kahden tunnin täyttyminen on sekuntitolkulla hitaampien kierrosaikojen takia erittäin lähellä. Samoin bensankulutus on luonnollisesti vähäisempää, joten varikkopysähdysten osalta homma saattoi mennä uusiksi.


Jahas, Schumilta meni siipi.



Ranger
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös