Ex-Kärpät maailmalla

  • 1 851 486
  • 5 265
Paitsi että sinä nimenomaan puutuit yhteen sanaan. Lainasit vain lauseen joka sisälsi tuon uhkailuasian ja ensimmäisessä omassa lauseessasi kiinnitit huomiota pelkästään tuohon sanaan. Se on puuttumista sanaan se. Tämän jälkeen jatkoit "Toisekseen..." mikä tarkoittanee että siirryt tekstissä toiseen asiaan ja lainaukseen vastaaminen oli ja meni.

Jep, turhaan luotin lukijaan.



Enhän minä tietenkään tarkoittanut että välittömästi mahdollisen siirtouutisen myötä Pessi on taas...
Näin kuitenkin kirjoitit. Itse tarkensin olosuhteet, jotka muuttavat ihmisten mielipiteitä joukkue- ja kannatusasterajoista huolimatta.


Ihmettelen miksi Pesosen tasoinen maalintekijä ei sinulle kelpaa vaikka Pesonen omaa aiempaakin merkittävää Kärppähistoriaa.
Minä en pidä Mikki Hiiristä. Olen muistanut tasaisin ajoin vuosien varrella sen mainita. Kärpissä on niitä joka vuosi niin valtavasti, että Pesosta en missään tapauksessa toivo Kärppiin. Joissakin tapauksissa voisi olla hyväkin lisä. Joka tapauksessa suurin kiima Pesosella on kiekkoilijana takana päin, enkä usko hänen liigassa enää koskaan paukuttavan valtavia määriä maaleja. Kelpo läjän varmasti tulee tekemään, jos vielä liigassa pelaa, mutta en omissa silmissäni näe häntä mitenkään ainutlaatuisena maalintekijänä. Tämä taas on uskon asia, eikä sinänsä väittelyn aihe.

Toiseksi ihmettelen miksi harmittelet nimenomaan Pessin ratkaisua, jos ensisijaisesti harmitteletkin Kärppien toimintaa kuten tuossa lainaamassani pätkässä annat ymmärtää. Sinua harmittaa Kärppien toiminta josta syytät Pesosta. Hienoa logiikkaa sinulta. Minusta tuo on Pesoselta ihan looginen ratkaisu. Jos Kärpät työnantajana ei ole riittävän hyvä niin silloinhan siirrytään muualle. Ei siinä pitäisi olla ainakaan Pesosen puolella mitään harmittelemista vaan se syyttävä sormi pitäisi osoittaa vain ja ainoastaan Kärppien suuntaan.Hienoa logiikkaa myös siinä että et toivonut Pesosta Kärppiin mutta harmittelet silti hänen siirtymistään kilpailijan riveihin.
Mitähän sinä et nyt ymmärrä. Tottakai harmitti, että ei edes entisiä pelaajia saada takaisin. Se on Kärppien vika lähtökohtaisesti. Toisaalta taas omasta mielestäni joukkueen uudelleen rakennus ja virheistä oppiminen on hyvässä vauhdissa, eikä Pesosella ollut joukkueen puolelta sinänsä tarvetta valita toista sopimusta. Joukkue siis toimi aivan oikein, mutta järkisyyt veivät miehen muualle. Tuossa yksittäisessä tapauksessa voidaan antaa siis painoarvoa pelaajalle, eikä Kärpät törttöilleet Pesosen tapauksessa mitään. Kuten esim. Granlundin tapauksessa. Jäätävää logiikkaa puolestaan sinulta, että maailma on joko tai. Vai onko nyt kyse siitä, että et vain halua ymmärtää mitä tässä asiassa tarkoitan? Saako olla toivomatta kilpailijan ennestään vahvan rosterin vahvistumista, vaikka ei kyseistä pelaajaa halua katsella 60 peliä kaudessa?

Pitäisikö Pessin kenties lopettaa sinun mielestäsi jos mikään hänen ratkaisunsa ei ole mielestäsi hyvä?
Minulle on ihan sama pelaako Pesonen ja missä pelaa. Ei ole väliksi, vaikka hän lopettaisi. Pesonen sai ja saa edelleen valita itselleen sopivimmat sopparit, sitä en ole missään vaiheessa (luuloistasi huolimatta) väittänyt. Maailmassa on paljon muitakin pelaajia, eikä jääkiekkomaailma pyöri Pesosen ympärillä. Luulostasi poiketen en vihaa Pesosta. En hänestä tosin pidäkään pelaajana. Henkilökohtaisesti en miestä tunne, joten paha kommentoida hänestä mitään kaukalon ulkopuolelta. Pitää varmaan kaivaa vanhoja viestejä esille, joissa kirjoitin ennen hänen siirtymistään HIFK:hon. En toivonut miestä silloinkaan Kärppiin, joskaan en soisi kilpailijoillekaan potentiaalista ratkaisupelaajaa.

Suhiseeko minulla tuulipuku kuinka kovaäänisesti? Sinä saat jatkaa Pesosen ihailemista ja toivomista Kärppiin. Minusta ei ole väärin toivoa toisinkaan, vaikka kirjoituksistasi päätellen se on vähintäänkin omituista. Onko mielestäsi siis nyt niin, että jos Pesosta ei toivo Kärppiin, niin lähtökohtaisesti sen on johduttava Pesosen HIFK-visiitistä?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jep, turhaan luotin lukijaan.
Toistahan tuo vielä jokunen kerta niin menet ihan Jutta Urpilaisesta puheidesi puolesta. Jokainen päättäköön tahollaan onko se positiivinen vai negatiivinen mielleyhtymä.

Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Minä en pidä Mikki Hiiristä. Olen muistanut tasaisin ajoin vuosien varrella sen mainita. Kärpissä on niitä joka vuosi niin valtavasti, että Pesosta en missään tapauksessa toivo Kärppiin. Joissakin tapauksissa voisi olla hyväkin lisä. Joka tapauksessa suurin kiima Pesosella on kiekkoilijana takana päin, enkä usko hänen liigassa enää koskaan paukuttavan valtavia määriä maaleja. Kelpo läjän varmasti tulee tekemään, jos vielä liigassa pelaa, mutta en omissa silmissäni näe häntä mitenkään ainutlaatuisena maalintekijänä. Tämä taas on uskon asia, eikä sinänsä väittelyn aihe.
Minulle on henk.koht aivan sama pidätkö sinä Pesosesta vai et. Eikä se ole edes oleellista. Oleellista on se että täällä kritisoidaan Pesosen tekemää seuravalintaa vaikka hän teki sen käytännössä samoilla perusteilla kuin 99% tännekin kirjoittavista tekee oman työpaikkansa suhteen. Nyt sattui vain olemaan niin IFK tarjosi Pessin itsensä kannalta paremman vastineen omalle työpanokselle, that's it. Sen on fanin vain hyväksyttävä eikä ruveta Pessiä syyttelemään maanpetturiksi (En väitä että juuri sinä olisit ollut syyttelemässä).

Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Minulle on ihan sama pelaako Pesonen ja missä pelaa. Ei ole väliksi, vaikka hän lopettaisi. Pesonen sai ja saa edelleen valita itselleen sopivimmat sopparit, sitä en ole missään vaiheessa (luuloistasi huolimatta) väittänyt. Maailmassa on paljon muitakin pelaajia, eikä jääkiekkomaailma pyöri Pesosen ympärillä. Luulostasi poiketen en vihaa Pesosta. En hänestä tosin pidäkään pelaajana. Henkilökohtaisesti en miestä tunne, joten paha kommentoida hänestä mitään kaukalon ulkopuolelta. Pitää varmaan kaivaa vanhoja viestejä esille, joissa kirjoitin ennen hänen siirtymistään HIFK:hon. En toivonut miestä silloinkaan Kärppiin, joskaan en soisi kilpailijoillekaan potentiaalista ratkaisupelaajaa.
Ollakseen ihan sama missä Pesonen pelaa sinä kyllä käytät vähän turhan paljon aikaa sen kommentoimiseen. Ja myönsit että sinua harmitti Pesosen siirtyminen IFK:hon. Ei kuulosta siltä että olisi ihan sama?

Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Suhiseeko minulla tuulipuku kuinka kovaäänisesti? Sinä saat jatkaa Pesosen ihailemista ja toivomista Kärppiin. Minusta ei ole väärin toivoa toisinkaan, vaikka kirjoituksistasi päätellen se on vähintäänkin omituista. Onko mielestäsi siis nyt niin, että jos Pesosta ei toivo Kärppiin, niin lähtökohtaisesti sen on johduttava Pesosen HIFK-visiitistä?
Se sinun tuulipuvun suhinakin nähdään sitten jos Pessi tulee takaisin. Katsotaan onko sitten ihan sama missä Pesonen pelaa.
 
Ollakseen ihan sama missä Pesonen pelaa sinä kyllä käytät vähän turhan paljon aikaa sen kommentoimiseen. Ja myönsit että sinua harmitti Pesosen siirtyminen IFK:hon. Ei kuulosta siltä että olisi ihan sama?

Enemmän minua ärsyttää niiden teilaaminen, jotka Pesosta petturiksi kutsuvat, kuin kiinnostaa itse Pesonen. Minusta heillä on oikeus mielipiteeseensä ja ymmärrän tuntemukset. Myöskin minusta on kiva inttää samanlaisten aina oikeassa olevien kuin itse olen. Vaikkakin tässäkään asiassa et tunnu ymmärtävän yhtään, mitä näppikseltä tänne suollan. Kävinpä lukemassa vanhat viestini ja sama jappasu niistäkin syntyi, kun en toivonut miestä Kärppiin ennen sopimustaan HIFK:hon. Joskin silloinkin toivoin, ettei mies menisi kilpailijoille vaan jonnekin muihin sarjoihin. Osaatkohan yhtään pohtia, mitä sekin sitten tarkoitti? Osaat varmasti, mutta jostain syystä haluat käsittää asiat aivan väärin, jos sinun kanssasi ei ole samaa mieltä.

Se sinun tuulipuvun suhinakin nähdään sitten jos Pessi tulee takaisin. Katsotaan onko sitten ihan sama missä Pesonen pelaa.
Katsotaan. Toivon todennäköisesti silloinkin, että olisipa tullut joku fyysisempi taitoniekka, enkä puhu nyt mistään luunmurskaajasta. Se riippuu aika pitkälti millainen se muu joukkue on. Samaten, kuten riippui ennen HIFK-pestiä. Jos Pesonen joskus pelaa Kärpissä niin sitten pelaa. En toivo hänen pelaavan hinnalla millä hyvänsä (millaista sopparia hänelle oltiin muuten sorvaamassa viimeksi), mutta jos pelaa, niin toivottavasti pelaa kuten aiemmalla visiitillään. En usko siihen. Tuskin tosin siltikään käytän aikaani missään Pesosketjussa miestä suolaten, enkä usko muidenkaan niin tekevän. Voin toki käydä pelillisistä asioista sanomassa olleeni vaikka väärässä, mikäli aihetta on. Ei olisi ensimmäinen kerta.

On monta muuta pelaajaa, jotka Pesosta enemmin näkisin Kärppien kärkiketjuissa. Jotkut heistä pelaavat toisissa liigaseuroissa. Enkä nyt tarkoita mitään fantasiarosterointeja sellaisista pelaajista, jotka ei joka tapauksessakaan tämän tason liigoissa pelaa.

Mutta joo, katsotaan. En tiedä mihin itsellä pitäisi takki kääntyä sitten joskus, mutta varmasti sen kerrot. Itse nostan hattua kaikille faneille, jotka pitävät häntä petturina. Eikä haittaa, vaikka kääntäisivät takkiaan myöhemmin. Nostan hattua toki kaikille, jotka haluavat tuon tasoisen pelaajan Kärppiin tästä huolimatta, vaikka faneiksi monet tunnustautuvat itsekin (hauskasti toki käyttävät fani-sanaa lyömäaseena samaan aikaan). On mies melko tappavaa jälkeä liigassa tehnyt aiemminkin. Itse jään vähemmistöön ja uskon, että Pesosesta ole enää toistamaan urotekojaan ja silloin ei tuon mallisesta hyökkääjästä ole hirveästi iloa.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Newcastle United - Ukraina
Juha-Matti Aaltosen sopimus Magnitogorskin kanssa on purettu, minne lie käy Juhiksen matka?
 

Maaginen 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kajaanin hokki
Kyllä Aaltonen teki juurikin tuon ylipitkän sopparin kärppäfanin näkökulmasta, mutta muodosta ei hajua. Eli jos kyseessä 1+1+1+1+1 -tyylinen sopimus, jossa mahdollisesti kauden jälkeen aina optiomahdollisuus, mene ja tiedä?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Muistelisin, että Aaltonen oli Pelicanssista vuokralla KHL:ssä. Voin olla väärässä. Olisi siis vielä Pelicanssin mies, olisiko tehnyt aikanaan 5 vuoden sopparin.

Ei ole enää Pelicansin mies. Ensimmäinen vuosi Venäjällä meni vuokralla mutta sen jälkeen sopimus purettiin.

Eipä Pelicansin mies olisi kevään playoff-sarjan aikana laukonut lehdistölle haluavansa olla mukana lootassa, Kärppien puolella.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kimmo Siiran Twitterin mukaan Lasse Kukkosen uusi seura selviää mahdollisesti tänään eikä se olisi Modo, Brynäs tai HV71. Mielenkiintoista.
 

PotaitshukA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siinähän alkaisi olemaan melkoisen hyvä joukkue kasassa, jos Lasse ja Juhis paluumuuttaisivat. Rosteri alkaisi olemaan niitä kultaisten vuosien tasoa.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Siinähän alkaisi olemaan melkoisen hyvä joukkue kasassa, jos Lasse ja Juhis paluumuuttaisivat. Rosteri alkaisi olemaan niitä kultaisten vuosien tasoa.

Haaveilla saa, mutta eihän tuollaista tule tapahtumaan. Realistinen veikkaus on, että Juhis menee Pelsuihin ja Kukkonen Lukkoon. (Jos siis Suomeen tulevat)
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Antti Mäkinen twiittaa, että J-M Aaltonen jatkaa uraansa KHL:ssä, mutta vaihtaa siis joukkuetta. Uutta seuraa Mäkinen ei vielä paljastanut.

Sitten odotellaan vielä se Kukkosen tilanne...
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne
Odotellaan sitten vaan vesi kielellä aikaa, kun Pitkänen,J.Jokinen, Kukkonen, Pyörälä ja Juhis palailee kotiin.

No aika selväähän tuo oli, että tuskin on vaihtamassa KHL:llää mihinkään. Rahaa kuitenkin saa, viime kausikin oli vielä kohtuullinen yli 30p ja varmasti nuissa jättikaukaloissa on käyttöä hyrrälle.
 

Tenkrat#67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Wild, Pekka Rinne

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Lasse Pirjetä siirtyy valmennushommiin Heinolan Peliittoihin. Mielenkiintoista nähdä miten nuo hommat lähtevät lepo-lasselta sujumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös