Mainos

F1 2006: Unkarin GP

  • 13 215
  • 136

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Speedye kirjoitti:
Varmaan tajusit mistä Schumin ongelmat kisassa johtuivat? Bridgestonen saderenkaat olivat aivan paskat ja tämän ansiosta Schumi joutui vaikeuksiin.
Schumi ei osannut ajaa renkaiden edellyttämällä tavalla, vaan törmäili ja pyörähteli. Järkevämmällä ajotavalla pisteitä olisi voinut tulla enemmän kuin yksi. Hän ei koskaan ole ollut parhaimmillaan kovan paineen alla, ja nyt niitä paineita taitaa kertyä hiljalleen. Selvästi on havaittavissa sekin, että Schumi ei ole enää saa minkäänlaista etua sadekelistä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
ranger kirjoitti:
Aina huippulaskelmoivalta Ferrari-Schumi-yhdistelmältä ylipäätäänkin täynnä hermoilua ja virhearviointeja sisältänyt viikonloppu. Sinänsä siis oikeudenmukaista, että kukin sai tällä kertaa ansionsa mukaan.

No sehän ei ole mitään uutta Schumacherilta kun panokset ja paineet kovenevat, eli virheitä ja lisää virheitä alkaa tällöin tulemaan. Se nähtiin Häkkisen aikoina ja näyttäisi siltä että se nähdään taas kun Schumacher on mukana MM-taistossa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
flintstone kirjoitti:
Coulthard ei ole myöntänyt jarruttaneensa vaan on myöntänyt hidastaneensa (eli nostanut jalan kaasulta) ja tämä näkyi myös DC:n auton telemetriatiedoista.

Ja mitähän vittua se Klien kävi pyytämässä anteeksi Räikköseltä tuon tapauksen jälkeen jos se kolari oli Kimin moka?

Saatan puhua höpöjä, mutta eikös näissä F1-autoissa ole moottorijarrutus? Muistaakseni luin jostain, että tämän moottorijarrutuksen teho - eli silloin kun nostetaan jalka kaasulta - vastaisi samaa kun normi henkilöautolla "jarrut pohjassa".

Ja Kimi ajoi Liuzzin eikä Klienin perään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
LaTe_Show kirjoitti:
Saatan puhua höpöjä, mutta eikös näissä F1-autoissa ole moottorijarrutus? Muistaakseni luin jostain, että tämän moottorijarrutuksen teho - eli silloin kun nostetaan jalka kaasulta - vastaisi samaa kun normi henkilöautolla "jarrut pohjassa".

Kyllähän niin on puhuttu, mutta jos puhutaan jarruttamisesta niin minusta se tarkoittaa jarrun painamista ja sitä David ei ole missään myöntänyt tehneensä eikä Davidin McLarenin telemetriakaan sellaista väitettä tukenut.

LaTe_Show kirjoitti:
Ja Kimi ajoi Liuzzin eikä Klienin perään.

Aivan sama. Joku ynnämuuta kierroksella ohitettava kuski se kuitenkin oli.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Varmaan tajusit mistä Schumin ongelmat kisassa johtuivat? Bridgestonen saderenkaat olivat aivan paskat ja tämän ansiosta Schumi joutui vaikeuksiin.

Niin, mutta kun Schumi piti muita "pilkkanaan" Hockenheimissa, niin renkailla ei tietenkään ollut mitään osuutta tähän.
Se on oikeasti ihan hienoa, että sinä kannatat Schumia, mutta ei pidä edes yrittää selittää kaikkea aina parhainpäin.
Asia ei meinaan aina ole niin, että kun Schumi pärjää hän alistaa, ja kun Schumi ei pärjää, niin jossain on vikaa.
Schumin viikonloppu oli tällä kertaa surkea kaikkineensa, ja väärät rengas valinnat vain huipensivat sen. Sattuu sitä mestareillekkin joskus virheitä.
Mutta siltikin toivon, että Schumi sen mestaruuden vie tänä vuonna.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Niin, mutta kun Schumi piti muita "pilkkanaan" Hockenheimissa, niin renkailla ei tietenkään ollut mitään osuutta tähän.
Se on oikeasti ihan hienoa, että sinä kannatat Schumia, mutta ei pidä edes yrittää selittää kaikkea aina parhainpäin.
Asia ei meinaan aina ole niin, että kun Schumi pärjää hän alistaa, ja kun Schumi ei pärjää, niin jossain on vikaa.
Schumin viikonloppu oli tällä kertaa surkea kaikkineensa, ja väärät rengas valinnat vain huipensivat sen. Sattuu sitä mestareillekkin joskus virheitä.
Mutta siltikin toivon, että Schumi sen mestaruuden vie tänä vuonna.

En tiedä miten hyvin olet tuota Hockenheim GP-ketjua lukenut mutta siellä juuri totesin, että Ferrari on renkaiden ansiosta noin ylivoimainen. Sanoin tämän juuri siksi että vältyttäisiin tälläisiltä kommenteilta niin kuin nyt. Ferrari on kuivalla kelillä edelleen nopein auto, suurimmaksi osaksi renkaiden ansiosta. Toki on muukin paketti aika hyvässä tikissä. Märällä kelillä Ferrari taas on pulassa, ja yllätys yllätys renkaiden ansiosta. Flintstonelle sen verran, että Schumia kannattaa verrata tallitoveriinsa. Miten hukassa Massa oli Ferrarillaan kisan alussa? Schumi sentään sinnitteli pistesijoilla vaikka auto oli varmasti todella paskamainen ajaa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
flintstone kirjoitti:
No sehän ei ole mitään uutta Schumacherilta kun panokset ja paineet kovenevat, eli virheitä ja lisää virheitä alkaa tällöin tulemaan. Se nähtiin Häkkisen aikoina ja näyttäisi siltä että se nähdään taas kun Schumacher on mukana MM-taistossa.

Onneksi Häkkinen ei ole koskaan yli puolen minuutin johtoasemassa kämmäillyt itseään pihalle? Eli kyllä sinun suuret suosikitkin niitä virheitä tekevät ja vielä pienemmän paineen alla. Tuon Liuzzin peräänajon voi osittain laskea Räikkösen virheeksi. Mitä järkeä on päästää De La Rosa juuri silloin ohi kun edessä on kierroksella ohitettava. Ja muutenkin saman tien mutkasta ulostulon jälkeen. Ei mikään paras paikka tuohon hommaan mielestäni.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
En tiedä miten hyvin olet tuota Hockenheim GP-ketjua lukenut mutta siellä juuri totesin, että Ferrari on renkaiden ansiosta noin ylivoimainen. Sanoin tämän juuri siksi että vältyttäisiin tälläisiltä kommenteilta niin kuin nyt. Ferrari on kuivalla kelillä edelleen nopein auto, suurimmaksi osaksi renkaiden ansiosta. Toki on muukin paketti aika hyvässä tikissä. Märällä kelillä Ferrari taas on pulassa, ja yllätys yllätys renkaiden ansiosta. Flintstonelle sen verran, että Schumia kannattaa verrata tallitoveriinsa. Miten hukassa Massa oli Ferrarillaan kisan alussa? Schumi sentään sinnitteli pistesijoilla vaikka auto oli varmasti todella paskamainen ajaa.

No en minä kyllä siitä ketjusta ainakaan sinun osaltasi löytänyt minkään valtakunnan mainintaan renkaista. Ehkä olen siis sokea.
Kommentoit kuitenkin kisan jälkeen näin "EDIT: Ja miksi lopettaa kun mies pitää muita kuljettajia pilkkanaan? Niin kauan kun on noin ylivoimainen kannattaa ehdottomasti jatkaa. Vaikka se joitain suomalaisia näyttää vituttavan."
Elikkä en minä ihan tyhjästä tuota omaa kommenttiani repinyt. Olitpa jopa toivonut kisaan sadekeliäkin, että Schumi olisi päässyt näyttämään ylivertaisia taitojaan sateessa. Jälkikäteen on toki helppo viisastella, että onneksi Saksassa ei satanut.

Schumihan tosiaan "sinnitteli" pisteillä hylkäyksen takia. Massaan vertaamisessa toki olet oikeassa, mutta sadekelillä siinä ei ole mitään järkeä. Sen verta huono näkyy Massa sadekelillä olevan.

Onneksi ensi kaudella ei tarvitse enää spekuloida renkaiden suhteen. Sillä ne on kaikille samat. Nykyisillä Bridgestone talleilla on ehkä alkukaudesta hienoinen etu, mutta se häviää ennen kauden puoltaväliä.

P.S. Eilisen kisan perusteella Schumi on nopein hieman märällä, mutta kuivuman päin olevalla radalla, kuten myös kuivalla. Ja Alonso on nopein märällä radalla.
Ja tähän yhtälöön pitää siis laskea mukaan kokonaispaketti, eikä pelkästään kuskin panosta.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Speedye kirjoitti:
Onneksi Häkkinen ei ole koskaan yli puolen minuutin johtoasemassa kämmäillyt itseään pihalle? Eli kyllä sinun suuret suosikitkin niitä virheitä tekevät ja vielä pienemmän paineen alla.

Parhaimmat timantit syntyvät suurimmissa paineissa.


Ranger
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Ei helvetti mitä juttua täällä jälleen kerran. Kuinkahan moni täälläkin laukesi kun Schumin Ferrari hyytyi radan varteen? Jos/kun Kimi Ferrarille siirtyy,on teidänkään turha hypätä Ferrarin bandwagoniin.

Ferrarilta harvinaista kämmäilyä taktiksella puolella tällä kertaa. Toisaalta itsekin olin sitä mieltä kisan lopussa että ei kannata mennä vaihtamaan kuivan kelin renkaita. Ahneus kostautui...

Schumacherin sadekelin ajamista voinette verrata Massaan ja muihin Bridgestone kuljettajiin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
ultras kirjoitti:
Ei helvetti mitä juttua täällä jälleen kerran. Kuinkahan moni täälläkin laukesi kun Schumin Ferrari hyytyi radan varteen?
No, itse en sentään ihan lauennut, mutta kieltämättä koin valtavan tyydytyksen tunteen. Olisi pitänyt saada Alonson kierroksella ohitus Schumista nauhalle. Siinä tätä suurta mestaria nöyryytettiin oikein kunnolla, kauden kohokohtia ehdottomasti. Schumi näytti idioottimaisuutensa montaa kertaa taas eilen. Schumin ylivertaiset sadekelin taidot on F1-sirkuksen suurin kupla, kannattaisikohan jo lopettaa, ettei Kimi nöyryytä ensi kaudella ihan totaalisesti?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ultras kirjoitti:
Ei helvetti mitä juttua täällä jälleen kerran. Kuinkahan moni täälläkin laukesi kun Schumin Ferrari hyytyi radan varteen? Jos/kun Kimi Ferrarille siirtyy,on teidänkään turha hypätä Ferrarin bandwagoniin.

Varmaan ihan yhtä moni laukesi Schumin keskeyttäessä, kuin Räkän keskeyttäessä.
Itselleni molempien keskeytykset on kuitenkin luokkaa evvk, etenkin kun Alonso oli jo keskeyttänyt aiemmin.
Ja se on muuten semmoinen juttu, jos joku inhoaa Schumia, niin se ei välttämättä merkitse sitä, että Ferrari olisi inhokkilistan kärkipäässä. Schumi ei ole yhtä kuin Ferrari eikä Ferrari oli yhtä kuin Schumi.

P.S. Aika vähissä minusta ne jutut ovat olleet, joissa on avoimesti naurettu Schumin keskeyttämiselle.

ultras kirjoitti:
Schumacherin sadekelin ajamista voinette verrata Massaan ja muihin Bridgestone kuljettajiin.

Itseasiassa ei voida. Schumi ajoi lähes koko kisan eri renkailla kuin esim Massa. Teeppä siinä sitten kunnon vertailua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös