Eiköhän täälläkin ole Barcelonan puolesta kirjoittavia ja viestejä lukevia laidasta laitaan, turha yksinkertaistaa tätäkin asiaa liiallisuuksiin, kuten viimeisen sivun viestit hyvin osoittavat.
On. Itse otin kantaa vain muutamaan tyyppiin, joiden mielestä aina hävitessäänkin Barcelona olisi ansainnut voiton, koska se loi enemmän tekopaikkoja ja piti palloa yli puolet ajasta. Tuo voiton ansaitseminen on todella ääliömäinen ajatus, sillä voittaja ansaitsee aina voiton. Ihan joka kerta. Voittoa nimittäin ei ansaita pitämällä palloa. Mitä enemmän luo maalipaikkoja, sitä todennäköisemmin saa maalin. Pelityyli muiden joukossa, mutta ei missään nimessä mikään automaattinen voiton avain.
Itse en valitettavasti 80-luvulla television välityksellä juuri Barcelonan La Liga -otteluita nähnyt, mutta 90-luvun alkupuolelta TVE mahdollisti tämän. Entä sinä Grainger, oletko sinä pidemmän linjan kannattajana seurannut mistä otteluita esim. 70-, 80- tai 90-luvun alkupuolella? Avaa ihmeessä taustaasi mainitsemillesi uuskannattajille.
Se on kyllä sääli, sillä esimerkiksi Di Stefanon aikaan pelattiin hyvää jalkapalloa. Muistan, kun olimme Javin ja Manuelin (Javi varsinkin oli kova ottamaan sangriaa) kanssa katsomassa 1960 Real Madridin ottavan viidennen peräkkäisen Euroopan Cupin voiton. Hienoa aikaa ja hyvää jalkapalloa! Sen jälkeenhän pelin taso on laskenut kuin lehmän häntä, ei nykynuorista ole enää samanlaiseen peliin. Käytetään kaiken maailman hormiooneja ja muita mutantteja. Ennen oli pallo nahkaa ja miehet terästä.
En ole käsittääkseni koskaan kieltänyt sitä, että ihastuin Real Madridiin sen voittaessa Mestarien liigan. Kyllä, olen gloryhunter, mutta minä uskallan myöntää sen ja seuraan gloryhunttaamaani joukkuetta myös vaikeampina aikoina. Mutta tämä ei ollut missään vaiheessa minun ja VilleLeinon käymän keskustelun pääasiallinen pointti. Kadehdin hieman nimimerkki VilleLeinoa, koska hän on sattumoisin onnekas kaveri. Käytännössä kaikki hänen suosikkinsa (Barca, ManU, SSV, Petter Northug, Kanadan jääkiekkomaajoukkue ja Penguins) ovat aikamoisia lähiajan dynastioita. Hyvä säkä siis käynyt, että yli 15 vuotta näitä seurannut saa nyt niittää tällaista voittokulkua. Melkein laittaisin lottoa vetämään.
Viimeksi muokattu: