Joskus on mielenkiintoista ja piristävää, että nähdään tuollainen täydellinen yllätysskaba. Suosikit Schumi ja Alonso ulkona kun taas palkintopallille nousivat yllättäjät Button, de la Rosa sekä Heidfeld. Menestyneille kuskeille lisämotivaatiota jatkokisoihin.
Muutenkaan kukaan ei voi väittää kilpailun olleen tylsä. Riskinottoja, vaarallisia tilanteita ja ennen kaikkea vaihtelevia tapahtumia kierros toisensa jälkeen. Siinä sivussa mm-pistetilanne eli virtuaalisesti about vaihteluvälillä 18-3. No nyt tietysti tilanne on se mikä on ja ensi kisassa jatketaan 10 pinnan erosta.
Aika-ajojen jälkeen tuli fiilis, että tuota kisaa ei haluaisi edes katsoa, kun hyvät kuskit saivat rangaistukset ja maailman ykköskimittäjä oli keskinkertaisella ajalla paalulla. Sinänsä rangaistukset ovat okei, sillä jos menee mokaamaan, tulee jonkinlainen sanktio. Ja television katsojalle se ei muutenkaan ole niin paha juttu, sillä jos hommat ei onnistu niin katsotaan sitten parin viikon päästä uudelleen. Sen sijaan, jos matkustaa paikan päälle niin saattaa vituttaa kuin pientä oravaa siinä vaiheessa, kun huomaa, että kuljettajalle on tullut joku parin sekunnin sanktio per sessio. Sitä ei välttämättä edes paikan päällä tajua, kun tiedotus siellä ei pelaa samalla tavalla kuin television välityksellä. Niinpä moni on sitten ihmetellyt varmaan aika kunnolla sitä, ettei Schumi ole ilmestynyt viimeiseen aika-ajoon. Muutamien tuntien lentomatka kisaan ja sitten se kusee jo lauantaina. Tosin nyt oltiin itäblokissa, minne harva matkustaa, ellei ole oikein kova toveri.
Tosiaan mukava kisa ja McLarenin auton näkeminenkään ei vituttanut yhtään, kun Räkä oli poissa. Päinvastoin, de la Rosan palkintopallisijan voi ihan hyvin suoda tallillekin. Se kertoo jotain siitä, että Prostin ja Sennan tai Häkän ja Coulthardin aikoja varmasti moni kaipailee. Silloin ei kimitetty ohjaamossa yhtään.
Viikonlopun hauskin juttu oli kyllä se, kun Mustakari sanoi itse pääräkättäjälle perjantaina tai lauantaina haastattelussa, että sulla taitaa olla aika kova flunssa päällä niin Räältä tuli vastaukseksi masentuneen/vittuuntuneen/alistuneenoloisena: ei mulla mitään flunssaa ole.
Kjäh kjäh!
Ensi kisassa palataan itse asiaan ja maailmanmestaruustaistoon. Tämä oli sellainen mielenkiintoinen ja tervetullut välisirkusnäytös ilman suurta vaikutusta kauden kulkuun.