Pula-ajan Tretjak
Jäsen
Paitsi että sinä nimenomaan puutuit yhteen sanaan. Lainasit vain lauseen joka sisälsi tuon uhkailuasian ja ensimmäisessä omassa lauseessasi kiinnitit huomiota pelkästään tuohon sanaan. Se on puuttumista sanaan se. Tämän jälkeen jatkoit "Toisekseen..." mikä tarkoittanee että siirryt tekstissä toiseen asiaan ja lainaukseen vastaaminen oli ja meni.
Jep, turhaan luotin lukijaan.
Näin kuitenkin kirjoitit. Itse tarkensin olosuhteet, jotka muuttavat ihmisten mielipiteitä joukkue- ja kannatusasterajoista huolimatta.Enhän minä tietenkään tarkoittanut että välittömästi mahdollisen siirtouutisen myötä Pessi on taas...
Minä en pidä Mikki Hiiristä. Olen muistanut tasaisin ajoin vuosien varrella sen mainita. Kärpissä on niitä joka vuosi niin valtavasti, että Pesosta en missään tapauksessa toivo Kärppiin. Joissakin tapauksissa voisi olla hyväkin lisä. Joka tapauksessa suurin kiima Pesosella on kiekkoilijana takana päin, enkä usko hänen liigassa enää koskaan paukuttavan valtavia määriä maaleja. Kelpo läjän varmasti tulee tekemään, jos vielä liigassa pelaa, mutta en omissa silmissäni näe häntä mitenkään ainutlaatuisena maalintekijänä. Tämä taas on uskon asia, eikä sinänsä väittelyn aihe.Ihmettelen miksi Pesosen tasoinen maalintekijä ei sinulle kelpaa vaikka Pesonen omaa aiempaakin merkittävää Kärppähistoriaa.
Mitähän sinä et nyt ymmärrä. Tottakai harmitti, että ei edes entisiä pelaajia saada takaisin. Se on Kärppien vika lähtökohtaisesti. Toisaalta taas omasta mielestäni joukkueen uudelleen rakennus ja virheistä oppiminen on hyvässä vauhdissa, eikä Pesosella ollut joukkueen puolelta sinänsä tarvetta valita toista sopimusta. Joukkue siis toimi aivan oikein, mutta järkisyyt veivät miehen muualle. Tuossa yksittäisessä tapauksessa voidaan antaa siis painoarvoa pelaajalle, eikä Kärpät törttöilleet Pesosen tapauksessa mitään. Kuten esim. Granlundin tapauksessa. Jäätävää logiikkaa puolestaan sinulta, että maailma on joko tai. Vai onko nyt kyse siitä, että et vain halua ymmärtää mitä tässä asiassa tarkoitan? Saako olla toivomatta kilpailijan ennestään vahvan rosterin vahvistumista, vaikka ei kyseistä pelaajaa halua katsella 60 peliä kaudessa?Toiseksi ihmettelen miksi harmittelet nimenomaan Pessin ratkaisua, jos ensisijaisesti harmitteletkin Kärppien toimintaa kuten tuossa lainaamassani pätkässä annat ymmärtää. Sinua harmittaa Kärppien toiminta josta syytät Pesosta. Hienoa logiikkaa sinulta. Minusta tuo on Pesoselta ihan looginen ratkaisu. Jos Kärpät työnantajana ei ole riittävän hyvä niin silloinhan siirrytään muualle. Ei siinä pitäisi olla ainakaan Pesosen puolella mitään harmittelemista vaan se syyttävä sormi pitäisi osoittaa vain ja ainoastaan Kärppien suuntaan.Hienoa logiikkaa myös siinä että et toivonut Pesosta Kärppiin mutta harmittelet silti hänen siirtymistään kilpailijan riveihin.
Minulle on ihan sama pelaako Pesonen ja missä pelaa. Ei ole väliksi, vaikka hän lopettaisi. Pesonen sai ja saa edelleen valita itselleen sopivimmat sopparit, sitä en ole missään vaiheessa (luuloistasi huolimatta) väittänyt. Maailmassa on paljon muitakin pelaajia, eikä jääkiekkomaailma pyöri Pesosen ympärillä. Luulostasi poiketen en vihaa Pesosta. En hänestä tosin pidäkään pelaajana. Henkilökohtaisesti en miestä tunne, joten paha kommentoida hänestä mitään kaukalon ulkopuolelta. Pitää varmaan kaivaa vanhoja viestejä esille, joissa kirjoitin ennen hänen siirtymistään HIFK:hon. En toivonut miestä silloinkaan Kärppiin, joskaan en soisi kilpailijoillekaan potentiaalista ratkaisupelaajaa.Pitäisikö Pessin kenties lopettaa sinun mielestäsi jos mikään hänen ratkaisunsa ei ole mielestäsi hyvä?
Suhiseeko minulla tuulipuku kuinka kovaäänisesti? Sinä saat jatkaa Pesosen ihailemista ja toivomista Kärppiin. Minusta ei ole väärin toivoa toisinkaan, vaikka kirjoituksistasi päätellen se on vähintäänkin omituista. Onko mielestäsi siis nyt niin, että jos Pesosta ei toivo Kärppiin, niin lähtökohtaisesti sen on johduttava Pesosen HIFK-visiitistä?