Ex-SaiPalaiset maailmalla

  • 1 489 690
  • 4 459
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Paletti vaan lisää sekaisin. Luulisi kohta SaiPan hallituksessakin herätyskellot soivan, että jotain on toimistolla pahasti pielessä.
Ei Viljakaisen lähdöstä ole mitään syytä vetää tällaisia johtopäätöksiä. On ihan normaalia, että ihmiset vaihtavat työpaikkoja, eivätkä avoimet työpaikat noudata Liigan vuosikelloa.

Kiitos Viljakaiselle vuosista ja onnea uusiin haasteisiin!
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paletti vaan lisää sekaisin. Luulisi kohta SaiPan hallituksessakin herätyskellot soivan, että jotain on toimistolla pahasti pielessä. Tosiaan kuten joku jo kirjoittikin, niin onhan tämä lähestulkoon pahin mahdollinen ajankohta menettää markkinointi- ja viestintäpäällikkö.
Liekö Pehkos Mikko on jo laittamassa hakemusta sisään ?
 

emz1

Jäsen
Ei Viljakaisen lähdöstä ole mitään syytä vetää tällaisia johtopäätöksiä. On ihan normaalia, että ihmiset vaihtavat työpaikkoja, eivätkä avoimet työpaikat noudata Liigan vuosikelloa.
Ei sisällä tutkittua dataa, mutta väittäisin että kesäloman jälkeinen aika syksyllä on usein sitä kiivainta aikaa vaihtaa työpaikkoja. Yritykset käynnistävät rekrytointeja ja työntekijät ovat ehtineet kesälomalla pysähtymään ja miettimään että olisikohan aika tehdä jotain muuta kun tämä lisääntynyt vapaa-aikakin tuntuu niin hyvältä. Jos keväällä tuntuu raskaalta niin usein silloin puristetaan vielä väkisin sillä energiarippeellä eteenpäin että kohtahan se loma alkaa.

Se, että haku käynnistetään vasta tässä vaiheessa kielii enemmän siitä että Viljakainen on saanut hiljattain sellaisen tarjouksen josta ei kannattanut kieltäytyä. Muutenhan tämä olisi todennäköisesti tehty hallitusti jossa uusi kaveri otetaan sisään samaan aikaan kun Viljakainen on vielä tontillaan.

Viljakainen loi itselleen vuosien aikana isommat saappaat kuin ne olivat pestiä aloittaessaan ja kehittyi mielestäni monella osa-alueella. Toisaalta olen myös iloinen siitä että tämä mahdollistaa jonkinlaisen uuden aikakauden, näkökulmien ja ideoiden sisään tuonnin SaiPan markkinointiin. Toivotaan että uudelta kaverilta löytyy raikkaita ja tuoreita ideoita, mutta suoritustasosta ei jouduta tinkimään mihin ollaan totuttu. Kesäteatteri voidaan minun puolestani jättää Viljakaisen aikakauden jutuksi ja jatkaa uusilla ideoilla eteenpäin.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Paletti vaan lisää sekaisin. Luulisi kohta SaiPan hallituksessakin herätyskellot soivan, että jotain on toimistolla pahasti pielessä. Tosiaan kuten joku jo kirjoittikin, niin onhan tämä lähestulkoon pahin mahdollinen ajankohta menettää markkinointi- ja viestintäpäällikkö.
Ei tässä(kään) nyt tarvitse tuomionpäivän pasuunaa soittaa. Aivan normaalia, että ihmiset vaihtavat työpaikkaa. Nuori mies ja elämä edessä.

Ja miksi tuo paletti nyt on valmiiksi jo aivan sekaisin ? Eikös sitä ole tässä oiottu ja uutta suunnitellaan (hallihankkeet jne) ?
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ja miksi tuo paletti nyt on valmiiksi jo aivan sekaisin ? Eikös sitä ole tässä oiottu ja uutta suunnitellaan (hallihankkeet jne) ?
Siis onko joku oikeasti kartalla hallihankkeesta, missä sen suhteen mennään? Viime vuonna kaupunki päätti hallin tekemisestä Kisapuistoon, mutta nyt haikallaan SaiPan toimesta taas jotain keskustatonttia. Tämän projektin sanoisin olevan eniten tuuliajolla ja siinä on käänteitä enemmän kuin Salkkareissa.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsekin olen taipuvainen uskomaan siihen, että tähän ei liity mitään sen kummoisempaa kuin uusien ammatillisten tuulien etsiminen. Tuo 8 vuotta on aika pitkä aika SaiPan kaltaisessa organisaatioissa ja Jussin työtehtävät olivat varmasti samalla antoisia mutta myös raskaita.

Silti, peruspessimistisellä eteläkarjalaisella asenteella minunkin mieleen tulee väkisin, että tässä SaiPan strategiassa ja hallihommassa on asiat mennyt/menossa puihin. Etelä-Saimaan mukaan syyskuun alussa piti kuulla kauppatorin suunnitelmista - hiljaista on pidellyt. Lisäksi oisin kuvitellut, että Jussilla on halua olla SaiPassa hommissa kun hommaa viedään uuteen aikakauteen keskusta-areenalle.

Noh, toisaalta, tuo kuukauden päästä uusiin hommiin hyppääminen viittaa kyllä taas siihen, että ei tässä mitään ns. isompaa ole taustalla vaan harkittu työpaikanvaihto.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Viljakainen on tehnyt ihan pioneerityötä tiedottamisessa, mutta ehkä näiden teatterivideoiden kanssa alkoi olla tie kuljettu loppuun. Uusia vitsejä ei olisi enää helppoa keksiä, ja palaaminen tiukkaan asialinjaan olisi ollut tylsää. Ihan vaan arvailua tämä, en ole koskaan tavannutkaan Viljakaista.

Siis onko joku oikeasti kartalla hallihankkeesta, missä sen suhteen mennään? Viime vuonna kaupunki päätti hallin tekemisestä Kisapuistoon, mutta nyt haikallaan SaiPan toimesta taas jotain keskustatonttia. Tämän projektin sanoisin olevan eniten tuuliajolla ja siinä on käänteitä enemmän kuin Salkkareissa.
Ja tämä liittyy ex-saipalaisiin miten?
 

Also Starring

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä itse olen kuullut huhua herra valmentajan käytöksestä toimiston porukkaa kohtaan, en yhtään ihmettele että joku saa tarpeekseen. Tosin huhuja/juttuja mahtuu maailmaan. Mutta aika luotettavalta taholta olen asioita kuullut, ettei välit ole parhaimmat mahdolliset. Voihan se olla että lähtee ihan vain maisemanvaihdoksen takia, kuten aikaisemmissa viesteissä täällä luki. Mutta ei tästä sen enempiä…
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Mitä itse olen kuullut huhua herra valmentajan käytöksestä toimiston porukkaa kohtaan, en yhtään ihmettele että joku saa tarpeekseen. Tosin huhuja/juttuja mahtuu maailmaan. Mutta aika luotettavalta taholta olen asioita kuullut, ettei välit ole parhaimmat mahdolliset. Voihan se olla että lähtee ihan vain maisemanvaihdoksen takia, kuten aikaisemmissa viesteissä täällä luki. Mutta ei tästä sen enempiä…

En haluaisi kysyä, mutta joko taas? Nyt lähtee jo toimiston väkikin, kun viime kaudella kohdeltiin kaltoin pelaajia. Onneksi miestä ei näy Sputnikin lounaalla ikinä, saattaisi vituttaa kun sieltäkin häipyisi kaikki.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Ei ole hajuakaan siitä, mitä Viljakaiselle on maksettu. Mutta tuossa hommassa työaika ei ole 8-16, ja sitä hommaa riittää. Tosin pääsee ilmaiseksi peliin, mutta puku pitää laittaa. Useamman vuoden kuitenkin teki ja hyvin tekikin. Jos siitä palkintona tarjoutui tilaisuus, jota ei kannata jättää käyttämättä, niin sehän on palkinto hyvin tehdystä työstä. Ja jos vielä uusi homma sattuu olemaan sellainen, että jää aikaa muullekin, perheellinen mies, ukolle on tarvetta muuallakin kuin toimistolla.
Kaikkea hyvää jatkoon, ja osta lippu kun tulet peliin!
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Mitä itse olen kuullut huhua herra valmentajan käytöksestä toimiston porukkaa kohtaan, en yhtään ihmettele että joku saa tarpeekseen. Tosin huhuja/juttuja mahtuu maailmaan. Mutta aika luotettavalta taholta olen asioita kuullut, ettei välit ole parhaimmat mahdolliset. Voihan se olla että lähtee ihan vain maisemanvaihdoksen takia, kuten aikaisemmissa viesteissä täällä luki. Mutta ei tästä sen enempiä…
Pekka Virran vaatimustaso pelaajien sitoutumisen ja asenteen suhteen on poikkeuksellisen kova, ja voin hyvin kuvitella, että Virta edellyttää samanlaista sitoutumista myös muulta organisaatiolta. Toimiston porukka on tietysti organistoorisesti Markkasen vastuulla, mutta ei minua ainakaan huolestua, jos toimiston väkeäkin vähän herätellään.

Mutta nyt ollaan jo niin kaukana ex-saipalaisista, että ei tästäkään tämän enempiä...
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Siis onko joku oikeasti kartalla hallihankkeesta, missä sen suhteen mennään? Viime vuonna kaupunki päätti hallin tekemisestä Kisapuistoon, mutta nyt haikallaan SaiPan toimesta taas jotain keskustatonttia. Tämän projektin sanoisin olevan eniten tuuliajolla ja siinä on käänteitä enemmän kuin Salkkareissa.

Taidat seurata salkkareita tarkastikkin?
Viime vuonna kaupunki ei hallin paikasta päättänyt, vuosi oli 2020 ja aina on mahdollista muuttaa suunnitelmia.
Yksityinen taho sitä keskustahallia suunnittelee enkä usko, että SaiPa siinä pääsuunnittelija on?
Kun SDP.n valtuustoryhmä ensimmäisen keskustahallin suunitelman tyrmäsi ja tehtiin päätös, että halli tulee Kisapuitoon, on nyt demaritkin ryhmänjohtajan suulla ilmoittaneet, että uutta suunnitelmaa ei tyrmätä, vaan odotetaan tarkempia tietoja niistä.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käyttäjä on saanut viestistään pelikiellon.
Jussi: Nii!
Pekka: Viljakainen, Viljakainen, jumalauta saat pataan vielä. Vitun pelle, hei. Viljakainen hei, sä oot ihan vitun mieshuora saatana. Ota Tersalta poskeen, vittu. Vittu mikä jätkä hei. Viljakainen, sä oot ihan poika vielä vittu hei.. Viljakainen, sä oot aivan pelle
Jussi: Oliks sulla muuta
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Yksityinen taho sitä keskustahallia suunnittelee enkä usko, että SaiPa siinä pääsuunnittelija on?

Ei SaiPa varmaankaan pääsuunnittelijana siinä ole, mutta varmasti yksi suurimmista asian valmistelijoista kyllä. Uskoisin, että uutta sijaintia alettiin selvittämään heti kun päätös Kisapuiston hallista tuli. Silloin oli jo aika varma tieto, että Kisapuiston hallin kustannukset nousevat suunnitellusta ja tulee tilanne eteen jossa sitä pitää miettiä vielä uudelleen. Nythän tämä uusi hanke syötettiin ilmoille juuri sopivasti kun tuli julkisuuteen myös nämä Kisapuiston hallin nousseet kustannukset. En usko kyseessä olevan sattumaa.

Vaikea nähdä, että tämä torillekkaan tuleva hanke tulisi onnistumaan. Yksi mahdollisuus olisi ruveta keskustelemaan Eekoon/S-ryhmän kanssa uudesta hallihankkeesta Prisman korttelin vierelle. Siinä voisi olla suora kulku sisäkautta monitoimiareenasta kaupalle ja s-ryhmä voisi ottaa samalla hallin ravintolat itselleen, toki jos SaiPa jotain osuuksia haluaa ravintolatoiminnasta niin uskon sen asian olevan neuvoteltavissa. Mutta turha kuvitella koko hallin ravintolatoimintaa SaiPalle. Samoin S- ryhmä voisi ottaa myös tuon areenan nimen.

Siinä ympärillä on myös tyhjää tilaa aivan julmetusti vaikka kyllähän nekin toki jonkun omistuksessa on. Mutta se on sellaista aluetta, että en usko kovinkaan monen kaupunkilaisen vastustavan, että ne rumat varastot ynnä muut vastaavat lentävät sieltä hitolle.


Mitä itse olen kuullut huhua herra valmentajan käytöksestä toimiston porukkaa kohtaan, en yhtään ihmettele että joku saa tarpeekseen. Tosin huhuja/juttuja mahtuu maailmaan. Mutta aika luotettavalta taholta olen asioita kuullut, ettei välit ole parhaimmat mahdolliset. Voihan se olla että lähtee ihan vain maisemanvaihdoksen takia, kuten aikaisemmissa viesteissä täällä luki. Mutta ei tästä sen enempiä…

Virran vaatimustaso ei sovi kaikille ja se ottaa aikansa. Kun SaiPa on nyt Virran kanssa projektiin lähteny niin se ajetaan sitten loppuun asti ja jos sitä ei joku muu kestä niin Virta ei tieltä väisty.

Lukosta oli hyvä esimerkki Heikki Liedes, joka oli aika kovissakin riidoissa Peksin kanssa ensimmäisellä kaudella mutta loppujenlopuksi tuo riita johti siihen, että vikalla kaudella kannua nosteli Kapteeni Liedes, Pekka Virta vierellään.

Liedes taisi itsekkin kommentoida jotain sen suuntaista, että tajusi tuon projektin aikana mitä ammattilaisuus on. Ja se näkyy nyt myös hänen tehopisteissään.
 

emz1

Jäsen
Tosin huhuja/juttuja mahtuu maailmaan. Mutta aika luotettavalta taholta olen asioita kuullut, ettei välit ole parhaimmat mahdolliset.
Tämä on kaksiteräinen miekka. Jos taho X on tottunut tekemään asioita tietyllä tavalla ja siihen liitetään henkilö Y joka tulee ajamaan muutosta toimintatapoihin ja koetaan että hän astuu väärälle tontille vaikka saattaisikin olla oikeassa niin usein se aiheuttaa muutosvastarintaa. Jos on eletty aiemmin vähän pellossa ja siihen tulee henkilö joka asettaa ammattimaisuuden raamit niin tulipaloja jää aina kytemään johonkin ja se tavallaan myös kuuluu siihen juttuun, oli sitten kyse joukkueen tai toimiston toiminnasta niin sama pätee yhtälailla molempiin.

Huhuja on toki monenlaisia ja yksi sellainen on myös että pian ex-markkinointimieskään ei ole ollut kaikkein vastaanottavaisin henkilö ottamaan ulkopuolelta ideoita vastaan miten asioita voisi hoitaa. Kuten sanoit, huhut ovat huhuja ja totuus on varmasti jossain välimaastossa kun lyödään vastakkain kahden henkilön tuntemukset/kokemukset siitä miten asia on menneet.

Pekka Virta ei hehku empaattisuuttaan median edessä, mutta minä en tiedä yhtään minkälainen hän on median ulkopuolella. Kuvittelisin, että jos preesens ja ulosanti on normaalistikin yhtä tummansävytteistä ja jos hän myy ajatuksiaan tyylillä minä tiedän - minä olen tehnyt tämän monesti aiemminkin - ja käyttää yhtä ehdotonta kommunikointia kuin mediassa niin on helppo kuvitella että karvoja nousee pystyyn.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Kaikki ei varmasti viihdy Pekka Virran tyylisessä komennossa. Olin itse vuosia sitten työpaikassa, jossa toimitusjohtajan vaihdoksen jälkeen meininki muuttui välillä aika ahdistavaksikin. Mutta minkäs teet, osakeyhtiön tehtävä on tuottaa voittoa, siinä missä lätkäjoukkueen tehtävä on pelata voittavaa jääkiekkoa.

Näin jälkikäteen kun muistelen tuota (luonteenpiirteiltään "pekkavirtamaista") toimitusjohtajaa, niin vaikka en ko. tyypin alaisena koskaan kovin hyvin viihtynyt, niin ei mulla jäänyt mitään hampaankoloon. Siinä tilanteessa koko mukavoitunut organisaatio, rattussovjeticus mukaan luettuna, totisesti oli herättelyn tarpeessa.
 

tonz@

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, NHL:n suomalaiset
Brett Carson lopetti pelaajauran ja aloittaa Nashville Predatorsin scoutina.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
En nyt tiedä, että voiko Petmaniin liittyvää laittaa jo tämän ketjun otsikon alle, mutta ylihuomenna alkaa Krakenin training camp. Tämän myötä alkaa varmaan selkenemään päivä päivältä, missä Petman ensi kauden pelaa. Viimeinen Krakenin harkkapeli on vuorossa 7.10., jonka jälkeen homman pitäisi olla aikalailla viimeistään selvä.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En nyt tiedä, että voiko Petmaniin liittyvää laittaa jo tämän ketjun otsikon alle, mutta ylihuomenna alkaa Krakenin training camp. Tämän myötä alkaa varmaan selkenemään päivä päivältä, missä Petman ensi kauden pelaa. Viimeinen Krakenin harkkapeli on vuorossa 7.10., jonka jälkeen homman pitäisi olla aikalailla viimeistään selvä.
Nyt kaikille suoraan, Petman ei ole vanhalle mantereelle täksi kaudeksi palaamassa. Unohtakaa se ajatus.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Nyt kaikille suoraan, Petman ei ole vanhalle mantereelle täksi kaudeksi palaamassa. Unohtakaa se ajatus.
No sitten tämä on ainakin oikea ketju keskustelulle.

Tänään illalla kympin jälkeen tulee livelähetystä tuolta Krakenin training campilta. Linkki NHL-sivuille:
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös