F1 2006: Unkarin GP

  • 12 950
  • 136

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Noniin.. Viikon tauon jälkeen F1-karavaani suuntaa nokkansa Unkariin jossa vuorossa on suomalaisillekin hyvin tuttu Hungaroringin GP. Asetelmat ovat mielestäni seuraavat: Vain ihme voi viedä voiton Ferrarilta, sen verran ylivoimaista meno oli Saksassa. Renault taas on todella syvällä suossa, osittain renkaiden takia, mutta pitää myös muistaa että McLaren ja Honda ajavat "misukoilla" ja menestyivät Saksassa mielestäni hyvin.

Itse kisaan on vain yksi voittajasuosikki nimeltään Michael Schumacher.. Lähimmäs Schumia tulevat luultavasti pääsemään Kimi Räikkönen ja Felipe Massa, Alonsolla on myös mahdollisuuksia jos Renault on päässyt takapään pidon ongelmista eroon. En kuitenkaan usko että viikossa mitään hirveitä taikatemppuja tehdään. Muista talleista kannattaa laittaa merkille Williams, mielestäni talli on nousemassa hieman ylöspäin jos nyt vain tekniikka kestäisi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Speedye kirjoitti:
Noniin.. Viikon tauon jälkeen F1-karavaani suuntaa nokkansa Unkariin jossa vuorossa on suomalaisillekin hyvin tuttu Hungaroringin GP. Asetelmat ovat mielestäni seuraavat: Vain ihme voi viedä voiton Ferrarilta, sen verran ylivoimaista meno oli Saksassa. Renault taas on todella syvällä suossa, osittain renkaiden takia.
No, ei ainakaan vielä kannata tyrmätä Rellua kun ne saa taas käyttää "kiellettyjä" iskareitaan.
Speedye kirjoitti:
Itse kisaan on vain yksi voittajasuosikki nimeltään Michael Schumacher..
Nyt jopa minäkin toivon Schumin voittoa että jännitys pysyisi kauden loppuun.

Kimin kannalta kausi on ollut niin huono ettei enää väliä tuleeko tällä kaudella edes yhtä voittoa. Ensi kaudella sitten (Ferrarin ratissa?)...
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kauden 13. osakilpailu on vuorossa tänä viikonloppuna ja mestaruustaistelu on käynyt entistä mielenkiintoisemmaksi. Michael Schumacher on kirinyt Fernando Alonson eron vain 11 pisteeseen, eikä Alonsolle riitä mestaruuteen enää pelkkä kruisailu. Ferrari on selkeästi niskan päällä ja Renaultin on keksittävä jotain uutta. Tällä hetkellä uuden keksiminen on kuitenkin vaikeaa, sillä testikielto on parhaillaan käynnissä.

Hieman helpotusta Renaultille tuo kohutun iskunvaimenninjärjestelmän paluu autoihinsa. FIA kielsi vajaa pari viikkoa sitten Renaultin systeemin, eikä talli käyttänyt sitä Hockenheimissa, vaikka kisan tuomaristo olisi sen sallinutkin. Tällä viikolla saatiin uusi päätös iskunvaimentimista: FIA käsittelee asian 22. - 23.8. ja Renault saa käyttää niitä ainakin päätökseen asti, eikä niistä jaeta rangaistuksia takautuvasti. Vaikka Renaultilla oli muitakin ongelmia Saksassa, myönsi talli, että iskunvaimenninjärjestelmän puuttuminen vaikutti tallin suorituskykyyn.

Paitsi iskunvaimentimien kannalta, myös muuten Unkarin GP on erilainen kuin Saksan GP viikko sitten. Rata on yksi sarjan hitaimpia ja Monacon ohella siellä käytetään suurimpia siipiä. Radan hitaus tasoittaa voimasuhteita ja tällä kertaa voittajaehdokkaita on enemmän kuin Saksassa. Ferrareiden ja Renaultien ohella myös McLarenilla on mahdollisuutensa, nähtiinhän McLarenin toimivuus Monacossa Räikkösen ja Montoyan toimesta, vaikka Räikkönen keskeyttikin.

Aika-ajot ovat suuressa roolissa Hungaroringillä. Jotta kisan voitosta voi taistella, pitää olla kahdessa ensimmäisessä rivissä. Unkarissa ohittaminen on vaikeaa ainakin kahdesta syystä: suorat ovat lyhyitä ja ajolinjan ulkopuolella on likaista, joten jarruttaminen siellä on vaikeampaa kuin ajolinjalla. Mutta aivan mahdotonta ei ohittaminen Unkarissakaan ole, sen on mm. Räikkönen muutamana kertana osoittanut.

Saksan GP:n jälkeen on tehty yksi kuljettajamuutos, kun puolalainen Robert Kubica korvaa BMW-Sauberilla Jacques Villeneuven. Virallinen syy on, että Villeneuve loukkasi itseään Saksan GP:ssä sattuneessa ulosajossa, mutta on kuultu myös huhuja, että kyseessä olisivat potkut vuoden 1997 maailmanmestarille. BMW:n F1-tallin päällikkö Mario Theissen totesi kuljettajanvaihdosuutisen jälkeen, ettei talli ole päättänyt, kuka ajaa tallin toista autoa Unkarin jälkeen. On mahdollista, että Kubica saa jatkoa pestilleen loppukauden ajaksi. Kubicasta muuten tulee ensimmäinen puolalainen F1-kisakuski sunnuntaina.

Tilanne ensimmäisten harjoitusten jälkeen

Räikkönen ajoi ensimmäisen harjoitustunnin nopeimman ajan (1.21,624), Anthony Davidoson toinen (+0,772), M. Schumacher kolmas (+1,106) ja de la Rosa neljäs (+1,317). Ajat eivät tässä vaiheessa kerro juuri mitään, McLaren näyttäisi olevan hyvässä vauhdissa, kuten Ferrarikin. Kierrosmäärät jäivät näillä kuitenkin vähäiseksi ja mm. Massa sekä molemmat Renaultit eivät ajaneet yhtään aikakierrosta, joten näiden harjoitusten anti oli aika vähäinen.

Sää oli Unkarissa poikkeuksellisen viileä, lämpötila pilvisessä säässä vain 20 astetta. Lämpimämpää on todennäköisesti jatkossa luvassa, mutta joissakin ennusteissa on vilahdellut myös sateen uhka viikonlopun aikana. Se on sitten eri asia, sataako ajojaksojen aikana.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uskon, että Räikkösellä on jälleen mahkut palkintopallisijaan, voitto olisi kyllä sitten ihan tuurin myötä. Vaatisi keskeytyksiä edestä.

Toivottavasti De La Rosa pääsisi maaliin ja ottaisi pisteitä. Sympaattinen ajaja, jolle soisi enemmän menestystä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jacobus kirjoitti:
Hieman helpotusta Renaultille tuo kohutun iskunvaimenninjärjestelmän paluu autoihinsa. FIA kielsi vajaa pari viikkoa sitten Renaultin systeemin, eikä talli käyttänyt sitä Hockenheimissa, vaikka kisan tuomaristo olisi sen sallinutkin.

Koko iskari juttu on ollut lähinnä huvittavaa seurattavaa,mutta tuo ylläoleva lainaus kertoo koko jutun koomisuuden.
FIA on kieltänyt iskarit, mutta kisan tuomaristo sitten salliikin ne. Päästäänkö tästä siis vähän ajan päästä siihen, että eri kisojen tuomaristot sallivat erilaisia viritelmiä autoissaan?
Itse kun olen kuvitellut, että FIA päättää, ja kilpailutuomaristo seuraa niitä ohjeita, eikä sovella omiaan.

Mitä tulee Hungaroringin kisaan, niin uskoisin siinä Kimillä olevan parhaat saumat voittoon, mukaan lukien kaikki kauden loput kisat. Myös Renaultit on varmasti kisassa vahvoja, jos saavat renkaansa toimimaan. Jos eivät saa, niin ovat jopa Hockenheimin kisaakin pahimmissa ongelmissa, sillä tällä radalla paketin täytyy toimia kunnolla.
Kaikesta huolimatta Ferrari lähtee viikonloppuun ennakko suosikkina, ja itse pitäisin pienenä ihmeenä, jos joku muu kuin Schumi kisan voittaa.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
repe_joke kirjoitti:
Koko iskari juttu on ollut lähinnä huvittavaa seurattavaa,mutta tuo ylläoleva lainaus kertoo koko jutun koomisuuden.
FIA on kieltänyt iskarit, mutta kisan tuomaristo sitten salliikin ne. Päästäänkö tästä siis vähän ajan päästä siihen, että eri kisojen tuomaristot sallivat erilaisia viritelmiä autoissaan?
Itse kun olen kuvitellut, että FIA päättää, ja kilpailutuomaristo seuraa niitä ohjeita, eikä sovella omiaan.
Nämä tulkinnat ovat mielenkiintoisia, eikä yhteistä linjaa tunnu aina löytyvän. Tälle kaudelle tulkintoja ja tuomariston päätöksiä yritettiin saada linjakkaammiksi, kun kisoihin nimettiin yksi vakituinen päätuomari aikaisemman neljän sijaan, mutta täysin tässä ei näköjään ole onnistuttu. Päätuomarin lisäksi kisan tuomaristoon kuuluu kaksi vaihtuvaa jäsentä, joista käsittääkseni toinen on FIA:n nimeämä ja toinen järjestävän maan autourheiluliiton nimeämä.

Toisen harjoitustunti ei tarjonnut mitään ainakaan tv:n katsojalle. Kuskit ajoivat Massan yhtä vetoa lukuun ottamatta raskailla autoilla ja kuluneilla renkailla, eikä aikoja aamusta parannettu. Jatkoa ajatellen ei selvinnyt juuri mitään mielenkiintoista. Taas tuli todistettua, kuinka turhia perjantain harjoitukset ovat. Enää täytyy itseltä kysyä, miksi minun niitä sitten pitää katsoa? :)
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Alonson kahden sekunnin rangaistus vaarallisesta ajotavasta voi olla todella ratkaiseva.. Alonso putoaa todella kauas kärjestä ja joutuu luultavasti lähtemään kisaan tankki täyteen taktiikalla joka ei ole renkaiden keston kannalta paras mahdollinen. Mikäli huomisessa aika-ajossa ei ihmeitä tapahdu juhlii Kerpenin rehtori huomenna paalupaikkaa.. Tietenkin jos McLaren on samanlaisella taktiikalla liikkeellä kuin viimeksi saataa Räikkönenkin paalun napata. Joka tapauksessa alkaa Oviedon pojalla puntti tutista kun tuollaisia hölmöilee jo harjoituksissa.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Alonso haluaa ilmeisesti tarjoilla mestaruutta "Schumille" hopeatarjottimella, kun näköjään hermot alkavat pettää. Kikkailu harjoituksissa Robert Doornbosin kanssa tuli kalliiksi. Tämän ja keltaisten lippujen huomiotta jättäminen tietää espanjalaiselle kahden sekunnin aikarangaistusta jokaiseen aika-ajon osioon. Tämä tietänee sitä, että Alonson mahdollisuudet jatkoon jopa ensimmäisestä osiosta ovat pienet.

Tilanne Doornbosin kanssa oli seuraava. Alonso oli ohittamassa Doornbosia lähtösuoralla. Doornbos oli Alonson mielestä hidastanut hänen menoaan edellisellä kierroksella, joten ohittaessaan Alonso heilautti nyrkkiään. Kun Alonso pääsi Doornbosin edelle ensimmäisen mutkan jarrutuksessa, hän hidasti tahallaan Doornbosin eteen ja ajoi hiljaa hänen edessään avausmutkan läpi. Kaiken lisäksi Alonso teki ohituksen niin, että hän leikkasi niukasti Doornbosin eteen läheltä hänen keulaansa, vaikka tällaiselle toiminnalle ei ollut mitään tarvetta. Hidastelun jälkeen Alonso kaasutti "maisemaan".

Erittäin typerä temppu, joka saattaa pahimmillaan maksaa mestaruuden. Naureskelin tilanteelle jo lähetyksen aikana, että varmasti teki sen tahallaan Doornbosille, vaikka harjoituksissa tempussa ei ollut mitään järkeä. Ei etenkään silloin, kun radalla tulee vastaan toisen tallin kolmoskuljettaja!

Alonso gets time penalties (Grandprix.com)
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Tietenkin jos McLaren on samanlaisella taktiikalla liikkeellä kuin viimeksi saataa Räikkönenkin paalun napata. Joka tapauksessa alkaa Oviedon pojalla puntti tutista kun tuollaisia hölmöilee jo harjoituksissa.

Jaa sattuskohan Mclarenilla kaksi kertaa putkeen sama vahinko? Tosin ei minua haittaa vaikka sattuisikin. Hungaroring on ratana semmoinen, että kevyellä autolla tehdään alussa tarpeeksi eroja, että varikkokäynnin jälkeen päästään takaisin hyvälle sijalle.

Tuo Alonson touhu alkaa mennä naurettavuuksiin. Jo viime kaudella miehen puheet olivat aika ylimielisiä, ja nyt on sitten teotkin luokkaa "minä olen paras, ja teen mitä haluan".

Tässä vielä video, rangaistuksen syystä.
http://www.youtube.com/watch?v=MYXx7ybEFpI

P.S. Olipahan outo rangaistus kuitenkin. Aikaisemmin, kun on tullut 10 ruudun tiputuksia tms, mutta nyt sitten lätkäistään 2 sekan sakko.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Jaa sattuskohan Mclarenilla kaksi kertaa putkeen sama vahinko? Tosin ei minua haittaa vaikka sattuisikin. Hungaroring on ratana semmoinen, että kevyellä autolla tehdään alussa tarpeeksi eroja, että varikkokäynnin jälkeen päästään takaisin hyvälle sijalle.

Tuo Alonson touhu alkaa mennä naurettavuuksiin. Jo viime kaudella miehen puheet olivat aika ylimielisiä, ja nyt on sitten teotkin luokkaa "minä olen paras, ja teen mitä haluan".

Tässä vielä video, rangaistuksen syystä.
http://www.youtube.com/watch?v=MYXx7ybEFpI

P.S. Olipahan outo rangaistus kuitenkin. Aikaisemmin, kun on tullut 10 ruudun tiputuksia tms, mutta nyt sitten lätkäistään 2 sekan sakko.

Kiitos Repe_Jokelle videosta kun en itse kyseistä tilannetta ole nähnyt. Olihan tyhmä temppu vailla mitään järkeä. Ilmeisesti latinoveri virtaa Alonson suonissa kun tuollalailla kiehuu. Doornbos on vielä kolmoskuljettaja joten tuossa ei ollut kyllä mitään järkeä. Tekevät muutkin niitä "jekkuja" kuin Schumi. Schumi sentään ei tee niitä harjoituksissa ;)
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Speedye kirjoitti:
Kiitos Repe_Jokelle videosta kun en itse kyseistä tilannetta ole nähnyt.
No, minulle tulee menneiltä vuosilta mieleen monta lähtötilannetta, joissa Schumi on vedellyt siksakkia muiden edessä lähtösuoralla saamatta minkäänlaista rangaistusta. Kai Alonso luuli, että rangaistuslinja on sama kaikille. Oikea tuomio, jos verrataan siihen, mitä muut kuskit - miinus Schumi - olisivat tuosta saaneet.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Blackie kirjoitti:
No, minulle tulee menneiltä vuosilta mieleen monta lähtötilannetta, joissa Schumi on vedellyt siksakkia muiden edessä lähtösuoralla saamatta minkäänlaista rangaistusta. Kai Alonso luuli, että rangaistuslinja on sama kaikille. Oikea tuomio, jos verrataan siihen, mitä muut kuskit - miinus Schumi - olisivat tuosta saaneet.

Mikä helvetti sinua vaivaa? Ymmärrän että nakertaa jos joku kuljettaja on muita parempi mutta näytä että olet mies etkä pikkupoika joka haluaa hieman päteä. Sinulla ei ole mitään tietämystä F1 joten ehkä olisi parempi että pysyisit vaikka siellä kalsarikänniketjussa kun me muut yritämme keskustella F1 liittyvistä asioista.

Kiitos.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Speedye kirjoitti:
Mikä helvetti sinua vaivaa? Ymmärrän että nakertaa jos joku kuljettaja on muita parempi mutta näytä että olet mies etkä pikkupoika joka haluaa hieman päteä. Sinulla ei ole mitään tietämystä F1 joten ehkä olisi parempi että pysyisit vaikka siellä kalsarikänniketjussa kun me muut yritämme keskustella F1 liittyvistä asioista.

Kiitos.
Tai yksi vaihtoehdoista voisi olla myös se, että pistät minut ignore-listalle, niin ei tarvitse kärsiä meikäläisen oikeisiin osuneista ja asiantuntevista analyyseistä. Ei tämä niin vaikeaa ole, vai?

Tuo siksakki -juttu ei ole minun keksimä satutarina, vaan pitää ihan paikkansa. Schumi oli aikoinaan suht heikko lähtijä ja joutui sen vuoksi käyttämään noita vaarallisia temppuja.

Eläkäämme silti kaikki siinä uskossa, että Schumin kaltaisella kuljettajalla ei voi olla heikkouksia.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Iltapäivän aika-ajoon lähdetään mielenkiintoisista asetelmista. Fernando Alonsolla tekee tiukkaa päästä 16 joukkoon ja, jos Alonso sinne pääsee, todennäköisesti hänen lähtöruutunsa on juuri tuo 16:s. Alonsolla on siis aika-ajoissa kädet täynnä töitä, joten Renault keskittyi harjoituksissa aika-ajosäätöihin. Alonsolle kertyi peräti 25 kierrosta tunnin aikana jääden parhaalla 1,3 sekuntia kärjestä (sijoitus viides). Fisichellan (1,5 s. kärjestä, sij. 6.) pitäisi auttaa tallitoveriaan viemällä Ferrarilta pisteitä, mutta aikaisempien suoritusten valossa tähän on vaikea uskoa.

Ferrari näytti viimeisissä harjoituksissa juuri niin vahvalta kuin viime kisoissa on näyttänyt Michael Schumacher (1.20,795) ja Felipe Massa (1.21,472) ajoivat lauantaina aamupäivällä viikonlopun kaksi nopeinta aikaa tähän mennessä. Jos aikoja verrataan perjantaihin, jäi perjantain nopein, Kimi Räikkönen, "Schumista" 0,8 sekuntia ja Massastakin puolitoista kymmenystä. Näitä vertaamalla Ferrari vaikuttaisi ylivoimaiselta, kun lisäksi muistaa, että Renault ei ole Unkarissakaan vakuuttanut.

Rengastilanne voi muuttaa hieman asetelmia, vaikka uskoisin silti Ferrarin olevan suurin suosikki eturiviin. Molemmilla rengasvalmistajilla on nimittäin ollut vaikeuksia viikonlopun aikana. Suurimpana syynä tähän on ollut sää, joka on ollut normaaliin Unkarin GP-viikonloppuun nähden yllättävän viileä (vain noin 20 astetta), kun kaikki olettivat lämpötilan olevan säännöllisesti oli 30:n asteen. Esimerkiksi Kimi Räikkönen totesi, että renkaat menivät huonoiksi jo parin kierroksen jälkeen, joten Räikkönen valinnee itselleen kovemmat renkaat.

Varsinaista vastausta eivät harjoitukset antaneet, oliko rengasongelma kaikilta ratkaistu. Ainakin Ferrarilla näytti asiat olleen aika hyvin ja esimerkiksi Pedro de la Rosa näytti tekevän usean kierroksen vetoja ja kierrosajat pysyivät kohtuullisina. Tiedä sitten mikä on totuus, se nähdään viimeistään huomenna.

Honda-talli palasi karumpaan todellisuuteen muutaman hyvin menneen viikonlopun jälkeen, kun Jenson Buttonilta hajosi kone harjoitusten puolivälissä. Buttonilla todennäköisesti moottorinvaihto edessä, joten vaikea kisa edessä radalla, jolla ohittaminen on vaikeaa ellei jopa mahdotonta. Toinen viikonlopun moottorinvaihtaja on jo toisena viikonloppuna peräkkäin Midlandin Christijan Albers.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Niin.. Kyllähän Schumacher pamautti muille luun kurkkuun harjoitusten lopussa. Viikonlopun ylivoimaisesti nopein aika, mm. kaikki sektoriajat olivat viikonlopun nopempia. Massa säesti hyvin kakkossijalla joten en ihmettelisi jos eturivissä näkyisi vain punaista väriä. Alonso meni kyllä sössimään aika-ajonsa kunnolla tuolla rangaistuksella, Unkarissa kun on todella vaikea ohittaa niin myös kilpailu näyttää aika pahalta. Lisäksi jos renkaat eivät kestä voi yhden pysähdyksen taktiikka olla vaikea toteuttaa. Alonso voi siis pahimmillaan jäädä Unkarissa ilman pisteitä. Ja tämähän sopii minulle.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Lisätäämpä sen verran lisäinfoa Alonson pelaltista, että siitä peippailusta tuli vain sekunnin pelalti, ja keltaistenlippujen alueella ohittamisesta toinen sekuntti.

Ja edelleenkin minä ihmettelen mistähän kanihatusta tuomaristo tuon rangaistuksen veti. Aikaisemmin kun on todellakin tiputettu lähtöruutuja x-määrä, eikä annettu mitään sekuntti rangaistuksia.

Mutta, mutta. Kohta alkaa aika-ajot ja vasta niiden jälkeen, tallien todelliset voimasuhteet tämän viikonlopun osalta on selvillä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mielenkiintoiseksihan tuo menee. Schumi on saamassa penalttia punasilla lipuilla ohittamisesta.

The German driver will get two seconds added to each of his qualifying times after stewards deemed he had overtaken under red flags during this morning's practice session.

EDIT:

Eli Schumillekin 2 sekkaa. Mahtava kisa tulossa!
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Heh, go FIA - go Ecclestone! Vittu näitä "laittomia" ohituksia ja peippailuja toisen auton edessä vapaissa on nähty ennenkin, kumma kun nyt jaellaan kahden sekunnin rangaistuksia ja vieläpä MM-tittelin metsästäjille. Jotenkin tää vaan haiskahtaa. Viimeisimmät kisat ovat olleet urheilullisesti tylsää katsottavaa ja Unkarin "jonossa ajelu rata" tuskin mitään sen suurempaa taistelua tarjoaa, joten pistetääs kovat hemmot ruudukossa hieman taaemmaksi näillä penalteilla niin saadaan väriä kisaan! Ecclestone osaa nämä hommat.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
HCM kirjoitti:
Heh, go FIA - go Ecclestone! Vittu näitä "laittomia" ohituksia ja peippailuja toisen auton edessä vapaissa on nähty ennenkin, kumma kun nyt jaellaan kahden sekunnin rangaistuksia ja vieläpä MM-tittelin metsästäjille. Jotenkin tää vaan haiskahtaa. Viimeisimmät kisat ovat olleet urheilullisesti tylsää katsottavaa ja Unkarin "jonossa ajelu rata" tuskin mitään sen suurempaa taistelua tarjoaa, joten pistetääs kovat hemmot ruudukossa hieman taaemmaksi näillä penalteilla niin saadaan väriä kisaan! Ecclestone osaa nämä hommat.

Voihan jeesus sentään.. FIA osaa taas tämän homman. Alonso sai lippujen ollessa ylhäällä sekunnin rangaistuksen ja Schumilla lätkäistiin kaksi? Mistähän syystä Schumin rike oli tuplasti törkeämpi? Huhheijaa ja FIA mukamas suosii Schumia.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Aika hupaisaa, kuinka selostajasankarimme mielestä mestaruustaisto meni Schumacherin sakkorangaistuksen myötä "entistä mielenkiintoisemmaksi", kun todellisuudessahan Schumin sakko oli MM-sarjan mielenkiinnon kannalta nimenomaan paha takaisku.

Jokohan muuten höpinät Ferrari/Schumi-puolueellisuudesta voidaan jättää vähintään kauaksi vanhalle vuosituhannelle?


Ranger
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Speedye kirjoitti:
Voihan jeesus sentään.. FIA osaa taas tämän homman. Alonso sai lippujen ollessa ylhäällä sekunnin rangaistuksen ja Schumilla lätkäistiin kaksi? Mistähän syystä Schumin rike oli tuplasti törkeämpi? Huhheijaa ja FIA mukamas suosii Schumia.
Kaipa ajattelivat että punainen lipun aika ohittaminen on jollain lailla vaarallisempaa kuin keltaisen.

Kyllähän Schumi on parempi nousemaan "hänniltä" kärkeen, kuin mitä Alonso. Joten uskoisin että tämän vlopun jälkeen ero on taas pienempi.

Toivotaan kuitenkin että Räikkönen vie.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kappas, Kimi paalulla taas. Auto lienee jonkin verran kevyempi, mutta tässä kisassa on erittäin tärkeää lähteä paalulta muilta karkuun. Tietenkin lähtö on tärkeä, mutta Kimi on aina ollut hyvä lähtijä ja kevyellä autolla se on aina nopeampaa. Toivotaan hyvää ja viihdyttävää kisaa sekä tietenkin Kimin voittoa.
 

Kapo

Jäsen
Speedye kirjoitti:
Voihan jeesus sentään.. FIA osaa taas tämän homman. Alonso sai lippujen ollessa ylhäällä sekunnin rangaistuksen ja Schumilla lätkäistiin kaksi? Mistähän syystä Schumin rike oli tuplasti törkeämpi? Huhheijaa ja FIA mukamas suosii Schumia.

Puusilmissä on mustavalkoinen kuva?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Voihan jeesus sentään.. FIA osaa taas tämän homman. Alonso sai lippujen ollessa ylhäällä sekunnin rangaistuksen ja Schumilla lätkäistiin kaksi? Mistähän syystä Schumin rike oli tuplasti törkeämpi? Huhheijaa ja FIA mukamas suosii Schumia.

Ehkä "tupla" rangaistus tuli siitä, että Schumi ohitteli autoja. Siis monikossa autoja. 2 sekkaa kun on lisätty aikaa, niin voisi kuvitella miehen ohittaneen kaksi autoa. Siis sekuntti per rike, kun Alonsellekkin.

Mutta mistäs näitä tietää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös