Speedye kirjoitti:
En tiedä miten hyvin olet tuota Hockenheim GP-ketjua lukenut mutta siellä juuri totesin, että Ferrari on renkaiden ansiosta noin ylivoimainen. Sanoin tämän juuri siksi että vältyttäisiin tälläisiltä kommenteilta niin kuin nyt. Ferrari on kuivalla kelillä edelleen nopein auto, suurimmaksi osaksi renkaiden ansiosta. Toki on muukin paketti aika hyvässä tikissä. Märällä kelillä Ferrari taas on pulassa, ja yllätys yllätys renkaiden ansiosta. Flintstonelle sen verran, että Schumia kannattaa verrata tallitoveriinsa. Miten hukassa Massa oli Ferrarillaan kisan alussa? Schumi sentään sinnitteli pistesijoilla vaikka auto oli varmasti todella paskamainen ajaa.
No en minä kyllä siitä ketjusta ainakaan sinun osaltasi löytänyt minkään valtakunnan mainintaan renkaista. Ehkä olen siis sokea.
Kommentoit kuitenkin kisan jälkeen näin "EDIT: Ja miksi lopettaa kun mies pitää muita kuljettajia pilkkanaan? Niin kauan kun on noin ylivoimainen kannattaa ehdottomasti jatkaa. Vaikka se joitain suomalaisia näyttää vituttavan."
Elikkä en minä ihan tyhjästä tuota omaa kommenttiani repinyt. Olitpa jopa toivonut kisaan sadekeliäkin, että Schumi olisi päässyt näyttämään ylivertaisia taitojaan sateessa. Jälkikäteen on toki helppo viisastella, että onneksi Saksassa ei satanut.
Schumihan tosiaan "sinnitteli" pisteillä hylkäyksen takia. Massaan vertaamisessa toki olet oikeassa, mutta sadekelillä siinä ei ole mitään järkeä. Sen verta huono näkyy Massa sadekelillä olevan.
Onneksi ensi kaudella ei tarvitse enää spekuloida renkaiden suhteen. Sillä ne on kaikille samat. Nykyisillä Bridgestone talleilla on ehkä alkukaudesta hienoinen etu, mutta se häviää ennen kauden puoltaväliä.
P.S. Eilisen kisan perusteella Schumi on nopein hieman märällä, mutta kuivuman päin olevalla radalla, kuten myös kuivalla. Ja Alonso on nopein märällä radalla.
Ja tähän yhtälöön pitää siis laskea mukaan kokonaispaketti, eikä pelkästään kuskin panosta.